Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W salonach BMW to ostatnio juz jest jak na tureckim bazarze. Na każdym kroku trzeba się targować bo inaczej na wszystkich etapach próbują naciągać klienta z tekstem "special price for you my friend". Dzieje sie tak na etapie zamawiania samochodu, potem akcesoriów, w tym kół, a na koniec kroją na serwisie kiedy co sprytniejsi też 30-40% rabatu sobie negocjują.

  • Lubię to 3
Opublikowano

Widze, ze podajecie tu zakres cen zestawów zimowych od ASO powiedzmy 16 000 - 23 000 zł. Czy tylko mi sie wydaje, ze to bardzo duzo i mimo promocji u dilerów, to nadal przepłacanie prawie dwukrotnie?

Fajną propozycję felg dla G05 ma firma GMP Italia, są ładne czarne 20-tki. Te felgi mają homologację niemiecką TUV, także jakość raczej wysoka. Koszt za 4 takie felgi to w okolicach 4 800 zł.

Opony 4 x Pirelli te z gwiazdką, również około 4 800 - 5 000 zł.

Do tego oryginalne czujniki - tu nie wiem, ale pewnie z 500 zł.

Razem mamy jakieś 10 500 zł za całość. Po co brać z ASO?

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jeśli chcesz 20", to nie ma sensu brać z ASO

Tylko pamiętaj, że na 20" z oponą 275 z tyłu, G05 będzie wyraźnie mniej stabilne przy większych prędkościach, niż na 21" calach z oponą 305


EDIT: poprawiam literówkę; tylne opony przy 21” mają 315 szerokości 

Edytowane przez maciek_w
  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Bo jak jest dobra cena to czemu nie brać w ASO. Ja za 21" zapłaciłem 14tys. Myślę, że nic taniej bym kół nie kupił na rynku aftermarketowym

Opublikowano

14k brutto za OEM 21 koła zimowe na świeżych oponach - cena lepiej niż bardzo dobra. Sam koszt opon to 8-9k. Sensowne zamienniki felg w tym rozmiarze to 6k+. Do tego czujniki, składanie. 

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Jeśli chcesz 20", to nie ma sensu brać z ASO

Tylko pamiętaj, że na 20" z oponą 275 z tyłu, G05 będzie wyraźnie mniej stabilne przy większych prędkościach, niż na 21" calach z oponą 305

 

315 z tyłu, taki sam rozmiar jak letnich 22, tyle że z wyższym profilem opony.

Edytowane przez buster12
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co tu dyskutowac o cenach w ASO jak wiekszosc kupuje od nich klocki hamulcowe za 2500zł kiedy tej samej jakosci od markowego producenta kosztuja 500zł a ich produkcja 50zł. W dzisiejszych czasach o sukcesie sprzedazowym i marży decyduje marketing. BMW sprzedaje samochod za 400tys zł a Bugatti przedni zderzak za tyle samo. Dlaczego? Bo może.

Nawiazujac do tematu pierwsza cena kół oferowanych przez BMW (ok.30k zł) nie ma nic wspolnego z ich jakoscia i kosztami wytworzenia. Czysty marketing. Dobra cena za wspominany tu wzor Y z oponami Pirelli to 15-16k bez problemu do kupienia w internecie. Nadal dużo ale juz, przynajmniej dla mnie, do zaakceptowania.

  • Lubię to 2
Opublikowano
1 godzinę temu, buster12 napisał(a):

315 z tyłu, taki sam rozmiar jak letnich 22, tyle że z wyższym profilem opony.

Hmm 315 z tyłu na 20? Masz inne felgi przód i tył w tych 20” GMPitalia? Napisałbyś dokładnie jakie to rozmiary?

Opublikowano (edytowane)

Zima:

20” - czy to ASO czy to wlasny zestaw, to powinno byc 4 x 275

21” - przod 275, tyl 315

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano
7 godzin temu, ubejane napisał(a):

Hmm 315 z tyłu na 20? Masz inne felgi przód i tył w tych 20” GMPitalia? Napisałbyś dokładnie jakie to rozmiary?

Pisałem o 21. Semtex rozpisał jak to wygląda.

Opublikowano
11 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Co tu dyskutowac o cenach w ASO jak wiekszosc kupuje od nich klocki hamulcowe za 2500zł kiedy tej samej jakosci od markowego producenta kosztuja 500zł a ich produkcja 50zł. W dzisiejszych czasach o sukcesie sprzedazowym i marży decyduje marketing. BMW sprzedaje samochod za 400tys zł a Bugatti przedni zderzak za tyle samo. Dlaczego? Bo może.

Nawiazujac do tematu pierwsza cena kół oferowanych przez BMW (ok.30k zł) nie ma nic wspolnego z ich jakoscia i kosztami wytworzenia. Czysty marketing. Dobra cena za wspominany tu wzor Y z oponami Pirelli to 15-16k bez problemu do kupienia w internecie. Nadal dużo ale juz, przynajmniej dla mnie, do zaakceptowania.

A tak przy okazji: jakie klocki do sportowych hamulców polecicie sprawdzone? Bo coś czuję że pierwsza wymiana za niedługo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Kingu napisał(a):

A tak przy okazji: jakie klocki do sportowych hamulców polecicie sprawdzone? Bo coś czuję że pierwsza wymiana za niedługo.

EBC blue stuff będą bardzo dobre — przy okazji wyraźnie mniej pylą od seryjnych 

(miałem takie zamówione do swojego X5, ale zrobiliśmy zwrot i podmiankę na Yellow Stuff do M3… 😅😇 )

Komplet na obie osie ok 1900 zł brutto czy coś takiego

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
6 godzin temu, maciek_w napisał(a):

EBC blue stuff będą bardzo dobre — przy okazji wyraźnie mniej pylą od seryjnych 

(miałem takie zamówione do swojego X5, ale zrobiliśmy zwrot i podmiankę na Yellow Stuff do M3… 😅😇 )

Komplet na obie osie ok 1900 zł brutto czy coś takiego

dzięki!

A swoją drogą, na tych moich szaro-srebrnych felgach niewiele widać pył z klocków - wreszcie problem rozwiązany.

Opublikowano
22 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Widze, ze podajecie tu zakres cen zestawów zimowych od ASO powiedzmy 16 000 - 23 000 zł. Czy tylko mi sie wydaje, ze to bardzo duzo i mimo promocji u dilerów, to nadal przepłacanie prawie dwukrotnie?

Fajną propozycję felg dla G05 ma firma GMP Italia, są ładne czarne 20-tki. Te felgi mają homologację niemiecką TUV, także jakość raczej wysoka. Koszt za 4 takie felgi to w okolicach 4 800 zł.

Opony 4 x Pirelli te z gwiazdką, również około 4 800 - 5 000 zł.

Do tego oryginalne czujniki - tu nie wiem, ale pewnie z 500 zł.

Razem mamy jakieś 10 500 zł za całość. Po co brać z ASO?

 

U mnie były dwa aspekty -podobają mi się Y spoke i wydają się być rozsądnym wyborem, bo na lato mam czarne 22" 😄 Druga sprawa, to miałem ogromną presję czasu z racji, że był koniec miesiąca, a właściwie 31 😉

Mam nadzieję, że sprawdzą się na śniegu Pirelki. Jak by się tylko dało, to bym założył Kormoran suv snow, ale niestety tak dużych nie produkują 😞

P.s. jeszcze dwa dni do narodzin mojego Sao Paulo 😄

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 godzin temu, MMiko napisał(a):

 

U mnie były dwa aspekty -podobają mi się Y spoke i wydają się być rozsądnym wyborem, bo na lato mam czarne 22" 😄 Druga sprawa, to miałem ogromną presję czasu z racji, że był koniec miesiąca, a właściwie 31 😉

Mam nadzieję, że sprawdzą się na śniegu Pirelki. Jak by się tylko dało, to bym założył Kormoran suv snow, ale niestety tak dużych nie produkują 😞

P.s. jeszcze dwa dni do narodzin mojego Sao Paulo 😄

Te zimowe Pirelli Scorpion spisują się bardzo dobrze. Mam juz drugi komplet.

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 1.06.2025 o 22:35, Semtex93 napisał(a):

Widze, ze podajecie tu zakres cen zestawów zimowych od ASO powiedzmy 16 000 - 23 000 zł. Czy tylko mi sie wydaje, ze to bardzo duzo i mimo promocji u dilerów, to nadal przepłacanie prawie dwukrotnie?

Fajną propozycję felg dla G05 ma firma GMP Italia, są ładne czarne 20-tki. Te felgi mają homologację niemiecką TUV, także jakość raczej wysoka. Koszt za 4 takie felgi to w okolicach 4 800 zł.

Opony 4 x Pirelli te z gwiazdką, również około 4 800 - 5 000 zł.

Do tego oryginalne czujniki - tu nie wiem, ale pewnie z 500 zł.

Razem mamy jakieś 10 500 zł za całość. Po co brać z ASO?

Jak rozważasz coś poza ASO to polecam zrobić tak aby pasowało bez pierścieni i OE śrubami. Nie zawsze tak jest, a to tylko później upierdliwe 

Opublikowano
11 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Te zimowe Pirelli Scorpion spisują się bardzo dobrze. Mam juz drugi komplet.

U mnie dużo kopnego śniegu i lód. Mam nadzieję, że również u mnie się sprawdzą 🙂 No i że Xdrive da radę 😄

Opublikowano
11 godzin temu, MMiko napisał(a):

U mnie dużo kopnego śniegu i lód. Mam nadzieję, że również u mnie się sprawdzą 🙂 No i że Xdrive da radę 😄

jak to mówią "fizyki nie oszukasz"... tj. X5 jest ciężkie, a x-drive nie pomoże w tym co najtrudniejsze w ciężkich warunkach -> hamowanie. Wbrew pozorom może nawet Ci zaszkodzić dając ułudę że jest przyczepność przy przyspieszaniu idąc z 4 butów, a hamowanie.... no jak w każdym klocku 2.5T....

ogólnie bywają auta którymi bardzo źle się jeździ w zimie, ale x5 do nich nie należy, wiec będzie dobrze.

  • Lubię to 1
Opublikowano
10 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

jak to mówią "fizyki nie oszukasz"... tj. X5 jest ciężkie, a x-drive nie pomoże w tym co najtrudniejsze w ciężkich warunkach -> hamowanie. Wbrew pozorom może nawet Ci zaszkodzić dając ułudę że jest przyczepność przy przyspieszaniu idąc z 4 butów, a hamowanie.... no jak w każdym klocku 2.5T....

ogólnie bywają auta którymi bardzo źle się jeździ w zimie, ale x5 do nich nie należy, wiec będzie dobrze.

 

Tak, to wiadome - nawet najlepsza opona nie pomoże w ekstremalnych warunkach, a ciężar samochodu zrobi swoje. X5 robi dobre wrażenie, w dodatku będę miał tryby "terenowe" jak snow, więc liczę na to, że to również coś da 😄  Obecna Skoda w zimę sprawuje się bardzo dobrze, mimo że to "tylko" haldex.

A tak w ogóle auto wyprodukowane, czeka na transport do Europy 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 4.06.2025 o 01:37, MMiko napisał(a):

U mnie dużo kopnego śniegu i lód. Mam nadzieję, że również u mnie się sprawdzą 🙂 No i że Xdrive da radę 😄

Daje rade zawsze w kazdych warunkach. Nigdy nie miałem nawet uczucia, że warunki zimowe sa jakimkolwiek wyzwaniem dla tych opon czy napędu. Nie wiem tylko czy ma na to jakis wpływ sportowy mechanizm różnicowy (szpera) która jest standardem w M50d a teraz żeby zamowic ta opcje to trzeba brac pakiet offroad.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, czesiek25 napisał(a):

jak to mówią "fizyki nie oszukasz"... tj. X5 jest ciężkie, a x-drive nie pomoże w tym co najtrudniejsze w ciężkich warunkach -> hamowanie. Wbrew pozorom może nawet Ci zaszkodzić dając ułudę że jest przyczepność przy przyspieszaniu idąc z 4 butów, a hamowanie.... no jak w każdym klocku 2.5T....

ogólnie bywają auta którymi bardzo źle się jeździ w zimie, ale x5 do nich nie należy, wiec będzie dobrze.

Nie do końca tutaj się zgodzę - waga nie zawsze jest wrogiem hamowania, szczególnie w zimie gdzie bardzo ważna jest przyczepność - czyli z racji większej masy do momentu zerwania przyczepności teoretycznie cięższe auto hamuje lepiej (dochodzi jeszcze szerokość opon, etc.). Pierwszy lepszy artykuł z netu:

"Lekki pojazd wywiera mniejszy nacisk na jezdnię proporcjonalnie do posiadanej energii kinetycznej, czyli wynikającej z prędkości i masy. Posiadając mniejszą energię ruchu, ma też i mniejszą przyczepność.  Pojazd cięższy ma większą energię ruchu z uwagi na większą masę (dlatego wymaga bardziej wydajnych hamulców mogących zamienić większą energię ruchu w ciepło), lecz i wywiera na jezdnię większy nacisk, co daje mu większą przyczepność. .... "

Mam w domu i X5 z xDrive i Audi z Quattro i oba sprawują się podobnie (świetnie) w zimie na śniegu - a że mieszkam pod miastem to często mam warunki to testów. Problem leży gdzie indziej - często jadę w zimie w warunkach gdzie może być slisko i z racji napędu 4x4 nie włacza się ESP i możesz nie być świadomy rzeczywistych warunków i tutaj jest ryzyko 'przegięcia' z prędkością, gdzie nie oszukasz już fizyki i wypadniesz z drogi (ja często celowo robię próbę hamowania mocnego, zeby sprawdzić czy jest ok). 

Edytowane przez BigCactus
  • Lubię to 3
Opublikowano
1 godzinę temu, BigCactus napisał(a):

lecz i wywiera na jezdnię większy nacisk, co daje mu większą przyczepność. .

Kiedyś w BMW homologowane opony na zimę były węższe niż na lato aby zwiększyć ten mityczny nacisk.... Nie polecam 🙂

Opublikowano
2 godziny temu, czesiek25 napisał(a):

Kiedyś w BMW homologowane opony na zimę były węższe niż na lato aby zwiększyć ten mityczny nacisk.... Nie polecam 🙂

Wciaz tak jest. Kola na zime to 4x ten sam rozmiar. Niemniej ja po jednym sezonie nie mam powodow do narzekania. I wydaje mi sie tez, ze fizyka akurat przemawia tu za rozwiazaniem BMW, nacisk na cm2 powierzchni bedzie wiekszy przy wezszej oponie versus takiej, ktora ma wieksza powierzchnie zwiekszajaca poslizg i zmniejszajaca potencjal samochodu do "wgryzania" sie w pokrywe sniezna.

Opublikowano
Godzinę temu, radamanthyspl napisał(a):

Wciaz tak jest. Kola na zime to 4x ten sam rozmiar. Niemniej ja po jednym sezonie nie mam powodow do narzekania. I wydaje mi sie tez, ze fizyka akurat przemawia tu za rozwiazaniem BMW, nacisk na cm2 powierzchni bedzie wiekszy przy wezszej oponie versus takiej, ktora ma wieksza powierzchnie zwiekszajaca poslizg i zmniejszajaca potencjal samochodu do "wgryzania" sie w pokrywe sniezna.

Koła zimowe jedna szerokość 20" to porażka. Tyły głębiej siedzą we wnękach, auto dużo gorzej się prowadzi, niż lato. Dla mnie nie dało się tym jeździć. Po jednym sezonie zmieniłem na mieszane 21" i jest, jak powinno być od początku.

Opublikowano

Słyszałem, ze po to jest 4 x 275 na zimę, bo mniejsze ryzyko aquaplanningu w takim setupie, a zima więcej sytuacji gdzie dużo wody lub kopny śnieg.

Niemniej osobiście chyba tez wybiorę mieszany 21" na zimę, chociażby dlatego, że mi się wygląd auta na wąskich i wklęsłych tyłach nie podoba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.