Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, ElGringo napisał(a):

Siatka oddzielająca bagażnik w LCI jest w standardzie czy dokupiłeś? 

Jest w pakiecie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Lukxxx napisał(a):

Jeśli kogoś interesują porównania wymiarów do Q7, X7 i GLE, Superba i... Passat B6 to mam takie notatki

chętnie bym zobaczył 😉 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, ElGringo napisał(a):

Siatka oddzielająca bagażnik w LCI jest w standardzie czy dokupiłeś? 

Albo w standardzie, albo w jakimś pakiecie

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
3 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Albo w standardzie, albo w jakimś pakiecie

 

Chyba w standardzie, bo ja żadnego pakietu dodatkowego do bagażnika nie brałem a siatkę dostałem 🙂 i jest super.

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, _holek napisał(a):

Masz rację - schowek jest już w 650 litrach. Czyli mamy „tylko” 30% wiecej…

Przy czym jesli masz koło dojazdowe, to zostaje tylko "góra", a więc tylko 500 L, czyli tyle co w ... M3 Touring (tylko że tam brak koła dojazdowego). Bez sensu. Przewaga jest jedynie jezeli zaczyna sie wychodzic ponad półkę. X5 jest aż dziwnie wysokie.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
4 godziny temu, wilk325 napisał(a):

Chyba w standardzie, bo ja żadnego pakietu dodatkowego do bagażnika nie brałem a siatkę dostałem 🙂 i jest super.

W std

Opublikowano
W dniu 26.02.2025 o 05:27, _holek napisał(a):

Masz rację - schowek jest już w 650 litrach. Czyli mamy „tylko” 30% wiecej…

Tylko te litry, procenty nie oddają często rzeczywistych możliwości pakunkowych - to ile można zmieścić do X5 pokazuje zdjęcie maciek_w. Przy opcji składanej rolety pod podłogę jest to mega wygodne (walizki możesz stawiać pionowo, etc). Ja również jadąc w Alpy chowam pod podłogą buty, kaski, etc., a w lecie płetwy, maski, buty i mnóstwo innych pierdół. Dodatkowo wchodzi na stojąco duuuży Sup - czego nie da się wcisnąć do Touringa na stojąco ;). Bagażnik jest na tyle pakowny, że czasami zamiast brać box biorę torbę BMW na deski i narty (kładę srodkowy fotel). 4 osoby żeby nie było ;). 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Fajna ta tabelka. Czyli suv-y marny litraz do półki - tam kombiaki typu Passat/Superb wygrywaja, ale jak juz liczymy pojemnosc do dachu, to suv-y tam odrabiaja straty z nawiązką.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 godzin temu, Lukxxx napisał(a):

X5, X7 i Q7 mają bardzo nisko półki.

pytanie: czy pomiar robiony do mechanizmu rolety czy do rolety rozwiniętej? Zawsze jest kilka centymetrów różnicy pomiędzy mechanizmem a roletą rozwiniętą. Głównie chodzi mi o x7 😉 

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano (edytowane)

Pytan jest wiele, bo np liczenie wysokosci do dachu i zakladanie, ze mamy juz wszystko co potrzebne do pomiaru litrazu tez jest bledne - kazde auto ma inny kąt tylnej szyby, a wiec bedzie mialo to wplyw na wynik koncowy.

Mysle jednak ze ta tabelka w dalszym ciagu dobrze pokazuje jaki jest klimat. Suv-y z uwagi na swoj lekko „vanowaty” charakter maja ten sufit jednak troche wyzej niz typowe kombiaki i to procentuje.

Biorac pod uwage te tabelke to wspolczuje posiadaczom X6. Zeby nie bylo, sam je rozwazalem, ale tabelka dobitnie pokazuje jak niewiele zmiesci sie w bagazniku X6 (tam nad roletą zero uzytku, mozna pominac).

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano
54 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Biorac pod uwage te tabelke to wspolczuje posiadaczom X6. Zeby nie bylo, sam je rozwazalem, ale tabelka dobitnie pokazuje jak niewiele zmiesci sie w bagazniku X6 (tam nad roletą zero uzytku, mozna pominac).

Zakładam że większość posiadaczy X5 wybrało go zamiast X6 po zobaczeniu że jest tam bagażnik jak w maluchu.

Opublikowano (edytowane)

Tabelka oczywiście poglądowa, bez uwzględniania chociażby zakamarków, czy czasami ściętej szyby. Ale to na oko widać jak nisko suvy premium mają roletę. Kombiaki i czasami tańsze marki mają rolety na wysokości końca oparć tylnej kanapy, a w X5/Q7 jest to dużo niżej - widać to też na wklejonym wyżej zdjęciu z X7. To chyba efekt nisko poprowadzonej linii okien, także tych w bagażniku. Dla porównania Skoda Kodiaq, gdzie widać, że znad półki wystają tylko zagłówki. W bagażnikach nic nie przebije oczywiście mini-vanów, gdzie 1000l do dachu można mieć za 3 rzędem.

image.thumb.jpeg.04ab9594686eb4b6817d5b29cb330c21.jpeg

Edytowane przez Lukxxx
Opublikowano

Tak, głównie to uzależnione od nisko poprowadzonej linii okien. W Skodzie mydlą oczy nabywców, że ich auta niby takie przepastne, bo w cwany sposób prowadzą wysoko roletę.

Opublikowano
W dniu 27.02.2025 o 01:05, Semtex93 napisał(a):

Przy czym jesli masz koło dojazdowe, to zostaje tylko "góra", a więc tylko 500 L, czyli tyle co w ... M3 Touring (tylko że tam brak koła dojazdowego). Bez sensu. Przewaga jest jedynie jezeli zaczyna sie wychodzic ponad półkę. X5 jest aż dziwnie wysokie.

To jest duża przewaga. Moje standardowe pakowanie na dłuższy letni wyjazd to wszystkie drobne rzeczy typu materace do basenu, pompki, wiosło do SUPa itp pod półkę. SUP zaraz za siedzeniami na boku i do bagażnika dodatkowo 4 duże walizki po dwie z każdej strony na leżąco. Jeszcze plecaki mogą wejść z boku. Oczywiście roletę wyjmuje. Miałem kupić box na dach ale jak zobaczyłem jaka praktyczny i pojemny jest to bagażnik to odpuściłem. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 godzin temu, Kingu napisał(a):

Zakładam że większość posiadaczy X5 wybrało go zamiast X6 po zobaczeniu że jest tam bagażnik jak w maluchu.

Tak to jedno z dwóch argumentów, które zdecydowało o x5, drugie to niska linia dachu i efekt klaustrofobii w x6 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie jeszcze zdecydowały względy estetyczne. Linia X6, szczególnie od słupka B w tył, bardzo mi nie leży…

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 23.02.2025 o 23:04, maciek_w napisał(a):

Żeby brać ze stocku dzisiaj to chyba tylko z kosmicznym rabatem. Jeśli sprzedam moje póki dostępne jest X5M do produkcji, to zamówię do produkcji. A jak nie zdążę... to M5 kombi

Maciej, moim skromnym zdaniem weź M5 kombi. Tu już będzie bez kompromisów, wściekłe i jeżdżące jak gokart auto z potężną mocą i potężnymi osiągami, a jak trzeba pojemne i przyjemne daily. X5M, mimo wszystko, może pod kątem sportu rozczarowywać w kwestiach, o których pisałeś ( bryła auta, zachowanie w sporcie względem M5 ).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ha, dobry pomysł. Tylko póki co, M5 wychodzi sporo drożej od placowych X5M, a po drugie… chyba wolę poczekać na M5 LCI albo competition. Może dorzucą lepsze wykończenie wnętrza? Tak mam, że wolę auta brać po lifcie - dłużej są “świeże” i zawierają dodatkowe nowinki, albo pousuwane są w nich problemy, które pojawią się w czasie pierwszych lat produkcji 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

O jakim sporcie mowimy? O poswirowaniu na ulicy? 
czy trackday? 
X5m i m5 to kompromis. Pomiedzy osiagami a funkcjonalnoscia i taki kompromis nigdy nie bedzie w 100% spelnial wszystkich oczekiwac. Chcesz sportu to m2 lci na torze da wiecej frajdy niz x5m. Chcesz funkcjonalnosci i komfortu to w m5 bedzie go mniej niz w mercu s580.

mysle ze zwykle x5 i do kompletu takie m2/m4 na weekendowe powariowanie czy trackday to lepszy wybor niz probowanie zrobienia wszystkiego w 1 aucie

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie mam żadnych sportowych ambicji, ani tym bardziej potrzeby jeżdżenia na tor, czy posiadania samochodu dedykowanego do takich zabaw

Podchodzę do tej kwestii wyłącznie z perspektywy zamysłów. Szukam czegoś, co wygląda agresywnie (ale z klasą), bulgocze V8-ką (ale nie nachalnie) i daje poczucie, że jest zwarte i sztywne (jednocześnie nie jest wozem drabiniastym). To całkowicie zaspokoi moje potrzeby codziennych małych radości z jazdy

X5M i M5 (a także RS6) spełniają moje kryteria i w ogóle nie postrzegam ich kategoriach “kompromisu”. Cenowo najlepiej wychodzi X5M obecnie

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
2 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Ja nie mam żadnych sportowych ambicji, ani tym bardziej potrzeby jeżdżenia na tor, czy posiadania samochodu dedykowanego do takich zabaw

Podchodzę do tej kwestii wyłącznie z perspektywy zamysłów. Szukam czegoś, co wygląda agresywnie (ale z klasą), bulgocze V8-ką (ale nie nachalnie) i daje poczucie, że jest zwarte i sztywne (jednocześnie nie jest wozem drabiniastym). To całkowicie zaspokoi moje potrzeby codziennych małych radości z jazdy

X5M i M5 (a także RS6) spełniają moje kryteria i w ogóle nie postrzegam ich kategoriach “kompromisu”. Cenowo najlepiej wychodzi X5M obecnie

A jakie upusty obecnie na stokowe x5m? 

Opublikowano
19 minut temu, Marchall napisał(a):

A jakie upusty obecnie na stokowe x5m? 

W okolicach 650-660k brutto widziałem  (sikora)

Opublikowano
2 minuty temu, ubejane napisał(a):

W okolicach 650-660k brutto widziałem  (sikora)

Ciekawe czy w promolease do wziecia w tej cenie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Myślę, że będą otwarci na rozmowę

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.