Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to się porobiło.. szukasz ze stocku czy do produkcji? Widziałem, że w Bawarii na czerniakowskiej stroi nówka sztuka z plakietką cenową - jakby Cię interesował stock.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 minuty temu, buster12 napisał(a):

No to się porobiło.. szukasz ze stocku czy do produkcji? Widziałem, że w Bawarii na czerniakowskiej stroi nówka sztuka z plakietką cenową - jakby Cię interesował stock.

Żeby brać ze stocku dzisiaj to chyba tylko z kosmicznym rabatem. Jeśli sprzedam moje póki dostępne jest X5M do produkcji, to zamówię do produkcji. A jak nie zdążę... to M5 kombi

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Ze stocku jest u któregoś dealera sztuka za ~600k (chyba Sikora ale można sprawdzić). Konfig na jakieś 780k. Oczywiście 2024

Opublikowano
42 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Jeszcze do tych dwóch wątków kilka myśli dodam

Teraz średnie spalanie z 23 tys km mam na poziomie 13 litrów / 100. Jak na moje oko jest to wynik wybitny. Dla porównania, więcej paliło moje Volvo V90 Cross-Country T6, czyli z silnikiem mniejszym o połowę (2 litry vs. 4.4 litra; 4 cylindry vs V8), które było o dobre 400 albo i 500 kilo lżejsze od X5, no i było samochodem kombi, a nie SUVem. W X5M wyjdzie pewnie 15? Nadal uważam, że to spoko wynik jak na auto o takich gabarytach i osiągach

Po co to? Ktoś gdzieś na podobne pytanie na innym forum odpowiedział: "bo mogę". I ja się z tym zgadzam. Taki wydatek wynika wyłącznie z faktu, że "mogę" i sprawię sobie tym samym wielką radość. Ocenianie takich decyzji w świetle jakichkolwiek racjonalnych kryteriów nie ma najmniejszego sensu - wiadomo, że M60i, X5M, a nawet 40d nie mają żadnego innego uzasadnienia poza jednym - tj. "ktoś może i chce je kupić". W realnym świecie 30d oraz 40i i tak są za szybkie, za drogie i zbyt luksusowe

Co sprawia, że masz X5 (jakiekolwiek) a nie np. jakiegoś dużego SUVa z Korei albo Czech? Dlaczego w ogóle ktoś kupuje BMW (jakiekolwiek), a nie ekwiwalentny model od innej (tańszej, bardziej racjonalnej) marki. Odpowiedź jest taka sama: "bo może"

Czy to etyczne? Dobre? A może gorszące i złe? Nie wiem, nie mnie oceniać. Wiem, że na tym forum jest zylion ludzi, którzy mając samochód akurat tej marki czerpią taką czy inną satysfakcję (niech to będzie choćby ta mityczna "Freude am Fahren")

Nie pytajmy zatem "po co to", bo wiadomo, że nie znajdziemy odpowiedzi o innej treści

Amen👏

Opublikowano
10 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Ja chcę auta, które grzmi, groźnie wygląda i budzi respekt

hmm, no ok, gdzies rozumiem tą logikę.Chcesz po prostu dupowóz z duszą.  Chociaż dla mnie nawet x5m nie budzi respecu, ale np. m3 kombi już tak 😄 . 

 

Opublikowano
10 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Teraz średnie spalanie z 23 tys km mam na poziomie 13 litrów / 100. Jak na moje oko jest to wynik wybitny

No ja wiem, że przy mojej nodze miał bym okolo 18 ;), dlatego wziąłem kle kle kle.  Ale tak wynik masz baaardzo dobry. 

 

10 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Taki wydatek wynika wyłącznie z faktu, że "mogę" i sprawię sobie tym samym wielką radość. Ocenianie takich decyzji w świetle jakichkolwiek racjonalnych kryteriów nie ma najmniejszego sensu - wiadomo, że M60i, X5M, a nawet 40d nie mają żadnego innego uzasadnienia poza jednym - tj. "ktoś może i chce je kupić". W realnym świecie 30d oraz 40i i tak są za szybkie, za drogie i zbyt luksusowe

Rozumiem. Ja np 40D wziąłem bo potrzebuje na trasy, pełnego ognia, a przy okazji nie wywalać worka monet na paliwo i nie zatrzymywać się co chwile na tankowanie 
 

10 godzin temu, maciek_w napisał(a):

Co sprawia, że masz X5 (jakiekolwiek) a nie np. jakiegoś dużego SUVa z Korei albo Czech? Dlaczego w ogóle ktoś kupuje BMW (jakiekolwiek), a nie ekwiwalentny model od innej (tańszej, bardziej racjonalnej) marki. Odpowiedź jest taka sama: "bo może"

Zawsze możesz coś innego kupić i zawsze możesz sugerować się bo możesz, albo głową i rozsądkiem. 


Idąc bo możesz kupujesz x5m, kierując się rozsądkiem i frajdy z jazdy .. kupujesz m5/m3 .. i do tego masz worek siana na modyfikację. 

Opublikowano
39 minut temu, Big_daddy napisał(a):

Idąc bo możesz kupujesz x5m, kierując się rozsądkiem i frajdy z jazdy .. kupujesz m5/m3 .. i do tego masz worek siana na modyfikację. 

57 minut temu, Big_daddy napisał(a):

hmm, no ok, gdzies rozumiem tą logikę.Chcesz po prostu dupowóz z duszą.  Chociaż dla mnie nawet x5m nie budzi respecu, ale np. m3 kombi już tak 😄 . 

 

Ten argument mnie właśnie zawsze rozwala - rady typu zamiast X5M kup zwykłe X5 i do tego M2/M3, etc...

Nie bierzesz pod uwagę tego, że ktoś najzwyczajniej w świecie chce mieć 1 samochód, jest to jego daily car i nie chce mieć 2. Spędziłem w swojej X5M dokładnie miesiąc (tak miesiąc) w ciągu ostatnich 12 miesięcy - tyle czasu spędzamy w samochodach jeżdżąc do pracy czy rozwożąc dzieci. To dlaczego ma być nudno?? 🙂  A z racji wieku, pracy nie zawsze wypada podjechać żółto oczojebną M3 ;). Dodatkowo jeśli jest to codzienne i wakacyjne auto to wygoda X5M jest nie do przecenienia w porównaniu z M3.

ps. taka M3 combi nowa zjeżdzała mi ostatnio w Niemczech z lewego pasa przy 260km/h - więc moim zdaniem czuła respekt ;).

  • Lubię to 3
Opublikowano
14 minut temu, BigCactus napisał(a):

Ten argument mnie właśnie zawsze rozwala - rady typu zamiast X5M kup zwykłe X5 i do tego M2/M3, etc...

Ale rozumiesz to że ja nie mówię x5 + .. tylko zamiast x5m wybrałbym m3 lub m5. To jest tylko moje zdanie. Każdy może miec inne podejście i za to szanuje. Ja osobiście mówię, że tego nie rozumie, ale nie namawiam nikogo do zmiany decyzji. 

 

15 minut temu, BigCactus napisał(a):

ps. taka M3 combi nowa zjeżdzała mi ostatnio w Niemczech z lewego pasa przy 260km/h - więc moim zdaniem czuła respekt ;).


Sądzę że albo miał kaganiec, a ty miałeś ten pakeit do 290 km/h albo po prostu nie miał weny. Prawda jest taka, że m3 zrobi wiatrak z x5m w każdym zakresie prędkości. Ja już wyrosłem z tego.. że muszę komuś coś udowadniać. Lub zapier.. ale jak ktoś jedzie szybciej, ma mocniejsze auto.. to z szacunku, nie repsektu zjedżam ;). 
 

16 minut temu, BigCactus napisał(a):

Dodatkowo jeśli jest to codzienne i wakacyjne auto to wygoda X5M jest nie do przecenienia w porównaniu z M3

Tu się zgodzę. 

18 minut temu, BigCactus napisał(a):

podjechać żółto oczojebną M3

czarna jest najładniejsza 😄

Opublikowano
22 godziny temu, Roberto1 napisał(a):

Rabaty na rocznik 2024 ze stocku 20% w jednym z salonów w południowej Polsce. Od ręki bez targowania. Może można powalczyć o więcej. Leasing moim zdaniem nieopłacalny. Bardzo duże koszty.

Zastanawiam się czy jeszcze wchodzić w G05. Patrząc na G45 X3 mimo, że wygląd kontrowersyjny to jednak wygląda świeżej przy X5.

Ja dostałem, trochę po znajomosci 20% na 2025 (w zeszłym tygodniu się wyprodukował 🙂 i czekam aż dopłynie)

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, maciek_w napisał(a):

I tego boję się najbardziej - sterowania WSZYSTKIM z ekranu, kiedy zniknie pokrętło iDrive. Spodziewam się jakieś masakry...

Nie jest tak źle.

W G26 mam pokrętło i ID8 a w nowej 1-nce żony jest ID9 i pokrętła brak. ID9 daje się poustawiać "pod siebie" tak, że nie trzeba co chwilę "macać" ekranu ale zdecydowanie wolę operować pokrętłem.

Korzystam wyłącznie z map BMW, i dlatego Android Auto potrzebne mi jest w G26 tylko do słuchania radia internetowego, a już w ID9 w jedynce nawet już AA nie potrzebuje bo tam są już natywne aplikacje do radia internetowego i AA nawet nie konfigurowałem.

Edytowane przez Hesky
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

Ale rozumiesz to że ja nie mówię x5 + .. tylko zamiast x5m wybrałbym m3 lub m5. To jest tylko moje zdanie. Każdy może miec inne podejście i za to szanuje. Ja osobiście mówię, że tego nie rozumie, ale nie namawiam nikogo do zmiany decyzji. 

M3 zamiast X5M? Rozumiem, że jesteś singlem bo z rodziną na wakacje to Ty chyba nigdy nie jechałeś 😉
Reszty Twoich mądrości nawet nie będę komentował - ociekają próbą zracjonalizowania sobie pewnych aspektów.

 

@maciek_w mówiłem od razu żebyś brał X5M to marudziłeś 😉

Edytowane przez _holek
  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
19 minut temu, _holek napisał(a):

M3 zamiast X5M? Rozumiem, że jesteś singlem bo z rodziną na wakacje to Ty chyba nigdy nie jechałeś 😉
Reszty Twoich mądrości nawet nie będę komentował - ociekają próbą zracjonalizowania sobie pewnych aspektów.

 

@maciek_w mówiłem od razu żebyś brał X5M to marudziłeś 😉

Mówiłeś. Co więcej, ja chciałem M3 Touring, tylko żonę trudno było przekonać 😉

no nic, życie sobie meandruje; póki co dopieszczam M60

Dzisiaj dostałem zdjęcie kół. Właśnie się wyprodukowały i ruszają w podróż do Polski

 

14c0340e-c5dd-4fb0-a8f5-5b86556c1c5a.jpeg

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, _holek napisał(a):

M3 zamiast X5M? Rozumiem, że jesteś singlem bo z rodziną na wakacje to Ty chyba nigdy nie jechałeś

do m3 spokojnie założysz box, a bagażnik wcale nie jest duzo mniejszy 

 

48 minut temu, _holek napisał(a):

Reszty Twoich mądrości nawet nie będę komentował - ociekają próbą zracjonalizowania sobie pewnych aspektów.

Jaki mądrości ? Nie można mieć własnego zdania ? Wiedziałem, że zaraz przyjdziesz i będziesz kocopoły gadał. Czego zracjonalizowania, tego że nie potrzebuje x5m czy m60i? Mam do tego prawo i oba modele testowałem i oba mnie nie porwały. Najchętniej wziął bym m3 touring ale za dużo jeżdże i to po różnych drogach aby kupować taczkę i tak x5m też jest taczką DLA MNIE.  😉

Dla mnie i dla wielu SUV kojarzy się z komfortem i o tyle co x5m60i na pneumatyce jeszcze mogę zrozumieć, to x5m to dla mnie iracjonalny zakup. ALE CO KTO LUBI. Moje zdanie idealnie odzworowuje test Lysego z caroseri. 

Ja wiem że dla ciebie X5m to cudowny wynalazek i masz do tego prawo, ale nie narzucaj swoje zdania i nie wpieraj go wszystkim, dla mnie to przerost formy nad treścią. 

 

Edytowane przez Big_daddy
Opublikowano

I tak na koniec dodam. 

Każdy jeżdzi czym lubi i jak lubi. Jeden wolniej, drugi szybciej, jeden robi częstrze przestoje, jeden nie potrzebuje ich robić etc. Każdy z nas jest różny i każdy inaczej odbiera komfort, wygodę, każdy inaczej odbiera pojęcie suv, pojęcie moc, pojęcie fund z jazdy etc. 

Po to jest forum, aby każdy mógl się wypowiadać. Jeżeli robił bym do 20 tys km rocznie i mało tras wziął bym m3 toruing. Uważam że BMW rozbiła bank tworząc m3 toruing , i jeszcze fajniejsze by było bez hybrydy plug in m5 touring .. ale mieć wszystkiego nie można. 

Tyle 🙂 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, Big_daddy napisał(a):

do m3 spokojnie założysz box, a bagażnik wcale nie jest duzo mniejszy 

 

Dla mnie i dla wielu SUV kojarzy się z komfortem i o tyle co x5m60i na pneumatyce jeszcze mogę zrozumieć, to x5m to dla mnie iracjonalny zakup. ALE CO KTO LUBI. Moje zdanie idealnie odzworowuje test Lysego z caroseri. 

 

No widzisz, sam podsumowałeś to najlepiej: każdy lubi co innego. Ja nie zniósłbym myśli o jeździe z boksem na dachu i jestem przeszczęśliwy, że już nie muszę. Miałem to dziadostwo na siódemce i wcześniej na Volvo - i nigdy więcej. Upierdliwe, głośne i wkurzające. Ważne dla mnie było, że uwalniam się od tej udręki. Bagażnik w X5 jest gigantyczny w porównaniu z M3 Touring - szczególnie uwzględniając pojemność pod podłogą w X5

Komfort jest pojęciem bardzo indywidualnym i nie ma się co przekonywać na forum o zaletach lub wadach różnych modeli. Dla mnie M3 Touring było komfortowe, tym bardziej X5M, które niewiele różni się od M60i z m-perf zawieszeniem

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
5 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Ale rozumiesz to że ja nie mówię x5 + .. tylko zamiast x5m wybrałbym m3 lub m5. To jest tylko moje zdanie. Każdy może miec inne podejście i za to szanuje. Ja osobiście mówię, że tego nie rozumie, ale nie namawiam nikogo do zmiany decyzji. 


Sądzę że albo miał kaganiec, a ty miałeś ten pakeit do 290 km/h albo po prostu nie miał weny. Prawda jest taka, że m3 zrobi wiatrak z x5m w każdym zakresie prędkości. Ja już wyrosłem z tego.. że muszę komuś coś udowadniać. Lub zapier.. ale jak ktoś jedzie szybciej, ma mocniejsze auto.. to z szacunku, nie repsektu zjedżam ;). 
 

Tu się zgodzę. 

czarna jest najładniejsza 😄

 

27 minut temu, Big_daddy napisał(a):

I tak na koniec dodam. 
Każdy jeżdzi czym lubi i jak lubi. Jeden wolniej, drugi szybciej, jeden robi częstrze przestoje, jeden nie potrzebuje ich robić etc. Każdy z nas jest różny i każdy inaczej odbiera komfort, wygodę, każdy inaczej odbiera pojęcie suv, pojęcie moc, pojęcie fund z jazdy etc. 
 

Ale przecież to jest dokładnie to o co nam chodzi - zarzucasz nam irracjonalność zakupu X5M i że lepszym wyborem jest M3, a nie znasz nas i nie wiesz co stoi za zakupem - także nie dziw się, że od razu jest reakcja - easy ;). Każdemu z nas (przynajmniej mi) podoba się też M3 Touring - ale mając dzieci/rodzinę i mając choć raz sportowego SUV uwierz mi, że ciężko wrócić do takich samochodów. Może jak dzieciaki wygonię z domu to pomyślę o czymś dla 2 osób.

Odnośnie tego, że M3 robi wiatrak - jest szybsze i z xDrive w koncu jezdzi tak jak powinno, ale szczerze spodziewałem się większej różnicy i powinna być większa przy tej różnicy mas i oporów powietrza. Testowaliśmy moje X5M i M3 touring bez ogranicznika. Różnica do 100 = 3.45 vs 3,6, do 200 różnica 0,5s, od 220-230 szybsze X5M - nie wiem czy wynika to z wyższej mocy (X5M sprzed FL mają po 650-670KM) czy z wyższej prędkości maks X5M niż M3. Z racji oporów powietrza nie powinno tak być, a za każdym razem dochodziłem powyżej tej prędkości. I odpowiadając na pytanie - jestem już stary, podobnie kolega w M3, ot zabawa dwóch boomerów (w Niemczech) - z tego się nie wyrasta tylko rozsądek każe to robić w bezpiecznych warunkach dla innych kierowców ;).

  • Lubię to 3
Opublikowano
25 minut temu, BigCactus napisał(a):

zarzucasz nam irracjonalność zakupu X5M i że lepszym wyborem jest M3, a nie znasz nas i nie wiesz co stoi za zakupem - także nie dziw się, że od razu jest reakcja - easy 😉

Nie zarzucam wam 🙂 . Dla mnie to irracjonalny zakup, tylko tyle. Dla was nie - i to pokazuje ze takie auta maja racje bytu i to jest fajne. I ze osobiście do modow etc. Bral bym co innego. Luźna wypowiedz, bez narzucania. 

 

co m3 vs.x5m… ciekawe. 🤔 X5m przewaznie ma w okolicach 10s 100-200 a m3 powtarzalne 9.  1 s to bardzo duzo przy takich pomiarach…moze pojemnosc robi swoje ?
 

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

co m3 vs.x5m… ciekawe. 🤔 X5m przewaznie ma w okolicach 10s 100-200 a m3 powtarzalne 9.  1 s to bardzo duzo przy takich pomiarach…moze pojemnosc robi swoje ?
 

X5M przed FL - 100-200 to 9,1-9,2s.

Edytowane przez BigCactus
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jesli X5M przed liftingiem miała 650-670KM a M3 "tylko" 510KM to wszystko sie zgadza. Dodatkowe 150KM niweluje różnice w masie na prostej. Jazda po zakrętach to inna dyscyplina.

Chociaż sam chyba nie mam potrzeby posiadania az tak mocnego SUVA to rozumiem i też wolałbym jeden samochod spełniajacy moje oczekiwania niz 2 różne gdzie ten drugi stoi w garażu i używałbym go tylko od święta.

Opublikowano

@Big_daddy podoba mi się Twój tok rozumowania - jak Ty piszesz, że M3 jest lepsze niż X5M, które jest irracjonalne i pozbawione sensu to wyrażasz swoje zdanie do którego masz prawo. 
Jak ja piszę, że sobie racjonalizujesz to wciskam wszystkim swoje zdanie…

Rozumiem, że Twoja racja jest bardziej Twojsza niż mojsza…

Bagażniki takie same - 500 vs 650 plus ze 150 pod podłogą. Zasadniczo bez różnicy. Wsiada i wysiada się także tak samo. Dzieci wkłada do fotelika też tak samo. Generalnie nie ma różnic poza tym, że M3 oczywiście lepsze 🙂

Opublikowano
4 godziny temu, _holek napisał(a):

@Big_daddy podoba mi się Twój tok rozumowania - jak Ty piszesz, że M3 jest lepsze niż X5M, które jest irracjonalne i pozbawione sensu to wyrażasz swoje zdanie do którego masz prawo. 
Jak ja piszę, że sobie racjonalizujesz to wciskam wszystkim swoje zdanie…

Rozumiem, że Twoja racja jest bardziej Twojsza niż mojsza…

Bagażniki takie same - 500 vs 650 plus ze 150 pod podłogą. Zasadniczo bez różnicy. Wsiada i wysiada się także tak samo. Dzieci wkłada do fotelika też tak samo. Generalnie nie ma różnic poza tym, że M3 oczywiście lepsze 🙂

Z tego co się orientuje, to bagaznik w X5 w postaci 650 L jest liczony wlasnie z przestrzenią pod podłogą, także z tym nie trafiłeś, bo realnie on ma 650 - 150 = 500 L.

Opublikowano
5 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Z tego co się orientuje, to bagaznik w X5 w postaci 650 L jest liczony wlasnie z przestrzenią pod podłogą, także z tym nie trafiłeś, bo realnie on ma 650 - 150 = 500 L.

Masz rację - schowek jest już w 650 litrach. Czyli mamy „tylko” 30% wiecej…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wchodzą tam buty narciarskie, kaski, para nart dziecięcych i masa miękko wypchanych reklamówek 

A w reszta bagażnika łyka cały majdan jak na zdjeciu

 

IMG_8629.jpeg

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)

X5 do dachu powinien zmieścić więcej niż M3 nie licząc schowka pod podłogą. 

X5 ma wymiary:
Długość: 104cm, 183.5cm przy złożonej kanapie (wiadomo zależy trochę od ustawień foteli)
Szerokość: 111,7cm
Wysokość: 38,7cm do półki (bardzo niska), 79,9cm do dachu (na pewno więcej niż w M3)

bimmerpost aktualnie leży więc nie znajdę wyników G21

Jeśli kogoś interesują porównania wymiarów do Q7, X7 i GLE, Superba i... Passat B6 to mam takie notatki 🙂

 

Edytowane przez Lukxxx
Opublikowano
3 godziny temu, maciek_w napisał(a):

Wchodzą tam buty narciarskie, kaski, para nart dziecięcych i masa miękko wypchanych reklamówek 

A w reszta bagażnika łyka cały majdan jak na zdjeciu

 

IMG_8629.jpeg

Siatka oddzielająca bagażnik w LCI jest w standardzie czy dokupiłeś? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.