Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Krzycho m akurat nie odkryłeś mi tu żadnej rewelacji,ja piszę o oznaczeniach 3,0d,4,0d bo tak są sprzedawane i nic nie mówiłem o silniku.
Opublikowano
Krzycho m akurat nie odkryłeś mi tu żadnej rewelacji,ja piszę o oznaczeniach 3,0d,4,0d bo tak są sprzedawane i nic nie mówiłem o silniku.

:duh: Nie ma takich oznaczeń jak 3,0d i 4,0d !!! Jest po prostu 30d i 40d !!! Tam nie ma przecinków !

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

Ja też mam zamówiony 40d i nic nie słyszałem, żeby 30d nie miało restrykcji na pneumatykę.

Pneumatyka jest tylko dostępna w hybrydach bo to standard. Według mojego dealera to był największy bloker - zobaczymy.

Opublikowano
He he ,o przecinki Ci tym razem chodzi,dobrze już się poprawiam ale akurat w tym temacie nie o to mi chodzi. Być może mój sprzedawca wciskał mi kit,że dostali produkcję na 30d a na 40d nie-choć nie wiem jaki miałby w tym cel,chyba bardziej mnie wk@rwić. Jednak jeśli kolega wyżej pisze,że ma niebawem odbiór 30d a drugi ,którego znam odbiera w tym tygodniu,to jednak może coś jest na rzeczy.
Opublikowano
No właśnie odebrał już ktoś zamawiany w okresie restrykcji egzemplarz z pneumatyka i nie jest to hybryda lub wersja z 3 rzędem siedzeń???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie odebrał już ktoś zamawiany w okresie restrykcji egzemplarz z pneumatyka i nie jest to hybryda lub wersja z 3 rzędem siedzeń???

 

Czekamy w firmie ma 40d z pneumatyką od lutego i mój sprzedawca mówi że jest problem duży z silnikiem do 40d, wiec może dlatego zeszły 30d na pneumatyce. Ale to dobry znak jest jeśli coś się ruszyło.


A z ciekawości zapytam w innym temacie. W zamówieniu zapisane mamy że jest kara umowna liczona za dzień ale do 4% wartości auta. W przypadku dużych opóźnień jest możliwe dobicie do tego poziomu. Pytanie czy ktoś otrzymał dodatkowy rabat (czy właściwie dealer naliczył sobie karę umowna) i czy przypadkiem zmiana konfigu np z powodu restrykcji to nie jest „nowe” zamówienie które powoduje liczenie czasu od nowa?

Opublikowano
No właśnie odebrał już ktoś zamawiany w okresie restrykcji egzemplarz z pneumatyka i nie jest to hybryda lub wersja z 3 rzędem siedzeń???

Moje zamówienie na G06 30d wisi od stycznia, z restrykcyjnych tematów to mam wszystko także nie wiem czy się kiedyś wyprodukuje.

Ciekawe, czy BMW nie zacznie "cancelować" starych zamówień z początkiem 2022 roku, inflacja, kurs EUR, wyższe rabatowanie i takie tam....

Opublikowano

Nie masz możliwości dopasowania czegos ze stocku? Pytałem ostatnio we Wrocławiu dla kolegi o X5 30d i mieli 3 od ręki.


Inna sprawa, ze odbiór w 2022 to już blisko LCI.

Opublikowano
No właśnie odebrał już ktoś zamawiany w okresie restrykcji egzemplarz z pneumatyka i nie jest to hybryda lub wersja z 3 rzędem siedzeń???

 

Czekamy w firmie ma 40d z pneumatyką od lutego i mój sprzedawca mówi że jest problem duży z silnikiem do 40d, wiec może dlatego zeszły 30d na pneumatyce. Ale to dobry znak jest jeśli coś się ruszyło.


A z ciekawości zapytam w innym temacie. W zamówieniu zapisane mamy że jest kara umowna liczona za dzień ale do 4% wartości auta. W przypadku dużych opóźnień jest możliwe dobicie do tego poziomu. Pytanie czy ktoś otrzymał dodatkowy rabat (czy właściwie dealer naliczył sobie karę umowna) i czy przypadkiem zmiana konfigu np z powodu restrykcji to nie jest „nowe” zamówienie które powoduje liczenie czasu od nowa?

 

Z tym czasem liczenia od zmiany zamówienia to chyba nie ma znaczenia. Jeżeli czas by się liczył to nasze by już wyprodukowali. Zobaczymy co się u mnie stanie po rezygnacji z pneumatyki.


W ramach nagrody pocieszenia dostałem dodatkowo lasery a za te 6k za pneumatykę dobrałem sobie jeszcze dodatkowe wyposażenie. Także uważam, że ze strony dealera podejście fair.

Opublikowano

Wczoraj będąc w salonie przy okazji rozmowy dowiedziałem sie, ze cena bazowa X5 idzie do góry o 5k (X7 o 10k). Dodatkowo rabaty znowu idą w dół.


Kilka zmian w X5 tez sie pojawi drobnych (być może cześć tylko na rynek USA):

- podłoga bagażnika ma być na haczyk jak w X3 a nie teleskop

- w dostępie komfortowym nie będzie opcji otwarcia noga


Pytanie czy to trwałe czy tylko przejściowe z racji restrykcji.

Opublikowano
Jest już nowy cennik 11/2021 na stronie bmw. Wersja 45e podrożała o 6 tyś ale np. i4 maja ceny bez zmian.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

30 wrzesnia odbieram 30d. Moja przygoda z bmw w kilku aktach:


1. Zamówienie złożyłem pod koniec stycznia. Na początku nie było mowy o restrykcjach, odbiór miał być w lipcu.

2. W maju, kiedy przyszedł mój slot produkcyjny dowiaduję się, że są restrykcje, a auto wyprodukuje się jeśli zrezygnuję z pneumatyki, ładowarki, kamer 360, komfortów.

3. Dostaję również informację, że pneumatyka może wrócić w lipcu. Ze względu na to, że zależy mi na pneumatyce, postanowiłem poczekać.

4. Pod koniec czerwca wysyłam zapytanie do dealera, dostaję info, że pneumatyka może będzie w lipcu, ale i tak dostanę slot najwcześniej na wrzesień....bo zrezygnowałem ze swojego w maju :mad2:

5. Auto załatwiałem przez kolegę brokera, który nie ukrywał wku...nia całą sytuacją, poruszył chyba wszystkie możliwe kontakty i w lipcu dostałem informację, że jeśli zrezygnuję z kamer i indukcji to auto może uda się wyprodukować w sierpniu, a na podjęcie decyzji miałem pół godziny, bo dealer musiał odpowiedzieć od razu fabryce.

6. Po zaakceptowaniu rezygnacji z restrykcji w cudowny sposób znajduje się miejsce produkcyjne następnego dnia. Auto idzie do produkcji w lipcu z pneumatyką i komfortami.

7. Dostaję do podpisania aneks o rezygnacji z ładowarki i kamer. Kamery są w konfiguracji zaznaczone jako 0 zł ponieważ są częścią pakietu innowacji. Cena za pakiet, mimo że zostaje uszczuplony, nie zmienia się.

8. Po wielu próbach negocjacji rekompensacyjnych za stracony czas i konfigurację niezgodną z zamówieniem dostaję voucher na kwotę 500 zł.


PS. Broker usłyszał od dealera, że przy tej zniżce którą dostałem i sytuacji na rynku nie ma mowy o jakiś rekompensatach, a oni modlą się żebym nie dostał leasingu, bo w obecnej sytuacji auto sprzedają w dwie godziny za 40 koła więcej.


KURTYNA

Opublikowano

Ja odebrałem w końcu swoje X5M. Dzięki temu, ze M-ka ma priorytet mam kamery, HK. Nie mam jedynie indukcji, ale z racji faktu iż w M-ce jest to w standardzie dostanę jakieś odszkodowanie.


Nie widziałem jeszcze tylu osób kupujących w salonie - totalny młyn.


Z tego co rozmawiałem z doradca wygrali wszyscy Ci, którzy już złożyli zamówienia lub odebrali auta - na moim po uwzględnieniu podwyżki i niższych rabatów musiałbym dopłacić jakieś 25-35k.

Opublikowano

No tak - tylko długofalowo to zła informacja dla nas wszystkich. Przy kolejnej wymianie samochodu lub zakupie można doznać szoku w salonie.


Dealerzy i producenci wykorzystują sytuację i windują marże na samochodach. Widziałem ostatnio ciekawy artykuł, gdzie przytoczono dane, ze pomimo tych wszystkich restrykcji i problemów oraz mniejszej ilości sprzedanych aut, 3 największe koncerny (BMW, Audi/VW, MB) maja rekordowo wysokie zyski ebitda. Właśnie poprzez ścięcie rabatów, podwyżki cen niby przez COVID i znacznie wyższe marże.

Opublikowano

Z 40i byłem bardzo zadowolony wiec złego słowa nie powiem ;). Nie spodziewałem się jednak aż takiej różnicy w de facto tym samym modelu - to moja pierwsza M-ka i zaczynam rozumieć trochę ten mit M-ki. Zrobiłem na razie kilkaset kilometrów i to jeszcze wciąż na dotarciu wiec ciężko o miarodajne porównania, ale tak na szybko:


+ ten silnik to potwór. Ciągnie z każdej prędkości obrotowej i z kazdej prędkości jeśli chodzi o km/h. Banan przez 100% czasu jazdy a nie przekraczam jeszcze 4000-4500obr ;). Do tego pięknie brzmi - nie wiem czy poprzez wspomaganie z głośników czy nie, ale robi wrażenie

+ kompletnie inaczej samochód się prowadzi jeśli chodzi o przełożenie kierownicy - ogromna różnica, jest dużo bardziej bezpośredni i znacznie więcej ‚czuć Samochod’ - duży plus

+ zdecydowanie mniej podatny na podmuchy wiatru - dzisiaj mocno wiało w PL i czuje duża różnice w stosunku do G05. Ogólnie trakcja i zachowanie w zakrętach to inna liga - nie wiem czy to kwestia ustawien zawieszenia, stabilizacji przechyłów, szerszych opon z przodu - pewnie wszystko po trochę

+ ustawienia M - sporo ustawień i dwa klawisze skrótowe - taka rozbudowana i łatwiejsza w użyciu opcja individual

+ czuć klasę we wnętrzu - w zasadzie mam standard Competition ale fotele, skóra na wszystkim co widać i alcantara na podsufitce robią robotę :cool2: . Tu bardziej porównuje do swojej poprzedniej, bo przecież wszystko to mozna domowic i do G05

+ świetne fotele choć mam tez do nich uwagę na minus poniżej

+ fenomenalny kolor choć jest to kwestia gustu - obawiałem się po zdjęciach, jednak na żywo to inna bajka

+ bardziej czytelne, ciekawsze zegary - ale może tutaj po prostu zadziałała zmiana i są takie same i to efekt placebo

- reflektory shadowline - chyba bardziej podkreślają listwy ledowe lamp i kierunkowskazu, choć za chwile po LCI i tak będą passe ;)



- jest sztywno - sporo o tym czytałem i to słowo dobrze oddaje zachowanie zawieszenia. Coś ala sport w M-pakietowym. Mi pasuje, bo przez to auto jest mega stabilne, ale może to być problem dla miłośników pneumatyki.

- bardzo bezpośredni układ kierowniczy wymaga trochę więcej uwagi w jeździe autostradowej - pewnie kwestia przyzwyczajenia

- spalanie to oczywista sprawa, ale zasada prędkość /10 sprawdza się tutaj na razie idealnie. 140km/h to 13,5-14l. Jak go dotrę pewnie będą to wartości 15-25. 40i jest bardzo oszczędny jak na benzynę i to co oferuje. Tutaj zasięg to pewnie okolice 450-500km

- wydech rzeczywiście mocno ograniczony normami

- dopłaciłem do listew carbonowych i drugi raz bym tego nie zrobił - bardziej mi się podobał Tetragon z M-pakietu w połączeniu z czarnym środkiem

- mniej miejsca z tylu przy fotelach M - sportowe w 40i miały wcięcia na nogi co robiło różnicę

- mniej miejsca pod bagażnikiem z racji zjeżdżającej rolety

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@BigCactus - fajna relacja i trochę zaczynam żałować że nie zdecydowałem się na prawdziwą M, czekam nadal na relacje po dłuższym przebiegu jak już pojeździsz po dziurawych drogach jakiegoś dużego miasta i jakichś gorszych krajówkach.


Spalaniem się nie ma co przejmować, bo to liczba jak każda inna. Ja ostatnio swoim m50i jeżdżę poraz pierwszy przez ostatnie 2tyg na bardzo krótkich odcinkach i dynamicznie i średnia na baku oscyluje ok 27 :) Ale realnie to ułamek procenta wszystkich przebiegów. Zazwyczaj średnia z baku to 18-22 przy 100% miasta. Raz dla zabawy autostrada szybko i bardzo dynamicznie na długiej trasie zamknęło się w 18l, ale każde przyspieszanie było w podłogę. Typowa autostrada to 13-15 i zasięgi nie są takie złe, także zasięg dla mnie żadnego problemu nie stanowi. Ciekawe jak w M ale stawiam ze podobnie.


Jaki kolor?

Opublikowano

@BMFun - nie ma co żałować, bo na co dzień Twój wybór się pewnie bardziej broni ;).


Odnośnie koloru: poprzednie i obecne. Ten Minerał white to bardzo wdzięczny kolor i gorąco go polecam z shadowline (tylko koniecznie folia full front czego ja nie zrobiłem niestety wtedy).


f2c56eee01ff3830med.jpg

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Ale śliczny kolor - petarda ! Gratulacje :cool2:


Dla takiej fury warto założyć galerię i rozruszać trochę dział :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale śliczny kolor - petarda ! Gratulacje :cool2:


Dla takiej fury warto założyć galerię i rozruszać trochę dział :twisted:

 

Extra kolor, do M-ki pasuje idealnie. I te felgi piękne. Pewnie do cywilnej nie pasowałyby, poza tym to raczej obciach by był podszywać się pod M.


Ja poszedłem w alpin white + prawie full folia. Odcień Alpinwhite jakoś bardziej mi podchodził, ale jak ktoś mnie pyta dlaczego wybrałem to mówię „bo tańszy” ;-)


Do Mki biały by zupełnie nie pasował. Mi się jeszcze podoba ten szary czy złoty jak ma Arturo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piekne auto, piękny kolor! Gratki i szerokości no i czekamy na więcej zdjęć :D :D

P.s. Właśnie tego mi trochę brakowało w 40i o czym piszesz, mocy z dołu żeby jadąc w trybie komfort moc od razu szybciej przyspieszać i tutaj fajny jest albo diesel albo większy silnik :D

Opublikowano
Piekne auto, piękny kolor! Gratki i szerokości no i czekamy na więcej zdjęć :D :D

Auto mega, świetny wóz, gratki :D

 

P.s. Właśnie tego mi trochę brakowało w 40i o czym piszesz, mocy z dołu żeby jadąc w trybie komfort moc od razu szybciej przyspieszać i tutaj fajny jest albo diesel albo większy silnik :D

Tryb silnika comfort w obecnym 40i to dramat. Auto co chwilę gaśnie przez s&s a obroty oscylują od 0 do 2 tys obr/min. W tym zakresie obrotów auto nic nie jedzie i jak dla mnie optimum to tryb sport, który utrzymuje dolne obroty w okolicy 2 tys. Nawet w tym trybie trzeba go deptać żeby coś odjechał bo w comforcie tego nie uświadczy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.