Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 26.08.2025 o 10:50, Shudder napisał(a):

Mają jeszcze paliwo 93, które odpowiada naszemu 98.

 

Być może ale przejechałem prawie 4 tys. km i na żadnej stacji nie widziałem takiego.

Opublikowano
W dniu 27.08.2025 o 16:16, proarnes napisał(a):

Być może ale przejechałem prawie 4 tys. km i na żadnej stacji nie widziałem takiego.

A ja spotkałem na zachodnim w tamtym roku. Rzadkość i tylko na dużych markowych stacjach. Często jest wybór 3ch różnych benzyn... BTW, atmosferyczne V8 to nawet na Tussipect'cie pojedzie 😀

Opublikowano

Czy ktoś to wcześniej już zauważył czy to ja za mało w trasy jeżdżę że wskazówki co do zjazdów z Google Maps z CarPlay pojawiają się na head up’ie?IMG_6187.thumb.jpeg.0311308a955e16e9c75e28a82da23ac6.jpeg

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 5.06.2025 o 12:20, yeahb napisał(a):

Temat kilkukrotnie przewijał się przez forum, ale nie potrafię wyciągnąć konkluzji. 

Jakie paliwo tankować do 330i? Czy jest sens przepłacać za 98 w tym silniku? Czy może lepiej 95 z regularnym stosowaniem oczyszczacza?

zalej do pełna 95 i pojedź na hamownię , potem zalej 98 i znowu pojedź , zobaczysz różnicę 😄 

  • Lubię to 1
male-bmw-2.png
Opublikowano
6 godzin temu, wehyr napisał(a):

zalej do pełna 95 i pojedź na hamownię , potem zalej 98 i znowu pojedź , zobaczysz różnicę 😄 

Pomijając hamowanie, to ja też bym chciał "poczuć" jakaś różnice ale pare baków 95, pare 98 i jeździ tak samo, pracuje tak samo na postoju czy stojąc obok auta jak ktoś doda gazu lub ruszą. Nie jestem w stanie wyczuć żadnej różnicy. 

Opublikowano

@palusik Pewnie w M3 (zalecane 98?) bardziej czuć różnicę niż w M340i (zalecane 95?). @wehyr miał zczipowane M340i to wtedy też już musi tylko na 98 jeździć bo na 95 auto "nie jedzie". 😉
Chyba że ktoś robi eko-cziptuning pod 95, ale Wehyrowi daleko do bycia eko. 🤣

Trochę chłopskiego rozumu mi się ulało, wybaczcie jeśli plotę głupoty, z benzyną mam na bakier, tak jak Wy z dieslem zresztą, ale elektryki to nasz wspólny wróg i to nas łączy (hybrydy kwestia sporna). 😈

Opublikowano
1 godzinę temu, Markok napisał(a):

@palusik Pewnie w M3 (zalecane 98?) bardziej czuć różnicę niż w M340i (zalecane 95?). @wehyr miał zczipowane M340i to wtedy też już musi tylko na 98 jeździć bo na 95 auto "nie jedzie". 😉
Chyba że ktoś robi eko-cziptuning pod 95, ale Wehyrowi daleko do bycia eko. 🤣

Trochę chłopskiego rozumu mi się ulało, wybaczcie jeśli plotę głupoty, z benzyną mam na bakier, tak jak Wy z dieslem zresztą, ale elektryki to nasz wspólny wróg i to nas łączy (hybrydy kwestia sporna). 😈

Pisałem kilka dni temu, że w M340 też zalecanym paliwem jest 98. Mam nawet na klapce wlewu paliwa nalepkę z informacją o rekomendowanym paliwie 98.

Opublikowano

Czytałem to, i czytałem też że pierwsi mają 98, drudzy 95, a trzeci nic nie mają na klapkach. 🧐
I że w instrukcjach bmw zaleca 95, a dla mocniejszych 98, tylko czy M340i należy do tych mocniejszych czy zaczynają się od M3, tego już nie raczyli doprecyzować. (330i też mocne w przeliczeniu na litraż..)
Ile ludzi tyle opinii. Wehyr lałby 95 po przesiadce z M3 na stockowe M340i. 🤭

Opublikowano
46 minut temu, Markok napisał(a):

Czytałem to, i czytałem też że pierwsi mają 98, drudzy 95, a trzeci nic nie mają na klapkach. 🧐
I że w instrukcjach bmw zaleca 95, a dla mocniejszych 98, tylko czy M340i należy do tych mocniejszych czy zaczynają się od M3, tego już nie raczyli doprecyzować. (330i też mocne w przeliczeniu na litraż..)
Ile ludzi tyle opinii. Wehyr lałby 95 po przesiadce z M3 na stockowe M340i. 🤭

M340 to dywizja M dla BMW. Tak są klasyfikowane. Instrukcja mówi, że dla modeli M Performance ma być paliwo super plus 98. M340 to model M Performance. Nawet na stronie www.bmw-m.com jeżeli chodzi o serie 3, to są tam modele M oraz M340.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wybacz że nie zaznaczyłem, ale pisałem to wszystko pół żartem pół serio.
Póki ktoś się nie kopsnie na hamownię raz na 95 i raz na 98, to się nigdy nie dowiemy jaka jest różnica i czy w ogóle warto. Może jakaś forumowa zrzuta na komisyjny test by bmwklubpolska? 🤪

Opublikowano (edytowane)

M Performance to tylko chwyt marketingowy. F30 340i ma ten sam motor i żadnego znaczka M nie ma. Teraz to znaczki M są wszędzie a co bardziej zabawne M135i ma nawet coś w stylu M1 z dopiskiem 35. Przecież to zakrawa o profanację.

image.thumb.jpeg.2a81dafd8fd4bc96b068e3e06c7a312d.jpeg

Edytowane przez adiki
  • Lubię to 1

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
18 minut temu, adiki napisał(a):

M Performance to tylko chwyt marketingowy. F30 340i ma ten sam motor i żadnego znaczka M nie ma. Teraz to znaczki M są wszędzie a co bardziej zabawne M135i ma nawet coś w stylu M1 z dopiskiem 35. Przecież to zakrawa o profanację.

image.thumb.jpeg.2a81dafd8fd4bc96b068e3e06c7a312d.jpeg

W M Performance nie chodzi o literkę M, tylko o inne zestrojenie silnika. Zauważ, że silnik 40i (b58) ma z zwykłej wersji 340 koni, natomiast w wersji M performance ma więcej, w M340i to jest 374 KM. 

Opublikowano

Przecież B58 ma różne wersje i jest cały czas rozwijany w wersji TU2 ma już prawie 400 koni i np port injection. Zresztą co to zestrojenie silnika zmienia? W F30 mogłeś sobie dokupić MPPSK i też mieć te „kilkadzieści” koni więcej. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
40 minut temu, proarnes napisał(a):

W M Performance nie chodzi o literkę M, tylko o inne zestrojenie silnika. Zauważ, że silnik 40i (b58) ma z zwykłej wersji 340 koni, natomiast w wersji M performance ma więcej, w M340i to jest 374 KM. 

Mnie się wydaję,  że w przypadku 3er motor ma 374 KM głównie dlatego,  że dalej jest już tylko M3. Natomiast w przypadku np 5er po drodze do M5 jest jeszcze M550 i tym samym 40i nie jest w tym przypadku tym o stopień niżej tylko, a jednocześnie nie może być zbyt blisko mocą i osiągami z M550, bo marketingowo by się to nie spinało. 

Mam wrażenie,  że ten cały "perforomance" w przypadku 40i w 3er i "zwykły" 40i w przypadku 5er to czysty marketing.

Oczywiście to tylko moja,  być może odosobniona teoria.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
17 godzin temu, wehyr napisał(a):

zalej do pełna 95 i pojedź na hamownię , potem zalej 98 i znowu pojedź , zobaczysz różnicę 😄 

Tylko na wykresie. W "ślepym" polegniesz. Pomiar czasu też będzie w granicach błędu. Ja leję bo być może to lepiej dla silnika a ja lubię być miły dla buni 😆

Jak Bóg Kubie tak Castro Bogu...

Opublikowano

M340i g20 prowadzi się fenomenalnie. Możesz każdy zakręt brać power slidem, możesz robić spirale na autostradzie 120 km na godzinę i opona nawet nie piśnie. Dość duża moc, dobry rozkład masy i szpera sprawia że mało co lepiej się prowadzi. Tu ta M-ka jest jak najbardziej zasłużona. Stage one daje już 450 koni. M550i to śmieć, a nie silnik, nawet nie ma co o tej skarbonce wspominać. 

Opublikowano
Godzinę temu, adiki napisał(a):

Przecież B58 ma różne wersje i jest cały czas rozwijany w wersji TU2 ma już prawie 400 koni i np port injection. Zresztą co to zestrojenie silnika zmienia? W F30 mogłeś sobie dokupić MPPSK i też mieć te „kilkadzieści” koni więcej. 

Zestrojenie zwiększa moc w takiej samej wersji silnika. TU2 ma 400 koni ale tez jest to wersja performance. Zwykła jest chyba np. w nowym X5 i ma mniej.

Jasne, że to wszystko jest podszyte marketingiem. Poprostu BMW tak sobie nazwało te wzmocnione silniki z danego typu, tak jak Volvo ma Polestara. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.