Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@komoornik To ta bieda przeniosła się nawet na 7-mki bo też mam tylko wkręcane ucho i zabezpieczenie do kół, wygląda na to że 4-ka to topowy model marki.
Swoją drogą ciekawe czy kiedykolwiek ich użyjesz. xD

@Sko To nie wygląda normalnie, skraplana woda z klimy powinna się mieścić w osłonach pod autem przynajmniej na równej powierzchni, a jak już to tworzyć malutką 'kałużę' co obserwuję po swoich autach. Chociaż dopóki to woda, dopóty nie trzeba się tym przejmować imo. Może chłodzisz cały czas na maxa i tyle się tego zbiera heh.

Edytowane przez Markok
Opublikowano

Temat kilkukrotnie przewijał się przez forum, ale nie potrafię wyciągnąć konkluzji. 

Jakie paliwo tankować do 330i? Czy jest sens przepłacać za 98 w tym silniku? Czy może lepiej 95 z regularnym stosowaniem oczyszczacza?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
13 minut temu, yeahb napisał(a):

Temat kilkukrotnie przewijał się przez forum, ale nie potrafię wyciągnąć konkluzji. 

Jakie paliwo tankować do 330i? Czy jest sens przepłacać za 98 w tym silniku? Czy może lepiej 95 z regularnym stosowaniem oczyszczacza?

Nie ma opcji,  żebyś uzyskał jedną odpowiedź.  

Ten temat przewija się przez większość social mediów tunerów.

Każdy ma swoje zdanie 🙂

Dawniej krążyła opinia, że Shell 100 jest importowane bezpośrednio z Niemiec.

Co ciekawe natomiast,  nie wiem,  czy wiecie,  ale Shell nie bierze całości z Orlenu, chodzi mi o 95/98.

Ok 15% paliwa przywożą z Niemiec, ale dotyczy to jedynie stacji przy zachodniej granicy.

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Ja w 320i ostatnio korzystając z promocji zatankowałem V-Power 95 i widzę różnicę w spalaniu na korzyść w porównaniu do innych zwykłych paliw (czy to Orlen czy inne stacje).

Opublikowano

Ja staram się tankować e5 czyli shell odpada chyba racing 

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
3 godziny temu, Sheppard25 napisał(a):

Taki zajebisty layout zegarów (kolorystyka) jest tylko w M? Czy da sie to jakos customizowac? 

 

2025 BMW M3 Review: Expert Insights, Pricing, and Trims

Wygląda tragicznie, to gdzieś jest jeszcze gorzej?

Opublikowano
37 minut temu, zornold napisał(a):

Wygląda tragicznie, to gdzieś jest jeszcze gorzej?

Ok boomer 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, yeahb napisał(a):

Temat kilkukrotnie przewijał się przez forum, ale nie potrafię wyciągnąć konkluzji. 

Jakie paliwo tankować do 330i? Czy jest sens przepłacać za 98 w tym silniku? Czy może lepiej 95 z regularnym stosowaniem oczyszczacza?

Ja do 340i z uwagi na kartę flotową zalewam tylko paliwa z Orlena. Na początku zalewałem 98 potem ze dwa razy się mi zdarzyło do pełna zalać 95, później do teraz już cały czas leje 98. Na klapce wlewu mam informacje, że samochód optymalnie powinien być tankowy 98 oktanowym paliwem. Subiektywnie czuć różnice w kulturze praca silnika, w osiągach specjalnej różnicy nie wyczuwam ponieważ większość czasu jeżdżę spokojnie, a podczas przyspieszania to są pewnie różnicę rzędu 0,2sek 0-100 przy kick downie. Co innego są kwestie spalania, które weryfikowałem jakiś czas temu tj. jechałem identyczną trasę tam i z powrotem (200km) dwa razy jak miałem zalane na 95 nocą przy braku ruchu oraz dwa razy na 98 w tych samych warunkach, styl jazdy taki sam 90% czasu tempomat ta sama prędkość zgodnie z ograniczeniami. Uśredniłem wyniki i wyszło mi ok. 0,5l niższe spalanie na 98 niż 95. Co potwierdza fakt, że do wysilonych motorów z turbodoładowaniem być może warto jest zalać to 98 oktanowe paliwo. Zakładając to samo zużycie paliwa na 95 i 98 przy przebiegu 15000km rocznie przy różnicy ceny 70gr na litrze wychodzi 1050zł dla Kowalskiego, jak ktoś ma firmę to jeszcze mniej. Dlatego zalewam 98 bo nie wliczając bonusu w niższym spalaniu ta różnica według mnie nie jest duża. Pytanie co ma na klapce 330i jeśli chodzi o zalecane paliwo jeśli 95 to lej 95 jeśli 98 to lej 98, jak Ci się chce to zrób test 😉 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Jak czesto zdarzaja sie jakies problemy z autem przy odbiorze z salonu? Mieliscie sytuacje ze nie podpisaliscie protokolu albo znalezliscie jakies defekty ale uznaliscie ze to „normalne”?

Opublikowano

Mi sprzedawca wciskał papiery do podpisania zanim auto obejrzałem. A jak uparłem się, że najpierw obejrzę, potem podpisze to twierdził, że nikt tak nie robi 😂 

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, i043W napisał(a):

Mi sprzedawca wciskał papiery do podpisania zanim auto obejrzałem. A jak uparłem się, że najpierw obejrzę, potem podpisze to twierdził, że nikt tak nie robi 😂 

I znalazles cos? Mi by sie od razu czerwona lampka zapalila

Edytowane przez Sheppard25
Opublikowano
38 minut temu, Sheppard25 napisał(a):

I znalazles cos? Mi by sie od razu czerwona lampka zapalila

Nie, było ok. Ale też ja nie z tych co z miernikiem chodzą na odbiór. Po prostu jak odbierałem poprzednie auto z salonu to normalnie najpierw oględziny i demo auta chyba z godzinę trwało i potem papiery. W BMW "masz tu papiery, tu jest auto, tu profil kierowcy zrobimy i nara".

Opublikowano
8 minut temu, i043W napisał(a):

Nie, było ok. Ale też ja nie z tych co z miernikiem chodzą na odbiór. Po prostu jak odbierałem poprzednie auto z salonu to normalnie najpierw oględziny i demo auta chyba z godzinę trwało i potem papiery. W BMW "masz tu papiery, tu jest auto, tu profil kierowcy zrobimy i nara".

calosc ile w salonie zajela? 

Opublikowano
W dniu 6.06.2025 o 10:57, GrzegorzKo napisał(a):

Ja do 340i z uwagi na kartę flotową zalewam tylko paliwa z Orlena. Na początku zalewałem 98 potem ze dwa razy się mi zdarzyło do pełna zalać 95, później do teraz już cały czas leje 98. Na klapce wlewu mam informacje, że samochód optymalnie powinien być tankowy 98 oktanowym paliwem. Subiektywnie czuć różnice w kulturze praca silnika, w osiągach specjalnej różnicy nie wyczuwam ponieważ większość czasu jeżdżę spokojnie, a podczas przyspieszania to są pewnie różnicę rzędu 0,2sek 0-100 przy kick downie. Co innego są kwestie spalania, które weryfikowałem jakiś czas temu tj. jechałem identyczną trasę tam i z powrotem (200km) dwa razy jak miałem zalane na 95 nocą przy braku ruchu oraz dwa razy na 98 w tych samych warunkach, styl jazdy taki sam 90% czasu tempomat ta sama prędkość zgodnie z ograniczeniami. Uśredniłem wyniki i wyszło mi ok. 0,5l niższe spalanie na 98 niż 95. Co potwierdza fakt, że do wysilonych motorów z turbodoładowaniem być może warto jest zalać to 98 oktanowe paliwo. Zakładając to samo zużycie paliwa na 95 i 98 przy przebiegu 15000km rocznie przy różnicy ceny 70gr na litrze wychodzi 1050zł dla Kowalskiego, jak ktoś ma firmę to jeszcze mniej. Dlatego zalewam 98 bo nie wliczając bonusu w niższym spalaniu ta różnica według mnie nie jest duża. Pytanie co ma na klapce 330i jeśli chodzi o zalecane paliwo jeśli 95 to lej 95 jeśli 98 to lej 98, jak Ci się chce to zrób test 😉 

Możesz podesłać zdjęcie klapki wlewu? Wydaje mi się że u mnie jest min 95 i nie ma nic o 98 ale to jeszcze sprawdzę.

Opublikowano

Zeby dzialaly funkcje z aplikacji typu klakson, wlaczenie wentylacji postojowej czy kamery to musze miec wykupione eSim? Mozecie napisac jak to macie ogarniete?

Opublikowano
3 godziny temu, Shudder napisał(a):

Możesz podesłać zdjęcie klapki wlewu? Wydaje mi się że u mnie jest min 95 i nie ma nic o 98 ale to jeszcze sprawdzę.

Oni tam kleili chyba to co akurat mieli. U mnie w 40i na klapce jest 95, mimo że mam, tak samo jak Grzegorz, LCI2. Te silniki są przystosowane do paliwa od 91 oktanów w górę więc, moim zdaniem, nie ma co przepłacać za paliwo jeśli nie zależy komuś na max. osiągach czy mniejszym spalaniu. 

9 minut temu, Sheppard25 napisał(a):

Zeby dzialaly funkcje z aplikacji typu klakson, wlaczenie wentylacji postojowej czy kamery to musze miec wykupione eSim? Mozecie napisac jak to macie ogarniete?

Nie trzeba mieć eSima. Samochód ma jeszcze jedną kartę Sim, która obsługuje usługi connected, np. informacje o ruchu w nawigacji.

Opublikowano
12 minut temu, proarnes napisał(a):

Oni tam kleili chyba to co akurat mieli. U mnie w 40i na klapce jest 95, mimo że mam, tak samo jak Grzegorz, LCI2. Te silniki są przystosowane do paliwa od 91 oktanów w górę więc, moim zdaniem, nie ma co przepłacać za paliwo jeśli nie zależy komuś na max. osiągach czy mniejszym spalaniu. 

Nie trzeba mieć eSima. Samochód ma jeszcze jedną kartę Sim, która obsługuje usługi connected, np. informacje o ruchu w nawigacji.

I ona dziala caly czas? Nie trzeba jej w zaden sposob aktywowac czy oplacac? 

Opublikowano
14 minut temu, komoornik napisał(a):

To też technicznie jest karta eSIM, a działanie usług jest zależne od subskrypcji ConnectedDrive.

Ja mam to dożywotnio, nie muszę płacić subskrypcji. Czyli as serwerów nie wyłącza dla tego modelu 

Opublikowano
59 minut temu, Sheppard25 napisał(a):

I ona dziala caly czas? Nie trzeba jej w zaden sposob aktywowac czy oplacac? 

Karta eSim działa od razu i cały czas ale usługi ConnectedDrive są bezpłatne chyba przez pierwsze 3 lata, póżniej trzeba płacić za przedłużenie subskrypcji. Jeśli ktoś ma to dożywotnio to chyba jakieś kombinacje. Terminy ważności róznych usług moża sprawdzić gdzieś w systemie.

Ta karta obsłguje też usługi bezpłatne i bezterminowe jak połączenie SOS.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.