Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
na mobile.de uzywane 530i kosztuje więcje niż porównywalne 530d - efekt nagonki na diesla, ekologii itp

 

Dlatego mam 330i :) jeździłem wieloma dieslami i bez względu na przebiegi, jak bedzue mnie stać tylko pb....

Spalanie średnie 330i 01.2017 19k przebiegu 12,8 litra rwd

 

Po przejechaniu 52 tys. w moim 330i awd mam 9,6 litra, a nie jeżdżę jak emeryt.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Nic nie poleciało... 530d jest w niemczech tylko 4k ojro droższy od 530i, więc na używanym samochodzie będzie podobna cena. Wszystko załatwia akcyza


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak widać po przebiegu, nie za często jeżdżę, stoi w garażu....

A jak już jadę, zanim się rozgrzeje, to chwilę stoi odpalony, plus klima i krótkie dystanse = takie spalanie, średnia prędkość 27km/h z komputera. I tak jestem mega zadowolony...

male-bmw-2.png
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano


Nic nie poleciało... 530d jest w niemczech tylko 4k ojro droższy od 530i, więc na używanym samochodzie będzie podobna cena. Wszystko załatwia akcyza


Pzdr

 

Ale w Niemczech używane 530d jest już tańsze od 530i ok 2 tys euro (rocznik 2017) względem 530d.

Czyli droższe o 4 tys euro nowe 530d, o roku jest już tańsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co koledzy pisza to zakup w pl 30d bedzie sie wiazal z ogromna strata bo za chwile rynek zaleja tanie 3 litrowe diesle z Niemiec. Gdyby w PL bylo tylko 4k euro doplaty do 3 litrow nawet bym sie nie zastanawial nad silnikiem, tylko bym bral wiekszy a nawet myslal nad 550i. Trzeba tez pamietac, ze mimo iz 30d jest tansze w niemczech od 30i to po sprowadzeniu do PL i tak bedzie drozszy, bo po sprowadzeniu bedzie trzeba doplacic 15% roznicy w akcyzie, chociaz przy aucie majacym ze 3 latka to juz mniej boli bo i cena sporo nizsza.
Opublikowano
Porównywanie 530i do 530d w ogóle nie ma sensu, 530d to V6, prawdziwy silnik z krwi i kości, a nie kosiarka. Pomijając to, że w zakresie prędkości od 100 do 240km 530d wręcz ośmiesza 530i. Do setki chyba też. Chociaż nagonka na diesle trwa, to główni producenci wcale z nich nie rezygnują i wprowadzają nowe konstrukcje , lepsze i oszczędniejsze itp.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Porównanie :



Arkusz danych technicznych z danymi technicznymi i danymi dotyczącymi wydajności oraz analiza bezpośredniej konkurencji rynkowej BMW 530d (aut. 8) w 2017 r. Model z 4-drzwiową obudową sedan i linią 6 2993 cm3 / 182,8 cui, 195 kW / 265 PS / 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów o mocy 261 KM (ECE) z układem ręcznej zmiany biegów Steptronic oferowanym od lutego 2017 r. Dla Europy. Wykaz specyfikacji z uwzględnieniem oszczędności paliwa, maksymalnej prędkości, danych fabrycznych dotyczących wydajności i oceny ProfessCars ™: to BMW przyspieszyłoby 0-60 mph w 5,5 sekundy, 0-100 km / hw 5,8 sekundy, 0-200 km / hw 24,7 sekundy i w kwartale czas milowy to 14,1 sekundy.



Dane techniczne z danymi technicznymi i danymi o osiągach oraz analiza bezpośredniej konkurencji rynkowej BMW 530i (aut. 8) w 2017 r. Model z 4-drzwiowym sedanem i Line-4 1998 cm3 / 121,9 cui, 185 kW / 252 PS / 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów o mocy 248 KM (ECE) z układem ręcznej zmiany biegów Steptronic oferowanym od lutego 2017 r. Dla Europy. Wykaz specyfikacji z uwzględnieniem oszczędności paliwa, maksymalnej prędkości, danych fabrycznych i oceny ProfessCars ™: to BMW przyspieszyłoby 0-60 mph w 5,7 sekundy, 0-100 km / hw 6 sekund, 0-200 km / hw 25,1 sekundy i w kwartale czas milowy to 14,1 sekundy.


Rzeczywiście różnica 0,4 sekundy do 200 to miazga :)

10dlugusci z przodu :)

male-bmw-2.png
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
W dodatku nie każdy chce słuchać klekota.
Opublikowano
Porównywanie 530i do 530d w ogóle nie ma sensu, 530d to V6, prawdziwy silnik z krwi i kości, a nie kosiarka. Pomijając to, że w zakresie prędkości od 100 do 240km 530d wręcz ośmiesza 530i. Do setki chyba też. Chociaż nagonka na diesle trwa, to główni producenci wcale z nich nie rezygnują i wprowadzają nowe konstrukcje , lepsze i oszczędniejsze itp.

 


Kolego nawet na tym forum były juz porównania danych technicznych tych silników i powiem krótko - nie wiesz o czym piszesz! Mało tego nigdy nie jechałeś 520d, 530d i 530i żeby je porównać - w przecieństwie do mnie. Różnica w kulturze pracy 4 i 6 cylindrów jest oczywista. Natmoast różnice w przyspieszeniach 530i i 530d w czasie jazdy są znikome.

Opublikowano

No nie kolego, nie zgadzam się... wystarczy porównać niutony w obu autach i robi się wszystko jasne - 620 vs 350Nm... Faktycznie, na sucho i piłując (dosłownie) 530i osiągi nie odbiegają jakoś strasznie od siebie (oba auta są naprawdę szybkie) tylko, że w codziennej eksploatacji różnice w jeździe są wręcz nieporównywalne. Spalanie również. Dlatego oczywiście można je porównywać, ale to bez sensu. I wcale nie jestem uprzedzony do 530i - po prostu to 2 litry i 4 cylindry vs 3 litry i 6 cepów.

Idealne porównanie to 530i vs 525d - ta sama klasa pojemności, cylindrów oraz osiągów. Obecne 525d jeździ naprawdę sprawnie.

Więc kolego - nie łódź się i nie wmawiaj innym, że masz prawie to samo co 530d - prawie robi różnicę :wink:

Opublikowano
Widać kolega wyznaje religie pt. Diesel Power itp. Proponuje pojeździć V8 i zrozumieć co to znaczy prawdziwy silnik. 2.0l daleko ma do miana kosiarki...
Opublikowano


Nic nie poleciało... 530d jest w niemczech tylko 4k ojro droższy od 530i, więc na używanym samochodzie będzie podobna cena. Wszystko załatwia akcyza


Pzdr

 

Ale w Niemczech używane 530d jest już tańsze od 530i ok 2 tys euro (rocznik 2017) względem 530d.

Czyli droższe o 4 tys euro nowe 530d, o roku jest już tańsze.

 

Co za bzdury... Kolego, jesteś moderatorem, to przemyśl, zanim coś napiszesz... Teraz dokładnie śledziłem te ceny, rynek i w PL i w D i owszem - nagonka na diesle jest w prasie... i tylko w prasie.

Podaj proszę konkretne przykłady na konkretnych (ale tych samych samochodach z takim samym wyposażeniem i przebiegiem) - a te parametry są często ważniejsze przy cenie na rynku wtórnym niż tylko silnik. Myślę, że raczej ciężko to porównać, więc takich wniosków nie ma co wyciągać. I bez urazy, ale nadal główny prym w ofertach dealerów to poczciwe 520d... to co... idą pod prąd na rynku???

Opublikowano
Kolego to co wiedzie prym w ofertach dealerow nie odzwierciedla rzeczywistoaci. Flota kocha diesle i to te nie R6, V6 a R4.
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Porównywanie 530i do 530d w ogóle nie ma sensu, 530d to V6, prawdziwy silnik z krwi i kości, a nie kosiarka. Pomijając to, że w zakresie prędkości od 100 do 240km 530d wręcz ośmiesza 530i. Do setki chyba też. Chociaż nagonka na diesle trwa, to główni producenci wcale z nich nie rezygnują i wprowadzają nowe konstrukcje , lepsze i oszczędniejsze itp.

 


Kolego nawet na tym forum były juz porównania danych technicznych tych silników i powiem krótko - nie wiesz o czym piszesz! Mało tego nigdy nie jechałeś 520d, 530d i 530i żeby je porównać - w przecieństwie do mnie. Różnica w kulturze pracy 4 i 6 cylindrów jest oczywista. Natmoast różnice w przyspieszeniach 530i i 530d w czasie jazdy są znikome.

 

No nie kolego, nie zgadzam się... wystarczy porównać niutony w obu autach i robi się wszystko jasne - 620 vs 350Nm... Faktycznie, na sucho i piłując (dosłownie) 530i osiągi nie odbiegają jakoś strasznie od siebie (oba auta są naprawdę szybkie) tylko, że w codziennej eksploatacji różnice w jeździe są wręcz nieporównywalne. Spalanie również. Dlatego oczywiście można je porównywać, ale to bez sensu. I wcale nie jestem uprzedzony do 530i - po prostu to 2 litry i 4 cylindry vs 3 litry i 6 cepów.

Idealne porównanie to 530i vs 525d - ta sama klasa pojemności, cylindrów oraz osiągów. Obecne 525d jeździ naprawdę sprawnie.

Więc kolego - nie łódź się i nie wmawiaj innym, że masz prawie to samo co 530d - prawie robi różnicę :wink:

 

I co wg Ciebie moment obrotowy jest wyznacznikiem osiągów ? :lol:

Chyba tylko na dupohamowni bo bardziej wgniata Cię w fotel za to w dużo węższym zakresie obrotów.

Dużo jeździłem 530d i jest to bardzo przyjemny silnik ale nie popadaj w paranoję. Dodam ze kolega który je kupił już kombinuje jak by wymienić na benzynę. Era klekotów przemija czy tego chcemy czy nie. Kupiłeś klekota - ok ale nie wmawiaj wszystkim na siłę że jest lepszy.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
I można mu założyć wydech Performance :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bo lepszy to jest 540i i mamy 6 cylindrów i benzyne więc nie klekocze

 

Oczywiście a jeszcze lepszy 550i, a najlepiej M5 competition... Niestety nie każdy ma tyle kasy :)

male-bmw-2.png
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano


Ale w Niemczech używane 530d jest już tańsze od 530i ok 2 tys euro (rocznik 2017) względem 530d.

Czyli droższe o 4 tys euro nowe 530d, o roku jest już tańsze.

 

Co za bzdury... Kolego, jesteś moderatorem, to przemyśl, zanim coś napiszesz... Teraz dokładnie śledziłem te ceny, rynek i w PL i w D i owszem - nagonka na diesle jest w prasie... i tylko w prasie.

 

Zakładamy podobne wypasazenie.

Używka 530d to dobry deal, bo rocznik 2017 mamy za 210-230 tys.

A używane 540i to jakieś 50 tys wiecej.

A w cenie nowego różnica to było chyba 5 tys złotych drożej 540i

Opublikowano
Bo lepszy to jest 540i i mamy 6 cylindrów i benzyne więc nie klekocze

 

Oczywiście a jeszcze lepszy 550i, a najlepiej M5 competition... Niestety nie każdy ma tyle kasy :)

M5 nie występuje w kombi, 550i chyba też nie :P

To oczywiste że każda wyższa wersja w jakimś sensie będzie lepsza od poprzedniej. Mi chodzi że taki 540i powinien być bazowym silnikiem i nie byłoby jakiś sporów ze to 6 cylindrów lepsze niż 4, a to diesel gorszy od benzyny, itp :mrgreen: oczywiście wszystko w cenie jak za 530i :wink:

Opublikowano
530d to V6
:mad2:



A co do spalania - na zegarze 7.5kkm a komputer pokazuje 11.3

Jezdze w trybie sport, 80% w miescie wiec ten wynik to dla mnie jakis kosmos, naprawde nie spodziewalem sie tak niskiego spalania gdy kupowalem to auto

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

.Silnik bazowy 6 cylindrowy? Ale o czym wy piszecie? Zejdzcie troszkę na ziemię i nie zaklinajcie rzeczywistości. Wystarczy spojrzeć na wyniki sprzedaży w Polsce, zachodniej Europie, nawet w USA. Wszędzie królują 4 cylindry a reszta to jest mały promil. Obejrzyjcie sobie recenzje z UK. Większość redaktorów poleca 520d jako wystarczajaco dynamiczny a jednocześnie najbardziej oszczedny. W UK czy Niemczech bardzo popularny jest zakup samochodu jako company car. Przy takim zakupie im więcej silnik produkuje co2 tym podatki dużo większe a to praktycznie skreśla wszystkie 3 litrowki i większe. Bnw 5 to nie lambo ani bentley tylko auto dla przecietnego zjadacza chleba kierowany przez firme do kierownika sredniego szczebla lub specjalisty. Duze silniki są trochę jak telewizory plazmowe w tej klasie

Niby lepsze od lcd a i tak klienci wybierali lcd doprowadzając plazmy do wymarcia. Z dużymi silnikami dzieje się podobnie niestety czy nam się to podoba czy nie.

Opublikowano

530xd: 60% duże zakorkowane miasto, 10% drogi podmiejskie, 30% autostrada - 7,5 litra. Przy zachowaniu pewnej "ostrożności" spokojnie można zejść litr mniej. Natomiast dyskusja n/t "moje lepsze" jest bez sensu. Przed zakupem na wszelki wypadek sprawdziłem dostępne opcje silnikowe i wybrałem bez wahania dla mnie optymalny napęd, z uwzględnieniem że paliwo zmierza w kierunku 6 zł/l i to nie będzie ostatnie słowo. Co kto lubi.

Opowiadania o "klekocie" mogą snuć ci, którzy nie przejechali się tym autem nawet na miejscu pasażera. Silnik na wolnych obrotach delikatnie buczy w tle (jak ktoś nie lubi można nie wyłączać S&S), przy normalnej jeździe jest niesłyszalny, przy mocnym przyśpieszaniu daje dźwięk taki, jak powinien dawać R6. R4 jak każdy 4-cylindrowy diesel rzeczywiście trochę terkocze (ale nieuciążliwie). Tu z porównywalnych najlepiej wypada na moje ucho A6, ten najnowszy w E220d jest taki sam jak BMW (ale podobno pali najmniej). Biorąc pod uwagę całokształt dla mnie nie ma w tej chwili lepszego napędu do dużych aut niż 3-litrowy diesel. Ale rozumiem że np. dla przedstawicieli suwerena najlepszy i ulubiony jest 6-litrowy W12. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. W samochodzie szczególnie.

Opublikowano

Panowie - odpuśćmy skakanie do gardeł i jak to na każdym forum - wymądrzanie się. Każdy ma swoje doświadczenia i swoje preferencje. Ale oto moje argumenty, moja matematyka i moje prywatne zdanie. Każdy może mieć inne - rzecz jasna.

Zaczęło się od tego, że ktoś porównuje 530i do 530d - moim zdaniem też tak można, ale to bez sensu.

Porównanie 530i vs 525d - ma sens - po 2 turbiny na 2 l i 4 gary.

Natomiast jak mamy porównać 530d do benzyny - to bezsprzecznie do 540i - z podobnych powodów jw.


Wybrałem klekota tylko i wyłączenie z ekonomicznego punku widzenia. Dla mnie chcąc mieć 6 garów ze stajni BMW to najprostszy i najekonomiczniejszy sposób. G30 dla mnie służy głównie do jazdy po Polsce i spalanie ma dla mnie znaczenie - nawet nie chodzi tylko o kasę, ale ilość tankowań... Jadę ze Śląska do stolicy, jeżdżę po stolicy, przemieszczam się i wracam do domu nie myśląc o tankowaniu.

Osobiście nie jeździłem 540i, ale wiem od znajomych oraz sprzedawców w salonach BMW - że to świetny silnik, silnik marzenie, ale droższy w zakupie jak i w eksploatacji. Nikogo nie namawiam ani sobie nie wmawiam, że mój wybór to najlepsza opcja. Ale dla mnie tak. Mój samochód służy do pracy i zakup 530d to już fanaberia, bo z 520d byłem bardzo zadowolony w F10.

Co do 530i - sorry - ale silnik trochę mnie do siebie zraził awaryjnością, ale nawet odpuszczając ten temat, to mam w garażu inny samochód "niby premium" z 2.0 turbo 280KM - niby jeden z najekonomiczniejszych na rynku, ale po mieście spalanie mam około 15l/100km - jeżdżąc w różnych nastrojach. Więc downsizing i małe uturbione benzyny mnie nie przekonują. Dlatego uważam, że 530d jest o niebo lepsze od 530i, a że jest klekot - no trudno, kwestia priorytetów. Mnie to nie przeszkadza. Wolę klekot 530d niż warczenie 530i...


I jeszcze jedno - gdzie Wy widzicie ten schyłek diesli? Naczytaliście się głupot... tak, tak. Dziś biorę do ręki aktualny tygodnik MOTOR a tam nowe X5 - 3 silnik dostępne - w tym 2 turbodiesle i jedna turbobenzyna. W tej samej gazecie jest nowe Audi Q8 - tylko diesel na razie dostępny. Ostatnio byłem w VW - pytam o Tuarega - jest tylko... diesel 3.0TDI 286KM... Sami zauważyliście - floty wolą 520d - i nadal będą wolały i te auta nie znikną, bo Wy preferujecie benzyny i nie lubicie diesli.

Diesel nie jest problemem - problemem jest stary, rozjechany, reanimowany diesel bez DPF itp. Benzyna też jest beee - zobaczycie, że jak znikną auta spalinowe z rynku - to benzyna i diesel razem.


I co do cen 530d - gdzie Wy widzicie ładne G30 z 2017r za 210tyś zł???? Jestem świeżo po zamówieniu samochodu i uwierzcie mi - nie ma takich cen...


Kolego Randal - moment obrotowy nie jest wyznacznikiem osiągów, ale na co dzień "jeździ się właśnie momentem, a nie mocą max" - w dużym uproszczeniu oczywiście.


Ale się rozpisałem :duh:


Pozdrawiam i bez urazy dla kogokolwiek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.