Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Jutro pozycze od znajomego, zobaczę czy coś się zmieni...

Myślisz że nie wyrzucił by błędu w sterowniku?

A może rurka lub wężyk jest zapchany, mało prawdopodobne ale w sumie możliwe.

Nie napisałem wcześniej, że według programu, regeneracja zaplanowana jest cały czas na zielono, ale nie wypala bo pewnie myśli że ma za mało sadzy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem od tygodnia posiadaczem E87D20 i próbuję uporać się z wypaleniem DPF bo poprzedni właściciel jeździł tylko po mieście i stwierdził że prawodopodobnie jest zapchany.

Usunąłem wszystkie błędy od nieszczelności w rurach dolotowych do turbiny i przepustnicy, poprzez wymianę sterownika świeć , przepływomierza i na razie czysto.

Odpaliłem dzisiaj Btool i oto

https://nfhost.me/image/U8Frh


oraz test

http://i.imgur.com/Wf48b6L.jpg

Po kliknięciu wymuszenia regeneracji nadal mam dwa "x". Nie zmienia się na 0. Poza tym popiól 0 g. Czytałem że tak jest po resecie, natomiast ja nic takiego nie robiłem.

Zdjęcia robione już na zimnym silniku, ale przy temp ok 300 stopni objaw taki sam.

Edytowane przez jedg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem od tygodnia posiadaczem E87D20 i próbuję uporać się z wypaleniem DPF bo poprzedni właściciel jeździł tylko po mieście i stwierdził że prawodopodobnie jest zapchany.

Usunąłem wszystkie błędy od nieszczelności w rurach dolotowych do turbiny i przepustnicy, poprzez wymianę sterownika świeć , przepływomierza i na razie czysto.

Odpaliłem dzisiaj Btool i oto U8vZr

Po kliknięciu wymuszenia regeneracji nadal mam dwa "x". Nie zmienia się na 0. Poza tym popiól 0 g. Czytałem że tak jest po resecie, natomiast ja nic takiego nie robiłem.

Zdjęcia robione już na zimnym silniku, ale przy temp ok 300 stopni objaw taki sam.

Brak zdjęcia ale zapewne dpf/out/off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Przeskanowałem sobie błędy BToolem i dostałem błąd: "A6D1 - additional water pump". Przerabiał może ktoś ten temat? Poszukałem trochę i chyba nie będzie tragedii jak pojeżdżę z padniętym modułem. Edytowane przez keinam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć. Przeskanowałem sobie błędy BToolem i dostałem błąd: "A6D1 - additional war pump". Przerabiał może ktoś ten temat? Poszukałem trochę i chyba nie będzie tragedii jak pojeżdżę z padniętym modułem.

 


Pomocnicza pompa wodna


> E90, E91, E92, E93


Pomocnicza pompa wodna służy do zapewnienia niezbędnego przepływu chłodziwa przez obwód grzewczy przy niskich prędkościach obrotowych silnika i / lub w trybie ogrzewania pomocniczego.


Pomocnicza pompa wody jest uruchamiana przez elektronikę skrzynki przyłączeniowej (JBE). Jednostka sterująca IHKA dostarcza sygnał do włączenia i wyłączenia dodatkowej pompy wodnej.


Pomocnicza pompa wodna jest zainstalowana na podłużnicy ramy na poziomie lewej kolumny zawieszenia.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/1rZMUbp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie webasto tylko dodatkową pompkę chłodzenia ma uszkodzoną. Nie działa wtedy funkcja REST na ogrzewaniu i ciepłe powietrze wolniej wpada do auta. Oczywiście jak kolega ma webasto to pompkę też ma. Naprawa pompki opisana jest wszędzie. Trzeba wymienić szczotki, które się skończyły. Koszt max 20zł jak sam będziesz lutować.

P.s. pompka wygląda tak

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/OmcruWQ

Znajduje się po stronie kierowcy przymocowana do kielicha jeśli dobrze pamiętam. Nie trzeba jej nawet demontować do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie webasto tylko dodatkową pompkę chłodzenia ma uszkodzoną. Nie działa wtedy funkcja REST na ogrzewaniu i ciepłe powietrze wolniej wpada do auta. Oczywiście jak kolega ma webasto to pompkę też ma. Naprawa pompki opisana jest wszędzie. Trzeba wymienić szczotki, które się skończyły. Koszt max 20zł jak sam będziesz lutować.

P.s. pompka wygląda tak

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/repair-manuals/64-heating-air-conditioning/64-11-heater-controls/OmcruWQ

Znajduje się po stronie kierowcy przymocowana do kielicha jeśli dobrze pamiętam. Nie trzeba jej nawet demontować do naprawy.

 

Górną część jakoś się odkręca, czy trzeba to podważać w jakiś sposób? Może przypadkiem ktoś z Trójmiasta regenerował tę pompę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz cały temat o tym.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=178907&start=75

Przeczytaj te 18 stron całe to będziesz wiedział jak to rozkręcić, jakie szczotki kupić i czego nie zgubić. Na pewno ktoś ci yo w gdańsku zregeneruje. Jak wyciągniesz same szczotki z auta i pójdziesz do kogoś kto naprawia rozruszniki to ci to wymienią. Przy takim demontażu autem możesz jeżdzić. Jak całą pompkę wyciągniesz to już nie, bo płyn chłodzący ucieknie.


Strasznie zaśmiecamy ten temat. Jest w nim wszystko i nic. Ludzie chcący dowiedzieć sie coś o programie poddają się, bo bez sensu to czytać. A tematów np. o błedzie A6D1 jest pełno, tylko trzeba go wyszukać. Tak samo problemy z DPF. Tego tematu nawet nie trzeba odkopywać, bo jest poruszany non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojawi się wersja beta 2.137 a w niej ulepszona obsługa adapterów ELM327 dla aut po 2007.

Obsługiwany będzie np. adapter UniCarScan UCSI-2000. Należy ustawić opcję: D-Can tryb: MODE2.

Edit: okazuje się że przy tym ustawieniu komunikacja z autem jest szybsza. Polecam zatem wypróbować każdemu kto posiada auto powyżej 2007 oraz adapter Bluetooth/wifi.

EsbvoYj.jpg

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś pojawi się wersja beta 2.137 a w niej ulepszona obsługa adapterów ELM327 dla aut po 2007.

Obsługiwany będzie np. adapter UniCarScan UCSI-2000. Należy ustawić opcję: D-Can tryb: MODE2.

Edit: okazuje się że przy tym ustawieniu komunikacja z autem jest szybsza. Polecam zatem wypróbować każdemu kto posiada auto powyżej 2007 oraz adapter Bluetooth/wifi.

EsbvoYj.jpg

 

A błąd związany z DpfNumberOfSuccesfullRegenerations ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,


Jestem tutaj nowy i bardzo proszę o wyrozumiałość.

Od listopada jestem posiadaczem BMW E90 320d 163KM (M47).

Silnik ma jednak swoje małe bolączki. A mianowicie:

- telepie silnikiem tuż po starcie przez kilka sekund - przeskanowalem kody błędów apką i wyrzuciło "4232 świeca żarowa cylinder 3"

- w czasie jazdy delikatnie poszarpuje przy ok. 1600-2000 obr./min., od poczatku zacząłem podejrzewać przepływomierz - zrobiłem dziś w trasie Płock - Warszawa Live Data (aktualne/oczekiwane) link do pliku zamieszczam ponizej, gdybyście mogli zerknąć to będę bardzo wdzięczny za opinię:


https://drive.google.com/file/d/1GHjP_tSkzVLK0qiyYkt-0gx2reO4pOsp/view?usp=drivesdk


Zaniepokoiła mnie temperatura silnika po takiej trasie... Ok. 55*C to raczej zdecydowanie za mało. Czy uszkodzony termostat może mieć wplyw na działanie przepływki?


Ponadto 2 błędy wyrzuciła apka:

A6D1 i 9D12


Korekcje wtrysków sprawdzone w aplikacji pokazuje w granicach +/-0.8


Moglibyście proszę powiedzieć od czego zacząć?

Z góry bardzo dziękuję


Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czeka Cię klasyczny serwis startowy - świece żarowe (może też sterownik), oba termostaty, weryfikacja stanu DPF, wymiana szczotek dodatkowej pompy wody oraz z rzadszych rzeczy wymiana baterii podtrzymującej alarmu samochodowego.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni,


Jestem tutaj nowy i bardzo proszę o wyrozumiałość.

Od listopada jestem posiadaczem BMW E90 320d 163KM (M47).

Silnik ma jednak swoje małe bolączki. A mianowicie:

- telepie silnikiem tuż po starcie przez kilka sekund - przeskanowalem kody błędów apką i wyrzuciło "4232 świeca żarowa cylinder 3"

- w czasie jazdy delikatnie poszarpuje przy ok. 1600-2000 obr./min., od poczatku zacząłem podejrzewać przepływomierz - zrobiłem dziś w trasie Płock - Warszawa Live Data (aktualne/oczekiwane) link do pliku zamieszczam ponizej, gdybyście mogli zerknąć to będę bardzo wdzięczny za opinię:


https://drive.google.com/file/d/1GHjP_tSkzVLK0qiyYkt-0gx2reO4pOsp/view?usp=drivesdk


Zaniepokoiła mnie temperatura silnika po takiej trasie... Ok. 55*C to raczej zdecydowanie za mało. Czy uszkodzony termostat może mieć wplyw na działanie przepływki?


Ponadto 2 błędy wyrzuciła apka:

A6D1 i 9D12


Korekcje wtrysków sprawdzone w aplikacji pokazuje w granicach +/-0.8


Moglibyście proszę powiedzieć od czego zacząć?

Z góry bardzo dziękuję


Pozdrawiam

Paweł

 

A6D1 - błąd dodatkowej pompy wody (mam to samo teraz i będę sam regenerował na dniach). Tutaj nie ma co panikować, bo prawdopodobnie skończyły się szczotki i trzeba wymienić.

U mnie też telepało budą przez chwile po starcie i był uwalony sterownik świec + 3 z 6 świec. Wyszło przy mroźnych dniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.