Witam wszystkich. Przeglądam od dłuższego czasu forum, ale przyszedł moment, by zapytać bardziej doświadczonych ... Do rzeczy : Btoll mam w wersji expert, generalnie chodzi ok, no może poza tym że nie widzi wszystkich błędów w sterowniku silnika ( może autor się pochyli nad tym zagadnieniem), dla przykładu btool widzi tylko błąd czujnika jakosci oleju, a inpa pokazała dodatkowo 3ff0, ale z tym sobie poradziłem, wyczyściłem zawór sterujący egr-em, masy powietrza się wyrównały, jest ok. Mój główny problem jest taki, że mój dpf ostatnio wypalał się ponad 5300.km temu.... w lipcu przejechałem kraj z góry do dołu i z powrotem. Zrobiłem lekko ponad 1500km, po powrocie btool pokazał dystans od wypalenia 1300 km, czyli gdzieś jak jechałem w tamtą stronę. I od tamtego czasu masa sadzy oscyluje w okolicach 14,3 g. Wymieniłem termostaty, temperaturę podczas jazdy mam 89/900 C. Podczas dłuższej jazdy expresówką, poziom sadzy spada do ok. 14g, i tak w kółko. Popiół też stoi w miejscu praktycznie ( bodajże 26,4g). Poza tym auto normalnie odpala, jeździ, nie kopci, ma moc itd. Mnie skończyły się już pomysły, więc pomyślałem że może ktoś rzuci jakieś inne światło na ten problem. Aha ciśnienie wsteczne też jakby dziwne, bo z testu wychodzi wsz÷dzie "0", jakiekolwiek dodatnie wartości pojawiają się tylko w momencie dodawania gazu... Pozdrawiam