Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

no ale przeciez skoro dpf wyłapuje sadze i i uzbiera to po jakims czasie musi to przeciez wyrzucic przez rure to czemu ma nie byc czarna?

no właśnie, u nas w następnym roku na stacjach mają mieć ten nowy sprzęt do dpf-u i obawiam się że nie spełni norm. Niby nic nie widać jak się gazuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale przeciez skoro dpf wyłapuje sadze i i uzbiera to po jakims czasie musi to przeciez wyrzucic przez rure to czemu ma nie byc czarna?

no właśnie, u nas w następnym roku na stacjach mają mieć ten nowy sprzęt do dpf-u i obawiam się że nie spełni norm. Niby nic nie widać jak się gazuje .

jak kupowałem auto na diagnostyce mierzyli mi poziom zadymienia i wyszło 0.02 czyli w normie, jeden wtrysk mam troche gorszy +1,5 to moze od tego a ty jakie masz korekcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalanie dpfu zależy od wielu czynników. Teoretycznie od około 23g jest planowana regeneracja ale to kiedy komputer ja załączyć zależy od ciśnienia wstecznego. Można.miec zaplanowana i przejechać kolejne 200km . U mnie ostatni o tak właśnie jest wypali mi do 0g potem w miarę szybko idzie do 15g gdzieś po 50 km . Później wolniej idzie do 23 g po około 210km . A później jeżdżę i się waha między 25 a 27 . I dopiero po 400km włącza się wypalanie. Dpf był w regeneracji. I jest czysty i pusty . Tyle zauważyłem że już mi nie przybywa olej u jak przed czyszczeniem . Korekty mam takie .1 -085 , 2 +060 , 3 012, 4. 007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo że mam problemy z częstymi wypaleniami co 100-150 km. Końcówka tłumika czysta jak u kolegi. Myślę że sprawność wyłapywania sadzy to jedno a jego zapełnienie to drugie. Przy sprawnym dpf końcówka tłumika powinna być czysta a cały syf wewnątrz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po czyszczeniu DPF w swojej e60 m47n2 na świeżo zakupionej maszynie do mycia i zdam relacje jak to wygląda.

Przy rozbiorce okazało się ze dpf fabryczny z 2006 r i nikt tam nigdy nie zaglądał,śruby wszystkie ro urwania.Swoja drogą kiepsko niemieckie inżyniery umieścili tego dpfa w przedliftowej e60 oraz w x3 strasznie jest narażony pod autem na wodę i po latach jest niezły problem.Jak ktoś oglądał moje wcześniejsze logi i czytał posty to jak większość ludzi w tym temacie miałem problem z częstym wypalaniem (okolo 200 km po mieście w trasie moze do 300 km) oraz po wypaleniu z szybkim przybywaniem sadzy czy tez wypalaniem do pozi0mu 10 g sadzy lub więcej.

Cisnienie po wypalaniu pod pełnym obciążeniem dobijało do 360 mbar /ok 4100 obr. Dpf wymontowany po okolo 70 km od wypalania praktycznie nie miał sadzy w środku i wyglądał całkiem ok,pare kanalików wypalonych ale procentowo do całości nie miało to większego znaczenia.Widać ze auto nie dymi bo sadzy praktycznie nie bylo,a btool pokazywal juz 23 g, odpaliłem auto bez dpf z racji ze kat siedzi przy turbinie w e60 i pod spodem była tylko przerwa z braku filtra przygazowałem po placu i auto nie puszcza dymka.

Proces czyszczenia i pierwszy strzał:



Popiół

w1x3mzmw0du6_t.jpg


Widać trochę sadzy ale woda mocno zólta czyli masa popiołu (btool pokazywał kolo 63 g,lecz dpf musialbyc z jakiegoś powodu resetowany przy przebiegu kolo 130 tys bo na odliczaniu w idrive i btool miałem 70 tys do wymiany dpf.

Po zaadoptowaniu nowego dpf disem popiól i sadza zero.Nie wiem dlaczego ale btoolem nie moglem wykonać tej operacji,po kliknięciu reset nie kasowało przebiegu i popiołu. Następnie po nagrzaniu auta sterownik załączył procedure wypalania z racji ze bylem w mieście szybko odłączyłem przepustnice aby zatrzymać procedure i udałem ze za miasto.Po podłączeniu klapy gaszącej i wykasowaniu bledu dpf przeszedł regeneracje i teraz mam 0 g sadzy i narazie po 20 km nadal 0,a nie oszczędzałem gazu :D

Samochód zdecydowanie lepiej reaguje na gaz.Wklejam loga,widać wyraźnie ze ciśnienie spadło i przy max obr dochodzi do 200 mbar .

70af05c91a4ede7cf2ee6bd1e4d5efb4.png


Mam nadzieje ze komuś pomoglem ocenic stan swojego dpf.Jeżeli ktoś byłby zainteresowany czyszczenie w dobrej cenie(trzeba wysłać filtr) podam namiar na pw, powołać się na forum bmw-klub.



24.12.2018.dpf regularnie wypala się co 600-700 km.Uznaje ze proces czyszczena filtr przebiegl pomyślnie i nie trzeba bylo go wycinac.Mysle że pomogłem.Taka wzmianka po 700 km pod obciazeniem koło 4 tys obr mam koło 320mbar,przed czyszczenieniem mialem tyle od razu po wypaleniu.Wiec podstawa to ciśnienia pod obciazeniem

Edytowane przez stanek90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.