Skocz do zawartości

TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39


Krzysiek BMW Jabłonna

Rekomendowane odpowiedzi

Nie widzę u siebie żadnych problemów z plastikami pod maską. Wręcz przeciwnie, wszelkie osłony itd. są w świetnym stanie, byłem tym bardzo zdziwiony zaraz po zakupie, bo w poprzednim samochodzie wszystko się kruszyło w rękach.

 

Chodzi plastiki i gumy ktore maja funkcje. 3 rurki od seperatora oleju pekly od tak sobie. Sam separator rozsypal mi sie w rece. Przewody wspomagania przeciekaja jak gabka nawet nie sa popekane. Uszczelki od listwy rozdzielajacej zaczynaja puszczac i sa twarde jak kamien. Plastikowa obudowa termostatu przecieka. Jak naprawialem tylne czujniki cofania to czuc bylo ze izolacja jest bardzo sztywna, tam gdzie mialem pekniety przewod izolacja rozeszla sie w rekach. Nie dziala mi zaden spryskiwacz. Jeszcze sie do tego nie zabralem ale znalazlem informacje ze rurki sie starzeja i zaczynaja cieknac. U mnie pompka dziala ale caly plyn leci pod auto. Jest jedna mala gumowa rurka po prawej zaraz przed przepustnica, podlaczona do czegos przy nadkolu - pekla przy probie sciagania. To tyle co jest u mnie i o czym pamietam. Dodatkowo dochodza do tego jeszcze plastiki chlodnicy i zbiornik plynu ktore u mnie juz byly kiedys tam robione.

 

Dlatego opisalem to jako typowe usterki gdyz, po pierwsze potwierdzaja to inne opinie w internecie po drugie posiadam tez Toyote mlodsza o cale 6 miesiecy i nie ma w niej problemu z plastikami gumami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie widzę u siebie żadnych problemów z plastikami pod maską. Wręcz przeciwnie, wszelkie osłony itd. są w świetnym stanie, byłem tym bardzo zdziwiony zaraz po zakupie, bo w poprzednim samochodzie wszystko się kruszyło w rękach.

 

Chodzi plastiki i gumy ktore maja funkcje. 3 rurki od seperatora oleju pekly od tak sobie. Sam separator rozsypal mi sie w rece. Przewody wspomagania przeciekaja jak gabka nawet nie sa popekane. Uszczelki od listwy rozdzielajacej zaczynaja puszczac i sa twarde jak kamien. Plastikowa obudowa termostatu przecieka. Jak naprawialem tylne czujniki cofania to czuc bylo ze izolacja jest bardzo sztywna, tam gdzie mialem pekniety przewod izolacja rozeszla sie w rekach. Nie dziala mi zaden spryskiwacz. Jeszcze sie do tego nie zabralem ale znalazlem informacje ze rurki sie starzeja i zaczynaja cieknac. U mnie pompka dziala ale caly plyn leci pod auto. Jest jedna mala gumowa rurka po prawej zaraz przed przepustnica, podlaczona do czegos przy nadkolu - pekla przy probie sciagania. To tyle co jest u mnie i o czym pamietam. Dodatkowo dochodza do tego jeszcze plastiki chlodnicy i zbiornik plynu ktore u mnie juz byly kiedys tam robione.

 

Dlatego opisalem to jako typowe usterki gdyz, po pierwsze potwierdzaja to inne opinie w internecie po drugie posiadam tez Toyote mlodsza o cale 6 miesiecy i nie ma w niej problemu z plastikami gumami.

Znając życie pewnie w niedługim czasie dojdzie ci elektryka tylnej klapy oraz ABS.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

a ja znowu tuleje pływające ...

zakładałem obie dwa lata temu razem z tymi łącznikami z nimi współpracującymi

oczywiście wszystko oryginalne a już solidnie pukają

jak to jest że te stare wytrzymały setki tysięcy km a nowe 20-30 tyś bo więcej nie zrobiłem

panie premierze i jak tu żyć ? :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to typowe usterki, ale może komuś się przyda:

 

Przebieg - Data - Co było wymieniane/Objawy/Koszty:

180.000 - 15.11.2011 - wentylator klimatyzacji z allegro - stary spalony, wymiana samemu - 300 zł

180.000 - 01.12.2011 - klocki hamulcowe przód (same klocki) + czujnik zurzycia

190.000 - 01.04.2012 - cewka zapłonowa + 6 świec, oraz uszczelka pod pokrywą zaworów, cewka przestała działać po wykręceniu i wymianie uszczelki, z silnika ciekło jak cholera - 470 zł

190.000 - 12.03.2013 - olej + filtr oleju

192.000 - 20.04.2012 - lewy xenon

202.000 - 25.07.2012 - prawy xenon

208.000 - 13.09.2012 - odma + wszystkie przewody od odmy, dopiero po tym silnik przestał chlapać olejem

208.000 - 13.09.2012 - filtr pow + filtry kabinowe

214.000 - 12.12.2012 - filtry gazu oba -> 70 zł u mechaniora

218.000 - 15.01.2013 - łączniki stabilizatora (wszystkie) + znów uszczelka pod pokrywą zaworów - 526 zł (robocizna + części) - silnik suchutki do dziś

218.000 - 06.02.2013 - wziąłem się w końcu za święcące reflektory w dół - wymiana regulatorów świateł + polerka - samodzielnie - koszt ok 100 zł

220.000 - olej silnikowy + filtr - samodzielnie olej z allegro - ok 214 zł

220.000 - pasek wieloklinowy długi - 50 zł - piszczało jak cholera - mechanik

220.000 - olej w skrzyni automatycznej + filtr oleju w skrzyni + uszczelka miski + uszczelniacz + regeneracja konwertera (falowanie obrotów w zakresie 1000-2000 obr/min - padnięty konwerter) 1500 zł (olej 275, filtr 30, uszczelki 45, regeneracja konwertera 688, robocizna 500)

226.000 - 4x tarcze + 4x klocki + ręczny (wszystko Zimmerman) - 1200 zł (860 części + 350 robocizna)

234.000 - 25.07.2013 - termostat + wąż chłodzenia (rura gumowa od chłodnicy do termostatu) + płyn chłodniczy - 500 zł (części + robocizna) - pękł termostat i fontanna pod maską

237.000 - 24.08.2013 - filtr paliwa + pompa paliwa 700 zł (robocizna + części) - nie odpalał na zimnym silniku, tzn odpalał i zaraz gasł i tak dopóki się silnik nie rozgrzał

238.000 - 31.08.2013 - procesor dźwięku + końcówki mocy w tunerze radiowym becker BM54 - radio się zacinało/zawieszało - 400 zł

238.000 - 09.09.2013 - filtry gazu - samodzielnie - 30 zł

238.000 - 17.09.2013 - amortyzatory z mocowaniami i odbojami + 2x drążek kierowniczy z końcówkami + wahacz prawy dolny przedni + poduszki stabilizatora - 1800 zł (części + robocizna) waliło stukało, amorek wyciekł, teraz jest cisza.

240.000 - 01.10.2013 - czujnik poziomowania świateł przedni + kostka - samemu z allegro - 80 zł

 

Do tego takie pierdoły jak (koszt w zasadzie zerowy ale roboty ciut było):

- uchwyt na napoje z przodu,

- żarówka do oringów (a w zasadzie już obie - wymiana samej żaróweczki - 8zł),

- lutowanie kabla w wiązce bagażnika (błąd otwartego bagażnika),

- znaczek BMW z tylnej klapy 30 zł (stary "utlenił się"),

- ułamana śruba plastikowa od przybornika z narzędziami z tylnej klapy (połączona na gorąco wkrętem stalowym)

- lutowanie kabelka w manetce świateł - niedziałający przycisk BC

 

Za ubezpieczenie - 2,2l + zniżki 60% płacę 410 zł w Mbanku;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie wiem czy to typowe usterki czy nie

 

Szarpanie przy zamianie biegów dość upierdliwe. Trzeba puszczać wolniej sprzęgło.

Mam do wymiany poduszki tylnek belki/sanek. Jedna ta z tulei siadła dość nagle a reszta jest w takim sobie stanie. Kupiłem lemfordera i w przyszłym tyg wymiana. Przy okazji łączniki stabilizatora tył i całe drążki bo jest lekki luz.

 

To taka przestroga dla ludzi co mają zawieszenie w idealnym stanie. U mnie było ok a nagle luzy na drążkach, tuleje siadły na sankach i łącznik ma lekki luz. Niecały tysiąc na taką naprawę idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Właśnie przerabiam poduszki tylnej belki, siadły ze starości :) nie jest to chyba typowa usterka bo jeszcze fabryczne siedzą :D miały prawo się poddać, do tego olej z filtrem plus odma więc pewnie będę lżejszy o tysiąc zeta :(
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, nie były to jakieś poważne objawy. Najczęściej przy skręcaniu na skrzyżowaniach jak brałem jakieś nierówności to mi wozem strasznie bujało na boki. Do tego na prostej jak były jakieś nierówności to strasznie tłukło z tyłu, taki głuchy odgłos. W czasie jazdy na równej nawierzchni żadnych objawów, nawet jak "sportowo" brałem łuki :)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Uszkodzenia zaworu DISA w benzynowych silnikach. Objawy - zapalanie się kontroli "check engine" oraz piski dobiegające z kolektora ssącego w przypadku zerwania klapki zaworu...inny usterki tego zaworu to niesprawna membrana lub obrobienie plastikowego wieloklina - klapka się nie domyka. Zawór w serwisie kosztuje 1kPLN...naprawa wraz z toczeniem/frezowaniem wieloklina - 50 PLN! Po naprawie po przejechaniu 5 km kontrolka check znika sama

 

2. Przeciekająca woda na dywaniki - powód odklejanie się mat wygłuszających drzwi. Naprawa jest banalnie prosta. Trzeba zwyczajnie przykleić ponownie matę. Problem polega na tym, że silikon nie daje rady w dłuższej perspektywie i dlatego warto kupić i zastosować masę butylową - czyli coś bardzo zbliżonego do tego, co oryginalnie daje producent.

 

3. Przepalające się maty ogrzewania foteli. Najlepiej wymienić na nowe. Naprawa jest żmudna, ponieważ mata jest wszyta/wklejona w tapicerkę fotela. Lutowanie przepalonych przewodów nie zdaje egzaminu, wymiana drutów oporowych nie należy do łatwych.

 

4. Awaria wycieraczek. Zdarza się, że wycieraczki gubią pozycję domową/startową lub przestają pracować. Po chwili znowu działają jak należy...i tak w kółko. Powód - uszkodzenie przekaźnika wycieraczek. Koszt nowego - około 100 PLN brutto, wymiana - 10 minut. Trzeba dostać się do skrzynki przekaźnikowej schowanej pod filtrem kabinowym prawym. Przekaźnik ma kolor "sraczkowaty"

 

5. Korozja klapy tylnej sedan w okolicach podświetlenia tablicy rejestracyjnej - Problem głownie dotyczy auto poliftowych. Naprawa - lakierowanie

 

6. Luzy na wahaczach przód - naprawa wymiana na nowe, najlepiej LEMFORDER - to idzie na pierwszy montaż. W innym wypadku usterka, wróci po 1-2 latach, w zależności od jazdy. W moim przypadku Wahacz FEBI po 8 m-cach przy trasie Kraków - Tychy szlak trafił. Walka o wymianę gwarancyjną trwała ponad 4 tygodnie!

 

7. Drżenie kół podczas hamowania. Powód uszkodzenie tarcz hamulcowych lub montaż tanich zamienników. Naprawa - wymiana na oryginalne z ASO niestety...

 

8. W benzynie 3.0i można zaobserwować znaczne zużycie oleju. Naprawa - brak sensownego rozwiązania. Jedni wymieniają uszczelniacze zaworów, inni separator odmy. Prawda jest jedna. Silnik fabrycznie ma wadę i łyka olej i tak już musi być! SZKODA KASY na egzorcyzmy!

 

9. Nieszczelności w układzie chłodzenia które mogą zapowietrzyć układ chłodzenia. Naprawa, wymiana chłodnicy, wymiana zbiorniczka wyrównawczego (integralnego z chłodnicą) lub uszczelki między zbiorniczkiem a chłodnicą, wymiana węży, obudowy termostatu, wymiana korka spustowego chłodnicy itd..w zależności od miejsca wystąpienia nieszczelności. Generalnie BMW e39 w benzynie wymaga aby regularnie zaglądać kontrolnie do zbiorniczka wyrównawczego

 

10. Wycieki z układu wspomagania. Naprawa - od najprostszej związanej z wymianą oryginalnych opasek zaciskowych na przewodach na skręcane, wymianę uszczelki korka zbiorniczka wyrównawczego, regeneracja maglownicy.

 

11. Opisana wcześniej wszechobecna pikselyzacja! Pomaga wymiana taśmy - nie polecam tego robić samemu. Lepiej wydać 100-200 i niech ktoś doświadczony to zrobi.

 

12. Uszkodzenia - zużycie uszczelki wnękowej przednich drzwi - opisane wcześniej. Pomaga wymiana na nieuszkodzoną lub klejenie

 

13. Zawieszające się czujniki poziomu paliwa - pomaga wymiana lub czyszczenie

 

14. Uszkodzenia, a nawet rozerwanie pompek spryskiwaczy zwykłych i intensywnego zmywania. Naprawa - tylko i wyłącznie wymiana na nowy egzemplarz.

 

15. Brak automatycznego domykania się przedniej szyby od strony kierowcy z pilota i przycisku. Klawisz zamykania szyb jest dwustopniowy. Pierwszy stopień zamyka/otwiera szybę tylko gdy jest przytrzymywany, drugi stopień powoduje zamknięcie/otwarcie szyby bez konieczności trzymania klawisza. Często gdy ktoś demontuje tapicerkę drzwi myli przewody od głośniczka wysokich tonów i szyby. Należy zamienić wtyczki i szyba będzie zamykać się w każdym przypadku.

 

16. Szum wokół szyb, uszczelek itd...Temat rzeka. Nie napiszę nić bo sam bujam się z szumem wokół trójkątnej szybki z tyłu.

 

17. Szybko twardniejąca uszczelka dekla zaworów w benzynie 3.0. Naprawa - wymiana na nową.

 

18. Nieszczelności na uszczelce misy olejowej. Naprawa - wymian na nową - dość pracochłonna z uwagi na zawieszenie - sanki, które skutecznie utrudnia/dniają opuszczenie misy

 

19. Awaria automatycznej skrzyni biegów (ZF, GM) - Naprawa - pełny serwis około 4-5kPLN, wymiana na używaną (ryzykowne) zdecydowanie tańsze.

 

20. Podczas korzystania z klimy lub nawiewów zimnego powietrza na nogi z lewej, prawej lub obu stron wieje gorące powietrze. Taki stan rzeczy jest często spowodowany awarią zaworów ogrzewania. Naprawa - wymiana zaworu lub zaworów na nowy/we lub używany/ne sprawny/ne.

 

21. Rozkodowanie kluczyka - brak możliwości otwarcia samochodu z pilota i zaryglowanie. Wszystko działa tylko nie centralny. Kodowanie:

 

a) bierzesz ze sobą wszystkie kluczyki z pilotem jakie masz,

b) wsiadasz, zamykasz drzwi (nie ryglujesz)

c) włączasz zapłon dosłownie na 2 sekundy jednym z kluczyków i zaraz go wyjmujesz ze stacyjki

d) wciskasz na pilocie przycisk otwierania i nie puszczasz

e) 3 razy klikasz przyciskiem zamykania i puszczasz zamykanie

f) dioda w pilocie powinna mrugać i zamki zaryglować się i odryglować- programowanie poprawne

g) powtarzasz na wszystkich pilotach operację od pkt. 4

 

Ważne jest aby mieć przy sobie wszystkie kluczyki i wszystkie zakodować ponieważ mamy na to dosłownie kilka, może kilkanaście minut, w innym przypadku pozostaniemy tylko z jednym zakodowanym (umożliwiającym otwieranie/zamykanie z pilota) kluczykiem.

 

22. Blokująca się zmieniarka - nagle przestaje odczytywać płyty. Pomaga przeładowanie magazynka tylko i wyłącznie przy zgaszonym zapłonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja z "typowych" to tylko zalałem serwo i miałem powódź na dywaniku z prawej strony, z tyłu, ale to "typowo" dali ciała ci co mi szyby przyciemniali :mrgreen: Raz mi jeszcze tylko wiatrak zrzuciło, ale to przez napinacz o paska klimatyzacji, po 400 tys. miał chyba prawo paść :wink: Więcej grzechów nie pamiętam :)
E39 530dA lata, E38 740iA zapier... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tematu "typowe usterki" zrobił się temat "co ostatnio musiałeś zrobić przy swoim e39" :duh: Na tej zasadzie napiszę, że kiedyś pasażer nie trafił we włącznik światła z tyłu i palcem wcisnął mi szkiełko od oświetlenia w głąb lampki, ale czy to typowa usterka :?: Pewnie tak bo skoro każde e39 ma takie lampki z tyłu to mój felerny pasażer mógłby to uszkodzić teoretycznie w każdym e39 :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Ja mam jedną (mam nadzieje) usterkę, nie wiem czy typowa ale zdarzało mi się spotykać to zjawisko parę razy :) a mianowicie ;

 

''zalane'' zamazane wręcz nieczytelne cyfry i litry na desce rozdzielczej. Niekiedy jest poprawa, ale poprawa nie zbyt duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie można powiedzieć tak o wszystkim :wink: Również o sterownikach, czujnikach, wisko i innych rzeczach, kwestia przebiegu i eksploatacji :wink:

Typową usterką byłoby chyba tylko coś, co w nagły i niespodziewany sposób unieruchomiłoby nasz samochód :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez względu na wersję silnikową auta.

 

Objaw: W trakcie jazdy na raz:

- podświetla się kontrolka ABS i wyłącza się kontrola trakcji

- przestaje działać prędkościomierz

- jak ktoś ma tempomat to tempomat wciąż działa i trzyma prędkość

 

Usterka: W większości wypadków ludzie wymieniają sterownik ABS co jest bardzo kosztowne. Jednak lepiej polecałbym sprawdzić czujnik ABS w lewym-tylnym kole, w moim przypadku wymiana tylko jego sprawiła, że powyższe wróciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie można powiedzieć tak o wszystkim :wink: Również o sterownikach, czujnikach, wisko i innych rzeczach, kwestia przebiegu i eksploatacji :wink:

Typową usterką byłoby chyba tylko coś, co w nagły i niespodziewany sposób unieruchomiłoby nasz samochód :mrgreen:

 

No właśnie nie można tak powiedzieć o wszystkim bo w naszych kochanych e39 dla przykładu sterowniki ABS/ASC po lifcie elektryki padają jak muchy, a te w wersjach z DSC już nie - więc to jest typowa usterka. A skoro mi padł termostat, wyciągam a tam data 1999 to to jest typowa usterka? Zwróć uwage z którego roku był twój termostat, który zmieniłeś... W każdym aucie padają co jakiś czas z tym, że np. do VW nie kosztują majątku jak do BMW...

 

Podsumowując typowa usterka jest wtedy gdy coś się rozkracza przez złą konstrukcję a nie normalne zużycie (jak wspomniane sterowniki, w których pękają druty od temperatury, przyciski od klimatronika, które pękają bo pewnie są z kiepskiego plastiku, jak magle które sypią się chyba jak w żadnym innym samochodzie, jak regulatory w lampach, które są z kiepskiego plastiku który się rozpada itd. itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie można powiedzieć tak o wszystkim :wink: Również o sterownikach, czujnikach, wisko i innych rzeczach, kwestia przebiegu i eksploatacji :wink:

Typową usterką byłoby chyba tylko coś, co w nagły i niespodziewany sposób unieruchomiłoby nasz samochód :mrgreen:

 

No właśnie nie można tak powiedzieć o wszystkim bo w naszych kochanych e39 dla przykładu sterowniki ABS/ASC po lifcie elektryki padają jak muchy, a te w wersjach z DSC już nie - więc to jest typowa usterka. A skoro mi padł termostat, wyciągam a tam data 1999 to to jest typowa usterka? Zwróć uwage z którego roku był twój termostat, który zmieniłeś... W każdym aucie padają co jakiś czas z tym, że np. do VW nie kosztują majątku jak do BMW...

 

Podsumowując typowa usterka jest wtedy gdy coś się rozkracza przez złą konstrukcję a nie normalne zużycie (jak wspomniane sterowniki, w których pękają druty od temperatury, przyciski od klimatronika, które pękają bo pewnie są z kiepskiego plastiku, jak magle które sypią się chyba jak w żadnym innym samochodzie, jak regulatory w lampach, które są z kiepskiego plastiku który się rozpada itd. itp.)

 

Ja uważam, że nawet sterownik ma prawo paść od zużycia. Jeżeli faktycznie będzie mi padał co roku, co 2 lata, to wtedy jest to już usterka. Ale jeżeli naprawiam go raz, po 200 tys. km (do tej pory nie było nic z nim grzebane) i do końca mojej eksploatacji samochodu nie będę już go dotykał, to dla mnie żadna usterka. Co do termostatu, wymieniłem go wczoraj, z ciekawości obejrzałem stary i był oryginał Wahlera ze znaczkiem BMW z datą produkcji 2001 (auto mam z 1998 r.), czyli już był wymieniany, ciekawe, że przy przebiegu 30 tkm., czyżby jakaś kampania? Poza tym nie napisałem, że walnięty termostat to usterka :wink: wręcz przeciwnie, uważam że wszystko w aucie ma prawo się zużyć, nawet sterownik :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

530d 2000r manual

 

- przetwornice xenonów

- regulacja nawiewów - jeż + styczniki

- głupiejące światłą na tylnej klapie - połamane kable na zgięciu

- magiel

- słabe uszczelki karoseryjne

- korozja klapy tylnej (touring)

- wypalone pixele + choinka kontrolek (poduszka itp)

- słabo działający paliwomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.