Skocz do zawartości

TYPOWE USTERKI I NAPRAWY TRAPIĄCE NASZE E-39


Krzysiek BMW Jabłonna

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego Kamilu, nie przesadzasz trochę?

Jak zaliczyć osobiście uwaloną pompę wody do "typowych usterek"? :duh:

No gdzie opony pisać jako wadę tego samochodu :mad2:

To niby w innych się nie zuzywają?

Popraw to lepiej, bo tylko zamieszanie tym wprowadzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

- czytniki nawigacji MK3, lubią padać. MK4 są trwalsze. Droga impreza.

- BM54 to chyba największy fail, jak całe standardowe nagłośnienie. http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif

- regulacja świateł + te regulatory :duh:

- wentylator przedni, elektryczny to już tradycja. Najlepszym rozwiązaniem jest nowy zamiennik. Jest hurtownia w Poznaniu, trudno znaleźć na necie.

- świerszcze, piszczenie wentylatora dmuchawy. Rozwiązaniem jest WD40, ale dojście jest ekstremalne.

- jeż :mad2: ... mam już trzy...

- PDC sześć z ośmiu :x

- Składanie lusterka za zwyczaj prawego

- Pixele licznika

 

Więcej w temacie viewtopic.php?f=72&t=180060

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zgadzam się z Wami koledzy, temat był stworzony po to żeby zebrać w jednym miejscu typowe bolączki, które dotykają większość e39, nie można do tego zaliczyć wymiany podstawowych rzeczy, które się wymienia w każdym samochodzie (olej, klocki itp..).

Wszystkie wpisy mają pomóc każdemu nowemu i staremu posiadaczowi e39 w naprawach i uspokajać nerwy, bo ile osób odwiedziło różnych mechaników, elektryków, nie przespało kilku nocy, a rozwiązaniem było dotankować 5 litrów ropy żeby odpalić silnik, bo padła głupia pompka w zbiorniku...(sam tak miałem).

Każdy kogo dotknie jakaś usterka mógłby wejść sobie w ten temat i po kilku minutach przeglądania znaleźć rozwiązanie. Uważam też, że ten temat może być przyklejony, ale można byłoby go troszkę oczyścić z niepotrzebnych postów, to taki mój ukłon do moderatora :wink:

Każdy ma prawo się ze mną nie zgodzić oczywiście, mamy demokrację, ale tworząc ten temat miałem chęć pomóc innym wielbicielom naszych samochodów.

Pozdrawiam Wszystkich.

Edytowane przez Krzysiek BMW Jabłonna

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy typowe, ale ze swojej strony dodam usterkę z ostatnich dni... w 520d przy głośnym niż zwykle i niepokojącym "klekocie" proponuję zainteresować się kołem pasowym... :shock: częściowo zbudowane jest z gumy, u mnie rozleciało się na dwie części podczas jazdy :mad2: a, że powoli "uczę się" tego auta, nie zdiagnozowałem w porę. Z typowych problemów to słynny jeż i zalane serwo (niedrożny odpływ) :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy nie można było oryginalnie zaprojektować lepszego, większego odpływu do serwa? Wtedy problem z zalewaniem by nie występował, a to tylko kwestia powiększenia otworu.

Dalej, czy webasto nie mogło dostać lepszej osłony? Nie było by problemów z jego korozją, i uszkodzeniami sterownika.

Tak samo tylna klapa (turas) - lepsze odprowadzenie wody, nie rdzewiała by, inne rozwiązanie mechanizmu wycieraczki - nie zacierał by się (tak jak zawiasy), jakaś solidniejsza wiązka do niej, przewody by nie pękały i nie robiły zwarć.

Niby nie każdemu się to zdarza, ale sporo posiadaczy e39 skarży się na usterki tych elementów.

Gdyby w/w elementy inaczej zaprojektować, nie było by z nimi problemów. :cool2:

I pod żadnym pozorem nie odbierajcie tego, że uważam iż e39 jest problematycznym samochodem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BM54 jest wadą.

Jeż jest wadą, aktualnie ASO sprzedają ulepszone.

PDC się psują, najwyraźniej nie masz.

Piszczący wentylator dmuchawy niejednokrotnie przez forum się przewijał, są nawet foty.

Wentylator przedni - trzeba być ignorantem, aby od 2006 roku być na forum i tego problemu w tym dziale nie zauważyć...

O regulacji świateł wspominać nie trzeba.

Linki od maski nie nadmieniłem wcześniej, ale faktycznie często się w tematach przewijała, sam wymieniałem.

Ja z tarczami nigdy problemu nie miałem, ale sporo ludzi pisało o krzywiących się bardzo szybko przednich tarczach.

 

Te i pewnie kilka innych ze spokojem można nazwać "typowymi usterkami w e39".

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coraz pełniejszy i mądrzejszy staje się ten temat ;)

 

tak jak kolega napisał wyżej - koło pasowe w 520d bym dodał (co prawda trzeba by dodać że jest to 1 raz na powiedzmy 250 tysięcy kilometrów)

 

zawieszenie natomiast jak inny kolega napisał wyżej - jest iście wytrzymałe i bez porównania lepsze od aut z grupy VAG.

 

Jeż - to jest w 100% wada a nie element który powinno się wymieniać.

 

przewody w kalpie także - wg mnie inżynierowie nie policzyli że przewód musi mieć troszkę więcej luzu bo wg mnie w tym jest problem (kabel się starzeje a warunki atmosferyczne swoje robią)

 

co do wycieraczki z tyłu - u mnie nie było jeszcze tego problemu ale mało brakowało.. (w moim przypadku byłoby to skutkiem przetartych kabli i naprawy nie na czas; na szczęście naprawiłem kabelki i udało mi się jeszcze rozruszać tylną wajchę o długim przestoju ;) )

 

co do skrzypienia to osobiście nie zauwązyłem - ale jedno jest pewne że na wszelakie stuki i skrzywienia bardziej podatne sa auta powypadkowe.. BMW e39 raczej pod tym względem wyglada wg mnie dobrze.

 

PDC niestety sie psują - potwierdzam ;/ (niestety często też jest to skutkiem przytarcia na parkingu a nie 'samo się zepsuło')

 

 

acha.. tarcz na pewno bym nie zaliczył. Trzeba by tylko dodać że tarcze trzeba kupić dobrej jakości a wymianę przeprowadzić profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zawieszenie natomiast jak inny kolega napisał wyżej - jest iście wytrzymałe i bez porównania lepsze od aut z grupy VAG.

acha.. tarcz na pewno bym nie zaliczył. Trzeba by tylko dodać że tarcze trzeba kupić dobrej jakości a wymianę przeprowadzić profesjonalnie.

Zawieszenie jest faktycznie wytrzymałe. Lemforder produkuje części.

Tarcze faktycznie badziewne się tylko psuły, bo wszyscy narzekający, po zmianie na Zimmermana, narzekać przestali.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Czujnik Temperatury Zew. - wymiana

- Pękające mocowania lustra reflektora - kupno zestawu naprawczego

- Rdza w dolnym prawym rogu drzwi.

- Żeliwny Element mechanizmu otwierania szyby - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=192872

 

To tyle z moich obserwacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDS (M41/51)

-rozlatujące sie plastikowe wirniki pomp wodnych-wymiana na pompe z metalowym wirnikem.

-zanieczyszczająca sie odma (nie wystepująca jako cześc zamienna),naprawa-dekiel zaworów w góre i wymycie w np.benz.ekstrakcyjnej.

Korodujące tylne klapy (moja sedan)-w miejscu przejścia z płaszczyzny we wgłebienie na tabl.rej.

Spora cześc wymienionych w temacie wad wynika po prostu ze starości (np.regulatory w lampach),ale myśle że warto o nich wspomniec,aby inni użytkownicy/ew.nabywcy zwrócili na to uwage.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja 530d z 1999 roku jak ja zakupiłem w niecowie z przebiegiem 240 tyś/km teraz mam 343 tys/km jest zemną juz 6 lat i oprócz tego ,że sam naprawiałem skrznię biegów bo już taka kupiłem z uszkodzoną skrzynia do dnia dzsiejszego jeżdze i wszystko jest ok , wiekszych problemów nie miałem klika z nich to

 

- jeż dmuchawy wentylatora

- tuleje tylnej belki zawieszenia

- 2 poduszki tylne nivo

- przekaznik pompy paliwowej

- webasto

- navi czytnik

- termostat+ pompa wody

- teraz musze wymienic tuleję pływająca tylnej zwrotnicy

- i czuję że bede miał problem z przekładnią kierowniczą

- no i rdzewieje mi tylna klapa (kombi) :mad2:

ogólnie nie mogą nażekać i jestem zadowolony :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze dorzucił - choć może to nie jest aż tak częsta usterka jak jeż itp ale jednak - puszczające łapy trzymające szyby przednie. W przednich lewych drzwiach już ją naprawiałem kiedy zimą przy sporym mrozie musiałem rozebrać boczek. Wystarczy rozebrać boczek, dostać się do tej łapy, osadzić w niej szybę i dobrze dokręcić śrubę mocującą. A dzieję się tak ponieważ łapa jest wyściełana gumą i z czasem ta guma robi się śliska i szyba się z niej wysuwa. Objawy są takie, że przy opuszczaniu lub podnoszeniu szyby słychać różne stuki, puki, ocieranie o coś.

Od dwóch dni zauważyłem takie odgłosy w prawych przednich drzwiach przy opuszczaniu i podnoszeniu szyby. Na dniach trzeba będzie zdemontować boczek i tam zajrzeć...

Dorzuciłbym jeszcze sławetne sterowniki ABS z końcówką 001, które padają także dość często.

Pozostałe wpadki koledzy już wcześniej wymienili więc nie ma co dodawać.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dodam koledzy jeszcze jedną bolączkę jaka mnie ostatnio spotkała, a szukając rozwiązania zobaczyłem, że inni też mieli ten problem.

Dotyczy to kostki przy stacyjce, objawem jest wyświetlanie na zegarach różnych błędów, typu poduszka, skrzynia automat, a nawet awaria silnika....

U mnie pokazał się błąd poduszki w bardzo dziwnej sytuacji, odsłoniłem lusterko w przeciwsłoneczniku, zapaliło się podświetlanie i zgasło radio, przestało działać sterowanie z kierownicy i zapaliła się kontrolka poduszki, już myślałem, że to poważny błąd komputera, a wystarczyło popsikać WD40 w kostkę stacyjki i poruszać energicznie kluczykiem w stacyjce, problem znikł. Jak ktoś będzie miał podobny problem, to zalecam otworzyć żuberka, wziąć gwiazdkowy śrubowkręt i wd40, problem po kilku minutach znika..... a później kolejny żuberek :D

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już koledzy wcześniej pisali to przy 520d wada są słabe koła pasowe wiec warto czasem zwrócić uwagę na jego stan i wymienić za wczasu zanim kogoś spotka niemiła niespodzianka w trasie , drugi problem to wentylator Klimy który może być szczególnie kosztowny jeśli mamy wentyl z elektroniczną płytka w środku . Mnie nic innego nie dotknelo i puki co po przejechaniu 60tyś w ciągu półtora roku uważam e39 za trwałe autko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

 

z kołem pasowym to zgoda - ale akurat jeśli ono jest niesprawne to na pewno usłyszysz, więc wg mnie nie ma sensu robić go "za wczasu"..

Dokładnie o tym pisze , żeby nie jeździć aż się rozleci tylko wymieniać jak pojawią się objawy zużycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos juz pisal o "nie trzymaniu zamkow" w czasie zimy ? Tzn w czasie zimniejszych dni minusowych po zamknieciu drzwi nie zamykaja sie odbijaja .. Mam taka przypadlosc.. Kilka razy juz jechalem tak ze pasazer trzymal drzwi rekoma zanim gdzies tam nie dostaly cieplejszej temperatury i zamknely sie Moze przed zima dalo by sie cos z tym zrobic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy ktos juz pisal o "nie trzymaniu zamkow" w czasie zimy ? Tzn w czasie zimniejszych dni minusowych po zamknieciu drzwi nie zamykaja sie odbijaja .. Mam taka przypadlosc.. Kilka razy juz jechalem tak ze pasazer trzymal drzwi rekoma zanim gdzies tam nie dostaly cieplejszej temperatury i zamknely sie Moze przed zima dalo by sie cos z tym zrobic?

 

Miałem tak kiedyś w tdsie jak mieszkałem w Norwegii, a tam każdej zimy jest normą -30. Napryskałem jakiś smar w sprayu z WURTHA we wszystkie ruchome elementy wszystkich zamków, wypryskałem cały spray i problem nigdy nie wrócił.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja jeszcze po nabyciu swojego auta nie użytkowałem jego w czasie zimy i mam nadzieję że się mi to nie będzie przytrafiać z tymi zamkami, miałem juz parę aut i pamiętam że w oplu kadecie miałem problem z dostaniem się zimą do auta a jak juz się dostałem to podczas jazdy musiałem trzymać drzwi aby na zakrętach się nie otwierały. A co do typowych usterek w bmw e39 to takie jakie osobiście porzerabiałem to przepływka, w touringu siłowniki klapy bagażnika i szyby bagażnika, regulatory lamp przednich, które się u mnie też rozsypały, założyłem nowe po 30 minut roboty z każdą, plus wyregulowanie po ciemku lamp na pustej drodze :D Edytowane przez gyver7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.