Skocz do zawartości

dejot1984

Zarejestrowani
  • Postów

    78
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O dejot1984

  • Urodziny 26.02.1984

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    Było E36 320i, E39 520i, E39 530iA IMOLAROT, F30 328iA
    Jest E28 520i Alpinweiss, E61 LCI 525XiA
  • Lokalizacja
    Niepołomice

Osiągnięcia dejot1984

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. hej, Odgrzewam temat. W moim E61 z 2007 roku już kiedyś wiązka była robiona... Wszystko działa w klapie, łącznie z podświetleniem po otwarciu. Mam jednak wrażenie, że ogrzewanie szyby nie działa. Ktoś orientuje się w którym miejscu są styki matrycy grzewczej szyby? Tam na zaciskach chciałbym zmierzyć, czy dochodzi napięcie. Kable zmierzone przy" diversity" pokazują wartości napięć. Radio działa, centralny działa, stop działa. Grzanie szyby chyba nie. Bezpiecznik jest ok. Przekaźnika nie sprawdzałem jeszcze.
  2. No nic, kupię komplet żaluzji (góra i dół). I tak do montażu trzeba "zwalić" zderzak. Wyjdzie wszystko "w praniu". Najwyżej jak nie będzie kabla, odsprzedam wloty.
  3. Oglądałem E61 LCI w M-pakiecie i właśnie tunele do chłodzenia tarcz maiły klapy w tym konkretnym egzemplarzu :) Znajdź mi takie łączniki do zderzaka mpakietowego to Cię ozłocę albo przynajmniej numer w ETK. Ktoś kiedyś nawet wklejał jakieś info, że to w mpakiecie się nie łączy. Kabel do podłączenia żaluzji za grilem idzie wzdłuż belki zderzaka /od lewa do prawa patrząc z przodu/ i podłączony jest pomiędzy nerkami. Ta E61 z linka poniżej tak miała. Łączników w zderzaku nie było, ale tunele jakoś tam ktoś wsadził. Być może ktoś kombinował z tym wcześniej i założył zwykłe zamiast dedykowanych. Tego nie wiem i nie roztrząsam :) https://allegro.pl/ogloszenie/bmw-530-e61-m-pakiet-zadbana-8964860716 Wracając do żaluzji - albo jestem mega ślepy, albo moje lusterko inspekcyjne nie odbija obrazu poprawnie. Między nerkami nie widać absolutnie żadnego kabla. Jutro jednak pozwolę sobie sprawdzić ponownie. Być może kabel schował ktoś za zderzakiem i trzeba zwyczajnie zdjęć "skorupę".
  4. Raz jeszcze obejrzałem wnękę chłodnicy. Każdy jej róg za pomocą lusterka inspekcyjnego. Chłodnica ma kompletną i absolutnie nieuszkodzoną obudowę z mocowanie i występującym czujnikiem temperatury zewnętrznej. Nie ma we wnęce żadnego luźnego kabla, który sugerowałby występowanie żaluzji. Jak będzie nieco cieplej sprawdzę jeszcze skrzynkę elektryczną według wcześniejszych sugestii. W komorze silnika nie widzę również żadnych przewodów do aktywnych klap tuneli tarcz. Zakładam zatem, że mój model E61 posiadał od zawsze zwykłe tunele powietrzne chłodzące tarcze. Jednak nie wiem jak sprawa wyglądała z żaluzją. Elementy zderzaka, belka i tak dalej nie noszą śladów uszkodzenia. Wszystko z przodu jest kompletne, nieuszkodzone, niezniszczone. Jenak te żaluzje.... a właściwie ich brak trochę daje mi do myślenia. Ostatnia znana lokalizacja auta za granicą do Alpy Szwajcarskie. Tam bywa zimno. Model samochodu wg VIN wychodzi na rynek szwajcarski. Zatem posiadanie żaluzji byłoby sensowne w chłodniejszym klimacie. Auto jak pisałem mogło mieć drobną stłuczkę z przodu. Mogło, choć żaden element nie wskazuje na to. Gdyby występowała żaluzja i ta zostałaby w jakimś stopniu uszkodzona przy ewentualnej kolizji zakładam, że byłaby wymieniona... tak przynajmniej sądzę widząc jak kompletny jest przód samochodu. Zanim kupię żaluzje chcę być w 100% pewny, że były w aucie pierwotnie.
  5. Oglądałem E61 LCI w M-pakiecie i właśnie tunele do chłodzenia tarcz maiły klapy w tym konkretnym egzemplarzu :)
  6. Witam, Na wstępie pragnę życzyć wszystkim dużo zdrowia i cierpliwości w tym trudnym okresie z jakim przyszło nam się obecnie zmagać. Teraz do rzeczy. Od pewnego czasu jestem w posiadaniu BMW e61 LCI z 2007 roku z silnikiem N53 218KM, napędem x drive i fabrycznym Webasto. Ogrzewanie postojowe da się uruchomić zarówno z pozycji samochodu oraz fabrycznego pilota. Zauważyłem, że za nerkami i dolnym wlotem zderzaka brakuje w moim samochodzie słynnych już żaluzji. Nie widzę również żadnego dedykowanego, luźnego kabla z wtyczką. Na tym, albo na innym forum przeczytałem, że silniki diesla zawsze posiadały żaluzje. Większość postów, jakie udało mi się znaleźć traktowały o żaluzjach, problemach z nimi związanymi tylko w E60/E61 z silnikami diesla. Jest naprawdę niewiele informacji o żaluzjach montowanych w BMW e60/61 z silnikami benzynowymi, zwłaszcza N53. Na pewno mój samochód miał drobną kolizję z przodu, jednak na tyle lekką, że lampy nie były uszkodzone (są obie z tego samego miesiąca produkcji i roku, co samochód), pas jest oryginalny, obudowa wlotu chłodnicy jest kompletna. Nerki patrząc od środka mają wolne zaczepy, tak jakby coś do nich miało być jeszcze zamontowane. Jakaś ramka, albo? Zatem czy mogło być tak, że moje auto fabrycznie nie posiadało żaluzji? Z realoem i VINu wynika, że zarówno żaluzja dolna jaki i górna były dedykowane. Mogło jednak być tak, że były na wyposażeniu dodatkowym? Z wspomnianego już katalogu części BMW wynika, że do mojego modelu były również dedykowane aktywne wloty powietrza chłodzące tarcze hamulcowe. W moim aucie mam zamontowane tunele bez podciśnieniowych kierownic-klap. Czy aktywne tunele to tez opcja? Auto jest ze Szwajcarii. Przyjechało do Polski w całości. Jest kompletne, niezniszczone i wszystko w nim działa. Proszę o sugestie. Dzięki.
  7. Witam, Racja, post umieściłem w złym miejscu. Już poprosiłem moderatora o przeniesienie do innego działu. Reszta na prv.
  8. Witam, Przestroga: Jeżeli ktokolwiek z Was jest mocno zainteresowany BMW F30 z poniższego linku, odradzam lub namawiam do mocnej negocjacji ceny. Mocnej w ilości nastu kilo PLN minimum. Byłem przez dwa, a może trzy dni właścicielem tego samochodu. Samochód zwróciłem i odzyskałem całość wpłaconej kwoty. Auto było serwisowane w ASO - potwierdzam, Auto bezwypadkowe - potwierdzam Auto ma oryginalny lakier w grubości 70-110 mikronów Samochód ma opony w stanie perfekcyjnym, letnie koła umyte przeze menie :D, Opisu już niema w ogłoszeniu. W pierwotnym był... Właściciel nie wspomina nic na temat zgłoszonych mu usterek. Serwis z ASO świadomie lub nie dopuścił się do wielu zaniedbań serwisowych, być może nie informował właściciela o koniecznych naprawach. Więcej mogę napisać na PRV... Mogę również udostępnić dla niedowiarków wycenę koniecznych do wymiany części powstałą po wstępnych oględzinach oraz zdjęcia kiedy samochód już parkował pod moim domem. Mogę też podać cenę za jaką ja kupiłem tego bumera. https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-sport-line-max-wyposazenie-2-kpl-kol-kupiony-w-polsce-ID6CKdy0.html?
  9. Witam wszystkich forumowiczów, Każdy z nas kiedyś dorasta do tego aby kupić nieco starsze auto, bardziej prawdziwe, inne w prowadzeniu niż obecnie nam znane samochody. W moim przypadku pomysł rodził się przez kilka lat. Jedno podejście było w 2014 roku. W czerwcu 2018 decyzja zapadła, kupuje E28. Żona wściekła, wiadomo... :). E39 w Imoli, którą posiadałem ustąpiła miejsca E28 520i Alpinweiss. W dniu zakupu E28 niestety E39 uczestniczyła w Kolizji. Obecnie nowy właściciel (auto w dobrych rękach) Imoli naprawił samochód - Pozdrawiam. Wracając do E28. Samochód Igła, rok 1986 bezwypadkowa. Silnik M20b20, 129KM. I teraz tutaj potrzebuję waszej pomocy. Oryginalnie BMW wyjechało na drogi z licznikiem bez obrotomierza. Jeżeli ktoś posiada sprawne zegary, chętnie odkupię. Fotel kierowcy samochodu był mocno podarty. Wraz z autem dostałem dawcę tapicerki. Niestety jednak również w kondycji nie lepszej niż 80%. Z dwóch foteli robiłem jeden. Jednak chcąc utrzymać perfekcję wnętrza nadal poluję na tapicerkę fotela przedniego w kolorystyce Pacific Blue, jodełka. Jeżeli ktoś posiada materiał w idealnym stanie proszę o kontakt. W samochodzie czasami zawiesza się pływak paliwa - jak ktoś ma sprawny, proszę o kontakt. Nerki z oryginalnych (z pękniętym zaczepem) zostały zamienione na zamiennik. Oryginał w stanie idealnym również odkupię. Kierownica obecnie to plastikowy 4 -ro ramienny relikt. Chętnie dokupię skórzaną oryginała z minionej epoki. Do zrobienia: być może nowy lakier, tak aby auto miało jednolitą powłokę na całości. Przy okazji skorodowany panel szyberdachu zostanie naprawiony, nieliczne ogniska korozji na karoserii zostaną usunięte. Konserwacja oryginalnej podłogi, zakoli, wszelkich paneli, kwadratów podwozia do zrobienia w lecie 2019. Być może wymienię przednią szybę na oryginał BMW, obecna to jakiś fiński produkt zamienny. Chętnie uzupełnię tylną kanapę o zagłówki. W lecie auto dostanie nowe (celuję w Continental) opony do kupionych już polerowanych Felg BBS style 29. Również w przyszłym orku planuję wymianę tylnych klocków i tracz hamulcowych. Może pojawi się nowe sprzęgło przy okazji wymiany łożyska oporowego. Każdego, kto posiada w swoim domu E28, a jest chętny podzielić się uwagami na temat eksploatacji, słabych punktów samochodu proszę o kontakt. W moim przypadku samochód ma charakter kolekcjonerski. Jeżdżony będzie tylko okazjonalnie :D Poniżej link samochodu po auto spa. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1816402691762349&type=3&__xts__[0]=68.ARBnTugIXCT91vwtNXn6swxbZA8SuNBRzTDf6A4qvtSSUUtrsq_8KH8AF1CHrS9y5MqqvnQQG8jKLsdP1_iPOuTO5hf8bPptgm8h0f83Yrk6EW6qUhOZFW08bJFjz4UQSTES9Njfh0GYuYR95rWpfKZvlknnz5ySd1DIIfNZmGxjRA1jZnjZUiJiAKj0tvayEmriG5BFlELkx8akdqcOOeE6vZjrDWoFs_wqCsJEjE8Creu9MV8H_t9mgD_6a3mKW5erLCZuCAYOfcwgQWVKx64oRYAo9niNI7Sgo9lQlfhagN7mPB2lOPCbR4XtQ5hotqpbHAux0hXAPIzkxHRjTOvCcE2sDFQbxFf9fV-QehI5eeZdTIXfH4k7qKMk1_WAr0-Z2s4EDT0rddj_CkxpZOdT1YEWKsUxz8sElXI2pB0KrSh6FDmzYCiRcFbGeUmtVnvkscbOlj0yjAfWbbz4&__tn__=-UC-R Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze
  10. Siema Ludzie, Nowy nabytek w domu zaparkowany. Biała E28 stoi w garażu. Teraz brakuje do niej książki napraw, to tak aby nie zrobić sobie samemu "kuku" niewiedzą. Ktoś podzieli się książką "Sam naprawiam..":? Dzięki i do zobaczenia na drodze.
  11. Wraca to posta, wymieniłem aku na nowiutkie. Problemy, o których pisałem nie występują. Wygląd na to, że uwalony aku lub praktycznie nieżyjący potrafi sporo namieszać, a komputery auta rejestrować głupie parametry. Temat do zamknięcia. aha... zapomniałem dodać wyświetlacz OBC działa, navi również -to jednak nie miał nic wspólnego z aku.
  12. Wczoraj raz jeszcze podszedłem do tematu. I Bingo! gdzieś ktoś na forum tym lub innym pisał o wtyczkach niebieskich. Jedna jest wpięta do navi, a druga do modułu TV. Ponieważ od modułu zacząłem i jeszcze jak navi było w serwisie zasugerowano, że auto bez czytnika będzie miało żywy wyświetlacz, bo funkcję wyświetlania przejmuje moduł TV - tutaj spróbowałem sprawdzić. I tak stoję wczoraj nad otwartą klapą i składam fakty w całość... Najpierw wywaliłem zmieniarkę, potem moduł TV, wszystko na odpiętym aku. Potem do czytnika navi wpiąłem kabel z niebieską wtyczką, ale ten od modułu TV, aku podłączyłem, zapłon na 1 i - "cyk" jest logo witające BMW i żywy wyświetlacz. Tak więc parę tygodni temu uwaliłem nie navi i softa, ale moduł TV. Przy okazji szukając rozwiązania problemu, może niepotrzebnie, ale zrobiłem serwis czytnika, w którym wymieniono pamięci flash, laser i wgrano polskie menu. Z tego polskiego manu akurat nie jestem dumny, bo ono ma zupełnie inną grafikę softu niż miałem wcześniej, ale najważniejsze NAVI działa, monitor sprawny! Temat zamykam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.