Siemanko.
Update mojego G31 540i xDrive:
Soft i mody:
Zrobiłem update wszystkich sterowników, dorzuciłem parę bajerów, m.in. soft close klapy bagażnika, czy więcej kolorów ambient light.
Auto było na programie w TC-Performance — bardzo fajne miejsce, profesjonalne podejście. Wynik też niczego sobie: prawie 430 KM i 600 Nm – czuć różnicę!
Felgi i wibracje:
Z racji uporczywych wibracji (o których już kiedyś pisałem), przyspieszyłem temat kół. Wpadły nowe Styling 759i w kolorze gloss black. Myślę, że świetnie się prezentują, zwłaszcza że w polifcie nie widziałem jeszcze nikogo na takim setupie — jak ktoś ciekawy, może zobaczyć jak to wygląda. Moim zdaniem super.
Stare 664M 19” idą na zimę.
Myślałem o 846M, ale... są 2x droższe, a do tego mają opinię felg podatnych na pękanie. 759i mają napis „Borbet Germany”, więc może będzie lepiej.
I tak bym je malował na czarno, a wtedy 846M tracą swój charakter. Kwestia gustu.
Klimatyzacja:
Serwis klimy — przedtem działała średnio. Okazało się, że było tylko 546 g czynnika przy normie 600 g.
Podobno w G30 nawet niewielki ubytek mocno wpływa na działanie całego układu. Ma być 600 ±15 g i dopiero wtedy działa jak trzeba.
Po serwisie... pierwsze co zrobiłem to podniosłem temperaturę, bo zrobiło się lodowato . Jeśli ktoś ma problem z klimatyzacją – warto zacząć właśnie od tego.
Retrofit tylnych lamp:
Nowe tylne lampy – oczywiście wszystko ori BMW. Wygląda to świetnie, nie ma porównania z przedliftem.
Zastanawia mnie, czemu BMW nie dało takich czy podobnych lamp już na starcie — przedliftowe tylne wyglądają jak z innej epoki (a np. w G32 różnice są dużo mniejsze).
Co do przodu – jeszcze się waham. Z tego co wiem, to tył jest oficjalnym retrofitem, jak np. składane lusterka, natomiast przód to już zabawa i rzeźba. Wygląd zyska, ale kasa raczej się nie zwróci.
Plany na przyszłość:
Na pewno wpadnie Driving Assistant Plus i aktywne stabilizatory.
Myślę też o wymianie ekranu na 12,3” – podobno ogarnięty tuner ogarnie temat rozdzielczości i CarPlay.
Prawdopodobnie okleję też maskę folią – „car spa” zauważył pierwsze ślady po kamykach.
Wrażenia ogólne:
Auto mimo 20” kół nadal komfortowe.
Z ciekawości – jeździł ktoś Kaudi A6 C8? U mnie ostatnio zrobiło się ich pełno. W środku wygląda dużo nowocześniej, ale jak oglądam testy, to jakoś żaden nie wygrywa z G30
Wnętrze:
Tu bez większych zmian – doszła tylko folia na centralny ekran i na piano black na konsoli.
Jedyne czego mi żal, to brak obszytej deski, no ale trudno