Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 21.06.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Tym razem coś od siebie. Przedstawię fotorelację z montażu przedniej kamery Założenia: Wcześniejszy montaż gniazda zapalniczki w ASO z uwagi na gwarancję (to była jedyna ingerencja w instalację elektryczną) w celu późniejszego użycia powerbank-a do zasilania kamery. Oczywiście przy założeniu, że gdy nie mamy fabrycznego gniazda zapalniczki w bagażniku. Na dalszym etapie prac brak ingerencji w instalację elektryczną pojazdu Kamera umieszczona od strony kierowcy. Przewód przeprowadzony w słupku. Należy najpierw wykręcić śrubę jak na zdjęciu i ostrożnie odchylić osłonę słupka. Ważne: Należy przeprowadzić kabel od strony szyby czołowej. Wówczas nie ma ryzyka ingerencji w obszar działania poduszki powietrznej. Po częściowym wyjęciu uszczelki jest miejsce na przeprowadzenie kabla Przewód mocowany jest za pomocą zaczepów. Dodatkowo przewód USB został zaizolowany taśmą parcianą na całej jego długości. To jest jeden z dwóch zaczepów dolnej osłony słupka. Drugi zaczep jest od strony tylnych drzwi. Miejsce prowadzenia kabla w progu tylnych drzwi Przy montażu osłony bocznej musimy uważać, aby zaczep osłony nie uszkodził lub nie przytarł kabla. Przemieszczenie kabla pod pokrywą bagażnika Power bank znajduje się w miejscu pierwotnie przewidzianym na apteczkę samochodową. Sprawdzamy przed końcowym zaślepianiem czy kamera działa. Ważne: Aby ponownie przymocować plastykowe osłony należy wcześniej wyjąć nieoderwane zaczepy z karoserii i włożyć ponownie w osłonę2 punkty
-
2 punkty
-
Ja juz wczesniej pisalem , ze dla mnie realacje w salonie i serwisie i dziale ubezpieczen sa wazniejsze od cyferek na start. Dodatkowo dla mnie zakup ma sie spinac z odpowiednim poziom przychodow i koszt zakupu ma stanowic odpowiedni procent tych przychodow. Wole czas, ktory mam poswiecic na szukanie kto nizej spusci spodnie poswiecic na wygenerowanie przychodu, ktory bedzie wiekszy niz rabat. Na samochodzie czy w leasingu, czy w gotowce, czy kredycie przy sprzedazy zawsze stracisz i czy mniej czy wiecej trudno, nie zawsze wszystkie biznesy, deale udaja sie. Nie zawsze mialem najlepsze rabaty, oplaty leasingowe, ale cesjowalem, sprzedawalem rozne samochody i zawsze utrata jest podobna. i ktos zaraz powie, ale spedzasz czas na sprzedazy, a ja powiem u mnie rozmowa z nabywca wyglada konkretnie i mowie wprost..negocjacje na miejscu, ale ma sie nie spodziewac szalenstw, i jezeli jest typowym apaczem lub szuka miodu w dupie i okazji to niestety nie mam na niego czasu. Przewaznie 3-4 telefony odrazu rzucaja sluchawka, a 5-6 przyjezdza i zabiera . Mialem nawet kilka sytuacji ze ludzie odrazu rozpoczynali cesje lub placili zaliczke i odbierali samochod bez ogladania. Wytarty frazes czas to pieniadz, ale dla mnie zawsze w modzie. ————— co do x3——— m50 sie sprzedaje bo ma dobry stosunek ceny do oferowanej mocy i prowadzenia, co do innch opcji to juz kiedys napisalem..dla mnie kupowanie x3 czy nowej 5 z motorem 2.0 to glupota…bo oferuja tylko ciut lepsze multimedia czy ciut lepsze prowadzenie od takiego tiguana czy superba… a marki popularne sa lepiej wykonane. Zreszta zakup większości marek premium z silnikami 1-2 litry …to po prostu fanaberia, bo przy obecnym rynku nie maja az tylu przewag do marek popularnych , jak różnica w cenie miedzy premium a popularna.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Mam podobnie, te 21 cierpią na ciasnych parkingach chyba że ktoś ma tylną oś skrętną to jest łatwiej. A na zimę 20" są wygodniejsze.1 punkt
-
1 punkt
-
Mam ceratę ma komfortach, po roku użytkowania mogę powiedzieć, że nie żałuję decyzji. Proste w utrzymaniu, ładny wzór, wygląda jak nowa - ładnie naciągnięta, ale dobrze układa się pod tyłkiem.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
No jest różnica. Moje 21' nadaja sie do renowacji a na 20' nie mam nawet jednego przytarcia. Przy profilu 275/45 w ogole nie trzeba przejmowac sie jak podjezdzasz pod kraweznik czy inne wyboje w jezdni. Na lato mimo wszystko 20' to mało w kontekście wyglądu jak i szybkiej jazdy. Na zimę jednak kupiłbym 20' ponownie.1 punkt
-
Do jazdy tylko po mieście i okolicach diesle nigdy nie miały sensu. Różnica w spalaniu ~+25% benzyny w porownaniu do diesla tez na przestrzeni lat znaczaco sie nie zmieniła. Były oczywiście kiedyś "wybitne" silniki benzynowe co to paliły wiadra paliwa "nie jadąc". Ze znanych mi to 4,8i 355KM od BMW, 2.0 254KM Volvo czy Jaguar/LandRover 2.0 250KM. Osobna ciekawostka był wspaniały silnik V10 BMW M5. Wspaniały ale palił 25-30l. Poza tymi odstępstwami, ktorych nspewno jest więcej, zwykle jest to tak +15% na kaloryczności paliwa +10% na sprawnosci silnika. Wszystkie pomiary i licytowanie się komu ile spalił jest dla mnie mniej miarodajne od tej prostej matematyki.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
A sprawdzał ktoś pod kątem dopasowania i "trzymania" się do G05 LCI te: https://allegro.pl/oferta/zaslonki-na-magnesach-bmw-x5-g05-suv-od-2018-122187590121 punkt
-
Komforty z masażem są wyraźnie twardsze, bo mają mniejszą ilość gąbki. Szczególnie da się to odczuć na siedzisku.1 punkt
-
Wg tego co przeczytałem na szybko, to jest tak: - xDrive jest napędem stałym, nie dołączanym, tylko że UWAGA -> potrafi przekazywać 0 Nm na przód, jeżeli nie musi tam podawać siły napędowej; w sensie mechanicznym wał i półosie się kręcą, ale po prostu nie dostają napędu (wtedy mamy pełne RWD i ja często to widuje na widoku xView w X5 G05) - jak już przód jest angażowany, to defaultowo dostaje 40 %, a tył dostaje 60 % - nawet do 100 % siły może trafić na jedną z osi, jeżeli sytuacja tego wymaga - domyslnie jest RWD, nie FWD Mamy więc dwie przewagi względem typowego Haldexa: - szybszy czas reakcji, gdy nastąpi niespodziewany uślizg (wystarczy posłać moment na przód, a nie trzeba dodatkowo dołączać mechanicznie przodu) - możemy posłać do 100 % siły na daną oś (Haldex posyła max do 50 % na tył, domyslnie jest przednionapedowy) Natomiast wygląda na to, że Quattro w sensie pewnosci prowadzenia jest jeszcze lepsze, bo zawsze coś podaje na przód również (tam jest w pełni stały napęd, nie ma choćby mikro opóźnienia), a dodatkowo te porządne Quattro w większych modelach mają mechanizm różnicowy Torsen, który działa mechanicznie i natychmiastowo, tzn. jak tylko któraś oś zaczyna gubić trakcję, to natychmiast siła jest przerzucana na przeciwległą stronę. Tyle że Quattro, jeżeli nie ma torque splittera lewo/prawo, to z kolei słabo skręca. xDrive teoretycznie powinien lepiej skręcać, bo każde koło jest obserwowane niezależnie i ingerencja się tam odbywa elektronicznie.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00