Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.05.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Cześć wszystkim! Chciałbym się oficjalnie przywitać jako użytkownik forum i jednocześnie zaprezentować swoje świeżo odebrane G20. Wrzucam kilka zdjęć nowego nabytku, a dodatkowo – dla porównania – kilka fotek mojego poprzedniego G20 sprzed liftingu.
    3 punkty
  2. Nie wiem, czy jest tak naprawdę na co czekać... Jeśli pójdą droga X3, to niedługo Dacia będzie mieć lepsze materiały we wnętrzu niż X5
    3 punkty
  3. W segmencie automotive legacy powoli zjada Teslę. Liczby nie kłamią. W wojnie cenowej Tesla na liczbach zaczyna przegrywać - patrz wyniki sprzedaży np w Europie co Słonik zacytował, a poniżej masz na danych finansowych z którymi nie da się dyskutować. BMW ma ponad 3EUR na akcje zysku firmy (przy wycenie ok 80EUR za akcje, a proporcja zysku do ceny akcji nie spada jakoś mocno, więc firma mimo obniżek cen samochodów żeby konkurować z Teslą, utrzymuje się w dobrej kondycji finansowej. Kurs akcji BMW podąża z grubsza za fundamentami takimi jak zysk. Za to w przypadku Tesli wygląda to tak, że zysk na akcje, to 0.70$ (przy cenie ok 300$ za akcje!) i jak widać w ostatnim kwartale zanurkował do 0.30$ za akcje. Patrząc od strony EBITDA która jest fundamentem wycen spółek, mamy: - BMW - 16.98mld EUR przy kapitalizacji rynkowej 48.56mld EUR, to jest mnożnik 2.85 - Tesla - 13.03mld $ przy kapitalizacji rynkowej 1098mld $, to jest mnożnik 84.26! Podstaw sobie tutaj dowolne firmy z dowolnych branż i zobacz jak ogromna wiara jest we wzrost zysku Tesli. Te liczby muszą się prędzej czy później schodzić, więc albo kurs zjedzie do fundamentów, albo fundamenty dogonią kurs. Nie ma innej drogi Kurs akcji Tesli napędza głównie wiara że wyniki firmy na wszystkich produktach wzrosną 20-40x. Patrząc na obietnice vs ich realizacje przez ostatnie 5 lat ja nie widzę perspektywy wzrostów, ale jestem pod wrażeniem wiary fanów marki którzy wierzą. Chętnie posłucham Waszych prognoz @adamjttk i @Jac3kBMW prognozowanych przez Was wzrostów zysku i przychodów Tesli w ciągu najbliższych 5 lat. Chętnie sprawdzimy i zobaczymy jak te prognozy się zestarzały Ja nie wieszczę upadku Tesli i nie kojarzę głosów tutaj na forum (chyba Ci się myli z artykułami pudełkowymi). Ja zgaduję tylko że w ciągu najbliższych lat będzie silna przecena akcji, która zrówna kurs z fundamentami i utrzymanie stabilnej produkcji aut na poziomie gdzieś w granicach 1-3m aut rocznie zależnie od zarządzania firmą. W przypadku BMW prognozuję stabilizację na poziomie 2-3m aut rocznie w okresie najbliższych 5 lat. A Wy? Oczywiście jeśli jakieś fsd, roboty, fotowoltaika będzie hitem i wystrzeli gdzieś mocno i dogonią fundamenty do kursu, to nikt z nas tego nie jest w stanie przewidzieć, ale ja osobiście wolę grać w totka niż liczyć na to Wojna cenowo ma swoje koszty. Popatrz na inne branże - transport, ubezpieczenia, logistyka i zobacz jaką cenę firmy potrafią płacić żeby utrzymać rynek, bo w średnim i dłuższym terminie to odzyskają. Ciekawe jak relatywizujesz - wyniki legacy oceniasz tylko tu i teraz zapominając porównać do dynamiki i wyników Tesli. Niestety liczby mnie zaślepiają. Nie mam tak wizjonerskiego spojrzenia jak Ty Chętnie usłyszę dlatego liczby w Twoich wizjach. Już postawiłeś swoje $ sprzedając akcje Tesli i kupując BMW i trzymając je w garażu
    2 punkty
  4. Tesla przypomina mi lata świetności amerykańskiej motoryzacji. Najpierw po wojnie top całego świata, najnowsza technologia, automatyczne skrzynie, komfort. Na tym wózku próbowano następnie jechać jeszcze kolejne 50 lat montując te same silniki V8 o mocy 140 koni i zmieniając każdego "model year" lampy i zderzaki. Wpadli Japończycy z Europą i z wielkiego Detroit pozostał wiór.
    2 punkty
  5. Merytorycznie i na temat Aż chce się dyskutować.
    2 punkty
  6. To chyba o ten film mi chodziło
    1 punkt
  7. Hola hola, gdzie z tym 320i, tu tylko 340-stki i M-trójki można wstawiać na salony. Słaby żart słabego żartownisia, wybaczcie. Super fury niezależnie od wersji i koloru. PS. W trójce wciąż mam te niebieskie folie od 2019 roku, i kto mi zakaże?
    1 punkt
  8. Co masz na myśli? Przecież to normalne, jest włączony bo przecież chcesz chyba go widzieć?
    1 punkt
  9. Podsufitka w alcantarze. Nic tak nie zmienia odczucia wnetrza jak ta podsufitka
    1 punkt
  10. Trochę się zapuściłem z tematem, aczkolwiek km mijają, przeglądy co max 15 tys. Obecnie 131 tys bezusterkowo. To co mnie drażniło od początku, drażni nadal, ale bardzo poczciwy wół roboczy. Od wakacji z ciekawszych wyjazdów auto pojawiło się w Livigno podczas ferii, a niedawno mała objazdówka po północnym regionie Włoch po majówce - Monza, Mediolan, Cinque Terre, Piza, Florencja, Bolonia, Modena, Werona. Powrót z Livigno w zasadzie w 85% możliwy tylko dlatego, że przed nami jechały dwa pługu. Mimo nowych zimówek z samym rwd mógłby być problem. Problem był solidny, pierwsze 100km przejechałem w nieco ponad 3h ciągłej jazdy. Koncepcja modyfikacji programu utknęła, choć znowu ktoś coś pisał, że pojawi się opcja odblokowania eco bez wysyłki. Nie wiem, który to już raz.. Trafił mi się niedawno polift dlaporównania i muszę przyznać, że prelci starzeje się z godnością Poniżej kilka zdjęć z wyjazdów.
    1 punkt
  11. Cześć, właśnie zamówiłem swoją x5 30d i dostałem 20% rabatu (sam bez brokera, mam już jedno auto w BMWFS) także chyba ok
    1 punkt
  12. Podobno częsty temat. Miałem to samo w ostatnim czasie - pojawiło się kilkukrotnie przez 2 dni. Od tamtego czasu działa bezproblemowo.
    1 punkt
  13. Dzień dobry, nasza oferta na amortyzatory przednie i tylne do BMW 2' F45 o nr VIN WBA2C11050V336909: - amortyzatory przednie (ceny za 1 sztukę) lewy https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31306887333 prawy https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31306887334 - amortyzatory tylne (lewy = prawy ; ceny za 1 sztukę) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=33526874465 Polecam stosowane fabrycznie przez BMW amortyzatory Sachs. Podczas wymiany amortyzatorów przednich rekomenduję zastosowanie nowych następujących części: - nr 1 (ceny za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31336892617 Polecam Sachs. - nr 5 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 6 sztuk) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31306869931 - nr 6 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/nakretka-samozabezp-z-kolnierzem-33326760668--33326760668 - nr 8 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/podkladka-sprezyny-gorna-31316860787--31316860787 - nr 9 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/amortyzator-dodatkowy-przedni-31336861727--31336861727 Dostępny jest również zestaw Sachs składający się z 2 osłon / podkładek górnych nr 8 oraz 2 odbojów nr 9: https://czescidobmw.pl/zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator-sachs-900-323--900,1323,2sac Polecam zestaw Sachs. To komplet na 2 amortyzatory przednie. Podczas wymiany amortyzatorów tylnych rekomenduję zastosowanie nowych następujących części: - nr 2 (ceny za 1 sztukę ; komplet na tylną oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=33506791706 Polecam Sachs. - nr 4 (cena za 1 sztukę ; komplet na tylną oś to 6 sztuk) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=07119907137 - nr 8 (cena za 1 sztukę ; komplet na tylną oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=33526858060 - nr 9 (cena za 1 sztukę ; komplet na tylną oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=07119907135 - nr 10 (cena za komplet na 1 amortyzator tylny) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=33536852457 Pozdrawiam Maciej Ziółkowski
    1 punkt
  14. warto się zapoznać Myślę, że nie bez powodu spalinowe są sporo droższe niż elektryki
    1 punkt
  15. Film opublikowany - 17 paź 2019 Może w pierwszych softach było coś inaczej, ale nie sądze. Tak jak mówi: Silnik spalinowy jest zdławiony przy hybrydzie względem standardowej wersji 3.0i. Takie odciążenie jednostki, prawdopodobnie wydłuża jej żywotność. 7 minuta - Auto ma ładowarke jednofazową. Zasięg auta oczywiście zależy od warunków. Latem do 60km, zimą ok. 40km. Natomiast nadal jest to 12,3kwh brutto. Ale tłumaczenie prędkości ładowania nie jest prawdziwe. Przy 16A ładujemy 3,5h, przy 10A ładujemy ~4,5h. (od prawie 0 do 100) 9 minuta - elektryk ma 113KM a nie prawie 100, dodatkowo ma duży moment - 250NM - tutaj jest ta przewaga. Mówi o wyładowaniu baterii do 0 - tak nie da rady zrobić. Samochód sam pilnuje aby utrzymywać ok. 8-10% naładowania, co wystarczy na boost. Albo odzyska energie z kinetyki, albo wymusi podładowanie energii przez silnik spalinowy - aby jak najszybciej do tych 8-10% dobić. 10,5 minuty - Te 50km jest luźne. Ale owszem, przy rozsądnej jeździe. Da radę 60km. Mam do pracy i domu 57km, nie raz wróciłem z pozostałymi km. 13 minuta - masa z tylu - 88kg bateria, te 200kg więcej to na cale auto. Odnośnie jego spalania - kosmos. U mnie na rozładowanej baterii w normalnym używaniu 7l-7,5l/100 Trasa 160-170 - tez 7,5l/100 I to w 530e a nie 330e. 14 minuta - Dlaczego elektryk w ogole nie działa? Dziala przy przyspieszaniu. Bak 35-37 litrów? 45, chyba ze nie wzial powiększonego. Minęło 6 lat. Jak będzie coś sie sypało to nam powie. Powiedział coś ?
    1 punkt
  16. Lepiej napisz co poszło nie tak że pomimo absurdalnej kapitalizacji oferta firmy jest przestarzała, daleko za konkurencja, sprzedaż leci na łeb i ciągle słychać jedynie obietnice w stylu już za chwilę, już za momencik. Co firma ma do zaoferowania na tu i teraz? Gdzie poszły te wszystkie pieniądze z kapitalizacji? Na kampanie trumna i zakup x? Klaun wydymal wszystkich akcjonariuszy, manipulując kursami zdywersyfikowal swój majątek
    1 punkt
  17. Wszystko wskazuje na to, że nie pójdą. X3, 5, X1 i inne z najnowszej linii są jakimś błędem w matrixie. BMW teraz ponoć stawia na premium and luxury quality. Zwłaszcza w przypadku X5.
    1 punkt
  18. Milion razy bardziej wole ten plastik ze skody. Nie rysuje się, nie zbiera kurzu i nie palcuje.
    1 punkt
  19. Ciekawe, nie wiem skąd opis ale być może tak jest. Zawsze rf i rof miałem za to samo i dałbym sobie łeb urwać że tak czytałem... No i bym łba pewnie nie miał Człowiek całe życie się uczy... jak Endrju.
    1 punkt
  20. Nie do końca RF to nie jest ROF czy RFT w zależności kto jaki skrót używa.
    1 punkt
  21. Szok! A przecież OTA i słuchanie klientów jest takim game changerem. Auta Tesli się po prostu ludziom znudziły. Tam jest stagnacja, a w Tesli Y ledwo zderzaki i lampy pozmieniali - coś za co Adam miesza z błotem BMW, które przy liftach wprowadza więcej zmian. Te auta to od kilku lat kompletna stagnacja technologiczna i dinozaur jesli chodzi o parametry baterii i ładowania oraz stylistycznie. Konkurencja nauczyła się produkować tańsze elektryki i mnóstwo ludzi nie chce patrzeć na Teslę i żadne ota i gierki nie zmieniają tego. A Tesla zaczyna przegrywać w tą grę cenową która rozpoczęła.
    1 punkt
  22. Miałem opony Run Flat w 1 i 2 na felgach 17”. Obecnie mam w 3 felgi 18”, a w 4 – 19”. We wszystkich autach było zawieszenie typu M. Na oponach Run Flat jeździ się bezpiecznie – nie trzeba martwić się o przebicie. Dodatkowo są sztywniejsze w zakrętach. Nigdy nie narzekałem na komfort jazdy – ani ja, ani pasażerowie.
    1 punkt
  23. Nie ma, mam i RF i zawias M i plomby całe Natomiast jak mi opona padła we Włoszech, raczej na zadupiu niż w Mediolanie to byłem zadowolony, że w 40st nie muszę czekać na lawetę.
    1 punkt
  24. No nic , w końcu była chwila , weszły małe mody : 1. wydech środkowy i końcowy od mg motorsport , wyszło około 530 ps 670nm 2. box dte dostosowany do możliwości auta , bez maksów , bezpiecznie , jestem mile zaskoczony bo wyszło : ponad 630ps i 800nm prawie banan na twarzy ..... załączam czasy 0-100 jak pisałem nie lubie katować mimo że to m3 z LC średnio wychodziło 3,2s ale nie było idealnego startu , zawsze jakiś uślizg , pewnie opony semi slick powinny być jakiś CUP etc to może byłoby mniej niż 3sek , choć wątpię 100-200 jestem zdziwiony bo wychodziło od 6,5 sek do około 7,1 sek , może to jakieś przekłamanie bo 6,5 sek to czasy hyper carów już ... Filmik jak "gada" załączam ... Jak miałem dylemat czy za 1-2 lata nie zmienić na prosiaka to póki co nie mam , brzmi świetnie , osiągi wystarczające żeby stracić prawko , mało co już jest szybsze z normalnych aut, może kiedyś konik lub byczek ale to już inna liga jeżeli chodzi nawet nie o kupno a ubezpieczenie i serwisy które w bmw są względnie tanie .... Auto jak dla mnie 10/10 4f75158a-979a-4204-a34c-eba031fb430b.mp4
    1 punkt
  25. Kupujesz dla siebie, przynajmniej ja tak mam, mało mnie obchodzi zdanie innych. Akurat różnicę 18 vs 19 widać gołym okiem, nie trzeba przed nimi klękać. Plomby nie wypadają, jeśli jest inaczej to problem leży po stronie dentysty, a nie zawiasu i rozmiaru felg
    1 punkt
  26. kiedyś zrobiłem zdjęcia, nie za wiele na nich widać, ale dwoma trytytkami "awaryjnie" zacisnąłem przewody. Ale lepiej wymienić.
    1 punkt
  27. Sonda zareklamowana i wymieniona na nową. Problem zażegnany.
    1 punkt
  28. Wg mnie to trochę głupi pomysł z tymi mieszanymi rozmiarami. Bardziej chcieli podkreślić wyjątkowość rozwiązania , aniżeli faktyczne korzyści Zgadzam się z opiniami, że słabo to wygląda, aczkolwiek nie każdy to zauważy. Na pewno nie ktoś kupujący blinker fluid
    1 punkt
  29. Zadziwiająca jest ta cena kiedy za 20d/30i trzeba położyć pod 200 w tym roczniku
    1 punkt
  30. elektryki to ekologia jak wiele innych pseudo rozwiązań ( turbiny zakopywane potem pod ziemią których nie można zregenerować ) , dlatego zawsze będę kupował motory benzynowe dopóki oraz o ile będzie mnie stać ....
    1 punkt
  31. No tak. Dzięki. U mnie też już działa. Ale jeszcze jeden kwiatuszek: headup sam się załącza przy uruchomieniu auta, dziś drugi raz. Tak losowo. Spoko.
    0 punktów
  32. Czołem. Zdarzały się komuś takie kwiatki? Ładnie się zaczyna
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.