Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 18.04.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Pewnie zanim baterie beda do wymiany w elektrykach to pojawia sie zamienniki. Juz sie pojawiaja i to lepsze niz oryginaly. Zaraz pewnie pojawia sie zamienniki do TMS za zasiegiem lepszym niz oryginalne. Wygląda na to, że samochody elektryczne przeżyją spalinowe bez większego problemu. Mój bolid jest wykonany w całości z aluminium, ruda się go nie złapie Praktycznie będę mógł nim 10 lat jeździć a później wskoczy nowa bateria za jakieś grosze w porównaniu do remontu silnika. Software ma zawsze up to date bez względu na zainstalowany hardware. Portal InsideEVs wpadł na ciekawostkę. Chińska firma Martigi Manufacturing, która zajmuje się opracowywaniem własnych baterii do samochodów elektrycznych, stworzyła pakiet przeznaczony do montażu w BMW i3. Ma on 54 kWh pojemności, obiecuje 400-500 kilometrów zasięgu według procedury „wydaje nam się” i 300 kilometrów przy jeździe ze stałą szybkością 100 km/h. Akumulator wyceniono na 5 800 dolarów, równowartość niecałych 22 000 złotych bez kosztów transportu. https://elektrowoz.pl/porady/chinczycy-stworzyli-baterie-dla-bmw-i3-400-500-km-zasiegu-za-rownowartosc-22-000-zl-maja-tez-cos-dla-vw-e-golfa/2 punkty
-
Tylko się cieszyć i korzystać Może nie od tyle niskie a normalne2 punkty
-
To nie jest pamięć z akumulatora tylko brak napięcia z akumulatora i raczej nic więcej poza tym co skasowało się na liczniku.1 punkt
-
Wibracje mogą być z różnych powodów, w e61 trochę z tym powalczyłem. Wymieniłem tarcze i klocki na ATE, kilka tysi później wibracje. Chciałem reklamację składać, zadzwoniłem do sklepu, powiedzieli, że spoko, ale muszę mieć wszystko pomierzone i raczej wykluczają zasadność reklamacji, jeśli są odchyłki. Mechanik mówi, że nie sprawdzał podczas zakładania.. bo po co? Kazałem pomierzyć i był rozjazd ponad normę - chyba 5 setek to norma. Zrzucił tarcze, pomierzył piastę i nadal rozjazd ponad normę, tu chyba 1 setka na obrót to norma, bo po mniejszej średnicy pomiar. Wymienione zostały łożyska z piastami i nowy komplet Zimmermann sport. Kolejne kilkadziesiąt tysi km jak tym latałem wszystko było idealnie. Ale też dobrze sprawdzić koła czy proste i wahacze, bo wywalone tuleje też mogą powodować takie objawy (i tutaj może być problem z diagnozą bo jak diagnosta nie zna się na marce może powiedzieć, że dobre, gdzie faktycznie mogą być już wywalone - mi w e39 kilka lat z rzędu nowe sachsy z tyłu diagnozowali jako śmietnik, a to nivo dawało takie odczyty, gdzie wywalonych wahaczy czy tulei pływających nigdy nie trafili, mimo, że widziałem że się kwalifikują i już były umówione na zmianę).1 punkt
-
@krisch sorki, troszkę nie doprecyzowałem ten czujnik trzeba tylko wypiąć i zaraz wpiąć do wiązki auta bo bez wypięcia auto nie "widziało" wymiany i wywali kontrolki na desce dodatkowo z elektrycznym ręcznym to nie może być "zaciągniety" o ile dobrze pamiętam. Wtyczka czujnika jest w takim czarnym pudełku na nadkolu lewy przód, prawy tył tylko odepnij czujnik klocków nie abs. Spokojnie sam powinienes ogarnąć temat.1 punkt
-
Nie ma za co, to tylko drobiazg przecież Jest kilka samochodów, decydując się na które musisz mieć mechanika, który się nich zna. Ktoś może powiedzieć, że to banał - ale tak właśnie jest. I bawarka do tych kilku aut należy. Popytaj forumowiczów z okolicy, na pewno znajdzie się ktoś komu warto auto powierzyć. I czytaj Forum, tu jest kopalnia wiedzy ! Zdrowych i Wesołych Świąt1 punkt
-
Co za bzdury jak kasuje się serwis klocków bez wymiany klocków to trzeba rozpiąć czujnik klocków na osi na ktorej kasujemy serwis bo bez tego właśnie takie cyrki się robią.1 punkt
-
Raczej nic nie nagrzebał, ale na przyszłość nie dawaj gmerać w aucie komuś kto pojęcia bladego o tym nie ma Poniżej filmik, możesz się tego sam pozbyć.1 punkt
-
1 punkt
-
Kupiłam silnik z gotową wiązką. Problem rozwiązany: źle podpięta wiązka, nie powiem co dokładnie bo nie wiem ale elektryk zrobił to w 20min1 punkt
-
Z poprzednich dyskusji wynikalo, ze nie ma takiej opcji. Zdaje sie ze auto dobija do temp ustawionej w samochodzie. Mozna probowac to troche naciagac, np jesli wiesz, ze zwykle webasto grzeje auto przez ok 30 min, to uruchamiasz je pozniej, np 15 min przed odjazdem.1 punkt
-
Grubo, czyli używane felgi, maska, zderzak, głośniki albo czujnik parkowania z drugiej ręki to też druciarstwo? Ktoś trzaśnie felgę, to mówisz: "wymienię, ale tylko jak kupisz 4 sztuki z ASO, bo jedna używka to druciarstwo i się pod tym nie podpiszę"? Rozumiem takie podejście w kwestii rzeczy typowo eksploatacyjnych, klocków, tarcz, wahaczy, osprzętu silnika itp, ale bez przesady.1 punkt
-
Ja od tego roku powodziami nie i zabrałem koła z Inchcape. Mam super miejsce na Bielanach za połowę ceny. Mniejsza szansa na uszkodzenie kół bo je przechowują na miejscu. Do tego nowy sprzęt, fotel, kawka, podgląd na auto różnicę wykorzystam na dwa smaczne Lagavuliny1 punkt
-
Bo w jakim celu komentować taka drobnostkę jak używana osłona tarczy, ja rozumiem jakby chłop chciał używane panewki wsadzić, używany olej wlać co miał mniej kilometrów przejechanych i przecedzony został przez tetrę ale kurde o kawałek blaszki się kogoś czepiać? Rozumiem ze kolega jakby przypadkiem musiał te osłonę zdjąć to już by jej nie założył tylko od razu nowa no bo przecież jak można montować cos używanego...1 punkt
-
Lubię klasyczne forum wlasnie za to, że nawet jak odpowiedź padnie w pierwszym poście, to zostaje pełno miejsca na przemyślenia od każdego, i oczywiście kazdy se może swoje 5 groszy dorzucić niechaj żyje wolność - hip hip , hura !1 punkt
-
W ustawieniach idrive nie ma tej funkcji do właczenia ? Raczej tak.1 punkt
-
Dokładnie, podobna moja wypadła najsłabiej ze wszystkich G20, G21 318d jakie zawitały na tej hamowni Jednak tragedii nie było jak powiedział, a w tej chwili też już wstydu na drodze nie powinno być Pojeżdżę trochę to zdam relację co i jak1 punkt
-
Z mojego doswiadczenia to slepa uliczka. Technicznie rzecz biorac mozesz taniej, mi sie udalo, ale parametry moga byc niekorzystnie dobrane (wspomniana suma ubezpiecznia szyb), i/lub - logistycznie bedzie to upierdliwe, jesli masz leasing zmiana kanalu ubezpiecznia poza dealerski to troche papierologii.1 punkt
-
1 punkt
-
Mówimy o silniku N55B30 306KM? Bo jak tak to chyba miałeś jakąś bardzo szczęśliwą wersję, albo posiadasz ponadprzeciętne umiejętności eko-drivingu Mieszkam w Kielcach, gdzie nie ma jakichś nie wiadomo jakich korków. Jeżdżę raczej spokojnie. Jadąc do pracy 6km po mieście w jedną stronę komputer pokazuje mi 16-17 litrów z odcinka. W zimę bardziej 18. I to taka jazda od świateł do świateł nie przekraczając 50-60km/h. W trasie w pojedynkę + niewielki bagaż, 140km/h na tempomacie 12,5litra. Jedyna sytuacja gdzie zbliżyłem się do spalania około 11 to trasa nie przekraczając 90km/h. Wskazania z komputera, tak jak u Ciebie, pokrywają się ze wskazaniami z dystrybutora. No może bardziej +-0,5L niż 0,2L. Średnie spalanie 50/50 trasa/miasto wychodzi mi 14,5-15L. I nie jeden post widziałem nawet na tym forum gdzie użytkownicy bujali się od serwisu do serwisu i od ASO do ASO bo myśleli, że coś jest nie tak z silnikiem bo tyle pali, ale on po prostu tyle pali Też byłem zaskoczony na początku spalaniem i zrobiłem pełną diagnostykę od sprawdzenia wtrysków przez turbo i milion innych rzeczy i nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości także nie mam pojęcia jak Ci się udało uzyskać 12L średniego spalania i to jeżdżąc po Warszawie. A co do czasu zwrotu to ja to obliczyłem tak: 15L PB x 6,8zł to około 100zł/100km a na LPG: 12L x 2,8zł = 33,60zł + 4,5L PB x 6,8zł = 30,60zł w sumie 64,20zł Więc oszczędzasz nie 15-20zł tylko 36zł. No i wiadomo. Jak ktoś robi 500km/miesiąc to LPG nie ma sensu. Ja robię bardziej 1500km więc miesięcznie mam 540zł w kieszeni. Po około roku instalacja się zwraca. Jeśli ktoś jeździ głownie po mieście zwróci się jeszcze szybciej. I co najważniejsze nie jadę z jednym okiem na ekonomizerze żeby nie zostawić fortuny na stacji paliw tylko jadę tak jak mam aktualnie ochotę Ja LPG polecam, ale nikogo nie namawiam. Każdy sam powinien ocenić czy mu się to opłaca czy nie.1 punkt
-
Zachcialo mi sie galki zmiany biegow crystal. Na alli 350 zl , opis ze plug and play. Tylko zdjac stara podpiac tasme i powinno dzialac . Po zmianie komunikat ze trzeba kodowac , kodowanie na 70 % i wywalalo sie a wiec wracamy do starej galki i tu zonk komunikat ten sam i 70 % i koniec . Po 2 dniach dochodzenia wyszlo ze chinczyk zrobil zwarcie , spalil sie modul w panelu skrzyni biegow nie polecam0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00