Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 23.03.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Maxox, daj spokój, sorry, że tak bezpośrednio, ale wymyślasz bajki i uważam, że powielanie ich na forum jest zwyczajnie szkodliwe. Na równi nawet z tym jakby wkręcać ludziom, że jak wezmą auto bez asystentów, to mogą je odblokować bimmercodem. Mam na myśli zwyczajną dezinformację, która kogoś może mocno zmylić i poważnie szkodzić.
    4 punkty
  2. Jak weszło G60 to podkreślono downgrade wyposażenia, jakości itp. Przeczytałem podobny temat o G30 na tym forum z odniesieniem do innych testów wrażeń. Niektórzy podkreślali dość zachowawcza stylistykę, niewielka zmianę względem F10. Podkreślono że są zupełnie nowe lepsze silniki Co ważne masa spadła prawie 100kg. W efekcie z ciężkiej krowy F10 , prowadzenie G30 było dużo lepsze. Co to mamy w G60? Znaczek BMW. A reszta? Nie mamy pana płaszcza i co Pan zrobi.
    2 punkty
  3. Fajny Patent https://www.instagram.com/reel/DGGOKF9JmQi/?igsh=MTJxZWVnOHpxMm9oYg==
    2 punkty
  4. Zazwyczaj do salonu przyjeżdża detailer który to robi a salon dolicza marze. Lepiej jednak wrzucić to do kogoś sprawdzonego.
    2 punkty
  5. Nadszedł czas zmian – moja poczciwa E90 musi znaleźć nowego właściciela, bo pora na coś nowego. Po kilku miesiącach poszukiwań w końcu trafiłem na fajny egzemplarz G31. Początkowo celowałem tylko w G30, ale po czasie stwierdziłem, że nie będę wybrzydzał. Wiedziałem, że na pewno nie chce diesla. Założenie było proste – auto miało być z Premium Selection, tylko i wyłącznie 540i xDrive, w M-pakiecie i z jak najlepszym wyposażeniem. Rozważałem też M550i (międzylift lub polift), ale skutecznie mnie od tego pomysłu odwiedziono. Obejrzałem kilka sztuk i szybko się przekonałem, że znalezienie dokładnie tego, czego szukam, nie będzie takie łatwe. W końcu trafiła się G31 – stan idealny, wszystko się zgadzało, więc stałem się jej drugim właścicielem. Z zewnątrz czarna, środek ciemny brąz – dokładnie tak, jak chciałem. Wyposażenie prawie kompletne. Rocznik 2018, przebieg 106 tys. km, bardzo zadbana, wszędzie oryginalny lakier. Ciekawostka – moja poprzednia E90 opuściła fabrykę dzień po moich urodzinach, a ta… dzień przed. To musiało być przeznaczenie Co do wyposażenia, to: Code / Type G31 / JM11 Chassis Touring (5 Doors) Market Europe (left Steering) Engine 3.00 l / 250 kW (B58M) Drivetrain All Wheel-Drive Transmission Automatic Color Black Sapphire Metallic (475) Upholstery Exklusivleder Nappa/mokka/exklusivnaht (LZNI) Wyposażenie: 1CA Selection Of Cop Relevant Vehicles 1CB Co2 Content 21R 19"m Lt/a.w.do.sp.sp.664 M /mt Black 223 Adaptive Suspension 230 Eu Specific Additional Equipment 248 Steering Wheel Heating 258 Runflat Tyres 2NH M Sportbrake 2TB Sport Automatic Transmission 2VB Tyre Pressure Indicator 302 Alarm System 320 Model Designation, Deletion 337 M Sport Package 3AC Trailer Tow Hitch 3DS Bmw Display Key 3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L 418 Luggage Compartment Package 420 Sun Protection Glazing 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 453 Active Seat Ventilation, Front 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 4LH Fi.wood Tr.fin.co.w.h.t.f.pe.chrom 4NE Blow-by-heater 4T8 Expanded Exteriror Mirror Package 4UR Ambient Light 534 Automatic Air Conditioning 536 Auxiliary Heating 548 Speedometer With Kilometer Reading 552 Adaptive Led Headlight 575 Additional 12v Power Socket 5A1 Led-fog Lights 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AS Driving Assistant 5DN Parking Assistant Plus 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 650 Cd Player 654 Dab Tuner 688 Harman/kardon Surround Sound System 6AC Intelligent Emergency Call 6AE Teleservices 6AK Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6AP Remote Services 6NW Telephony With Wireless Charging 6WB Multifunctional Instrument Display 6WD Wifi Hotspot 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 760 Individual High-gloss Satin Chrome 775 Individual Roof-lining Anthracite 7R7 Innovation Package 7XP Connecteddrive Navigation Package 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months 8R9 Refrigerant 8TF Active Protection For Pedestrians 925 Shipping Protection Package 9AA Outer Skin Protection 9BD Business Package Szkoda, że nie ma deski obszytej skórą oraz nagłośnienia Bowers & Wilkins. Szukałem też egzemplarza ze skrętnymi tylnymi kołami, ale nigdzie nie było takiego auta. Poprzedni właściciel najwyraźniej woził z tyłu tylko teściową, bo brak tu zarówno 4-strefowej klimy, jak i podgrzewanych tylnych foteli. Po zakupie, jak to ja, od razu zacząłem sprawdzać, jakie retrofity można zrobić . Ambient Air i 4-strefowa klima odpadają – trzeba by wyjmować całą deskę i tunel, a w porównaniu do E90, tutaj chcę jak najmniej ingerować w auto. Nie zamierzam rozbierać połowy wnętrza, żeby coś dołożyć – nie ma, to trudno. Co do retrofitów, planuję Driving Assistant Plus (5AU) i tylne lampy LCI. Przy okazji ACC zamontuję blendę z M5 i przyciski z międzylifta (wygląd poliftowych, ale działają w przedlifcie) – zawsze to trochę lepiej wygląda. Myślałem nad cichym domykiem, ale ceny zamków to przesada. Aktualnie dołożyłem już dotykowy panel klimy LCI i ceramiczne przyciski na panelu oraz drążku. Został mi jeszcze kontroler iDrive – paczka już w drodze. Dodatkowo wymieniłem przycisk ręcznego na wersję LCI. Te plastikowe pokrętła w porównaniu do ceramiki to tandeta. Z zewnątrz założyłem dystanse: 10 mm przód, 15 mm tył. Wygłuszyłem nadkola i pokrywę silnika. Co dalej? Planuję wygłuszyć drzwi, bagażnik i dach, może też uszczelki. Do tego dolna tylna rozpórka (standard w wersji z panoramą w G31/32/11 i wszystkich G12) – w E90 po montażu różnica była odczuwalna, zobaczymy, jak będzie tutaj. Pełny serwis wszystkich płynów i olejów – dyferencjały, skrzynia itd. Chip tuning silnika i skrzyni – już nawet rozmawiałem z TC-Performance. Powoli kończą się hamulce, więc myślę o zmianie z 374/345 na 395/370. Rozważałem szperę Quaife, ale 10k to trochę dużo. No i wydech – w trybie Sport jest zdecydowanie za cicho. Myślę nad Remusem axle-back albo ori M Performance. Ma być cicho w Comfort, ale w Sport musi być coś słychać! Ewentualnie wycięcie środkowego tłumika. Czytając zagraniczne fora, nie zmienia to dużo oprócz cold startu w trybie comfort, za to w sport różnica jest duża. Auto jest ciche i bardzo komfortowe, ogólnie jestem mega zadowolony z zakupu. W porównaniu do E90 to lata świetlne.
    1 punkt
  6. W pre LCI to jest alcantara połączona z sensatec'iem. Nie masz na boczkach skóry.
    1 punkt
  7. Tylko na sportowych fotelach możesz mieć ten materiał. Na fotelach M za dopłatą jest tylko możliwość wzięcia skóry naturalnej Vernasca. Użytkuje fotele sportowe z tapicerką M PerformTex. Zamówiłem samochód z tym materiałem na podstawie zdjęć jakie pojawiły się na forum czy w materiałach prasowych w serii 4 ponieważ wcześniej wyszedł lift tego modelu, a było wiadome że trójka go również dostanie. Na pewno jak się ma możliwość to warto podjechać do salonu, aby ją zobaczyć na żywo. Na zdjęciach wygląda znacznie gorzej niż w rzeczywistości, ponieważ większość aparatów rozjaśnia kolor, wtedy wygląda na szary, a w rzeczywistości jest czarny. Wiele osób narzekało, że zastąpił alcantarę. Ja jestem z tego powodu zadowolony. W innym samochodzie mam alcantare oraz na boczkach wstawki ze skóry jak wcześniej 3 w pre LCI czy LCI1, również w fotelach o profilu sportowym. Sama alcantara wygląda świetnie po 5 latach oraz 70kkm. Natomiast skórzane boczki mają przytarcie na fotelu kierowcy i są pomarszczone, wady powstały wskutek wsiadania. Nie jest to jakiś bardzo duży problem, ale rozważam zrobienie renowacji. Co do samego materiału to uważam że licuje się ze sportowym charakterem samochodu. W dotyku jest bardzo przyjemny, w chłodniejsze dni przy mrozach wsiadając jest komfortowo, choć upałów jeszcze nie było to na pewno będą dobrze odprowadzać wilgoć z pleców. Sprawia wrażenie grubego materiału dobrej jakości, więc nie podejrzewam aby był wrażliwy na przetarcia oraz uszkodzenia mechaniczne. Należy mieć natomiast świadomość, że to tylko materiał więc nie jest tak pancerny jak skóra, jak dbasz to na pewno nic się nie wydarzy. Sam jestem czyściochem i bardzo lubię mieć idealnie czysto w samochodzie. Do materiału łatwo przyczepiają się jasne paprochy, więc co jakiś czas trzeba zrobić odkurzanie + przecieranie środkiem do tapicerki aby ograniczyć elektryzowanie się powierzchni. Fotele zaraz po odebraniu zaimpregnowałem środkiem do ochrony tapicerki materiałowej i nie boję się o plamy od np. przypadkowo rozlanej kawy czy innego napoju. Podsumowując jestem bardzo zadowolony z wyboru. Co do sensateca to go nie polecam. Przez chwilę rozważałem, ponieważ handlowiec bardzo chwalił. Po skonfrontowaniu z opiniami w Internecie wiem, że byłby to zły wybór. Podobno lubi pękać, ma specyficzny zapach oraz pomimo perforacji nadal się pocą plecy. Dodatkowo wybierając go traci się pompowanie boczków w foteli. Skóra naturalna została przeze mnie na początku odrzucona. Chciałem wegańską wersję Ma swoje plusy i minusy. Na pewno fajnie wygląda te fotele M, ale trzeba się zdecydować na dość sporą dopłatą. Na pewno nie należy się przejmować opinią innych, że jest to wersja ,,biedna'', nawet w 340i wygląda fajnie sportowo. A jak jesteś osobą aktywną która lubi sportowe ciuchy to fajnie fituje
    1 punkt
  8. W tej generacji 5 jeszcze się zgadza zawartość skóry i procent plastiku w pojeździe. Super.
    1 punkt
  9. Świetny wóz i genialne wnętrze. Mam tą samą skórę w F11 i jestem w niej zakochany. Teraz jak patrzę na auta z Dakotą/Vernascą to wygląda jak derma.
    1 punkt
  10. Zgadzam się w 100%. Tylko trzeba pamiętać że G20 LCI2 to też nic nie ma z premium. Plastik bombastik jak z Daci. Lakier czarny się rysuje jak się na niego payrzy ;), Do tego skóra na kierownicy i fotelach plastikowa w dotyku. Znam już klientów co odeszli od BMW po wielu latach jazdy BMW. Mnie zatrzymał tylko i wyłącznie 3litrowy diesel.
    1 punkt
  11. Nie jest tak zle
    1 punkt
  12. ale m pro to nie sam gril
    1 punkt
  13. Tesla jak na taką siłę hejtu radzi sobie świetnie. Na każdym kroku media próbują obrzydzić Teslę, obecnie narracja jest taka że jak kupisz Teslę to narazisz siebie i rodzinę na niebezpieczeństwo. Nie przypomina Ci to czegoś? Wyobraź sobie, że narracja taka płynie z mediów które ja do tej pory uznawałem za liberalne i wolnościowe. Media nastawiają ludzi przeciwko sobie za względu na to jakim somochodem jeżdżą. Tesla nie kupuje reklam i to też jest problem dla między innymi Axel Springer, dlatego trzeba jej dowalić plus niemieckie lobby motoryzacyjne.
    1 punkt
  14. Tak, każda benzyna w g05 ma podwójne końcówki, ale wątpię, że uda się je wyciągnąć samymi końcówkami bez zmiany wydechu końcowego - rury są dość ciasno zestawione.
    1 punkt
  15. To co oferuje G60 to żenada a to co G90 za 700tys to żenada x2. Wnętrze wizualnie kwestia gustu dla mnie dramat przecież tam nic nie ma. Jest dziwnego kształtu deska i tylko wielki tablet przyczepiony na siłę nawet nie wkomponowany w żaden sposób. Było a nie ma w opcjach. Deska góra, dół i boczki skóra z przeszyciami wraz z opcjami individual, audio prawdziwy bowers nie plastikowe nakładki za 3000zł, soft close, podwójne szyby, night vision itd. Pomijając już detale jak listwy na progach itp wg mnie ogromny downgrade. Tutaj wizualnie chyba nie ma co dyskutować w G60 z ekskluzywności nie zostało nic poza ceną... Te dotykowe guziki to w ogóle dramat a przyciski sterowania szyb wyglądają jak z recyklingu nawet dacia na lepsze. G30...
    1 punkt
  16. Nasz krajowy "łysy z brazzers" nie zostawił suchej nitki na G60, konkludując że nawet straciła swoją markową radość z jazdy, i to nie jest odosobniona opinia. Jak wielu liczących się dziennikarzy motoryzacyjnych ma takie zdanie to chyba coś jest nie tak?.. https://youtu.be/UahouMe1Fgc?t=754 Jacku, moment filmu specjalnie wybrany dla Ciebie i Twojego nawiązania do toitoiowych drzwi w G20. Co do G30/31 540d na otomoto to od co najmniej półtora roku jest kompletna posucha, chciałem z trójki naturalnie przeskoczyć na piątkę to za średnio wyposażone auta chcieli niewiele mniej niż dałem za bogato wyposażoną siódemkę, których swoją drogą było do wyboru do koloru w przeciwieństwie do 540d. Nawet dzisiaj długo po premierze G60 dalej nic się nie zmieniło, mocne i dobrze wyposażone piątki poprzedniej generacji to białe kruki, ich ceny zamiast spaść to wzrosły po zobaczeniu jak następca został zmasakrowany.
    1 punkt
  17. Najlepiej sprawdzić samemu. Podjechać do salonu, pomacać.... Ja tak patrząc na G60, jeżeli w takim stylu będzie nowa 3.... to jak kia wznowiła by stingera, oni by dostali moje pieniądze. Biorąc bazowe modele, rozumiem iż jest potrzeba zmiany na nowszy, bo tylko to w sumie głównie daje radość posiadania. A mając auto z konkretnym piecem, z tłustym wyposażeniem, zrobione pod Ciebie.... to już nie musi być najświeższe, aby cieszyło nadal. Tak myślę i tak sobie konfigurowałem auto. Z tego powodu nie brałem 5 bo mi środek nie pasował i silnik słabszy... I jak patrzę na obecną ofertę, to jedynie x5 jeszcze nie odrzuca, ale nie zdziadziałem jeszcze na tyle.... Dam radę się wcisnąć do 3....
    1 punkt
  18. W odpowiedniej konfiguracji, kolorze G60 może się podobać. Opatrzyło się, tak jak kiedyś E60 i kolejne. Natomiast ogólny feeling, jakość - widać że poszło to w inną stronę niż tutejsze oczekiwania. Nie wiem jak to się sprzedaje względem innych modeli historycznie (chociaż czy można to porównywać? inne czasy, inne ceny, inne potrzeby, inna konkurencja itp itd.) oraz względem innych modeli obecnie. Nie mniej jednak - to że obcinane jest wyposażenie... Przecież tego nie wymusza UE. Rozumiem ze odbiorców na 'spasy' jest mniej niż na gołe 520i/520d... ale to właśnie budowało to 'Premium'. Były rzeczy, funcje, cechy, które nie były dostępne dla innych marek. Teraz jedyne co to... lepiej się prowadzi. No bo wyposażenie podobne można mieć w innych markach, prawda ? Czy nawet schowki są wyścielone filcem, a w BMW nie ? - Wiem że ciągle się o tym pisze... że to, że cup-holdery - ale rzeczywiście z mojego/naszego punktu widzenia, jak duże/ogromne oszczędności i korzyści ma BMW z tych cięć ? Fotele komfortowe z modelu na model (z lifta na lift) - coraz mniejsze, mniej 'pufiaste'. Myślę że wszystko zostało już napisane. G20 - jeśli pasuje, jest wygodne... czemu nie, za 3 lata moze byc to G60 LCI... przecież nie kupuje się auta na całe zycie. A jesli dzis stac na nowe, to za 3 lata rowniez bedzie. Rynek nie zmienia sie chyba az tak dynamicznie. Bo jeśli dziś kupi G60, to co za trzy lata? Nowego MB, Audi - nie będzie. Przesiadka będzie na tym samym poziomie. Chociaż jeśli już może jeździć czymś lepszym... dlaczego nie?
    1 punkt
  19. Ogólnie wolę sedany, ale trójka w kombi, czyli G21 jest boska, gdyby nie żona (bo to była dla niej trójka) to chyba wziąłbym kombi. Po prostu obie są dla mnie piękne. Generalnie mówienie, że lepiej wziąć G60, bo to świeży model, a G20 to już ma swoje lata - jest dla mnie bez sensu - skoro G60 wygląda jak chiński Passat, a G20 jest mega udanym projektem designerów. Znowu dodam - jak dla mnie. I myślę, że też trójka "skończy się" na G20/G21, kolejny model będzie przeskokiem w przyszłość, jak w przypadku serii 5, gdzie używane G30 z małym przebiegiem, silnikiem R6 i fajnym wyposażeniem kosztują podobnie do G60 po rabatach... a silników w G60 praktycznie nie ma oczywiście poza skastrowanym 540d. Dwóch moich kolegów robiło zakupy i wiem, jak ten rynek wygląda. Więc myślę, że spokojnie można zamawiać G20, tym bardziej, że następca na drogach pojawi się dopiero za około 2 lata i nie wiadomo, jakie będzie... Obym się, mylił, ale widzę, jaką drogą podąża ten rynek i BMW to niestety mam obawy.
    1 punkt
  20. A ja wbiję gwoździa.... Miałem kiedyś e klasę w211, w ładnym wypasie, bananowe skóry, drewno orzech.... piękne szyby z s klasy. W porównaniu z tym to 5,3 te 3 lata temu, czy nowa 5 to tania motoryzacja. Taka biedna, nie wyględna. siedziałem w nowej 5, nie urywa tyłka... Wolę swoje tłuste 340. No i mam otwierany dach....
    1 punkt
  21. Ja miałem tak że mi kombiaki nie leżały przez całe życie aż nagle coś się coś przestawiło rok temu i teraz nie kupiłbym samochodu nie będącym kombiakiem. Tak jak @GrzegorzKowspomniał, dla kogoś aktywnego pod względem sportowym to nie ma nic lepszego. Ale jak porównuję wygląd kombi w g20 i g60 to zdecydowanie wybieram g20.
    1 punkt
  22. Jakość i G60 to oksymoron. Najnowsze modele bmw to budżetowe auta przypudrowane świecidełkami (nawet na zewnątrz lol) i telewizorami jak w salonie żeby przykryć zjazd jakości na łeb na szyję. Następcy G20 to nie ominie, także brać wybierać decydować i niczego nie żałować, póki jeszcze jest przynajmniej jeden model mający cokolwiek wspólnego z premium.
    1 punkt
  23. Zgadzam się w 100% z koncepcją, że zawsze warto mieć lepszy hamulec jeśli można, na wszelki wypadek. Choćby miał się raz przydać, to warto. Trzeba też brać poprawkę, że "cywilne " 3er zwyczajnie na tor się zwyczajnie nie nadaje.
    1 punkt
  24. Święta racja. Dla mnie jest to totalnie niezrozumiałe, co lewactwo w EU robi - gospodarka niemiecka (głównie) opiera się na przemyśle motoryzacyjnym, a oni na własne życzenie robią sobie strzał w kolano mówiąc, że Zielony Ład to ich sztandarowy program i dumnie będą się go trzymać. I nikt nie protestuje? To mnie najbardziej dziwi... pewnie wyjdą na ulicę, jak już będzie za późno...
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.