Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11.02.2025 w Odpowiedzi

  1. Niestety tak, były to dwa różne egzemplarze testowe (z dwóch salonów Krotoski Łódź). Auta produkcja sierpień i wrzesień 2024. I w końcu w październiku zamówiłem m60i Niestety nie do końca. Rozmawiałem z Gregorem(taki "pan z youtube" od Audi) i po pierwsze, jeszcze się tych najnowszych auta "nie dało robić" ale nawet jak by się dało to pomimo poprawienia czasów reakcji skrzyni, na moje pytanie "czy po tych modach będzie działało jak w BMW?", Gregor się uśmiechnął i odpowiedział: "nie no aż tak nie będzie, musisz kupić BMW" no i zamówiłem BMW ....
    4 punkty
  2. Wyprodukowane. Czeka na statek do Europy. Odbiór planowany na drugą połowę marca. Po ponad 5 latach z 6GT w wersji prawie ze wszystkim co było w konfiguratorze to zrezygnowałem z kilku opcji, których nie potrzebuję: - szklany dach - hak - masaże w fotelu - tylna oś skrętna - zawieszenie pneumatyczne Z doświadczenia wyszło mi, że chce mieć - kamery 360 - tempomat aktywny - fotele komfortowe - head up display - B58 Samo zamówienie auta głównie z powodu zwiększenia ilości pasażerów (2 + 2 + pies i kilka tras rocznie o długości około 500 kilometrów). W x5 jest trochę szerzej z tyłu na kanapie oraz bagażnik można pod dach zapakować. Jak tylko odbiorę to wrzucę zdjęcia Pełne wyposażenie x5: | Prod. Date | 2025-01-31 | | Type | X5 xDrive40i | | Series | G05 (X Series) | | Body Type | Sports Activity Vehicle | | Engine | B58N | #### Editions And Packages | ----- | | S337 | M Sports Package | | S33B | M SPORT PACKAGE PRO | | S710 | M Leather Steering Wheel | | S715 | M Aerodynamics Package | | S7M9 | M High-Gloss Shadowline With Extended Contents | | S7R7 | Innovation Package | | S7RS | Package Comfort | #### Comfort And Interior Equipment | ----- | | S413 | Luggage Compartment Net | | S420 | Sun Protection Glazing | | S423 | Floor Mats Velours | | S428 | Warning Triangle And First Aid Kit | | S44A | Cup Holder Temperature-Adjustable | | S456 | Comfort Seat With Memory | | S4GQ | M Seat Belts | | S4HA | Seat Heating, Front And Rear | | S4HB | Heat Comfort Package, Front | | S4LM | Fine Wood Fineline High Gl. Metal Effect | | S4NB | Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl | | S4T8 | Expanded Exterior Mirror Package | | S4UR | Ambient Interior Light | #### Multimedia | ----- | | S654 | DAB Tuner | | S688 | Harman/Kardon Surround Sound System | | S6AE | Teleservices | | S6AF | Statutory Emergency Call | | S6AK | Connected Drive Services | | S6C3 | Connected Package Professional | | S6NX | Storage Tray Wireless Charging | | S6PA | Personal ESIM | | S6U3 | BMW Live Operating Area Professional | | S6U8 | BMW Gesture Control | #### Driver Assistance And Lightning | ----- | | S548 | Kilometre Speedo | | S552 | Adaptive LED Headlight | | S5AC | High-Beam Assistant | | S5AL | Active Protection | | S5AU | Driving Assistant Professional | | S5AV | Active Guard | | S5DW | Parking Assistant Professional | #### Wheels And Drive | ----- | | S230 | Extra Package, EU-Speciifc | | S258 | Tyres With Runflat Properties | | S2PA | Locking Wheel Bolt | | S2TB | Sport Automatic Gearbox | | S2VB | Tyre Pressure Display | | S2VF | Adaptive M Chassis | #### Environment And Safety | ----- | | S302 | Alarm System | | S320 | Deleted, Model Lettering | | S322 | Comfort Access System | | S323 | Soft-Close-Automatic Doors | | S3DN | BMW Radiator Grille Iconic Glow | | S3KA | Acoustic Comfort Glazing | | S3M2 | M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS | | S3MC | M Roof Rails High-Gloss Shadowline | | S3MF | M Lights Shadowline | | S8A1 | Language Version, Polish | | S8AP | Assembling Device | | S8AT | On-Board Literature, Polish | | S8KA | Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km | | S8R3 | COC ADDITIONAL SCOPES | | S8R9 | Refrigerant R1234yf | | S8S3 | Automatic Locking During Starting | | S8TF | Active Pedestrian Protection | | S8WM | Control D | #### Individual Equipment | ----- | | S760 | High Gloss Shadow Line | | S775 | Headlining Anthracite | #### Other Equipment | ----- | | S1CB | CO2 Equipment | | S1CE | Recuperation System | | S1DF | Exhaust Emission Standards EU6 Rde II | | S1MA | M Sports Exhaust System | | S1XN | 21" LA Wheel Y-Spoke 741M Emerg.op. | | S925 | Dummy-SALAPA | | SA090 | 90 Ah AGM Battery |
    3 punkty
  3. Ile?? U Maćka kompletny zestaw dla 8HP nieco ponad 800zł brutto https://czescidobmw.pl/zestaw-czesci-wymiana-oleju-automatycznej-skrzyni-biegow-zf-parts-1087-298-365--1087,9298,9365,2zf Są różne szkoły. Jedni mówią aby pierwszą wymianę zrobić po 80-100kkm i kolejne co 60kkm, drudzy że robić co 60kkm włącznie z pierwszą. Ja osobiście jestem zwolennikiem wymiany po 60kkm. To prawda, BMW twierdzi, że olej jest dożywotni, a ZF zaleca wymianę oleju statycznie po 150kkm (w zależności od intensywności użytkowania auta). https://aftermarket.zf.com/pl/portal-aftermarket/co-nowego/expert-blog/wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow-zf/
    3 punkty
  4. Przecież wcześniej było wspomniane, że lasery działają tylko jak nie ma innych źródeł światła, pojazdów i latarni. Co miałby wycinać?
    2 punkty
  5. Nie ma już żadnej odsyłki do Chin na nasz koszt, zamówiłem jakiś plastik do F11, przyszedł w innym kolorze, dostałem kod do paczkomatu a na drugi dzień kasa na koncie.
    1 punkt
  6. Ja wymieniłem w ASO Bawaria Motors Katowice, metodą dynamiczną - olej w skrzyni biegów przy 68 tysiącach. Do tego wymieniłem olej w xdrive. Za obie wymiany zapłaciłem 3600 zł. Porównywałem wtedy ceny w serwisach nie aso i ceny były podobne albo nie robili metodą dynamiczną. Zależało mi na dynamicznej wymianie. Następną planuję przy około 140tys
    1 punkt
  7. Czestotliwosc wymiany zależy od tego jak uzytkuje sie samochod. Jak latasz po autostradach z predkosciami 180km/h+ to olej bardzo sie nagrzewa i degraduje. Przy normalnej eksploatacji pierwsza wymiana po 90-100kkm jest ok a potem co 70-80kkm z racji tego, że podczas wymiany statycznej da sie wymienic tylko 60-70% oleju. Normalna cena takiej usługi to 2-2,5tys zł - nie wiem co tam moze kosztowac 7-8tys - zestaw licza za kilka tys czy robocizne za 5-6tys? Przy przebiegu 60-70tys zleciłbym za to wymiane oleju w VTG. To jest tania operacja a bardzo istotna dla prawidłowego działania i trwałości xdrive.
    1 punkt
  8. Ja poza wymianą oleju w skrzyni (60 tys. kilometrów) wymieniam olej w tylnym moście i skrzynce rodzielającej napęd - warto.
    1 punkt
  9. To się zgadza, też mam ten model, kupiony z 5 lat temu, używałem go do ładowania aut i motocykli, ładuje bezproblemowo akumulatory 90-100 Ah.
    1 punkt
  10. 1). 8 luty to sobota, wiec raczej niemozliwe 2). planowanie produkcji co do dnia jest zbyt trudne 3). przeciez jest napisane prod. week 4). poza tym to jest REQUEST, wiec dopiero wniosek o przypisanie daty produkcji, wiec to sie odnosi do przyszlych wydarzen, ktore jeszcze de facto nie sa potwierdzone, czytaj poki co Twoje auto nie jest wpisane do planu produkcji w ogole
    1 punkt
  11. Masz zawór nr 1 przy po lewej stronie głowicy obok kolektora wydechowego? Wtyczka pewnie jest od elektrozaworu nr 5 którego nie masz , gdy pompa nie występuje. https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DT31-EUR-02-2003-E39-BMW-525i&diagId=11_7539
    1 punkt
  12. 1 punkt
  13. Możesz próbować, ale odsyłka do Chin często się nie opłaca, szczególnie z tańszymi rzeczami. Natomiast jakby faktycznie coś było nie tak, to często wyślą drugi lub pieniądze nawet bez odsyłania przedmiotu. Poczytaj co napisałem wyżej, aktualnie zamówiłem https://pl.aliexpress.com/item/1005008375934279.html i zobaczę co z tego wyjdzie.
    1 punkt
  14. 60tyś km to interwał OK. Można to przeciągnąć i do ~80kkm Jak zamierzasz zrobić przynajmniej z drugie tyle kilometrów tym autem to ja bym wymieniał. W skrzyniach ZF wymieniasz raczej statycznie. Oryginalny zestaw ZFa (pokrywa miski z wbudowanym filtrem, uszczelka, śruby) powinna kosztować 350-500zł brutto. W zestawie z oryginalnym olejem ZF może z 1200-1500zł brutto. Dochodzi koszt wymiany. Nie wiem jak oni chcieliby to wymieniać "dynamicznie". Bez odkręcania i wymiany tej miski czy jak ?!? Te 6-7kzł w serwisie to lekki odlot ale co zrobić. W Porsche potrafią jeszcze lepsze ceny dowalać
    1 punkt
  15. kurcze , tutaj na forum widzę sami wygodniccy ja napisze swój punkt widzenia i to jest tylko mój punkt ... ja nie wiem szczerze , mnie nie obchodzi car play , boczki w skórze , zapach m, dotyk, nie wiem HUD etc , dla mnie liczy się wygląd, mi mi się podobac , kolor , audio żeby w miarę grało i tyle ... nie interesuje mnie NAVI etc etc etc i wiele innych rzeczy które biorę ... dobieram po to żeby łatwiej było sprzedać a koszt 20-40k to już nie majątek .... ja nie używam żadnych opcji praktycznie .... Jedynie prowadzenie pseudo autonomiczne lubię na autostradzie choć temu też nie można ufać , ale dzięki Bogu jest multum opcji i każdy bierze co chce i na co go stać jak zmienię swoje m3 jak dożyję i będzie mnie stać na nowe 911 jedyną opcją jaką wezmę będą najlepsze światła i nie będą mnie interesowałyu komentarze typu " nie stać Cię itd " jak pisałem każdy bierze co potrzebuje mi nie sapotrzebne skóry , masaże , navi , hud , elektryczne klapy to już dla mnie abstrakcja , chyba ludzie nie ćwiczą , tak samo jak domykanie drzwi , wtedy jeszcze trzeba dobrać wkładanie kierowny do auta atutonomiczne z domu i podtarcie du... i jest all inclisive ... nie jestem dziadkiem nie mam 40 stki
    1 punkt
  16. Bez problemu założysz klapki spryskiwaczy do tego zderzaka. Ja nie miałem od nowosci tych spryskiwaczy dokupiłem tylko te dźwigienki które się odchylają jak wyjeżdża spryskiwacz i sprężyny które je cofają a klapki te lakierowane są te same niezależnie czy masz czy nie masz spryskiwaczy.
    1 punkt
  17. Dziękuję pięknie. Za każdym razem gdy na niego patrzę i do niego wsiadam cieszy tak samo mocno jak pierwszego dnia gdy go odbierałem. A nawet bardziej ze względu na zroby wydech w MGMotorsport oraz założona dokładną Maxtona na przód NIc więcej nie potrzeba, nie ma przerostu formy nad treścią ;-). Schludnie ale z pazurem. tego oczekiwałem ;-)
    1 punkt
  18. Ja mam CTEK MXS 5.0 i sprawdza się bardzo dobrze - ładuje akumulatory do 110 Ah
    1 punkt
  19. Wygląda na oryginalną zaślepkę, pewnie coś związane z emisją spalin, masz pompę powietrza wtórnego?
    1 punkt
  20. Ej, ale jak tam piszą w necie o drogich autach i ich właścicielach, to nie o nas, chłopaki, no miejcie trochę wstydu xD My tu z malutkimi trójeczkami dopiero o jeden krok przekroczyliśmy poziom skody octavii, nie poczuwajmy się za mocno
    1 punkt
  21. Testowałes to Audi po najnowszym liftingu z 2024r? Naprawde nic tutaj nie poprawili? Słyszałem relacje, ze temat laga nadal istnieje ale jest znacząco mniej odczuwalny. Miałem kuedys samochod zastepczy Audi Q7 45TDI przez tydzien. To opoznienie po dodaniu gazu było tak irytujace, ze trudno mi było uwierzyć, że faktycznie tak ma być. Myślałem, że może ten egzemplarz był jakiś felerny. Potem się zorientowałem, że wszystkie tak mają. Nie wiem ile się zyskuje w testach emisji przez takie zestrojenie układu napędowego ale jest to nieporozumienie wg mnie.
    1 punkt
  22. No ja mam lci i radio uruchamia się automatycznie, gdy odblokują się drzwi. Gaśnie, jak oddale się z telefonem na kilka metrów i zamknie się auto.
    1 punkt
  23. Z tym lagiem jest źle, nawet bardzo źle. Po kilku jazdach testowych SQ8 zamówiłem X5 M60i...
    1 punkt
  24. Przejedź się X7 z zawieszeniem Executive Drive Pro. Nic nie będzie trzeba wyjaśniać. Dla mnie: Więcej miejsca z tyłu od X5 (przy małym dziecku to robi różnicę) Odczuwalnie ciszej od X5 przy 170+ Zawieszenie Executive Drive Pro (pneumatyka z aktywnymi stabilizatorami) to jedyny SUV, który nie przechyla się z łukach przy prędkościach rzędu 230 i jednocześnie jest bardzo komfortowy) Wymiary (trochę dłuższe od X5) mogą być jakąś kwestią, jeśli ktoś parkuje "na mieście". Dla mnie te dodatkowe 20 cm przy niezmienionej szerokości... nic nie zmieniają. Dzisiejsza cena 510-530k po rabatach za bardzo dobrze wyposażone X7 40d to wręcz okazja.
    1 punkt
  25. RsQ8 nie umywa się pod względem jakości jazdy i wykończenia do X5 60i. Miałem przez chwilę pomysł na taką zmianę i odpadł po jeździe próbnej bo ppza miejscem z tyłu i dźwiękiem w niczym audi nie dorównuje bmw. Cayenne fajne ale też jest to sztywniejszy samochód od X5 więcej sportu mniej komfortu. Serwisu nie ma się co bać bo konstrukcyjnie to Q7 w 90% trzeba tylko olać aso po gwarancji bo mają chore ceny.
    1 punkt
  26. W victron masz juz predefiniowane programy. Ja w wiekszosci z nich korzystam. Sa tez dla baterii agm. W przypadku nietypowych baterii ustawiasz napiecia zgodnie z karta katalogowa. tu jedna uwaga - parametry ladowania sa dla temperatury 20 stopni. co do zasiegu bluetooth to nie jest on za duzy. Na powetrzu to kilka/kilkanascie metrow.
    1 punkt
  27. Nie ma żadnego fenomenu X7 bo X5 sprzedaje sie znacznie lepiej. X7 ma jednak szereg zalet. 7 osob lub 6 w bdb komforcie. Bagaznik wiekszy od X5. Zawieszenie executive pro. Luksusowy, najwiekszy model BMW dostepny w wersji 40d za 500k po rabatach to moim zdaniem bardzo dobra oferta. Co do parkowania to dramatu nie ma. Sam jezdzac seria 8 gran coupe ktora ma 5,08m długosci juz sie przyzwyczaiłem, że z niektorych miejsc troche wystaje i da sie z tym żyć. Jednak w 8-ce to dopiero mozna narzekac na brak praktycznosci. W takiej X7 jest o wiele wiecej przestrzeni + 2x wiekszy bagaznik. Oczywiscie seria 8 ma swoje zalety ale w temacie cena/praktycznosc/komfort to seria 8 jest dosc absurdalnym wyborem a X7 wydaje sie wrecz okazją.
    1 punkt
  28. Kolory z lewej strony się różnią. Odpuściłbym manual. Ale nie mogę z tych handlarzyków, mają beznadziejną ocenę na otomoto to wpisali sobie w nazwie swojego januszeksu 5 gwiazdek
    1 punkt
  29. Twoja trojka teraz wystawiona w samochodach z klasa? co do x7 dla mnie bylaby fajna opcja jakby w opcji 6 miejscowej za srodkowymi fotelami byla przegroda. Teraz w wersji 6 miejscowej bagaze lataja po zlozeniu ostatniej kanapy. Imho duza wada
    1 punkt
  30. Dla zainteresowanych bo w salonie mogą wam nie powiedzieć. Opcja deska luxury to obicie także podszybia przy drzwiach przednich i tylnych. Dużo fajniejszy materiał. Wrzucam fotki z konfiguratora bo tu też widać różnicę. Swoją drogą chyba nie było wcześniej tej opcji a w LCI sensatec na desce miał zupełnie inną strukturę.
    1 punkt
  31. ja od dłuższego czsu używam victrona nie tylko do ładowania akumulatora ale też jako zasilacz 12v. Victron robi świetne i bardzo elastyczne produkty. Do ładowania akumulatorów (w samochodzie i w przyczepie) używam victrona BlueSmart IP67. Generalnie poleceam (sczegółnie, że jeśli zmienią się baterie to można ładowarkę victron szybko dostosować do wymaganych parametrów (przez aplikację na smartphona).
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.