Skocz do zawartości

Spalanie na autrostradach przy prędkościach >160kmh


Zbir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak wiadomo wszyscy rozmawiają o spalaniu 'w miescie', 'w trasie' i 'mieszanym' z czego to drugie to zwykle jazda na emeryta ok. 110-120 kmh, wiec wychodzą smiesznie małe wartości :duh: .

 

Mnie natomiast interesuje spalanie przy prędkościach godnych BMW;-) czyli szybkich kilkuset kilometrowych trasach po autostradach, prędkości nie mniejsze niż 160 kmh i odcinki nie krótsze niż 300 km. Wiem że w Polsce ciężko o takie, ale w niemczech ich pod dostatkiem a pewnie niejeden tamtędy jeździ.

 

Wpisujcie swoje wyniki - benzyny, diesle czy LPG, jestem ciekaw jaki silnik będzie najekonomiczniejszy w takim rankingu... :?:

 

Zaczne od swoich wyników:

 

e36 318is coupe, trasa srednio 160 km/h: benzyna: 8,5 / 100 (auto puste), LPG: 12 / 100 (załadowane, z boxem)

e46 320dAT, trasa 160 km/h na tempomacie: 9 / 100 (załadowane, z boxem)

 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Zbir
Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak wiadomo wszyscy rozmawiają o spalaniu 'w miescie', 'w trasie' i 'mieszanym' z czego to drugie to zwykle jazda ok. 120 kmh, wiec wychodzą smiesznie małe wartości.

 

Mnie natomiast interesuje spalanie przy szybkich kilkuset kilometrowych trasach po autostradach, czyli prędkośc nie mniejsza niż 160 kmh i odcinki nie krótsze niż 300 km. Wiem że w Polsce ciężko o takie, ale w niemczech ich pod dostatkiem a pewnie niejeden tamtędy jeździ.

 

Wpisujcie swoje wyniki - benzyny, diesle czy LPG, jestem ciekaw jaki silnik będzie najekonomiczny w takim rankingu :)

 

Zaczne od swoich wyników:

 

e36 318is coupe, trasa srednio 160 km/h: benzyna: 8,5 / 100 (auto puste), LPG: 12 / 100 (załadowane, z boxem)

e46 320dAT, trasa 160 km/h na tempomacie: 9 / 100 (załadowane, z boxem)

 

 

 

Pozdrawiam

 

Podaj tylko jak liczysz średnią: 160 km/h to bardzo wysoka średnia. Miałem taką tylko raz w życiu, jechałem pustą drogą na południowy kraniec Niemiec, cały czas, gdzie było można, 210 km/h. Dokładne dane: 160,2 km/h, 8,62 l/100 km, przejechane na zbiorniku 664 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, srednia nie z komputera bo rzeczywiscie trzeba by jechac 200 zeby taką wyrobic. Piszac srednio 160 mam na mysli wlasnie jazde koło tej predkosci. Wiadomo że postoje itp spowodują ze faktyczna srednia matematyczna bedzie nizsza
Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, srednia nie z komputera bo rzeczywiscie trzeba by jechac 200 zeby taką wyrobic. Piszac srednio 160 mam na mysli wlasnie jazde koło tej predkosci. Wiadomo że postoje itp spowodują ze faktyczna srednia matematyczna bedzie nizsza

 

No właśnie tak się zawsze zastanawiałem, o jakiej "średniej" piszą forowicze, bo wyniki jakie osiągali przy swoich średnich były, jak to zresztą często bywa, niedoszacowane. Obawiam się właśnie, że chodzi o prędkość wokół której się poruszają. Niestety nie ma ona wiele wspólnego ze średnią prędkością z trasy. Wynik o którym pisałem powyżej został uzyskany przy prędkości średniej 160,2 km/h, jako że postojów na tak krótkim odcinku nie potrzeba, niestety są ograniczenia do których sie stosuję i stąd taka różnica pomiędzy prędkością podróżną ok 210 km/h i średnią.

Tyle gwoli wyjaśnienia - proponuję aby każdy kto ew wpisze tu swój wynik, napisał również jak rozumie prędkość średnią.

 

poozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zeszłym roku jak jechałem autostradą przez Niemcy- kier. Monachium/Klagenfurt/ od tankowania do tankowania zeżarł mi ok 10 l, ale prędkość praktycznie non stop powyżej 160km/h.

Jednak biorę poprawkę na to, że było bardzo ciepło (+33cC) klima na max i jakby cały czas w kierunku alp- więc pod górkę

Jak jechałem wolniej czyli ok 120-130 to spalił zdecydowanie mniej- ok 7.5

 

także doszedłem do wniosku,że taka bardzo szybka jazda po autostradzie jest mało-ekonomiczna

 

samochód e39 525 tds touring@160 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie niektóre w takich warunkach potrafią palić niedużo i wlasnie ciekawi mnie jakie to modele i od czego to zależy bo sporo jezdze i teraz troche jestem niezadowolny z moich 9/100 w 320dAT, no ale moze to wina automatu (podobno straty mocy na kołach wzrastają wraz z prędkością dużo bardziej niż w manualach).

 

Z kolei podane wyżej 8,6 przy jezdzie blisko 200 kmh uwazam za dobry wynik. Tylko jakim to było autem, kolego isys?

Zbir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie niektóre w takich warunkach potrafią palić niedużo i wlasnie ciekawi mnie jakie to modele i od czego to zależy bo sporo jezdze i teraz troche jestem niezadowolny z moich 9/100 w 320dAT, no ale moze to wina automatu (podobno straty mocy na kołach wzrastają wraz z prędkością dużo bardziej niż w manualach).

 

Z kolei podane wyżej 8,6 przy jezdzie blisko 200 kmh uwazam za dobry wynik. Tylko jakim to było autem, kolego isys?

 

Też uważam ten wynik za bardzo dobry - w tych samych warunkach, choć na innej trasie, e46 320 dT z wirusem paliła 9,6 l/100 km. Moje auto to e91 320 dT 177 KM. Wówczas na oponach zimowych 205/55/16. W drodze powrotnej, w deszczu, z dużo niższą średnią ze względu na duży ruch, auto spaliło około 7,3 l/100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

525D 163KM 2002 kombi 211tys.

 

trasa Kolonia- Szczecin (ok. 720km autostradą)

 

Średnia 140km/h (czyli te 160/170 non stop na gazie gdzie da rade plus wolniej na przebudowach)

 

Komputer pokazał 6.8l

 

Jak jadę cały czas 140 czyli średnia powiedzmy 120 to komp pokazuje 6.3l

Przy jeździe non stop 120 pokazuje 5.8l

Przy 90/110 potrafi pokazać 5,4l ale jakoś w to nie wierzę :)

 

Wszystkie wyniki bez klimatyzacji i świateł.

 

Wydaje mi się, że duże znaczenie ma przełożenie na biegach.

Ja mam przy 160 km/h 3tys obrotów i takie obroty są jeszcze optymalne jak jadę szybciej to apetyt na paliwo dużo bardziej rośnie.

W 520D przy 160 jest już 3,5 tys i w sumie spala prawie tyle co mój.

 

 

Przy słabszych dieslach poniżej 160 koni najlepiej miec 6 biegową skrzynie wtedy mniej pali przy dużych prędkościach.

Moj kuzyn ma citroena 136KM i 6 biegów i też ma 3tys przy 160, ale spala jeszcze mniej nish mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 1 miesiąc temu...
Przy predkosciach przelotowych 190-220 (srednia na odcinku 300 km ok. 175-180) wychodzi mi spalanie 12,5 l/100 km/h (jezeli jest maly ruch i jade na tempomacie to mniej, jezeli czesciej hamuje i przyspieszam, to troche wiecej).

pozdrowienia

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kiedys z ciekawosci sprawdzilem, jazda na tempomacie

 

140 km/h 7,6l

160 km/h 7,8l

 

komputer zaniza mi o jakies 0,2-0,3l

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

E60 530dA

autostrada Wrocław-Katowice - tempomat na 150 km/h, jazda z klima - splanie na kompie 6,5 ! (spalanie z kompa zgadza sie z rzeczywistym), obroty 2100/min przy 150km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie odcinek sosnowiec kołobrzeg autostrady i zadupia 650km w jedą strone 230 gdzie sie dalo pedal w podlodze caly czas 15L

powrót bez pospiechu 140-160 9L

523 97r paliwo V-power

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy BMW E36 compact manualny 1,6 odległość 300 km stała prędkość 160 km/h spalanie wyszło 6,6 ( Wlałem do pełna i po zrobieniu trasy znów wlałem weszło 20 litrów). Na komputerze pokazywało 6,5 l. Rzecz się działa u zachodnich sąsiadów na autostradzie mały ruch stała prędkość. W Polsce swoją BMW E46 kombi automat 1,6 trasa poznań-łódź ( 230 km) przy prędkości 150 km/h i stopach na bramce wyszło na kompie 8 l a w rzeczywistośći 8,5 l musze jeszcze dodać że w jednym momencie pozwoliłem sobie na wyprzedzanie paru osobówek ( 180-190 km/h) ale to przez pare klimoetrów. Z mojej obserwacji wynika że jeżeli już rozpedzimy autko do powiedzmy 140 i będziemy tą prędkością jechać to pali mniej niż np kawałek 140 później 160 potemznów 140 itd. Dodam jeszcze ku ścisłości że E36 jechsliśmy w 3 osoby a E46 w 2 bez bagażu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh przeczytałem i doszedłem do wniosków że diesle więcej palą od benzyniaków na autostradach :)

 

ja podam swoje przy 120-130 5l przy 160-170 6,5l , przy 250 (czyli pedał w podłoge ) spalanie mi wyszło 10,5 l

 

ostanio zrobiłem trase 3800 km na 240 litrach czyli spalanie wyszło 6,3 l komp pokazał 6,2l , 60% autostrad , 40 % zwykłych , krętych i górzystych, jakieś 2h stania w korkach , jazda na klimie

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak, auto zatankowane do pełna (pod korek)

odcinek 1090km (Stuttgatd - Słupsk)

jazda na autostradach 160-200 km/h, w Polsce już wiele wolniej

na mecie tankowanie do pełna pod korek (62 litry)

średnia faktyczna zużycia paliwa wyszła 5,7 l/100km

średnia na kompie zużycia paliwa 4,3 l/100 (totalny żart)

średnia na kompie prędkości 120km/h

 

tak więc nie ukrywam ale byłem cholernie mile zaskoczony zużyciem na autostradach

za to z mieście nie ma co się oszukiwać 7,5-8 to norma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.