Skocz do zawartości

coupe 2.0 ? 1.8 is ? który silnik wybrać?


cbr1000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zamierzam kupić któryś z tych dwóch modeli tylko który ? słyszałem opinie że jak BMW to 6 garów czyli 2.0 ! 1.8 is jest aż taki zły ? posiadaczy tych modeli prosze o jakies rady dotyczące spalania mocy itp. z góry wielkie dzięki i pozdrawiam :) :) Edytowane przez cbr1000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chipsy to tylko paprykowe, jak kawa to tylko po turecku, jak czekolada to tylko gorzka........powiem Ci tak, 6 cylindrow ma "fajna kulture pracy" ten gang, ale jak trafisz ZADBANEGo IS-a to bierz, wydaje mi sie, ze ma co tu rozmyslac tylko szukac zadbanej A to bedzie kłopot, a ze sie trafi IS czy R6 to juz tak bedzie. Tak wiec najpierw znajdz takie, chyba ze predzej stracisz cierpliwosc nerwy i pieniadze na wycieczki do oszustów, potem wybieraj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 2,0 ja mam IS no i lubi on wysokie obroty. Na trasie zdarza mi sie redukcja z 5 na 3 ale i 2,0 pewnie trzeba bedzie redukowac. 2,0 bedzie napewno wytrzymalszy na ostra jazde i cichszy ale z lepszym dzwiekiem z wydechu. Czyli w kabinie bedzie bardziej znosnie niz przy IS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam IS-a i ogólnie jestem zadowolony:) W sumie w mocy różnicy dużej nie ma bo tylko 10 koni na korzyśc 2,0 więc nawet się tego nie odczuwa za bardzo... Spalanie to zależy... jak mi sie śpieszy to w trasie nawet z 10l wsunie a jak jade normalnie to z 8l. Ale to chyba indywidualna sprawa kazdego samochodu ile pali. Mój jest juz stary bo rocznik 92 więc potrafi spali trochę. No i Ja mam opony 215/40.
BeEmWu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam 320i

 

Niby 10KM więcej itp ale to całkiem inna jazda. No i ten dźwięk :dance:

 

Tylko spalanie będzie wyższe i trochę więcej wydasz na olej i świece :wink:

 

Is-a trudno kupić w sedanie. 320i masz spory wybór nadwozi.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam jestem za IS em,ja mam i nie narzekam,idzie 230,spalanie wiadomo jak pociskasz to pali,ale do 130km/h na trasie 8literkow go zdowoli.Ciąłem się z 2litrowym sedanem i na starcie leb w leb,powyzej stowki odszedł mnie.To prawda,ze isa musisz wkrecic na obroty,zeby dobrze szedł,ale pomysl tez o tym o ile tansze jest utrzymanie(odpada min.pasek rozrzadu itp.)ja akurat wziałem isa,bo po pierwsze mial przejechane tylko 170 tys,a po drugie szukałem coupety i trafila sie wlasnie z takim motorem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda,ze isa musisz wkrecic na obroty,zeby dobrze szedł,ale pomysl tez o tym o ile tansze jest utrzymanie(odpada min.pasek rozrzadu itp.).

A w 2.0 to może masz pasek rozrządu?!

Pali nie wiele więcej a koszt eksploatacji wcale nie jest dużo większy - jeżeli raz na 60tys km musisz zmienić o dwie świece więcej (40zł) czy co 15tys km wlać o 2L oleju więcej to są groszowe sprawy.

Polecam 320 bo kultura pracy (pomijam już dzwięk) jest oszałamiająca - na biegu jałowym musisz mocno wyostrzyć zmysły by się zorientować czy silnik pracuje czy nie - a pasażerzy to wogóle się nie zorientują :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja 2 grosiki wtrące ;)

Bierz to co bedzie w lepszym stanie. Kazda sroka swój ogon chwali a nikt rozsadnie nie doradzi...

:naughty:

Wydawało by sie ze można powybrzydzać bo jest duzo e36 1,8 2.0 czy 2.5 ale wieksza połowa jest dotknieta rękom wiejskiego tunera albo zajechana jak koń szmaciarza!!! ...z resztą sam zobaczysz ja troche pojezdziłem zanim wybrałem swoją "staruszkę"

:roll2: Powodzonka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja coś dorzucę chociaż is-a mam od 3 miesięcy...

Wcześniej miałem 316ti m43 złego słowa nie mogłem powiedzieć

Teraz również jestem mega zadowolony, a zwłaszcza SPALANIE!!! Jestem zszokowany!!! :D nie chce skłamać ale w mieście nie wychodzę poza 10l z klima maaaax 10.4 w trasie to już w ogóle mi kopara opadła do 180km/h spalanie 8,5L powyżej już pije :twisted: jedyna rzecz która padła to zimering na kole pasowym (olej mi cieknie z tego miejca) wymiana nie przytłacza kosztami i chłodnica klimy ma dziurę (spodziewałem się tego jest tryknięta)

320 r6 fajnie gada nie powiem ale is-a nie ma co się wstydzić :) trzeba go troszku kręcić wysoko no i hehe koledzy którzy maja 320-stki z pokorą startują bo im nosa przycieram :) jestem lżejszy (mam compacta) a różnica w mocy niewielka bo tak naprawdę parę kucy.

ps. a jeśli chodzi o pracę silnika hehe to z pod maski słychac kręcące się rolki i kompresor klimy i nie wiadomo czy chodzi czy nie :) a latka też swoje ma:)

pozdrawiam i udanych z GŁOWĄ zakupów życzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo chciałem kupić 320. Vanos. 6 cylindrów itd. Ale egzemplarze. które oglądałem były w koszmarnym stanie i nie mogłem nic ciekawrgo wybrać. Więc wziąłem is'a - zadbanego, ładnego, obniżonego, ciemne szyby, alu 16 cali. Nie bez wad, ale co się dziwić - rok 1993! Jednak... wolałbym 6 cylindrów, jak w mojej poprzedniej beemce. Więc postarałbym się znaleźć 320, ale jak nic ciekawego nie będzie, 318is też jest ok. Powodzenia!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka tylko mała dygresyjka - wszyscy piszą, że 2.0 ma 10 koni więcej ale nikt nie pisze o wadze :) IS pomimo tego, że faktycznie lubi duże obroty to jednak potrafi "pozawijać" 2,0 "od dołu" Z drugiej strony dźwięk 2,0 jest nieporównywalnie fajniejszy. 2,0 też ładniej wygląda pod maską :) Generalnie to troche jak przy 1,6 i 1,8 praktycznie różnica nie do odczucia i ja bym się kierował stanem tego co znajdziesz. Nie liczyłbym na to, że znajdziesz od razu 2 igły :) (tak z doświadczenia bo szukałęm IS`a)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Wielokrotnie sprawdzałem swojego E36 IS z E36 2.0i na zlotach klubowych.

2.0 zawsze pierwsza.

 

W E30 porównanie IS z 2.0i - już nie jest takie oczywiste :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał jednak 2 litry. Ostatnio taką BM-kę zakupiłem bo takiej właśnie szukałem. Żadne 1.8 IS tylko 2 litry i 6 cylindrowy silnik. Położysz sobie na silniku monetę i ledwo co zadrży, taka jest właśnie kultura pracy tego silnika. Dzisiaj dałem tacie się przejechać i jak wycofywał w moim kierunku to się zastanawiałem czy ten silnik w ogóle jest włączony. Dopiero jak się zbliżył to usłyszyałem ten piękny basowy dźwięk. Jakbym drugi raz kupował to także 2 litry.
Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego właśnie napisałem koledze żeby patrzył przede wszystkim na stan, nie wypowiadałem się w sposób wskazujący na przewagę IS`a. Nadal upieram się przy swoim i pomijając, zgoda, dość istotne sprawy jak 6 garów, dźwięk i kulturę nie widzę pomiędzy osiągami tych silników ogromnych różnic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja aktualnie mam 1.6 M40 i u mnie to jest tak... jakbym miał szczepić inny silnik to wsadziłbym ISa ze względu na znikomą ilość roboty przy przekładce... Ale gdybym miał teraz kupować E36 to szukałbym w zadbanych 320i, 323i, 328i... Nic innego... Prześmignąłem się kilka razy 325i na Vanosie braciaka i wiem czego chce pod maską BMW...

 

Silniki 4 garowe są moim zdaniem dobre do lekkich aut z przednim napędem... Ciężkie dość E36 z tylnym napędem najlepiej radzi sobie 6garami...

 

Generalnie IS to ponoć silnik średni... zdarzają mu się awarie ale odbija sobie to osiągami...

2.0 R6 to silnik lepszy... osiągi podobne, ale kultura pracy i bezawaryjność na lepszym poziomie...

 

Sumując... jako kierowca 4 garowego BMW, który miał przyjemność śmignąć pare razy 6R polecam w tym aucie tylko i wyłącznie silniki od 2.0 w góre (poza dieslami bo tego tematu jeszcze nie dotykałem)...

 

Jeśli instalacja gazowa w BMW to tylko jakaś niezła sekwencja... I czy II generacja (instalacje z mikserem) to raz strasznie zamulają bumkę, dwa potrafią się... ba... psują się na umór i przynoszą sporo dotakowych kosztów ( przepływki, gumy, puchy powietrza i inne)... po trzecie ostatnie... taki awaryjny gaz potrafi mocno i skutecznie popsuć prestiż marki jak i ocene auta przez kierowce/właściciela...

 

Osobiście szukałbym sobie 320i bez gazu albo większy silnik z sekwencją... Mikser moge komuś oddać z resztą instalki za nową lambde :twisted2:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bardzo chciałem kupić 320. Vanos. 6 cylindrów itd. Ale egzemplarze. które oglądałem były w koszmarnym stanie i nie mogłem nic ciekawrgo wybrać. Więc wziąłem is'a - zadbanego, ładnego, obniżonego, ciemne szyby, alu 16 cali. Nie bez wad, ale co się dziwić - rok 1993! Jednak... wolałbym 6 cylindrów, jak w mojej poprzedniej beemce. Więc postarałbym się znaleźć 320, ale jak nic ciekawego nie będzie, 318is też jest ok. Powodzenia!

Ja się pod tym podpisuję ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja rada przejedz sie is-em 2,0 i 2,5 to pewnie będziesz wolał dołożyć parę grosza i kupić 2,5 :norty:

znowu sie zaczyna...

to przejedz sie jescze m52b28, s50b30 i s50b32........

kolego 2,5 szalu nie robi tak samo....

pytanie bylo bardzo wyrazne IS vs 2,0

ja osobiscie kupilbym 2,0 a dlaczego hmm cos jest w tych R6...

GSI KOCHALEM

BMW POKOCHAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że SIERKA pomału dochodzi do sedna tematu, jeszcze nikt nie napisał ze 2.0 pali tyle co 2.5 a ten tyle co 2.8, natomiast z 2.8 to juz lepiej 3.2 i tak najlepiej kupic m3 :duh:

 

dla tych co odrazu chcą 2.8 czy 2.5, może autor tematu liczy sie tez z kosztami ubezpieczenia, nie wszyscy maja zniżki po 65%, może kosztami paliwa (ale tak to pali tyle co 2,5, 2,8 ...)

 

2.0 vs 1.8is, kierowałbym sie stanem auta, ale mimo wszystko naciskałbym na 2.0, inny dźwięk itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki a wyposażenie dla was nie ma znaczenia??? Jeśli chodzi o silnik to faktycznie też bym wolał 2,0 mimo że mam IS-a i jestem jak najbardziej zadowolony. ALE jeśli miałbym wybierac miedzy IS-em z klimą, podgrzewane fotele, skóra lub ładniutki welur, przyciemniane szyby, itp. itd a 2,0 ale golasem to wolałbym napewno IS-a. Ale to już chyba od każdego indywidualnie zależy co kto lubi. Kup to w czym się zakochasz od razu a czy to będzie 2,0 czy IS to wtedy naprawde nie będzie robiło zadnej różnicy. Pozdrawiam
BeEmWu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.