Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W mojej e36 m52 po przejechaniu 5 tys. nie zauwazam zadnego ubytku oleju. W e30 tez nic nie dolewalem dopuki jej nie zagazowalem wtedy jakies 0.7 litra na 10 tys km.
  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

M52B28 - wymiana oleju co 10 000 km, zero ubytków oleju

M50B25 - 1,5 litra na 10 000 km

http://images24.fotosik.pl/217/db2f86f1b89f14d8.jpg
Opublikowano
To moja e30 325 bierze chyba za duzo bo ok 3-4 litry na 10000km.Jaka jest przewidziana norma?Czy duzy wplyw ma to ze jest to polsyntetyk w aucie z 89r ktory ma przejechane ponad 250000(tyle na liczniku)?Czy minerala bedzie bralo duzo mniej? Czas juz na wymiane i chyba lepiej zalac minerala...
Opublikowano
A ja zauważyłem, że gdy olej jest na poziomie połowy to ubywa mi około 0.2 litra na 1000 km. Jeśli mi ubędzie te 0.2 l to nie robię dolewki i wtedy oleju w ogóle mi nie ubywa. Jakieś sugestie?
Freude am fahren...
Opublikowano

MaatOhewetBi mam tak samo! Też czekam w takim razie na odpowiedź. Jakbyś się czegoś dowiedział np. z innego źródła to daj mi znać :D

 

U mnie jest tak, że gdy doleje oleju tak by było w sam raz (między min a max) to ubywa. Wycieków nie widać nigdzie, od dołu wszystko suche a i płyn chłodzący nie zabrudzony :) No i tak ubywa i ubywa aż zatrzymuje się na poziomie ciut wyższym niż poziom min (dolna kreska) i już nie ubywa :) Czary jakieś? :shock:

:)
Opublikowano
MaatOhewetBi mam tak samo! Też czekam w takim razie na odpowiedź. Jakbyś się czegoś dowiedział np. z innego źródła to daj mi znać :D

 

U mnie jest tak, że gdy doleje oleju tak by było w sam raz (między min a max) to ubywa. Wycieków nie widać nigdzie, od dołu wszystko suche a i płyn chłodzący nie zabrudzony :) No i tak ubywa i ubywa aż zatrzymuje się na poziomie ciut wyższym niż poziom min (dolna kreska) i już nie ubywa :) Czary jakieś? :shock:

 

Identyczna sytuacja! Też nie mam żadnych wycieków!

Freude am fahren...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

czytam wasze wypowiedzi i raz sie smieje a raz dziwie...

 

Opisze jak to bylo u mnie... Do ok roku temu mialem wycieki w BMW, a byly one rozne czasami wieksze czasem, mniejsze. Wymieniono mi uszczelkę (dosyc sporą) i od tamtego czasu nie mam zadnych wyciekow i poziom oleju nie opada, bynajmniej nie da sie tego zauwazyc na bagnecie.

 

Od ostatniej wymiany zrobilem 11 tysiecy i wlasnie w przyszlym tygodniu

jade wymienic.

 

Zawsze leje castrol 10W 40, a przebiegu mam juz 261 tysiecy na e36 1.8i z gazem.

 

Pozdro

Opublikowano

Moja 318is z gazem łyka tak ok. 1 l na 6 tys km. Uwazam ze to wynik bardzo dobry co potwierdza kolo co z bmw naprawde dlugo siedzi i je naprawia. Wszedzie w instrukcji i w "Sam naprawiam" pisza ze spalanie oleju to rzecz naturalna i dopuszcaja nawet 1 l na tys km co rzeczywiscie jest duzą ilościa. U mnie silniczek troche sie poci najwyrazniej lekkie wycieki sa, ale podejrzewam ze tez lyka troche przy pracy (bo przynam sie czasem go docisne).

 

Jesli piszecie ze wam kompletnie nic nie wezmie przez 10 tys km to w sumie gratulacje :clap: kolejny przyklad tego ze posiadacze bmw maja fury lepsze niz to opisali inzynierowie ktorzy je zaprojektowali (podobna sprawa jest ze spalaniem benzyny i bajkami o 8 l w jezdzie miejskiej :mrgreen: ). Ja z zużcia oleju przez moje autko jestem naprawde zadowolony, czasem musze dolac ale traktuje to jako zwykly wydatek eksploatacyjny. Pzdr

Opublikowano
Jezdze moim 318 tds-iakiem na polsyntetycznym Liqui Moly 10W-40, od czasu kiedy kupilem auto 2 razy wymienialem olej, srednio co ok 12 tysiecy, i jak sprawdzalem bagnet dzien po pierwszej wymianie, pozniej co tydzien i chwile przed druga wymiana stan jest identyczny, nie ciagnie ani grama oleju. Troche sie dziwie, i nie wiem czy nie powinienem sie niepokoic :roll:
Opublikowano
Benzyniak może wziąć koło 1litr oleju na 1000km i to jest w normie.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano

Faktem jest, że chyba nawet w instrukcji jest przewidziana dość duża wartość zużycia oleju na 10k (coś koło litra czy jakoś tak).

No ale u mnie od wymiany do wymiany (czyli co 12-15k km) to praktycznie na bagnecie nie widać jakiejkolwiek zmiany poziomu. Leję Texaco 10w40, silnik z 97 roku.

Opublikowano
:clap: ty poważne pytasz :?: :?: :lol: nic od wymiany do wymiany stan :D o rany dawno takiego pytania nie widziałem :mad2:

Co jest dziwnego w pytaniu, ile oleju bierze samochód? To podobne pytanie do tego, ile pali benzyny.

 

A że Ty masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą, i woda Ci się miesza z olejem i na odwrót to nie dziwota, że poziom na bagnecie nie spada. Ja bym się bardzo martwił mając 6 cylindrowy silnik, gdyby nie spadał poziom oleju z bagnetu :?

 

Mi bierze około 0,2l/1000km i jestem z tego wyniku zadowolony, przy 290 000 km.

Opublikowano
fatk pytanie dobre u siebie nie zauwazylem zeby brała olej moze po prostu jest to taka ilosc niewielka ze nie idzie poznac i jestem z tego wyniku dumny prz 205000 tys km mam kumpla w serwisie audi i wiem jakie moga byc cyrki jak do kilku letnich a4 czy a3 dolewaja na przegladach po 1.5 litra oleju
brak
Opublikowano
fatk pytanie dobre u siebie nie zauwazylem zeby brała olej moze po prostu jest to taka ilosc niewielka ze nie idzie poznac i jestem z tego wyniku dumny prz 205000 tys km mam kumpla w serwisie audi i wiem jakie moga byc cyrki jak do kilku letnich a4 czy a3 dolewaja na przegladach po 1.5 litra oleju

Ja myślałem że w ASO Audi nie oszczędzają tak bardzo i wymieniają olej na przeglądach, a nie dolewają :twisted2: No ale kto wie, znam warsztat w którym kobietom zamiast wymieniać troszkę dolewają, przyczepiają nową wywieszkę i nawet filtra nie ruszają :twisted2: Oczywiście na fakturze olej i filtr :twisted2:

  • 1 rok później...
Opublikowano
u mnie za to jest spory problem....bo schodzi ze 2l/1000km i nie bardzo wiadomo dlaczego....Silnik pracuje bez zarzutu, nie ma śladu po wyciekach,autko nie puszcza kłębów niebieskiego dymu, przyspiesza jak należy, a olej znika w zastraszającym tempie. Samochodu nie katuję, serwisuje go regularnie. Nie kumam o co cho... przebieg 140k a olej syntetyk 5w40....miał ktoś podobne przeżycia?
Opublikowano
Rozumiem że miałeś na myśli 2l/10.000km? Jeśli nawet to nie wierzę w ten przebieg który podałeś. Ja mam obecnie 235tys km najechane i między wymianami (ok 13-14tys km) dolewam niecały litr
Opublikowano
Każdy silnik musi brać olej, czy to bedzie Syrenka, Fiat, Audi, BMW lub Ferrari nie ma wyjątków. Jeśli silnik nie bierze oleju to coś jest nie tak, problem może być z wtryskami lub jednym wtryskiem, gdyż mogą lać paliwem. Następnie paliwo dostaje się do oleju, a my cieszymy się że poziom oleju jest taki sam a w rzeczywistości jest coraz mniej oleju a więcej paliwa w oleju. Dawno temu miałem Clio, byłem z auta bardzo zadowolony, miał tendencje do brania oleju max ok 1l na 10tyś km. Z czasem zauważyłem że samochodzik bierze coraz mniej oleju, oczywiście byłem z tego powodu zadowolony. Kiedy przyszedł czas na wymianę oleju sprawdziłem ile silnik zużył oleju, zdziwiłem się bardzo bo miarka oleju pokazywała że oleju jest max ilość, było to dziwne jak mogło przybyć oleju. Jak się później okazało miałem zużyte wtryskiwacze i paliwo przez pierścienie dostawało się do miski olejowej.
Opublikowano
No tak kolego,olej brać każdy silnik spalinowy musi - takie prawo fizyki, ALE!!! Kolega napisał "u mnie za to jest spory problem....bo schodzi ze 2l/1000km" czyli u niego wychodzi Liter oleju na 500kilometrów co jest osiągnięciem komarka który aby jeździć musi palić olej wymieszany z paliwem!!! W takim wypadku obstawiam na uszczelniacze.
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.