Skocz do zawartości

prl

Zarejestrowani
  • Postów

    600
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    najpiękniejsze
  • Lokalizacja
    POLSKA

Osiągnięcia prl

Biegły fan marki

Biegły fan marki (10/14)

0

Reputacja

  1. prl

    AntyBMW

    Jak masz odłożoną kasę i nie chcesz wdepnąć w jeszcze większe G to napewno nie kupuj DIESLA. Pozorna oszczędność. Jeśli ktoś dba o auto tak jak ja to koszt utrzymania masakra, w dodatku dolicz sobie ryzyko padnięcia różnych rzeczy w tym porąbanym silniku, np. turbina albo pompa progowa albo inne ustrojstwo. A po wyboistej drodze jedzie się z sercem w gardle, bo zaraz się okaże że te delikatne wahacze się wybiją. Koszty koszty koszty. Jak narazie "pocieszę" się jeszcze e39, potem ją sprzedaję i kupuję benzyniaka - podejrzewam że mój wybór padnie na DUŻO STARSZE prawdziwe BMW. 30letnie rekiny się tak nie sypią jak E39 i nowsze konstrukcje naszpikowane elektroniką i udziwnieniami. Dla przykładu moja benzynowa e36 z przebiegiem 250 tys chodzi jak złoto, jest poprostu niezawodna. A w dieslu podczas jazdy zastanawiam się co za chwile usłyszę.... więc gaz wciśnięty delikatnie aby silnik i automat się grzecznie rozgrzały, potem w końcu jakieś wyciszenie silnika bo przecież jak zimny to normalnie WSTYD. Dobrze że inni mają VW, to za bardzo się nie odróżniam na drodze z klekotem :)
  2. prl

    dziwne kopcenie

    Ja tam w M52 żadnej chmury nie widzę, właściwie NIC w lusterkach nie widać, bardzo ładne przejrzyste wieczorne powietrze :P Auto posiada katalizator oryginalny, w pełni sprawny. Na dymienie wpływa masa współczynników, stan świec i filtrów powietrza, jakość oleju, stan odmy i wiele innych. Przy poprawnie pracującym silniku nie powinny z rury wydechowej wydobywać się ŻADNE podejrzane obłoczki!
  3. prl

    540i ucho do holownia

    Kolego Monolito, ja w swoim poprzednim e36 ucho miałem z allegro za 30 pln, oryginalne. A jak ktoś mieszka w aglomeracji śląskiej czy wrocławskiej czy poznańskiej to ma jeszcze taniej bo koszta wysyłki odpadają :)
  4. Witaj. Jakiś czas temu miałem problem z czujnikiem temp. zewn. od E36.... więc nie chcąc wydawać kasy na nowy bo nie do końca byłem pewny czy jest skiepszczony, zrobiłem sobie pseudo-czujnik taki jak sprzedają dziamdziaki na allegro - taki za 3 pln.... rezystor + przewodnik. Okazało się że to kabelek, więc wrócił oryginalny czujnik na swoje miejsce. Przypadek zrządził że ten patent za 3 pln wstawiłem do e39 - jeżdże tak juz od lipca i żeby było śmiesznie to wszystko działa SUPER a temperatura wskazana jest WŁAŚCIWA (porównuję z tą e36 oraz innymi termometrami). Oczywiście z czasem zakupię ori by mieć wszystko w oryginale i bez druciarstwa, ale polecam zrobić sobie taki za 3 pln chociażby w celu diagnostyki. A teraz pora na noworoczny sarkazm: faktycznie nie kupujcie uniwersalnych tylko oryginalne :)
  5. no właśnie też tak myślałem ale chciałem się upewnić. w takim razie zostaje pytanie odnośnie egr-u no chyba że jest jeszcze jakaś inna możliwość? Nie ukrywam, zagwozdka .... ale do rozwiązania! :-) Przypadkiem nie masz tam tych żaluzji i nie są cały czas otwarte? Eeee głupie... to nie to...
  6. A co ma webasto wspólnego z poprawną temperaturą silnika?! Ono ma przyśpieszać dogrzanie, a nie zajmować się jego ustabilizowaniem.
  7. prl

    chłodnica oleju ASB, termostat

    No koleś widać student... :) Najlepszy jest tekst na samym dole artykułu , poprostu zwalił mnie z nóg. Rozpiął czujnik smrodu i zwalił całą winę za nieodpalanie autka na niego. Poprostu żenada ...... Nie patrz na instrukcję tylko jeśli masz pojęcie jakiekolwiek to zabierz się za pracę. Troche czasu i spokoju, a wszystko zrobisz sam jak należy.
  8. TO CZARNE: http://img87.imageshack.us/img87/2681/chodnicaspalin.jpg z przodu silnika od gory.
  9. No wiesz.... w końcu ktoś to zaprojektował dla polepszenia bezpieczeństwa i montuje niemalże we wszystkich autach na świecie. Co prawda nie wszystkie wodotryski w obecnie produkowanych autach są niezmiernie potrzebne, jednak ABS wydaje mi się niezbędny jak poduszki powietrzne (must be). A w temacie głównym: ktoś napisał że odradza kupowanie czujników ATE... ciężka sprawa z tą jedną z najbardziej szanujących się firm motoryzacyjnych na świecie! Części ich wkładane były w e39 na pierwszy montaż i do dzisiaj jeździły, a nowe odradzacie; czemu? Rozumiem firmy TOPRAN i podobne ale ATE? Może są podróbki? Co do stosowanie różnych zamienników do systemu ABS w E39, krąży opinia że czym nowszy model sterownika tym bardziej nie lubi zamienników. Co ciekawe znajomemu się dosłownie udało - zakupił mu mechanik czujnik w tylne koło marki TOPRAN i jak narazie to jeździ, a sterownik ma z ostatniej fazy produkcji (nie pamiętam teraz numeru).
  10. zależy kto co lubi (lub czy umie jeździć) z żoną śmigamy już 5 lat bez ABS/ASR i wierz mi że będzie to ostatni system który naprawie a wystarczy wymienicz czujnik w przednim kole który nawet już miałem i go kumplowi odsprzedałem w dodatku ostanio żona jeździ częściej - robi czasami 500km tygodniowo w omedze 2,5 TDS przed BMW też miałem wyłączony ABS Nie lubicie jednym słowem drgającego pedału :) Mi osobiście jeździ się bezpieczniej z systemem włączonym. Kolega przed zimą zakupił E30 Touring i nie może się przyzwyczaić do ABSu, nawet się wścieka że pedał mu do podłogi spada... są gusta i guściki.
  11. Zdaje się że uszkodzenie w systemie ABS dezaktywuje tenże (bo jest niesprawny i jego używanie mogłoby narobić więcej szkód niż wyłączenie) , dlatego też system wyłącza się. W związku z tym w obecnej sytuacji drogowej nie polecałbym jeżdżenia :( Nota bene około miesiąca temu znajomy zabiłby nas właśnie zapominając że system ABS nie działa i podczas wyprzedzania TIRów, po mojej namowie odpuścił (leciał na czołówkę), wcisnął pedał odruchowo do końca i tak zaczęliśmy kręcić eski przy 120km/h po E7. Brak fantazji , wiedzy i doświadczenia!
  12. prl

    chłodnica oleju ASB, termostat

    Za chłodnicą wody... Co do termostatu to jego wymiana opisana w "sam naprawiam" jest poprostu masakryczna. To chyba największe niedopatrzenie w tej książce. Wymiana jest prosta, acz czasochłonna. Tylko ocieplany garaż lub warsztat.
  13. Witam. Przed naprawą było max 68-70 stopni, 3 miesiące temu wymieniłem uszkodzony termostat AGR oraz NIEPOTRZEBNIE termostat główny (chociaż teraz wiem że mam nowy i nie będę musiał go wymieniać niedługo). Po naprawie temp. 92-94 w mieście, na trasie 90-92 mierzone przy 195km/h. Wymiana termostatu AGR była potrzebna gdyż auto "oziębiało" się podczas jazdy. Termostaty oczywiście OE BMW, żadne podróby. Nagrzewanie silnika przebiega dokładnie tak samo PRZED i PO wymianie termostatu. Tyle że ja nie butuję, tylko jeżdżę normalnie szanując auto (poprostu nienawidzę klekotu diesla i jeżdżę najciszej jak się da :P)
  14. Gwarantuję ci że jeszcze tej zimy twój automat padnie. Jak pierwszą zimę jeździłem z automatem to też próbowałem auto rozbujać, chociaż nie aż tak drastycznie jak ty bez użycia hamulca i skończyło się to zerwaniem kosza biegu wstecznego - kosztowało mnie to 3 tys. Wczoraj rozmawiałem ze znajomym, jego znajomy chwalił się że w ten sam sposób wyjeżdża audi w automacie z zasp. Jednak dla mnie ta technika budzi spore kontrowersje.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.