Skocz do zawartości

elninio69

Zarejestrowani
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Białystok

Osiągnięcia elninio69

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. elninio69

    320d tylne amortyzatory

    Taki "wyciek", to żaden wyciek. To jest zapocenue, które jest jak najbardziej dopuszczalne w trakcie pracy amortyzatorów. Co jednak nie zmienia faktu, że dla pewności warto podjechać na ścieżkę diagnostyczną.
  2. Najlepiej weź jakiegoś spraya (może być na wet PLAK) i po kolei pryskaj po elementach układu dolotowego (oczywiście na odpalonym silniku), zaczynając od okolicy przepływomierza w kierunku kolektora i głowicy. W momencie gdy zmieni się praca silnika, masz miejsce w którym jest nieszczelność.
  3. elninio69

    328i Bład Za uboga dawka

    A o jakich lożyskach kolego mówisz? Z tego co wygląda przy podwojnym Vanosie to betka. Ja kiedyś z pojedyńczym walczylem to nie wyglądalo tak różowo.... Nie wiem tylko o które łożyska chodzi??? Zakupiłem właśnie E46 328i i myślę, że profilaktycznie wymienię uszczelnienia.
  4. Witam, tak jak w temacie. Potrzebuję schemat budowy skrzyni biegów Getrag z E36 M52 (manual 5.bieg). Sprawa jest bardzo pilna, ponieważ rozebrałem skrzynię i posypały mi się wałki od wybieraków i nie jestem pewny, czy dobrze je pskładałem. Jeśli ktoś dysponuje takowym schematem, będę bardzo wdzięczny.
  5. Do przeróbki tylko kolektor i mały filterek na odmę. Nie jest to rozwiązanie zgodne z przepisami i niezbyt ekologiczne (chodzi o wyprowadzenie odmy na zewnątrz), ale czego się nie robi dla tych kilku KM. :twisted: Przepustnicę zostawiłem z M52. Średnica była taka sama, ale u mnie był czujnik położenia przepustnicy, a wM50 nie było.
  6. U mnie wychodzi ok. 1l na 10 tys.km. Castrol Edge Sport 10W60.
  7. Pod wejście od kolektora M50 podłączyłem silniczek krokowy. Z odmą miałem większy problem, zostało mi jedno podciśnienie, które idzie z puszki na nadkolu (chyba pochłaniacz oparów paliwa, ale nie jestem pewny) do kolektora, oraz wyjście z odmy, które puściłem "na świerze powietrze"(po założeniu małego filterka). A jeśli chodzi o wykresy z hamowni, to nic na razie nie mogę powiedzieć na ten temat, bo nie hamowałem jeszcze swojego auta. Elastyczność wzrosła i to bardzo odczuwalnie. Wczoraj porównywałem z M50 zwykłym i na Vanosie i była duża różnica na moją korzyść. Dzisiaj porównam jeszcze z seryjną M52 (oczywiście 320i). Przy 328i zachowanie silnika może być inne, ponieważ fabryczny kolektor ma dużą przepustowość, a w 2,0 ma mniejszcze kanały. Kolektor założyłem z 325 M50.
  8. Fotek nie robiłem w trakcie montażu, ale efekt końcowy postaram się zaprezentować. Cała operacja zajęła trzy godziny solidnej pracy we dwóch. Był mały problem z odmą, ponieważ w M52 jest duuuuuuuuuuuuuużo bardziej rozbudowana (ekologia?!), ale i ten problem rozwiązaliśmy. Jest git. Na koniec mała ciekawostka. Po zmontowaniu wszystkiego do "kupy", odpaliłem silnik bez obudowy filtra powietrza i....... silnik zaczął strzelać, prychać i nie chciał się wkręcać na obroty.... Po założeniu obudowy jest wszystko cacy :lol: Ogólnie efekt bardzo pozytywny i warty włożonej weń pracy!
  9. Jako jedyne słuszne i przeze mnie używane uważam podzespoły firmy Lemforder - drogie, ale nie ma z nimi problemów.
  10. No i kolektor zamontowany!!!! :dance: Troszkę było z tym zabawy, ale opłaciło się. Duży wzrost elastyczności w niskim i średnim zakresie obrotów, oraz powyżej 5 tys. obr./min. Niestety auto jeszcze nie zhamowane, ale w kwietniu może będę miał możliwość wjazdu na hamownię i sprawdzę efekty. Dzisiaj bez problemów objechałem E36 2,0 M50 Vanos mojego koleszki, także chyba jest ok. Zdecydowanie warto!!!!
  11. Ok, dzięki!!! Bardzo mnie to zachęciło :) Jutro powinien przyjść kolektor i pewnie od razu zostanie zamontowany, tylko zastanawiam się czy bez zmienionego regulatora ciśnienia paliwa też da radę???? No cóż, okaże się! O efektach na pewno napiszę. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!!!!!
  12. Witam, posiadam E36 320i M52. Chcę założyć kolektor ssący od M50, ponieważ słyszałem że przynosi to pozytywne efekty. Macie może doświadczenie w tej materii??? Może już kotś przerabiał ten temat??
  13. elninio69

    Tłumik a końcówka

    Póki nie wymienisz końcowego tłumika, nie uzyskasz żadnego efektu dźwiękowego, a jak założysz zwykły uniwersalny tłumik, to zamiast ładnego dźwięku, będziesz miał tylko hałas :doh:
  14. elninio69

    olej problem

    To fakt! Trochę wysokie te zużycie. Napisz na jakim oleju pomykasz???
  15. elninio69

    Castrol czy Mobil do M52

    Co do Motula, to wielu ludzi się nabiera na to, że jest stosowany w motocyklach (a to już wiadomo). Tak naprawdę Motole są olejami sezonowymi. Nadają się wspaniale właśnie do motocykli i sprzętu wodnego (estry biodegradowalne), ale wg. mnie, nic poza tym. Nie wiele firm ma takie doświadczenie w produkcji olejów do samochodów jak Castrol, Mobil(oba w koncernie BP!!!), Valvoline itp.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.