Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie są rabatowane.

Dla sprzedawcy się może nie opłacać, dla Ciebie to już inna historia 🙂 Trzeba przeliczyć, i zawsze możesz dokupić pakiet serwisowy na pierwszym przeglądzie (będzie lekko droższy niż razem z autem, chyba).

U mnie wychodziło, ze przeglądy na 5 lat będą mniej więcej sumować się z kosztem pakietu. Wiec kupiłem pakiet jako lokatę antyinflacyjną. Innymi słowy w 2027 mam cenę serwisu z 2022. A one raczej nie stoją w miejscu.... 

  • Lubię to 2
Opublikowano
52 minuty temu, MMiko napisał(a):

Czy pakiety gwarancyjne lub przeglądowe podlegają rabatowaniu?

Gwarancję na 3 lata na pewno biorę, ale nie wiem czy jest sens dokupienia pakietu serwisowego? Sprzedawca mówi, że koszt przeglądów, czy wymiany oleju to nie są dużo większe stawki i to się nie opłaca. Rocznie robię około 15'000 km. Jak to u Was się kalkuluje cenowo?

Ja, przy podobnych rocznych przebiegach, świadomie zdecydowałem się nie brać BSI. 
Natomiast BRI dokupiłem na 5 lat. 
 

Ani BRI ani BSI nie rabatują się. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, MMiko napisał(a):

Czy pakiety gwarancyjne lub przeglądowe podlegają rabatowaniu?

Nie.

Gwarancja na 3 lata, powyzej tego okresu sprawa dyskusyjna.

Co do przegladow - ja juz od x lat nie biore pakietu na przegladu , poniewaz ZAWSZE wynegocjuje dużo lepsze stawki podczas kazdego wymaganego przegladu i sumarycznie wychodzi korzystniej niz pakiet.

  • Lubię to 2
Opublikowano
6 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

U mnie wychodziło, ze przeglądy na 5 lat będą mniej więcej sumować się z kosztem pakietu. Wiec kupiłem pakiet jako lokatę antyinflacyjną. Innymi słowy w 2027 mam cenę serwisu z 2022. A one raczej nie stoją w miejscu.... 

Logiczne podejście i co do zasady słuszne, choć dla pełnego obrazu warto zaznaczyć, że umyka Ci koszt alternatywny 😉 Jeśli te środki zarobiłyby więcej niż straciłbyś na wyższych cenach serwisu za 4-5 lat, to decyzja o zakupie była nieopłacalna. To jednak akademickie rozważania - te kwoty sa na tyle niewielkie, że usredniając każda decyzja będzie słuszna w zakresie błędu statystycznego.

Gdy rozważałem zakup BSI, wyszło mi, że jedynie osoby, które robią naprawdę duże przebiegi wyjdą na BSI na plus. Przy całej reszcie (10-20k km rocznie) opłacalność sprowadzi się do jednego przeglądu. Zaznaczę tylko, że rozważałem ten pakiet rozszerzony o tarcze i klocki i tam faktycznie można było zaoszczędzić pod warunkiem, że uda się załapać na wymianę kompletu przed końcem pakietu, na co przy moich przebiegach nie było szans.

Opublikowano

A mi z kolei wychodzilo ze w konfiguratorze bsi i bri byly wyzsze niz wycenione potem przez salon. Przykladowo bri 4 lata w konfiguratorze 14k, potem kupilem w salonie za 12,5k. Bsi bylo podobnie, tez podobna roznica w cenie. Nie wiem, byc moze kursy jakos sie tak ulozyly. Poza tym dokladanie bri czy bsi do leasingu zwieksza wartosc poczatkowa auta wiec gorzej to sie przelicza podatkowo niz kupujac potem osobno

Opublikowano

Ja tam przeglądy wykupiłem, bo i zagranicą przychodzi mi robić serwis i wtedy nie martwię się o koszty. Więc to wszystko zależy jak ktoś jeździ.

Ale argument antyinflacyjny jest sensowny.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czyli wychodzi, że dokupię tylko gwarancję. Jednak sprzedawca mi dobrze doradził 😄
Ile płacicie za wymianę oleju i ile za przegląd?

Opublikowano
13 godzin temu, MMiko napisał(a):

Czyli wychodzi, że dokupię tylko gwarancję. Jednak sprzedawca mi dobrze doradził 😄
Ile płacicie za wymianę oleju i ile za przegląd?

Sorry za głupie pytanie, ale jak nie wiesz ile za przegląd to skąd wiesz że Ci dobrze doradził 😉

Ja BSI na 5lat te x lat temu płaciłem niecałe 8k PLN brutto, robiłem to przy pierwszym przeglądzie (FVT poza finansowaniem). Wtedy za koszt tego 1 przeglądu to było jakoś niecałe 3k PLN brutto.

Wymiana oleju międzyinterwałowa w ASO od 700 do 1000 brutto zależy jak się trafi.

Tyle mogę powiedzieć o kosztach w ASO co do X5. Resztę robiłem z pakietów lub gwarancji.

Nie ma jednej odpowiedzi czy warto czy nie, wszystko zależy ile chcesz trzymać auto, jak to finansujesz itp. Kwestia indywidualna. I tak wszystkiego nie przewidzisz. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

Sorry za głupie pytanie, ale jak nie wiesz ile za przegląd to skąd wiesz że Ci dobrze doradził 😉

Ja BSI na 5lat te x lat temu płaciłem niecałe 8k PLN brutto, robiłem to przy pierwszym przeglądzie (FVT poza finansowaniem). Wtedy za koszt tego 1 przeglądu to było jakoś niecałe 3k PLN brutto.

Wymiana oleju międzyinterwałowa w ASO od 700 do 1000 brutto zależy jak się trafi.

Tyle mogę powiedzieć o kosztach w ASO co do X5. Resztę robiłem z pakietów lub gwarancji.

Nie ma jednej odpowiedzi czy warto czy nie, wszystko zależy ile chcesz trzymać auto, jak to finansujesz itp. Kwestia indywidualna. I tak wszystkiego nie przewidzisz. 

Nie jest to głupie pytanie 🙂 Wywnioskowałem z tego co piszą użytkownicy i ogólnie z ceny jaką kosztuje pakiet. Sprzedawca nawet wtedy podpowiedział, żeby przywieźć swoje oleje / filtry 😁

Opublikowano

Po obecnych cenach serwisowych i przebiegu do 60 tys / 5 lat, wychodzi 9 500 (1 maly, 1 duzy, 1 wymiana plynu hamulcowego). Wyjdzie mniej, w przypadku rabatow. Chwile pozniej wskoczy wymiana plynu hamulcowego na 5 rok, wiec ewentualnie mozna doliczyc jesli serwis spojrzy przychylnie lub komputer zasugeruje wymiane w  odpowiednim momencie. Sumarycznie okolice 10k.

A ile obecnie kosztuje BSI na 5 lat? Gdy sprawdzalem wychodzilo 8900 (5 lat/60 tys). Sam fakt, ze brak tu jakichś niesamowitych korzysci finansowych, a w przypadku szkody calkowitej caly pakiet przepada, sprawia, ze to faktycznie bedzie to gra o sumie zerowej i znaczenie bedzie mialo w gruncie rzeczy - co dla kogo jest wazne. Jesli spokoj na bani, ewentualne serwisy za granica (ten argument bardzo kupuje) lub zwiekszenie wartosci samochodu przy sprzedazy to jest to super pomysl, u mnie zaden z argumentow nie przewazyl.

Opublikowano

Mam taka zagwozdkę z bsi pelnym z wymiana tarcz i klockow. Koszt takiego pakietu na 5 lat i 100k km to 23k pln dla mojego 60i. Mam obecnie odebrany 60i. W poprzednim 40d  zrobilem 104k km i wymienialem tarcze 1x i klocki 1x lub 2x (niestety nie pamietam). Przy tych 104k w aso powiedzieli ze komuter nie pokazuje jeszcze wymiany ale sa juz tak zjechane tarcze przod i tyl oraz klocki ze kwalifikuja sie juz do wymiany. Koszt kompletu do wymiany tarcze przod i tyl oraz klocki 10,7 k po rabatach. Wydaje sie, ze w 60i te zuzycie moze byc czestsze (co myslicie?). Wiec wydaje sie ze do 100k km w 60i bedzie trzeba wymienic tarcze i klocki ze 2x. Wiec koszt bsi (23k) pokryje juz dwukrotna wymiana tarcz i klockow (obecnie cena 10,7k), wiec wydaje sie korzystny zeby brac. Czy cos zle mysle? Jakie Wasze zdanie?

Opublikowano
Godzinę temu, Marchall napisał(a):

Mam taka zagwozdkę z bsi pelnym z wymiana tarcz i klockow. Koszt takiego pakietu na 5 lat i 100k km to 23k pln dla mojego 60i. Mam obecnie odebrany 60i. W poprzednim 40d  zrobilem 104k km i wymienialem tarcze 1x i klocki 1x lub 2x (niestety nie pamietam). Przy tych 104k w aso powiedzieli ze komuter nie pokazuje jeszcze wymiany ale sa juz tak zjechane tarcze przod i tyl oraz klocki ze kwalifikuja sie juz do wymiany. Koszt kompletu do wymiany tarcze przod i tyl oraz klocki 10,7 k po rabatach. Wydaje sie, ze w 60i te zuzycie moze byc czestsze (co myslicie?). Wiec wydaje sie ze do 100k km w 60i bedzie trzeba wymienic tarcze i klocki ze 2x. Wiec koszt bsi (23k) pokryje juz dwukrotna wymiana tarcz i klockow (obecnie cena 10,7k), wiec wydaje sie korzystny zeby brac. Czy cos zle mysle? Jakie Wasze zdanie?

imho jeśli zrobisz te 100k w 5 lat to warto. masz min 3 serwisy, 1x płyn hamulcowy i 1x komplet hamulców do zrobienia przy takim przebiegu. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, Marchall napisał(a):

Wiec wydaje sie ze do 100k km w 60i bedzie trzeba wymienic tarcze i klocki ze 2x.

Jak wykorzystujesz potencjał jednostki napędowej, to tak może być

Opublikowano
3 godziny temu, czesiek25 napisał(a):

imho jeśli zrobisz te 100k w 5 lat to warto. masz min 3 serwisy, 1x płyn hamulcowy i 1x komplet hamulców do zrobienia przy takim przebiegu. 

Na taki przebieg zalozylbym wręcz dwa razy klocki i raz tarcze. Taki szacunek mi zresztą zrobiono w ASO. 

Coś oczywiście może nie wejść przed końcem pakietu, ale przy hamulcach M i spodziewanym przebiegu 100k, już zaryzykowałabym zakup BSI+. 

Opublikowano
4 godziny temu, Marchall napisał(a):

Koszt kompletu do wymiany tarcze przod i tyl oraz klocki 10,7 k po rabatach.

Sorkes ze zapytam - dlaczego ori klocki i ori tarcze ?  Np klocki EBC, Hawk czy Gafler beda lepsze i tansze. 
 

tarcze fabryczne chyba robi textar …

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
7 godzin temu, Marchall napisał(a):

Wiec koszt bsi (23k) pokryje juz dwukrotna wymiana tarcz i klockow (obecnie cena 10,7k), wiec wydaje sie korzystny zeby brac. Czy cos zle mysle? Jakie Wasze zdanie?

Co kosztuje 10tys ? Kpl tarcze i klocki przód i tył?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

Np klocki EBC, Hawk czy Gafler beda lepsze i tansze. 

miałem klocki hawk, faktycznie są super, ALE DOPIERO JAK SĄ ROZGRZANE. Hamowanie na zimno (klocka) w deszczu zwłaszcza z większej prędkości to ty też będziesz mokry jak auto na zewnątrz. Jak jedziesz 90km/h na tempomacie przez godzinę a potem nagle ktoś wyjedzie, to jakbyś miał kołki drewniane a nie hamulec (Litwa to inny stan umysłu kierowców i do tego wszędzie fotoradary odcinkowe). Co dopiero mówić jak lecisz 160 i ukrainiec bez kierunku się wsadzi na lewy..

Zmieniłem na ATE i już nie ma takiego problemu, a i tak zagrzać je porządnie na autostradzie jest problem (mam zestaw z m50d w 25d 😆)

  • Haha 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
Godzinę temu, Rufio napisał(a):

Co kosztuje 10tys ? Kpl tarcze i klocki przód i tył?

Tak, tak mi bawaria czerniakowska wycenila po rabatach

Opublikowano
4 godziny temu, radamanthyspl napisał(a):

Na taki przebieg zalozylbym wręcz dwa razy klocki i raz tarcze. Taki szacunek mi zresztą zrobiono w ASO. 

Coś oczywiście może nie wejść przed końcem pakietu, ale przy hamulcach M i spodziewanym przebiegu 100k, już zaryzykowałabym zakup BSI+. 

tez bym tak zakladal, ze tarcze drugi raz tak na styk, ale jak m60i to podejrzewam ze moga sie szybciej zuzyc niz w starym 40d

3 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

Sorkes ze zapytam - dlaczego ori klocki i ori tarcze ?  Np klocki EBC, Hawk czy Gafler beda lepsze i tansze. 
 

tarcze fabryczne chyba robi textar …

Jakos tak mam, ze wszystko robie w aso. Moze przeplacam, ale taka fanaberia

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to tak:

1) prawdą jest, że zazwyczaj pakiety BRI i BSI nie są rabatowane

2) w obecnej chwili są rabatowane - czego przykładem jest moje własne nowe auto oraz oferty, jakie pokazywał mi jeden gość zainteresowany wcześniej przejęciem mojego X5

Trzeba naciskać dilera, albo iść przez brokera, albo vCentrum, etc. Ciężkie czasy dla sprzedających nastały… dobre dla kupujących 

 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
W dniu 29.05.2025 o 22:49, Marchall napisał(a):

tez bym tak zakladal, ze tarcze drugi raz tak na styk, ale jak m60i to podejrzewam ze moga sie szybciej zuzyc niz w starym 40d

Jakos tak mam, ze wszystko robie w aso. Moze przeplacam, ale taka fanaberia

U mnie, przy przebiegu ok 24,5 tys km, w ramach pakietu za 0 PLN wymienili komplet wszystkich hamulców (4x tarcze i klocki). Uważam, że pakiety to no-brainer i obowiązkowo trzeba brać 

 

Powodem wymiany było lekkie bicie na hamulcu - sprawdzili i wyszło, że dwie tarcze lekko nie trzymały parametrów (jedna z przodu i jedna z tyłu)

Edytowane przez maciek_w
  • ??? 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Ja sie zastanwiam, bo przy konfiguracji wybralem:
Przeglądy 5lat / 100kkm
Gwarancja 4 lata

I nie było opcji nigdzie wykupić BSI+ to dopiero przy odbiorze auta można zakupić (i jaka cena)? Zastawiam się czy w ogóle będzie to opłacalne przy 30d i przebiegu 25k rocznie (pakiet mpro)

Opublikowano

U dealera przy/po odbiorze wyjdzie taniej, w konfiguratorze sa niezaktualizowane ceny wyliczone na jakims starym kursie EUR.

BSI+ mozesz zakupic tylko u dealera (nawet online chyba sie nie da), i pamietaj, ze jest to mozliwe tylko do 90 dni po rejestracji (podobnie do rozszerzonej gwarancji).

Na 5 lat/100 tys. to juz konkretna kwota - ostatnia cena, jaka widzialem to 23 tys PLN (dokladnie dla tej samej wersji silnikowej) - ale musisz pytac u dealera o oferte na konkretny VIN. Moje zdanie na temat opłacalności sprowadza się do tego, ile razy wymienisz klocki i tarcze, gdyż serwisy olejowe male i duze ograniesz w lepszych cenach indywidualnie.

Opublikowano
7 godzin temu, radamanthyspl napisał(a):

U dealera przy/po odbiorze wyjdzie taniej, w konfiguratorze sa niezaktualizowane ceny wyliczone na jakims starym kursie EUR.

BSI+ mozesz zakupic tylko u dealera (nawet online chyba sie nie da), i pamietaj, ze jest to mozliwe tylko do 90 dni po rejestracji (podobnie do rozszerzonej gwarancji).

Na 5 lat/100 tys. to juz konkretna kwota - ostatnia cena, jaka widzialem to 23 tys PLN (dokladnie dla tej samej wersji silnikowej) - ale musisz pytac u dealera o oferte na konkretny VIN. Moje zdanie na temat opłacalności sprowadza się do tego, ile razy wymienisz klocki i tarcze, gdyż serwisy olejowe male i duze ograniesz w lepszych cenach indywidualnie.

Te 23.000 PLN to jest za cały pakiet serwisowy BSI+ czy to jest dopłata do istniejącego pakietu przeglądów już za 12.000pln? 

Auto zamówiłem w maju i dobrałem te pakiety także BRI I BSI będzie już w leasingu wliczone ale faktycznie zastanawiam się nad opłacalnością tego pakietu BSI patrząc, że przez 4 lata będę mieć ok 4 serwisy olejowe.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.