Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Które auto byście wybrali? 3-ka tańsza o 50 tys zł, mowa oczywiście o nowych autach z salonu, oba z xDrive, oba sedany, bo kombi nie potrzebuję, bardzo podobne wyposażenie.

Mam 1 dziecko 5 lat i w sumie rzadko gdzieś daleko wyjeżdżamy, aby ciągle potrzebować wielkie, pakowne auto typu SUV lub duże kombi z dużym kufrem. 

Nową serią 5 G60 540d jeździłem w styczniu i duże wrażenie na mnie zrobiła, a 3-ka trochę czuć, że mniejsza nawet z przodu dla kierowcy, choć z drugiej strony jej mniejsza waga i to, że jest wyraźnie krótsza spowoduje, że lepiej się będzie nią manewrować w dużym mieście.

Niezła zagwozdka 🙂

Opublikowano

Wygląda na to, że 3 ma więcej sensu dla Ciebie. 

Dla mnie za 5 przemawiało by:

- Jest na pewno cichsza (ale, nie jechałem) 

- Można dobrać dobre audio (ale wtedy koszt +10k, HK w 3 jest kiepski)

- Ma nowsze technologie, czyli Digital Key+ (chciałbym mieć comfort access telefonem)

Ale +50k i większe auto w mieście, ja bym się nie zdecydował.

Zaletą kombi jest nie tyle pakownosc, co też łatwość pakowania. Ja po 10 latach jeżdżenia hatchbackiem zbyt się przyzwyczaiłem do takiego rodzaju klapy. Też chciałem sedana na początku, ale ten bagażnik z małym otworem mi nie leżał.

 

Opublikowano

Ja bym brał zdecydowanie piątkę, jeżeli możesz dołożyć. Jest nowsza, o wiele wygodniejsza, robi większe wrażenie i można powiedzieć, że to rzeczywiście premium, czuć to we wnętrzu i podczas jazdy. 

Trójki nie zaliczam do segmentu premium. Trojka jest ogólnie mała, masz uczucie jakbyś siedział lewym ramieniem już prawie dociskany przez drzwi. Z tyłu jest naprawdę mało miejsca i gdy za pasażerem z tyłu siedzi właśnie np. dziecko, to pasażer musi już przysunąć fotel do deski. Jest ta wystająca gaśnica pod fotelem ograniczająca miejsce i generalnie można tam dostać klaustrofobii.

Ja nie mam jeszcze dzieci i dla naszej dwójki trójka w sedanie jeszcze wystarcza tak na styk, ale z dzieckiem, to trójeczka jest malutkim autem. Jak my we dwójkę pakujemy większe walizki plus sprzęt sportowy to już zaczyna się tetris w samochodzie i kombinowanie, upychanie. Zaraz ktoś wrzuci zdjęcie jak Prokop jechał M3 touring na wakacje czy tam na narty wywaloną skarpetami i innymi kocami po sufit, no i super, że mu się zmieściło, co nie zmienia faktu, że wyglądało to jak tabor cygański i trochę podróż w warunkach na granicy godności. Szczerze w ogóle dziwi mnie, że taki wielki chłop się tam zmieścił.

Trójka w obecnej generacji jest przecież starym samochodem i za chwilę wejdzie nowy model i obecna trójka ekspresowo postarzeje się jeszcze bardziej. Za dwa lata będzie atrakcyjna jak Passat B8. 

 

 

 

 

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Zdecydowanie 5er. Trójka to ciasne i sztywne auto. Skoro rozważasz trzylitrowego diesla to pewnie będą trasy jeżdżone a tutaj 3er nie ma żadnego podjazdu do piątki niezmiennie od lat.

Opublikowano
6 minut temu, JacekLZ napisał(a):

a nie mam jeszcze dzieci i dla naszej dwójki trójka w sedanie jeszcze wystarcza tak na styk, ale z dzieckiem, to trójeczka jest malutkim autem

Nie wiem jak G60, ale miałem w tym samym czasie G30 i G20. Poza tym, że G30 miała głębszy bagażnik, to tak samo niekomfortowo się układało i wcale nie była bardziej pakowna. Pomijam wnętrzne.

Mam teraz bąbelka 6m i małego psa. Pies jeździ na fotelu z przodu, bąbelek za nim. Spakować się np. na 2-3 dni u rodziny, wziąć jakiś stelaż + gondolę, to jest bardzo ciasno. Już nie raz w środku musiałem wozić jakieś siatki, więc w tym prymjum samochodzie czuję się jak cygan 🙂

Opublikowano (edytowane)

To tak jak my się pakujemy, a mamy jeszcze sporego kota, który ma spory transporter. Jakieś wyjazdy świąteczne w rodzinne strony z większym bagażem to jest właśnie upychanie na kanapie, za fotelami, w zakamarkach.

No ale okej, tak na co dzień, jak bagażnik jeździ pusty, to trójka dla mnie wystarcza zupełnie. Tyle, że do mnie nie przemawia argument z tym, że piątka do miasta mogłaby być za duża albo mniej wygodna niż trójka. Sporo większych samochodów jeździ z powodzeniem po moim mieście, pasy są wystarczająco szerokie, a jeżeli chodzi o miejsce parkingowe gdzieś w centrum, to jeżeli nie znajdziesz miejsca dla piątki, to dla trójki na 90% też nie znajdziesz. 

To jak porównywać mieszkanie 45 metrów do mieszkania 60 metrów, nawet jak nie potrzebujesz przestrzeni, to i tak jest wygodniej i przestronniej, czujesz się lepiej. 

 

Edytowane przez JacekLZ
  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuję Wam bardzo za wartościowe i merytoryczne wypowiedzi, sporo z nich czerpię 😉

4er nie biorę pod uwagę, bo jest droższa, jakoś mi mniej leży.

Jednak w serii 5 czuć nawet to, że są większe drzwi i łatwiej zająć miejsce, bo do G20 troszkę wpadałem 🙂

G20 od zawsze mi się podobała, no takie prawdziwe BMW z krwi i kości, ładnie się starzeje imo.

Coraz bardziej przekonuję się do nowej 5, ma coś w sobie coś dziwnego, co mnie przyciąga. Nawet ten Bowers&Wilkins się przyda ( dużo słucham, choć wiem, że to inna para kaloszy, niż B&W z G30 )

Jednak okazuje się, że to różnica wyniesie 45 tys zł brutto i G60 mam produkcję zaplanowaną w tym miesiącu i będzie to zawsze jednak rok 2025 r, a G20 jest stockowe z 2024 z Sikory, dokładnie te ( link nie działa, już dealer chyba je zdjął ) :

 

image.thumb.png.1488512f7732187d8136af589046b782.png

Opublikowano

G20 skokowo straci na wartości z momentem pojawienia się już za chwilę nowego modelu. Co do tego czy się ładnie starzeje to już indywidualne gusta. Ostatecznie i tak już nikt z niej nie zdejmie tego przymiotnika. Takie jest ryzyko kupowania schodzącego modelu. Jednak ta piątka, nawet na koniec Twojego leasingu, ciągle będzie obowiązującym modelem.

Opublikowano

... i dołożył kolejne 130k. To może od razu po x7 😉 

a z innej beczki - x5 jest bardziej pojemna od 5 touring? Pytam, bo sam nie sprawdzałem. 

 

Opublikowano

Nie posiadałem nigdy X5, ale jak oglądałem w salonie z jeszcze jednym klientem, to obaj byliśmy zaskoczeni stosunkowo - jak na rozmiary samego auta - niewielkim bagażnikiem.

Opublikowano

to jest chyba klasyk z suvami, dlatego nie rozumiem idei tych samochodów, poza wysokim siedzeniem, fajna widoczność, i wygodnym wsiadaniem dla seniorów. 

Opublikowano

W aspekcie późniejszej zmiany, szybkiej, pogoń za nowym modelem to nowa 5. 

Jeżeli liczą się dla Ciebie inne doznania, jazdy, wyglądu wnętrza i zewnątrz i masz bardziej konserwatywny gust... bardziej obecna 3, nim skończą produkcje.

Opublikowano
6 godzin temu, maciej_cie napisał(a):

Skreślasz 4er?

Gdybym miał zmieniać G20, to właśnie na 4er.

Co wnosi 4er po 3er? Szyby bez ramek, które bardziej szumią... do tego wyższa waga i prowadzenie (minus). Jakość wnętrza ta sama. Jak w trasę to na pewno G60, jak większą wagę przywiązujesz do zwrotności w mieście i lepszego prowadzenia to g20 poświęcając jakość g60.

Ja po przesiadce z F30 do ok. 10cm dłuższej G20 poczułem dyskomfort w parkowaniu. Jeździłem też 3GT 2tyg i było jeszcze gorzej. 5ka pewnie podobnie.

Najlepiej dłużej pojeździć jednym i drugim jak jest możliwość. To Ci powie najwięcej. 

Opublikowano
1 godzinę temu, maciej_cie napisał(a):

Może powinieneś sobie Octavię kupić? Ja jestem pod wrażeniem jak bardzo jest to pakowny samochód.

Dokładnie Octavia o Superb w swoich segmentach rządzą... Chyba że Eclasse Touring przy którym szafa gdańska się chowa 😀

Opublikowano

Jakość i G60 to oksymoron. 😅

Najnowsze modele bmw to budżetowe auta przypudrowane świecidełkami (nawet na zewnątrz lol) i telewizorami jak w salonie żeby przykryć zjazd jakości na łeb na szyję. Następcy G20 to nie ominie, także brać wybierać decydować i niczego nie żałować, póki jeszcze jest przynajmniej jeden model mający cokolwiek wspólnego z premium. 😉

W dniu 8.01.2025 o 13:13, --maly-- napisał(a):

Raton pełna zgoda. Niestety nie da się tego do końca poprawić bo tak jest po zaprojektowane auto co widać na twoim przykładzie. Nie dołożysz podwójnych szyb itd. trzeba to po prostu zaakceptować. Według mnie warto wyciszyć trochę nadkola i trochę boczki drzwi więcej nie ma sensu bo efekt żaden a sporo masy i rozbierania szkoda samochodu.

To jest chore że w G20 czy G80 można mieć skórę merino z przeszyciami na desce i boczkach, dodatkowo dół deski również skóra w kolorze tapicerki są też klejone podwójne szyby a w takim G60 tego nie ma. 

Brak soft close też porażka w tej klasie. Podłokietnik z tyłu gdzie na stałe mamy odkryte ordynarne cupholdery...

W przypadku 520d za 250tys można jeszcze akceptować ale to samo jest w M5 za 700tys.

  • Lubię to 2
Opublikowano
37 minut temu, macste napisał(a):

Co wnosi 4er po 3er? Szyby bez ramek, które bardziej szumią... do tego wyższa waga i prowadzenie (minus). Jakość wnętrza ta sama. Jak w trasę to na pewno G60, jak większą wagę przywiązujesz do zwrotności w mieście i lepszego prowadzenia to g20 poświęcając jakość g60.

Ja po przesiadce z F30 do ok. 10cm dłuższej G20 poczułem dyskomfort w parkowaniu. Jeździłem też 3GT 2tyg i było jeszcze gorzej. 5ka pewnie podobnie.

Najlepiej dłużej pojeździć jednym i drugim jak jest możliwość. To Ci powie najwięcej. 

@macste władujesz dwie palety do swojego bagażnika? 😁

IMG_5150.jpeg

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)

Szach-mat w temacie pakowania. Liftback przed wszystkimi - dostęp najlepszy z możliwych. Rodzice mieli kiedyś Octavię. Mimo bodajże o 10l mniejszego kufra w 4er vs 3er to dużo więcej i prościej można zapakować. Normy wg których mierzą są śmieszne...

Tiguan (niewydłużony) ma 600l heh...  bagażnik 3er i 4er go zjada na śniadanie mimo skromnych niecałych 500l...

Oddaję Panowie. W kategorii kufer i ergonomia pakowania 4er daleko z przodu 😀

Edytowane przez macste
Opublikowano
32 minuty temu, adiki napisał(a):

@macste władujesz dwie palety do swojego bagażnika? 😁

IMG_5150.jpeg

Boję się zapytać czym jeździsz po mleko 😀... pięknego Bentleya Conti GT dzisiaj widziałem...

Opublikowano

Tak trzeba żyć... Auto ma służyć swemu panu... I silnikiem i bagażnikiem.... i fotelem.

Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, Markok napisał(a):

Jakość i G60 to oksymoron. 😅

Najnowsze modele bmw to budżetowe auta przypudrowane świecidełkami (nawet na zewnątrz lol) i telewizorami jak w salonie żeby przykryć zjazd jakości na łeb na szyję. Następcy G20 to nie ominie, także brać wybierać decydować i niczego nie żałować, póki jeszcze jest przynajmniej jeden model mający cokolwiek wspólnego z premium. 😉

haha, Ty chyba żartujesz z tym, że G20 ma cokolwiek wspólnego z premium 😂😂😂 wsiądź sobie w salonie do G60 to jak wrócisz do swojej G20 od razu poczujesz się jak w Skodzie Felicia. wystarczy że zamkniesz drzwi, które w G20 walą jak drzwi w toitoiu

Edytowane przez JacekLZ
Opublikowano

Generalny przywiązuję uwagę do szczegółów... i jak dla mnie zamykanie drzwi w moim nie powoduje dziwnych skojarzeń. Nie jest to cichy domyk rodem z 7er lub innej A8 ale bez przesady. Zaczynam czasem myśleć że jest duży rozrzut produkcyjny. Część narzeka (być może porównując do aut z wyższej ligi), część że ok. Może kiedyś sprawdzimy we Wrocku przy okazji, jest tu nas parę sztuk 😀

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.