Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam zamiar po odebraniu auta oczywiście go odpowiednio zabezpieczyć na zewnątrz jak i pewnie częściowo wewnątrz. Tu moje pytania:

Najbardziej sensowne połączenie cenowo to powłoka na aucie i folia na takich elementach jak zderzak z przodu i tyłu, maska, może lusterka. A co w środku się najszybciej niszczy w 3jce? Myślałem o zabezpieczeniu karbonu i ewentualnie ekranu, chociaż tu wiem, że jest problem z systemem jazdy w korkach jak się kamerkę zalepi. Coś jeszcze warto?

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli chodzi o środek to u siebie mam zabezpieczone dekory karbonowe, piano black przy wybieraku skrzyni biegów oraz ekran. Odnośnie folii na ekranie to nie ma problemów z asystentami itd. Natomiast folia nie jest matowa. Jak będziesz miał fotele skórzane to je również warto zabezpieczyć. 

A z zewnątrz to najlepiej okleić całe auto, ale wiadomo to najdroższa opcja. Natomiast wg mnie opcja minimum to standardowy full front ppf + dorzucić wnęki klamek, słupki drzwi piano black i z tyłu próg przy klapie bagażnika.

Edytowane przez kamsku2930
Opublikowano
5 godzin temu, kamsku2930 napisał(a):

Jeżeli chodzi o środek to u siebie mam zabezpieczone dekory karbonowe, piano black przy wybieraku skrzyni biegów oraz ekran. Odnośnie folii na ekranie to nie ma problemów z asystentami itd. Natomiast folia nie jest matowa. Jak będziesz miał fotele skórzane to je również warto zabezpieczyć. 

A z zewnątrz to najlepiej okleić całe auto, ale wiadomo to najdroższa opcja. Natomiast wg mnie opcja minimum to standardowy full front ppf + dorzucić wnęki klamek, słupki drzwi piano black i z tyłu próg przy klapie bagażnika.

Skore? W jaki sposob? Ja generalnie zwykle ja czyszcze i zabezpieczam srodkami detailngowymi 

Opublikowano

Najlepiej folia na całe auto. Na fotele pokrowce... Nawet z Tesco....

A na serio ja położyłem ceramikę na całe auto. Żadnych mini rysek. Jedynie szyta/odprysk po kamieniu. Ale w sumie to jest przedmiot użytku codziennego... Nie ma co szaleć i przepłacać.

Opublikowano

Ja mam folię full front że skupkami A, B i przednią częścią dachu plus nadkola, wnęki klamek, krawędzie drzwi i parapet bagażnika. Do tego ceramika Gyeona. Za krótko żeby coś powiedzieć. Jedno to że folia brudzi się inaczej i cześć dachu wygląda inaczej i ja to widzę. Co do odprysków powiem coś za 3-5 lat. Wcześniej miałem ceramikę i byłem 100% zadowolony i mimo posiadania auta 10lat lakier wyglądał b.dobrze.

Opublikowano

No ja tez mialem wczesniej ceramike ale robie dlugie trasy i juz mam na Lexusie z przodu mase odpryskow w tym na szybie 😕 Wole sie przed tym jakos lepiej zabezpieczyc. Co do klamek to nie widze sensu oklejac, baby wozic nie bede a sam uwazam zeby nie podrapac 🙂. Na skore wydaje mi sie ze preparaty wlasnie np z colorlock wystarczą. Mam 7 lat, co prawda syntetyk ale jak nowa po takiej kuracji raz na miesiac 

Opublikowano

Jak będziesz miał folię PPF, to lancą na myjni trochę ostrożnie tak na 50 cm od lakieru szczególnie dla opcji full front.

Opublikowano
3 godziny temu, darosso napisał(a):

Jak będziesz miał folię PPF, to lancą na myjni trochę ostrożnie tak na 50 cm od lakieru szczególnie dla opcji full front.

ja ta folie chce wziac wlasnie zeby byla odporna na odpryski a tu trzeba na myjce uwazac? 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Sheppard25 te folie są tak robione żeby nie uszkodzić lakieru przy zrywaniu jak wszystko mają swoje plusy i minusy plus to odporność na uszkodzenia mechaniczne co prawda w granicach rozsądku bo to nie tytan no a minusem jest to że ma słaby klej do łatwej wymiany jeśli się uszkodzi mechanicznie bo nie jest nie zniszczalna.

Opublikowano
7 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

ja ta folie chce wziac wlasnie zeby byla odporna na odpryski a tu trzeba na myjce uwazac? 

Zwróć uwagę gdzie robisz ta folie. Jedni zawijają krawędzie, a niekorzy robią z formatek bez zawijania, wtedy jest szansa by folie podważyć z bliska wysokim ciśnieniem na myjni.

Ja mam zderzak, maskę, lusterka, lampy, próg bagażnika. Jeszcze muszę dorobić wyświetlacz + klamki. Na resztę powloka co roku nakładana.

22 godziny temu, kamsku2930 napisał(a):

Jeżeli chodzi o środek to u siebie mam zabezpieczone dekory karbonowe, piano black przy wybieraku skrzyni biegów oraz ekran. Odnośnie folii na ekranie to nie ma problemów z asystentami itd. Natomiast folia nie jest matowa. Jak będziesz miał fotele skórzane to je również warto zabezpieczyć. 

A z zewnątrz to najlepiej okleić całe auto, ale wiadomo to najdroższa opcja. Natomiast wg mnie opcja minimum to standardowy full front ppf + dorzucić wnęki klamek, słupki drzwi piano black i z tyłu próg przy klapie bagażnika.

Do LCI/LCI2 są już formatki na tunel środkowy?

Opublikowano
13 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

No ja tez mialem wczesniej ceramike ale robie dlugie trasy i juz mam na Lexusie z przodu mase odpryskow w tym na szybie 😕 Wole sie przed tym jakos lepiej zabezpieczyc. Co do klamek to nie widze sensu oklejac, baby wozic nie bede a sam uwazam zeby nie podrapac 🙂. Na skore wydaje mi sie ze preparaty wlasnie np z colorlock wystarczą. Mam 7 lat, co prawda syntetyk ale jak nowa po takiej kuracji raz na miesiac 

Ja teraz ceramikę mam na skórę. Jak nie masz delikatnej skóry... wróć w 3er takiej nie ma to nie musisz robić nic chyba że masz kremową to jak najbardziej. Ja w poprzednim 10 lat i była super do końca. Co 3 lata czyściłem i zabezpieczałem preparatami Colorlock.

Folia w przypadku szybkich, częstych tras must have. Tutaj odpryski szybko by się pojawiały, zobaczymy jak z folią. 

Opublikowano
1 godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

Do LCI/LCI2 są już formatki na tunel środkowy?

Tam gdzie oklejałem auto sami projektują formatki i już w październiku/listopadzie mieli formatki pod LCI2.

Opublikowano
17 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

ja ta folie chce wziac wlasnie zeby byla odporna na odpryski a tu trzeba na myjce uwazac? 

Chodziło mi o krawędzie i zakończenie folii np: gdy robisz tylko full front. Wówczas gdzieś te zakończenie folii musi się pojawić, np: na dachu, słupkach, itd. I te miejsca są szczególnie narażone, bo można w tych miejscach folię podważyć z bliskiej odległości strumieniem pod ciśnieniem.

Opublikowano
W dniu 22.02.2025 o 19:57, darosso napisał(a):

Jak będziesz miał folię PPF, to lancą na myjni trochę ostrożnie tak na 50 cm od lakieru szczególnie dla opcji full front.

myję całe auto tak jakby folii na aucie nie było i nigdzie się nie oderwała. mam full front + słupki drzwi i wnętrza klamek + ranty drzwi. Myślałem że te pierwsze odlecą ale trzymają się dobrze. Klucz do nie zerwania PPFa to ruszać lancą a nie przyłożyć w 1 miejsce i trzymać.

Odnośnie folii w środku... jak nie masz psa który z pazurami szaleje po aucie to po co wgl coś tam oklejać? Bez przesady. Zamiast PPF w środku lepiej upewnij się że będziesz miał na raty leasingu ;D Oklejają co się da i pieszczą się z wyglądem a potem po 6 miesiącach pełno postów na FB na grupach "oddam leasing" xD 

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, jaworq napisał(a):

myję całe auto tak jakby folii na aucie nie było i nigdzie się nie oderwała. mam full front + słupki drzwi i wnętrza klamek + ranty drzwi. Myślałem że te pierwsze odlecą ale trzymają się dobrze. Klucz do nie zerwania PPFa to ruszać lancą a nie przyłożyć w 1 miejsce i trzymać.

Odnośnie folii w środku... jak nie masz psa który z pazurami szaleje po aucie to po co wgl coś tam oklejać? Bez przesady. Zamiast PPF w środku lepiej upewnij się że będziesz miał na raty leasingu ;D Oklejają co się da i pieszczą się z wyglądem a potem po 6 miesiącach pełno postów na FB na grupach "oddam leasing" xD 

Zgoda. Jak przeglądam niektóre oferty to ludzie potrafią po 2 ratach oddawać ,,bez odstępnego" na 60 rat + bardzo wysoki wykup. Albo Janusze, którym się wydaje, że wezmą taki leasing pojeżdżą rok, dowalą odstępne w kwocie wpłaconych rat 😄 Czasem sobie to liczę i wychodzą takie kwiatki, że finansowanie wychodzi np. 145%. Albo, że samochód po 2 latach jest droższy w przyszłych należnościach od nowego, za gotówkę. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, jaworq napisał(a):

myję całe auto tak jakby folii na aucie nie było i nigdzie się nie oderwała. mam full front + słupki drzwi i wnętrza klamek + ranty drzwi. Myślałem że te pierwsze odlecą ale trzymają się dobrze. Klucz do nie zerwania PPFa to ruszać lancą a nie przyłożyć w 1 miejsce i trzymać.

Odnośnie folii w środku... jak nie masz psa który z pazurami szaleje po aucie to po co wgl coś tam oklejać? Bez przesady. Zamiast PPF w środku lepiej upewnij się że będziesz miał na raty leasingu ;D Oklejają co się da i pieszczą się z wyglądem a potem po 6 miesiącach pełno postów na FB na grupach "oddam leasing" xD 

Na szczęście motoryzacja to niejedyna pasja w moim życiu. Więc jakoś dam radę. Ale dzięki za troskę 🙂

  • Lubię to 1
Opublikowano

@darosso @GrzegorzKo @jaworq w sumie dobre pytanie. Jak ktos oddaje na cesje to mi sie raczej wydawalo ze tylko po to zeby kupic cos lepszego bo w sumie w tym segmencie chyba nic obecnie lepszego niz 340i nie ma na daily. 

Ja mam zamowioną kremową skórę naturalną, nie bede sie przy niej bawił w ceramike bo mi znajac tych partaczy z detailingu to tylko poniszcza srodek (niestety mam zle doswiadczenia). Bedzie regularne czyszczenie i zabezpieczanie chemią. 

Opublikowano

@Sheppard25 niektórzy pewnie tak. Ale większość to pewnie rata ich przygniotła. No bo jak inaczej uzasadnić chęć cesji po kilku miesiącach? Najnowsze wypasione bmw się znudziło? Wątpię. Ja moim m340i śmigam już 2,5 roku i wciąż tak samo cieszy ryja. Jak widzę posty na cesję BMW gdzie ich autorzy mają raty 6-9 tys to jestem w szoku. Rata większa niż 5 tys brutto to wg mnie przesada. Ja za moje m340i płacę 2500 brutto i większej raty bym nie chciał.

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Opublikowano
10 minut temu, jaworq napisał(a):

@Sheppard25 niektórzy pewnie tak. Ale większość to pewnie rata ich przygniotła. No bo jak inaczej uzasadnić chęć cesji po kilku miesiącach? Najnowsze wypasione bmw się znudziło? Wątpię. Ja moim m340i śmigam już 2,5 roku i wciąż tak samo cieszy ryja. Jak widzę posty na cesję BMW gdzie ich autorzy mają raty 6-9 tys to jestem w szoku. Rata większa niż 5 tys brutto to wg mnie przesada. Ja za moje m340i płacę 2500 brutto i większej raty bym nie chciał.

Bardzo dużo drogich samochodów kupują ludzie, którzy ich kupowac nie powinni. Jak kogoś stać to kupuje nie wynajmuje, a leasing z wysokim wykupem to tak naprawdę najem, bo bardzo mało jest tych samochodów wykupowanych.

Jak ktoś potrzebuje koszty to większą rata jest ok. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@GrzegorzKo wykup tez sie wlicza w koszty

@jaworq  zeby dzis miec 2500 brutto rate to trzeba by miec max wklad i max wykup bo teraz golas 330k. W dwa lata ceny pojebalo. Ale zazdro, ja celuje w 6k xD

Opublikowano
3 godziny temu, Sheppard25 napisał(a):

@darosso @GrzegorzKo @jaworq w sumie dobre pytanie. Jak ktos oddaje na cesje to mi sie raczej wydawalo ze tylko po to zeby kupic cos lepszego bo w sumie w tym segmencie chyba nic obecnie lepszego niz 340i nie ma na daily. 

Ja mam zamowioną kremową skórę naturalną, nie bede sie przy niej bawił w ceramike bo mi znajac tych partaczy z detailingu to tylko poniszcza srodek (niestety mam zle doswiadczenia). Bedzie regularne czyszczenie i zabezpieczanie chemią. 

Nałóż sobie sam Colourlock Top Life, prosta aplikacja.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

A ja może trochę kontrowersyjnie, ale uważam, że te całe zabezpieczenia to przepalanie kasy, szczególnie te wszystkie magiczne powłoki. Kasy przy odsprzedaży nie odzyskasz, wszystkie uszkodzenia, które mogłyby wpłynąć na sprzedaż i tak usuniesz na własną rękę (a żadne zabezpieczenie przed nimi by nie ochroniło)... więc po co?  Że się niby łatwiej myje? Zapłacić parę tysięcy, a potem uwiązać się na "przegląd powłoki", bo łatwiej umyć auto? Średnio mnie to przekonuje. Śmigam "golasem". Jakieś tam odpryski są, trudno. Przy odsprzedaży zrobię polerkę, może ze dwie zaprawki na największe odpryski i pójdzie z pocałowaniem ręki, bo inne tematy przypilnowane - olej w silniku, skrzyni itd. 

image.png.57140037b2cd21c4371097d95b44bf00.png

Edytowane przez Popsbangs
  • Lubię to 5
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

@Popsbangs haha, nie no ja nie ze wzgledu na sprzedaz, po prostu auto to taka moja swiatynia xD Jezdze w skarpetach zeby nie pobrudzic xD

Edytowane przez Sheppard25
Opublikowano
6 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

@GrzegorzKo wykup tez sie wlicza w koszty

@jaworq  zeby dzis miec 2500 brutto rate to trzeba by miec max wklad i max wykup bo teraz golas 330k. W dwa lata ceny pojebalo. Ale zazdro, ja celuje w 6k xD

Wlicza się ale dziwnym trapem rzadko ktoś to wykupuje 😜 Pozatym przez RRSO opłacalność wysokiego wykupu jest zneutralizowana aktualnie. 

5 godzin temu, Popsbangs napisał(a):

A ja może trochę kontrowersyjnie, ale uważam, że te całe zabezpieczenia to przepalanie kasy, szczególnie te wszystkie magiczne powłoki. Kasy przy odsprzedaży nie odzyskasz, wszystkie uszkodzenia, które mogłyby wpłynąć na sprzedaż i tak usuniesz na własną rękę (a żadne zabezpieczenie przed nimi by nie ochroniło)... więc po co?  Że się niby łatwiej myje? Zapłacić parę tysięcy, a potem uwiązać się na "przegląd powłoki", bo łatwiej umyć auto? Średnio mnie to przekonuje. Śmigam "golasem". Jakieś tam odpryski są, trudno. Przy odsprzedaży zrobię polerkę, może ze dwie zaprawki na największe odpryski i pójdzie z pocałowaniem ręki, bo inne tematy przypilnowane - olej w silniku, skrzyni itd. 

image.png.57140037b2cd21c4371097d95b44bf00.png

Powłokę można samemu założyć za kilkaset złotych. Potem na myjni w ciągu roku są to realne oszczędności bo raz umyjesz na bezdotykowej za 10zl i będziesz zadowolony, a nie za 20zl a brud zostanie. Co innego płacić u detailera za powłokę 6k to przesada.

Folia PPF na przód oraz w newralgiczne miejsca chroni przed opryskami. Przy dłuższym użytkowaniu jest estetyczniej. Tylko rozmawiamy o oklejeniu wybranych elementów, a nie całego sakchodu.

Jak ktoś ma golasa to później kolejny nabywca nie zwraca na to uwagi. Przy M3, 340i ma to znaczenia dla kolejnego właściciela.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.