Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, MMiko napisał(a):

Chciałbym zabezpieczyć podwozie swojej X5 przed zimą konserwacją woskową. Czy ktoś z Was robił coś takiego w samochodzie na gwarancji? Można coś takiego zrobić bez jej utraty?

Druga sprawa to znalazłem pierwsze wkurzające rzeczy, z których najgorsze są refleksy na szybie od deski rodzielczej. W szczególności jadąc pod słońce, odbija mi się plastik nad kierownicą 😕

Spokojnie , wkrótce przestanie Cię to wkurzać. Pojawią się inne bardziej denerwujące rzeczy 😉

Edytowane przez lukasz822
  • Dziękuję 1
  • Haha 1
Opublikowano

Ponawiając pytanie, czy ktoś dokładał jakieś rzeczy maxtona? mam na myśli spoiler, przedni i tylny spliter (chyba dobrze napisałem :D) i czy cenowo / jakościowo wypada okej w stosunku do OEM?

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.07.2025 o 23:54, radamanthyspl napisał(a):

Ad. 1 Nie widziałem, czy ktoś Ci odpowiedział, ale zielone przy tempomacie będą świecić wyłącznie w krajach, gdzie dopuszczona jest jazda autonomiczna (niewymagająca rąk na kierownicy), na drogach szybkiego ruchu, które uruchamiają dodatkowy tryb tempomatu, zazwyczaj niedostępny do wyboru (assisted driving mode plus).

Natomiast bez problemu zaobserwujesz zielone diody tam, gdzie samochód może w Polsce działać bez ingerencji, wymagając jedynie uwagi - parkowanie, wyjazd z miejsca, etc.

Ciekawi mnie jednak, czy ktos zaobserwoał inne ciekawe zachowanie - zauważyłem kilkukrotnie, że tempomat lubi sie wylaczyc na robotach drogowych, gdy kamera zlapia wielka zolta tablice ze zmieniona organizacja ruchu. Zachowanie logiczne, ale o ile sie nie myle, wydaje mi sie, ze jest niedokumentowane? 

Masz rację, już podczas wyjeżdżania z garażu za pomocą asystenta włączyły się zielone kontrolki. Tak więc wszystko jest w porządku 🙂

 

W dniu 28.07.2025 o 19:45, Rafiksq napisał(a):

Pytanie odnoście końcówek w 40i. To są ori BMW ?

Zamienniki, ale chyba wstyd się przyznać gdzie kupiłem końcówki wydechu do samochodu za ponad pół bańki 😆
Spasowały na prawdę super i dobrze podkreślają wydechy 🙂

 

 

W dniu 1.08.2025 o 09:15, Big_daddy napisał(a):

nie ma potrzeby 🙂 Mozesz zrobic tylko wiecej kuku. X5 sa bardzo dobrze zabezpieczone. 

 

Serio? Jak to u Was wygląda po zimie, nie wychodzi ruda na elementach zawieszenia? U mnie sporo śniegu zimą, drogi mocno zasolone.

 

 

W dniu 1.08.2025 o 10:53, lukasz822 napisał(a):

Spokojnie , wkrótce przestanie Cię to wkurzać. Pojawią się inne bardziej denerwujące rzeczy 😉

Weź nie strasz. Co może się pojawić? 😛

 

W dniu 1.08.2025 o 12:10, jaavi666 napisał(a):

Ponawiając pytanie, czy ktoś dokładał jakieś rzeczy maxtona? mam na myśli spoiler, przedni i tylny spliter (chyba dobrze napisałem :D) i czy cenowo / jakościowo wypada okej w stosunku do OEM?


Ja będę montował. Zawiozłem już do "foliarza" 😄, który będzie oklejał samochód i dodatkowo zabezpieczy te dokładki. Montaż zrobię albo u niego, albo samodzielnie.
Przymierzałem przykładając do samochodu i tak: Spoiler wygląda świetnie, przednia dokładka rewelacja, tylną ciężko mi było ustawić, ale też wydaje się okej.
Trochę średnio podobają mi się dokładki pod progi, bo są w kształcie u oraz wymagają wycięcia dziury na projektory.

Edytowane przez MMiko
Opublikowano
24 minuty temu, MMiko napisał(a):

Serio? Jak to u Was wygląda po zimie, nie wychodzi ruda na elementach zawieszenia? U mnie sporo śniegu zimą, drogi mocno zasolone.

To nie toyota 😂. Serio nawet za 10 lat to auto nie zgnije ..i nie ma co kasy pakowac. 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, MMiko napisał(a):

Serio? Jak to u Was wygląda po zimie, nie wychodzi ruda na elementach zawieszenia? U mnie sporo śniegu zimą, drogi mocno zasolone.

mam 10 letnie f15 z przebiegiem 300tyś, jeździ również do Estonii, Norwegii czy Szwecji. Od dołu brak korozji.
Od E60/E90 mocno poprawili zabezpieczenie antykorozyjne (czyli od prawie 20 lat 😄 )
Nie pchałbym się tu w koszty

  • Lubię to 1
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
8 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

To nie toyota 😂. Serio nawet za 10 lat to auto nie zgnije ..i nie ma co kasy pakowac. 

No teraz to gruuubo poleciałeś, aż za bardzo 🤣🤣
 

4 godziny temu, nomad66 napisał(a):

mam 10 letnie f15 z przebiegiem 300tyś, jeździ również do Estonii, Norwegii czy Szwecji. Od dołu brak korozji.
Od E60/E90 mocno poprawili zabezpieczenie antykorozyjne (czyli od prawie 20 lat 😄 )
Nie pchałbym się tu w koszty

Oni chyba tam nie solą dróg? No chyba, że się mylę.
To dla mnie byłby plus. Kodiaqa nie zabezpieczyłem i dość szybko zaczęła go łapać ruda na śrubach, później wahaczach, amortyzatorach itp.

 

4 godziny temu, Marchall napisał(a):

Mnie najbardziej wkurza brak czujnikow otwierania drzwi tylnych. Ten z bmw, ktory to usunal w lci powinien wyleciec. 

W sumie dla mnie ogromnym plusem jest to, że samochód się odblokowuje podczas zbliżania do samochodu. Za klamkę otwieram tylko pod domem, czyli tu gdzie jest wyłączone działanie zbliżeniowe podczas odblokowywania.

Opublikowano
31 minut temu, MMiko napisał(a):

 

W sumie dla mnie ogromnym plusem jest to, że samochód się odblokowuje podczas zbliżania do samochodu. Za klamkę otwieram tylko pod domem, czyli tu gdzie jest wyłączone działanie zbliżeniowe podczas odblokowywania.

No i pod tym domem mnie to najbardziej wkurza bo chwytam za klamke z tylu jak wchodzi dzieciak czy cos chce zapakowac a tu blokada. Czasami jest tak ze drzwi z przodu otwarte a z tylu i tak zablokowane, wiec trzeba zablokowac i odblokowac. W pre lci nie bylo z tym problemu

Opublikowano
22 godziny temu, Marchall napisał(a):

No i pod tym domem mnie to najbardziej wkurza bo chwytam za klamke z tylu jak wchodzi dzieciak czy cos chce zapakowac a tu blokada. Czasami jest tak ze drzwi z przodu otwarte a z tylu i tak zablokowane, wiec trzeba zablokowac i odblokowac. W pre lci nie bylo z tym problemu

W sumie to nie jest wytłumaczenie, ale wiele marek zrezygnowało z czujników w tylnych klamkach. Wiadomo - oszczędności, ale w premium to nie pasuje.

Opublikowano (edytowane)

Brak czujników w tylnych klamkach to jest jedna z tych beznadziejnych oszczędności kiedy zastanawiasz się co jeszcze wyjęli, czego akurat nie zauważyłeś lub czego nie da się zauważyć, np. wygłuszenia.

Podobnie z oświetleniem LED na tylnych drzwiach - w przeciwienstwie do przednich, na tylnych swieci sie tylko pasek LED w elemencie aluminiowym, a nie ma już oświetlenia w uchwycie, za który łapie się, żeby zamknąć drzwi.

BMW skończyło się na G05 przedlift. 

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Brak czujników w tylnych klamkach to jest jedna z tych beznadziejnych oszczędności kiedy zastanawiasz się co jeszcze wyjęli, czego akurat nie zauważyłeś lub czego nie da się zauważyć, np. wygłuszenia.

Podobnie z oświetleniem LED na tylnych drzwiach - w przeciwienstwie do przednich, na tylnych swieci sie tylko pasek LED w elemencie aluminiowym, a nie ma już oświetlenia w uchwycie, za który łapie się, żeby zamknąć drzwi.

BMW skończyło się na G05 przedlift. 

A tego braku oświetlenia w tylnych drzwiach nie zauważyłem, dziady jedne🤦🏻‍♂️.  Lasery też imho byly nieco lepsze niz lampy w lci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dodajmy do tego co napisaliscie brak fizycznych przyciskow i mnogosc systemow ktore trzeba wyłaczac przed jazda zeby nerwow nie stracic. Efekt...nadal jezdze starszym juz preLCI.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
36 minut temu, Michael1916 napisał(a):

Dodajmy do tego co napisaliscie brak fizycznych przyciskow i mnogosc systemow ktore trzeba wyłaczac przed jazda zeby nerwow nie stracic. Efekt...nadal jezdze starszym juz preLCI.

Akurat to co piszesz to dla mnie ok. Stare wnetrze dla mnie bylo mocno outdated. Mi z kolei brak fizycznych przyciskow nie przeszkadza i samo wnetrze jest duzo nowoczesniejsze jak dla mnie. 

Opublikowano
11 godzin temu, Marchall napisał(a):

A tego braku oświetlenia w tylnych drzwiach nie zauważyłem, dziady jedne🤦🏻‍♂️.  Lasery też imho byly nieco lepsze niz lampy w lci

No akurat w wielu dostępnych testach, ktoś kiedyś tu załączył okazuje się, że led LCI jest znacznie lepszy niż laser.

Opublikowano
2 godziny temu, Marchall napisał(a):

Akurat to co piszesz to dla mnie ok. Stare wnetrze dla mnie bylo mocno outdated. Mi z kolei brak fizycznych przyciskow nie przeszkadza i samo wnetrze jest duzo nowoczesniejsze jak dla mnie. 

Dla mnie tez nowe wnętrze jest mega w porównaniu z przed LCI.

Opublikowano
1 godzinę temu, lukasz822 napisał(a):

No akurat w wielu dostępnych testach, ktoś kiedyś tu załączył okazuje się, że led LCI jest znacznie lepszy niż laser.

Nie wiem kto te testy robił, ale jeżdżę czasem X5 siostry z laserem, i lampy LCI  z X6, ktore mam,  im do piet nie dorastają

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, lukasz822 napisał(a):

No akurat w wielu dostępnych testach, ktoś kiedyś tu załączył okazuje się, że led LCI jest znacznie lepszy niż laser.

Nie mogę na szybko znaleźć takiego testu x5 laser vs x5 led lci. Jezeli takich testow jest wiele dostepnych to wrzuc prosze link, chetnie zobacze wnioski. Bo jako uzytkownik obu nie widze przewagi led lci

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.