Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Okno dachowe - Podobnie jak Maciek, łamałem się długo i ostatecznie nie wziąłem. Zaznaczę, że do tej pory prawie w każdym aucie miałem.

Zalety:
- doświetlone wnętrze (jeśli wnętrze jest czarne, to okno dachowe robi różnicę; ja akurat wziąłem wnętrze jasne)
- wrazenie przestrzeni dla pasazerow z tyłu (u mnie nikt z tyłu właściwie nie jeździ)
- wiosną i jesienią przyjemnie jeździ się z otwartym, tylko ze warunkiem jest, ze nie jest to trasa, a turlanie sie do 80 km/h po drogach między mniejszymi miejscowościami; jeżeli ekspresówka lub autostrada to użytek zerowy
- łatwiej odsprzedać samochód, przynajmniej tak mi się wydaje
 
Wady:
- cena (w X5 jest to upchnięte w Pakiet Travel za 15 600, a jak już się okno dachowe weźmie, to kusi Sky Lounge LED za dodatkowe 4 400, razem 20 000)
- zwiększony hałas
- ryzyko przeciekania (widywałem na Bimmerpost zdjęcia z problemami jakie ludzie mają, włącznie z pofałdowaną od wilgoci roletą okna dachowego)
- ryzyko trzeszczenia (obecnie w Audi mam panoramę i szczególnie na skośnych podjazdach auto całe "chodzi")
- nie do konca znane skutki w zakresie bezpieczenstwa przy dachowaniu
- bardzo duza dodatkowa masa w najgorszym mozliwym miejscu (na samej gorze), nawet do 100 kg dodatkowo przy dużych panoramach, a ta w X5 do takich należy
- szybsze nagrzewanie sie wnetrza latem, ale trzeba być fair i z drugiej strony mozliwosc szybkiego przewietrzenia samochodu
 
W przypadku X5 G05 są jeszcze dwa aspekty, które pomogły mi podjąć decyzję:
- przednia i boczne szyby są wyjątkowo wysokie, podczas jazd testowych, mimo braku okna dachowego, nie miałem uczucia klaustrofobii jak w X6 lub autach niskich typu limuzyna/coupe
- innym razem byłem na jeździe testowej X5 z oknem dachowym i przez to, że w G05 dach jest wysoko prawie jak w vanie, to miałem wrażenie, że do okna dachowego jest jakoś dziwnie daleko; efekt był taki, że mimo otwartego okna dachowego nie bardzo czułem jego obecność
 
Gdybym zamawiał X6, na 100 % wziąłbym okno dachowe.
Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Teraz mam szklany dach w serii 8 ktorej sam nie konfigurowalem. W X5 nie mam (moj wybor przy konfiguracji). Mam wiec na co dzien porownanie. Sam nigdy nie konfigurowalem samochodu z oknem dachowym bo podzielam argumenty przytoczone przez Semtexa. Stalem sie po tym doswiadczeniu bardziej radykalny jesli chodzi o ta opcje wyposażenia - nie kupie samochodu ze szklanym dachem nigdy wiecej. Jesli egzemplarz uzywany/ze stocku bedzie w to wyposazony to szukam dalej.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 5.04.2025 o 11:50, buster12 napisał(a):

zdjęć mało i do tego bardzo przypadkowe

To ja podam inny przykład. Kilka lat temu sprzedawałem f10, postarałem się, aby zdjęcia były ładne, pokazywały każdy element auta. Sprzedawałem 2-3 miesiące. 
 

Jakoś tydzień temu wystawiłem F40 na sprzedaż. Wstawiłem stare przypadkowe zdjęcia, bo nie miałem czasu na zrobienie nowej sesji. Auto sprzedałem w 2 dni 🙂 

 

 

  • Dziękuję 1

2015: Jatoba Brown F10 520d xdrive B47 (ex) | 2019: Bluestone G32 640i xDrive B58C | 2020: Melbourne Red F40 120i FWD B48 (ex) | 2025: Manhattan Green G05 40i xDrive B58N | https://www.instagram.com/gran.turismo.g32/ | https://www.instagram.com/red.bmw.f40/

Opublikowano
9 minut temu, geno1234 napisał(a):

To ja podam inny przykład. Kilka lat temu sprzedawałem f10, postarałem się, aby zdjęcia były ładne, pokazywały każdy element auta. Sprzedawałem 2-3 miesiące. 
 

Jakoś tydzień temu wystawiłem F40 na sprzedaż. Wstawiłem stare przypadkowe zdjęcia, bo nie miałem czasu na zrobienie nowej sesji. Auto sprzedałem w 2 dni 🙂 

 

 

Piękna historia, ale, jak to mówią kasy samoobsługowe w biedronce - „potrzebne informacje” 🙂 jak cena dobra to nikt nie patrzy na takie kwestie. Jak starsze auta za podobnie. Tu kolega sprzedaje praktycznie nowe auto, ba, robi cesje leasingu. Konkurujesz z nowymi autami z konfiguratora.

Opublikowano

Ja uwielbiam swój szyber dach i zawsze go dobieram w konfiguracji. Nic nie trzeszczy, nie przecieka (odpukać) jak jest cieplutko to tak do 110 km/h jadę z otwartym i pięknie szumi. Latem, na wakacjach, prawie zawsze wieczorem jadę przy otwartym dachu. Zimą jest przyjemnie jasno, dzieciaki z tyłu mogą czytać przy świetle dziennym, latem do schłodzenia jest klimatyzacja 🙂

  • Lubię to 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, buster12 napisał(a):

Piękna historia, ale, jak to mówią kasy samoobsługowe w biedronce - „potrzebne informacje” 🙂 jak cena dobra to nikt nie patrzy na takie kwestie. Jak starsze auta za podobnie. Tu kolega sprzedaje praktycznie nowe auto, ba, robi cesje leasingu. Konkurujesz z nowymi autami z konfiguratora.

To prawda - rabaty rzędu 18-20% na nowe X5 do produkcji nie pomagają… ale liczę, że moja oferta przekona chętnych nawet przy takich poziomach rabatu, dających cenę zakupu na poziomie 550 brutto za auto w konfiguracji analogicznej do mojej. Porównując jabłka do jabłek, mój latający dywan zostawia komuś w kieszeni minimum 80 tys i 5-7 miesięcy czekania na odbiór (niższa cena, koła zimowe, zabezpieczenie lakieru). Jacyś zainteresowani już dzwonią - zapewne w ślad za zmianą treści ogłoszenia, które przepisałem uwzględniając Wasze rady 👌

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, Carlito-Carlito napisał(a):

Ja uwielbiam swój szyber dach i zawsze go dobieram w konfiguracji. Nic nie trzeszczy, nie przecieka (odpukać) jak jest cieplutko to tak do 110 km/h jadę z otwartym i pięknie szumi. Latem, na wakacjach, prawie zawsze wieczorem jadę przy otwartym dachu. Zimą jest przyjemnie jasno, dzieciaki z tyłu mogą czytać przy świetle dziennym, latem do schłodzenia jest klimatyzacja 🙂

I super! Brzmi jak dobry zakup, dobrze wpasowany w Twoje potrzeby

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, maciek_w napisał(a):

To prawda - rabaty rzędu 18-20% na nowe X5 do produkcji nie pomagają… ale liczę, że moja oferta przekona chętnych nawet przy takich poziomach rabatu, dających cenę zakupu na poziomie 550 brutto za auto w konfiguracji analogicznej do mojej. Porównując jabłka do jabłek, mój latający dywan zostawia komuś w kieszeni minimum 80 tys i 5-7 miesięcy czekania na odbiór (niższa cena, koła zimowe, zabezpieczenie lakieru). Jacyś zainteresowani już dzwonią - zapewne w ślad za zmianą treści ogłoszenia, które przepisałem uwzględniając Wasze rady 👌

Takie rabaty to chyba tylko broker, ale poprawcie mnie jesli sie myle. A nie kazdy zaufa brokerowi i ostatecznie wybierze bezposrednio salon.

Maciek, ile % katalogu obecnie wynosi u Cb cena (kapital, bez odsetek)?

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano (edytowane)

A orientujecie sie jak wyglada sytuacja z rabatem na zawód? Jakie poziomy i czy łączą je z promo lease? Ostatnio mój zawód wpisali na listę. Jak zamawiałem to go nie było na liście, za chwilę odbiór. Zastawiam się czy się w…rwię😀

Edytowane przez Marchall
Opublikowano (edytowane)

U mnie must have to rolety z tyłu. Przecierpiałem, że nie są automatycznie (w aucie za 800k+!!!). Są także tylko w pakiecie travel a więc ze szklanym dachem. Jak się okazało miałem mnóstwo szczęścia bo przeciekający dach to nie są jednostkowe przypadki tylko cała masa samochodów. I to głównie X5M! Kumpel w serwisie mówi że nie da się z tym nic zrobić - wymieniają uszczelki a klient wraca i dalej cieknie. 
 

93c399cf-62d5-4380-874a-979fb9f80628.jpeg

Edytowane przez _holek
  • Przykro mi 3
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

Takie rabaty to chyba tylko broker, ale poprawcie mnie jesli sie myle. A nie kazdy zaufa brokerowi i ostatecznie wybierze bezposrednio salon.

Maciek, ile % katalogu obecnie wynosi u Cb cena (kapital, bez odsetek)?

Jakieś 73% z odstępnym - licząc brutto kapitał / brutto katalog (do obliczenia wziąłem konfigurację w pełni zbieżną z moją, tj. w tanzanicie, z moją tapicerką i fotelami,   z pakietami gwarancyjnymi i serwisowymi na 5 lat, z kompletem kół zimowych od BMW, bez panoramy i dodatków, których u siebie nie mam; konfigurator za taki wariant podaje 681 tys brutto, koła policzyłem za 19 tys brutto - bo tyle ja też zapłaciłem; razem na okrągło 700 brutto cena z konfiguratora za nowe auto takie jak moje)

O rabatach 18-20% powiedział mi ostatnio dealer, jak go pytałem o wzięcie mojego w rozliczeniu; sam tyle dostałem przy zamówieniu, ale kupując przez brokera

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
17 minut temu, maciek_w napisał(a):

 

O rabatach 18-20% powiedział mi ostatnio dealer, jak go pytałem o wzięcie mojego w rozliczeniu; sam tyle dostałem przy zamówieniu, ale kupując przez brokera

A ile Ci zaproponowali w salonie? Piotrek mówił że w jego przypadku 40% poniżej ceny, którą on wystawił. U Ciebie zakładam tą różnica nie będzie aż taka duża.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

powiedzmy, że nasze oczekiwania nie spotkały się i nie było szans na porozumienie - rozpiętość w kwotach była nie do pogodzenia

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem, że suvy traca na wartosci stosunkowo mało wiec to nie to samo (dlatego zawsze kupuje nowe) ale za roczne BMW 840d zapłaciłem -40% od wartości katalogowej. Moze wiec X5 ładnie skonfigurowane -30% (pewnie na tym stanie po negocjacjach) od katalogu to nie jest wcale zła oferta.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, maciek_w napisał(a):

 

Szklany dach ma swoje zalety i ja je doskonale rozumiem. Nie zamówiłem celowo, bo mam takie czy inne przemyślenia w kwestii jego "innych zalet", plus mam za sobą inne auto, w którym dzieci non stop prosiły o zasłonięcie dachu, "bo im świeci w oczy". Zatem to kwestia "use case'u" - mi dach nie był do niczego potrzebny (łamałem się długo, bo bez niego nie można mieć audio Bowers&Wilkins, jednak ostatecznie odpuściłem)

 

Haka również nie brałem świadomie. Po pierwsze nikomu nie pozwolę zbliżyć się do samochodu z rowerem, przyczepką, bagażnikiem dachowym lub innym klamotem, który rodzi ryzyko zarysowania lakieru... Masakra. A po drugie, wg sprzedawcy dodanie haka usuwa opcję otwierania bagażnika machnięciem nogi pod zderzakiem. Nie wiem, czy to na 100% prawda, nie sprawdzałem, przyjąłem ten argument sprzedawcy z ulgą i uznałem, że wszelkie ewentualne dyskusje w domu o wożeniu rowerów ucinamy na tym etapie 😇😅

 

Pakietu off-road nie można mieć w M60i

 

A jasne lakiery bardzo lubię, biały metalik był długo na krótkiej liście, przegrał po tym, jak zobaczyłem jedno auto w Tanzanite Blue w pełnym słońcu... Petarda 

Można otwierać klapę również z hakiem, natomiast co do argumentu, że nie zbliżysz się do auta z rowerem lub przyczepą to dla przykładu ja w kolejnym samochodzie mam hak gdzie wożę kolejny rok 4 rowery i nigdy nic nie uszkodziło mi lakieru, a patrząc tymi kategoriami to w mieście pod marketem też nie można parkować, bo tam to dopiero jest ryzyko uszkodzenia lakieru przez inne samochody…

dodatkowo myślę , że hak jest atutem w sprzedaży, bo dołożenie haka nie ma sensu ze względu na koszty i ingerencję chociażby dodatkowa chłodnica, czy wymiana półosi … kiedyś z ciekawości pytałem to dołożenie w serwisie ok.30tys pln. 

Edytowane przez lukasz822
  • Lubię to 2
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

A to po co ? Pakiet offroad kasuje skretna tylna os z automatu oraz jest totalnie bez uzyteczny.

Mieszkam w górach. Dodatkowe osłony podwozia, dodatkowe tryby pracy napędu, czy regulacja wysokości nadwozia to dla mnie bardzo ważny aspekt.

 

 

11 godzin temu, maciek_w napisał(a):

 

Szklany dach ma swoje zalety i ja je doskonale rozumiem. Nie zamówiłem celowo, bo mam takie czy inne przemyślenia w kwestii jego "innych zalet", plus mam za sobą inne auto, w którym dzieci non stop prosiły o zasłonięcie dachu, "bo im świeci w oczy". Zatem to kwestia "use case'u" - mi dach nie był do niczego potrzebny (łamałem się długo, bo bez niego nie można mieć audio Bowers&Wilkins, jednak ostatecznie odpuściłem)

 

Haka również nie brałem świadomie. Po pierwsze nikomu nie pozwolę zbliżyć się do samochodu z rowerem, przyczepką, bagażnikiem dachowym lub innym klamotem, który rodzi ryzyko zarysowania lakieru... Masakra. A po drugie, wg sprzedawcy dodanie haka usuwa opcję otwierania bagażnika machnięciem nogi pod zderzakiem. Nie wiem, czy to na 100% prawda, nie sprawdzałem, przyjąłem ten argument sprzedawcy z ulgą i uznałem, że wszelkie ewentualne dyskusje w domu o wożeniu rowerów ucinamy na tym etapie 😇😅

 

Pakietu off-road nie można mieć w M60i

 

A jasne lakiery bardzo lubię, biały metalik był długo na krótkiej liście, przegrał po tym, jak zobaczyłem jedno auto w Tanzanite Blue w pełnym słońcu... Petarda 

Może nie będzie tak źle ze szklanym dachem. Tu ponoć nie ma dużego wpływu na wyciszenie wnętrza, a odnośnie przenikających w dużej ilości promieni słonecznych, to zawsze mogę go dodatkowo przyciemnić, ale zobaczę jak będzie 🙂

Samochód praktycznie od razu po odbiorze idzie do oklejenia, więc taki zabieg powinien zniwelować ryzyko uszkodzenia lakieru. Obecnie jeżdzę co jakiś czas z przyczepką przewożąc quada i nigdy nic przez to w samochodzie nie uszkodziłem.
Bagażnik rowerowy też podpinam. W Skodzie jest to tak rozwiązane, że jak się podpina wtyk zasilający oświetlenie przyczepy / bagażnika na hak, to tylna klapa nie podniesie się sama, a tylko się odblokuje i trzeba ją ręcznie podnieść - fajne zabezpieczenie właśnie na taki wypadek. Ktoś może potwierdzić czy w BMW też jest coś takiego?
Do tego podłączenie przyczepy wyłącza tylne czujniki cofania oraz boczne radary martwego pola, czy asystenta wyjazdu.

Masz rację, w M60i nie można mieć pakietu offroad, ale to w sumie zrozumiałe. To już bardzo inna, mocno sportowa specyfikacja tego modelu.

Odnośnie lakieru, to wybrałem Sao Paulo 😄 Obecnie mam kolor lava blue - w pełnym słońcu niebieski, mieniący się lekko zielonkawym metalikiem. Przy słabszym świetle, po prostu ciemny niebieski, granatowy. Piękny kolor, ale musi być czysty. Często po umyciu w lecie wystarczy odrobina kurzu z powietrza i już to nie jest to 😉 Lubię takie kolory, Tanzanite blue jest również w "moich" kolorach, ale teraz potrzebuję coś dla odmiany 😄
 

 

 

12 godzin temu, ubejane napisał(a):

Pakiet „off road” nie jest dostępny w m60i

Racja 👍

Edytowane przez MMiko
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
47 minut temu, lukasz822 napisał(a):

co do argumentu, że nie zbliżysz się do auta z rowerem lub przyczepą to dla przykładu ja w kolejnym samochodzie mam hak gdzie wożę kolejny rok 4 rowery i nigdy nic nie uszkodziło mi lakieru, a patrząc tymi kategoriami to w mieście pod marketem też nie można parkować, bo tam to dopiero jest ryzyko uszkodzenia lakieru przez inne samochody…

Znając moje szczęście, pierwsza próba zapakowania roweru na bagażnik montowany na haku, albo nawet i samego bagażnika, skończyłaby się płaczem… nie mam haka, nie mam dylematów 😉

A jak mowa o marketach… cóż, mi często dłużej zajmuje szukanie miejsca jak najdalej od sklepu i marsz tam i z powrotem, niż same zakupy 🤣. Przyznam, że mam tak już od czasów F10, czyli jakieś 10 lat. Zdążyłem przywyknąć 

  • Lubię to 2

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
2 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Znając moje szczęście, pierwsza próba zapakowania roweru na bagażnik montowany na haku, albo nawet i samego bagażnika, skończyłaby się płaczem… nie mam haka, nie mam dylematów 😉

A jak mowa o marketach… cóż, mi często dłużej zajmuje szukanie miejsca jak najdalej od sklepu i marsz tam i z powrotem, niż same zakupy 🤣. Przyznam, że mam tak już od czasów F10, czyli jakieś 10 lat. Zdążyłem przywyknąć 

Rozumiem, bo mam podobnie z parkowaniem, też parkuje w bezpiecznej odległości, ale czasem i tam trafi się ktoś kto nie potrafi otworzyć drzwi …

  • Przykro mi 1
Opublikowano
6 godzin temu, Semtex93 napisał(a):
- przednia i boczne szyby są wyjątkowo wysokie, podczas jazd testowych, mimo braku okna dachowego, nie miałem uczucia klaustrofobii jak w X6 lub autach niskich typu limuzyna/coupe
- innym razem byłem na jeździe testowej X5 z oknem dachowym i przez to, że w G05 dach jest wysoko prawie jak w vanie, to miałem wrażenie, że do okna dachowego jest jakoś dziwnie daleko; efekt był taki, że mimo otwartego okna dachowego nie bardzo czułem jego obecność
 
Gdybym zamawiał X6, na 100 % wziąłbym okno dachowe.

Czyli nie tylko ja mam takie wrażenie w X6 🤪 Siedziałem w salonie przez chwilę i miałem wrażenie że przednia szyba jest na tyle pochylona, że pole widzenia mam niesamowicie przez to ograniczone (wyjątkowo wąskie).

Opublikowano
32 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Znając moje szczęście, pierwsza próba zapakowania roweru na bagażnik montowany na haku, albo nawet i samego bagażnika, skończyłaby się płaczem… nie mam haka, nie mam dylematów 😉

A jak mowa o marketach… cóż, mi często dłużej zajmuje szukanie miejsca jak najdalej od sklepu i marsz tam i z powrotem, niż same zakupy 🤣. Przyznam, że mam tak już od czasów F10, czyli jakieś 10 lat. Zdążyłem przywyknąć 

Czyli mamy podobnego pecha. Kiedyś wysłałem żonę po piankę montażową do marketu. Zaparkowała obok seicento (wiadomo pancerne auto). Żona po chwili wraca, tylne drzwi wgięte, mocne zarysowania. Pech, że akurat w markecie nie było operatora odpowiedzialnego za monitoring. Nagrało się co nieco na videorejestratorze. Facet pakował się do auta, zostawił uchylone drzwi pasażera, które się po prostu otworzyły od wiatru uderzając w moje. Niestety, chłop uciekł. Na szczęście dzięki nagraniom, policja szybko go odnalazła i naprawa była z jego OC.

Drugie zajście, to wgniecione drzwi pasażera, jakby od haku holowniczego. Nie wiem kiedy się to stało, wyszło po jakimś czasie.
Przez dwie takie "głupotki" miałem malowane wszystkie drzwi (pasażera z przodu wymienione) oraz błotnik.

  • Przykro mi 1
Opublikowano
11 godzin temu, MMiko napisał(a):

Dodatkowe osłony podwozia, dodatkowe tryby pracy napędu, czy regulacja wysokości nadwozia to dla mnie bardzo ważny aspekt.

Powiem tak - oslone mozna dolozyc, a te tryby nie wiele daja 🤭, to nie terenowka a suv. Os skretna duzo lepsza jest akurat.

Nie mniej jednak szanuje za decyzje.

  • Lubię to 1
Opublikowano
13 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Powiem tak - oslone mozna dolozyc, a te tryby nie wiele daja 🤭, to nie terenowka a suv. Os skretna duzo lepsza jest akurat.

Nie mniej jednak szanuje za decyzje.

Osłony wiadomo, to akurat dodatek 🙂 Jeździłeś może w ośnieżonym terenie? Szczerze - wziąłem to w ciemno. W Kodiaqu mam tryb off-road i dobrze to działa, haldex daje radę. Z automatu aktywuje się asystent zjazdu, podjazdu, napęd zmienia nieco ustawienia, na systemie infotaiment pojawiają się informacje jak kompas, przechył, wysokość npm itp. (taki bajer). Wiem, że to SUV i bardzo dobrze, bo zależy mi na komforcie. Zimą jeżdżę po śliskim i ośnieżonym terenie, wjeżdżam i zjeżdżam ze stromych wzniesień. Mam nadzieję, że te systemy w BMW dadzą radę 🙂 

Opublikowano

Infotainment z przechyłami i wskazaniem mocy każdego z kół jest w standardzie. Tak samo asystent zjazdu (podjazdu może też, ale nie testowałem).

Opublikowano
9 minut temu, buster12 napisał(a):

Infotainment z przechyłami i wskazaniem mocy każdego z kół jest w standardzie. Tak samo asystent zjazdu (podjazdu może też, ale nie testowałem).

Ciekawi mnie tryb xSnow oraz blokada mechanizmu różnicowego, która jest w tym pakiecie. To powinno być mocnym atutem przy wjeżdżaniu zimą na wzniesienia.
Pakiet xOffroad zawiera również aktywne zawieszenie pneumatyczne obu osi (po za pakietem 10300zł).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.