Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, Dr. Max napisał(a):

Jeżeli masz przychody w EUR to polecam sprawdzenie leasingu w EUR w PKO Leasing, wychodzi korzystniej niż w BMW FS przy tych samych parametrach.

A jak kalkulują cenę w EUR? Dalej bank kupuje od Deleara w PLN i liczy po swoim kursie kupna z mało atrakcyjnym spreadem? (co oznacza na wstępie dodatkowe koszty rzędu kilku %)

Opublikowano
17 godzin temu, MMiko napisał(a):

Taki wykup zaproponował specjalista finansowania w salonie. Ja tylko wskazałem ile wpłacę i ile chcę rat.

W taki sposób to sobie nie pomagasz. Lepiej zdecydować czy planujesz auto wykupić - wtedy trzeba walczyć o całkowity koszt leasingu. Czy może idziesz w najem - wtedy liczy się pierwsza wpłata i koszt raty. Samych wariantów comfort lease dla danego modelu będzie kilka. 

Opublikowano
1 godzinę temu, czesiek25 napisał(a):

W taki sposób to sobie nie pomagasz. Lepiej zdecydować czy planujesz auto wykupić - wtedy trzeba walczyć o całkowity koszt leasingu. Czy może idziesz w najem - wtedy liczy się pierwsza wpłata i koszt raty. Samych wariantów comfort lease dla danego modelu będzie kilka. 

Kluczowe jest, jak będzie wyglądała nowa X5. Jeżeli będzie udziwniona jak nowe modele (a prawdopodobnie tak może być), to chcę wykupić.

Opłata wstępna nie może być większa niż 35%

Cena wykupu cały czas oscyluje w okolicy 50% wartości początkowej i tego nie można zmienić 😕 Jedynie zmniejszają się miesięczne raty.
Oczywiście piszę tutaj o Comfort Lease. Ponoć przy tradycyjnym leasingu, można zmienić, ale nie można wziąć re-leasingu przy wykupie. Zależy mi, aby kwotę wykupu ponownie zaliczyć do kosztów.

Opublikowano

Prawda jest taka, ze jaki by nie byl produkt finansowy (leasing czy najem), to w 99 % RV jest policzone przez podmiot finansujący na tyle "bezpiecznie", żeby zawsze byli na pozycji wygranej. Inaczej mówiąc, w 99 % przypadków zawsze opłaca się wykupić auto i potem sprzedać na własną rękę. Mimo obowiązku zapłaty później podatków od różnicy <<cena sprzedaży>> - <<cena wykupu>>.

  • Lubię to 2
Opublikowano
4 godziny temu, czesiek25 napisał(a):

W taki sposób to sobie nie pomagasz. Lepiej zdecydować czy planujesz auto wykupić - wtedy trzeba walczyć o całkowity koszt leasingu. Czy może idziesz w najem - wtedy liczy się pierwsza wpłata i koszt raty. Samych wariantów comfort lease dla danego modelu będzie kilka. 

Jedna z najbardziej korzystnych opcji wygląda w ten sposób. Wszędzie wykup w tej samej cenie. Ponoć nie można zwiększyć wysokości raty aby wartość rezydualna została zmniejszona. Jest to wyliczone przez system i koniec 🫣

 

Zrzut ekranu 2025-02-27 o 19.25.17.png

Opublikowano
39 minut temu, MMiko napisał(a):

Ponoć nie można zwiększyć wysokości raty aby wartość rezydualna została zmniejszona. Jest to wyliczone przez system i koniec

No RV nie zmienisz. Ale ona będzie inna w innych bankach. Z reguły poza BMW FS będzie niższa. Jak Ci zależy na mniejszym RV, szukaj na zewnątrz.

Ogólnie 110% kosztu na takim leasingu to dobry wynik. Tyle że liczony od dość skromnego rabatu (czyli masz mniejszy rabat ale lepsze oprocentowanie). Zwróć uwagę że masz stale raty, to obecnie daje mniejsza ratę. Ale gdyby stopy spadły przez te 3 lata to różnie może być. Ale to gdybanie.

Generalnie -> masz ofertę zoptymalizowaną na najmniejszą ratę na moje oko.

Opublikowano
1 godzinę temu, Semtex93 napisał(a):

Prawda jest taka, ze jaki by nie byl produkt finansowy (leasing czy najem), to w 99 % RV jest policzone przez podmiot finansujący na tyle "bezpiecznie", żeby zawsze byli na pozycji wygranej. Inaczej mówiąc, w 99 % przypadków zawsze opłaca się wykupić auto i potem sprzedać na własną rękę. Mimo obowiązku zapłaty później podatków od różnicy <<cena sprzedaży>> - <<cena wykupu>>.

Generalnie prawda, z wyjątkiem 1) elektryków 2) Perfect Lease w Audi 🙂

 

Opublikowano

kolego MMiko, BMW ma dwie opcje finansowania:

1. BMW Comfort Lease > to jest to co Ty wklejasz. W tej opcji maksymalna wpłata to ~35%; okres finansowania od 24 do 60 miesięcy; no i NIEOBOWIĄZKOWY wykup na poziomie 45-50%(dokładną wartość wyliczają jakoś na koniec trwania umowy);

2. BMW Leasing Operacyjny > Pierwsza wpłata od 0 do ~45%; okres finansowania od 24 do 60 miesięcy; OBOWIĄZKOWY wykup na poziomie 1zł -45% (w zależności od okresu trwania umowy)

 

Opublikowano
18 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

A jak kalkulują cenę w EUR? Dalej bank kupuje od Deleara w PLN i liczy po swoim kursie kupna z mało atrakcyjnym spreadem? (co oznacza na wstępie dodatkowe koszty rzędu kilku %)

Wg średniego kursu NBP z dnia zawierania umowy leasingu.

Opublikowano
3 godziny temu, Dr. Max napisał(a):

Wg średniego kursu NBP z dnia zawierania umowy leasingu.

przeważnie na lekko zaniżonym kursie NBP, który można negocjować.

Opublikowano (edytowane)

Teraz się nie bierze leasingu w euro, bo euro jest w grubym dołku i jak ono wzrośnie ( co jest pewne ) to rata mega skoczy. A ten wklejony najem CL jest bardzo tani, masz tam 10% w odsetkach, to bardzo mało patrząc na stopę referencyjną.

Zainteresuj się normalnym leasingiem w BMW bez tej wielkiej, ostatniej raty balonowej.

Edytowane przez zalezi
Opublikowano
10 godzin temu, zalezi napisał(a):

Teraz się nie bierze leasingu w euro, bo euro jest w grubym dołku i jak ono wzrośnie ( co jest pewne ) to rata mega skoczy. A ten wklejony najem CL jest bardzo tani, masz tam 10% w odsetkach, to bardzo mało patrząc na stopę referencyjną.

Zainteresuj się normalnym leasingiem w BMW bez tej wielkiej, ostatniej raty balonowej.

Takie rzeczy łatwo policzyc  tj. Przy jakim wzroście kursu leasing w euro bedzie droższy od pln. Stopy w euro da dużo niższe przez co leasing automatycznie jest tańszy. Jasne stopy w Polsce tez powoli będą spadać prawdopodobnie w drugiej połowie roku ale zanim dogonią (o ile dogonia) to przepaść jest aktualnie duża (mówimy o zwykłym leasingu czyli warunki rynkowe, nie promocyjnym)

Nadal euro się opłaca, kurs euro waha się między 4.15 a 4.30 długoterminowo, anomalie typu wybuch wojny oczywiście mocno odrywają ten kurs od tej średniej. Poza tym kurs euro można sobie zabezpieczyć nawet na pół roku do przodu nawet opcjami (zazwyczaj firmy które płacą lub dostają płatności w euro korzystaja z takich narzędzi)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jak odsprzedaza i trzymaniem wartosci modeli niecywilnych tj. X5M i m60i? Trudniej to odsprzedac po 3-4 latach vs normalne modele? RV na podobnym poziomie jak niecywilne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej procentowa utrata wartosci bedzie podobna do słabszych wersji chociaz kwotowo to wiadomo, ze przy drogich samochodach spadek wartosci liczony w złotowkach jest spory.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 27.02.2025 o 20:44, ubejane napisał(a):

kolego MMiko, BMW ma dwie opcje finansowania:

1. BMW Comfort Lease > to jest to co Ty wklejasz. W tej opcji maksymalna wpłata to ~35%; okres finansowania od 24 do 60 miesięcy; no i NIEOBOWIĄZKOWY wykup na poziomie 45-50%(dokładną wartość wyliczają jakoś na koniec trwania umowy);

2. BMW Leasing Operacyjny > Pierwsza wpłata od 0 do ~45%; okres finansowania od 24 do 60 miesięcy; OBOWIĄZKOWY wykup na poziomie 1zł -45% (w zależności od okresu trwania umowy)

 

 

Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję.

Z jednej strony leasing operacyjny jest mniej korzystny, bo nie można drugi raz skorzystać z odliczenia 150 000zł co ma miejsce w przypadku Comfort Lease.
Z drugiej zaś strony jak dobrze kojarzę, wychodzi taniej, ale przez ponowną amortyzację CL nie zagłębiałem się w temat LO

 

W serwisie nie potrafią odpowiedzieć na pytanie, bo nie mam jak im podać numeru VIN (bo go jeszcze nie mam 😄).
Mianowicie jaki jest orientacyjny koszt przeglądu oraz wymiany oleju w przypadki G05 40i? Pakiet serwisowy jest dość drogi i sprzedawca odradził mi jego zakup.

Drugie pytanie, czy wszystkie 40i G05 LCI mają dwa podwójne wydechy? Widziałem taki przed jednym z salonów i bardzo mi się to spodobało 🙂
Fakt, są trochę schowane, ale można je "wyciągnąć" ładnymi końcówkami
 

Edytowane przez MMiko
Opublikowano

Jak ktoś ma 40i, proszę dajcie znać. Szykuję wyprawkę i szukam fajnych końcówek 😊

Opublikowano

Tak, każda benzyna w g05 ma podwójne końcówki, ale wątpię, że uda się je wyciągnąć samymi końcówkami bez zmiany wydechu końcowego - rury są dość ciasno zestawione.

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 10.03.2025 o 22:45, MMiko napisał(a):

 

Drugie pytanie, czy wszystkie 40i G05 LCI mają dwa podwójne wydechy? Widziałem taki przed jednym z salonów i bardzo mi się to spodobało 🙂
Fakt, są trochę schowane, ale można je "wyciągnąć" ładnymi końcówkami
 

Masz na myśli dwie rury po każdej stronie (czyli łącznie 4)? Tak ma tylko M50i/M60i.

Opublikowano (edytowane)

@MMiko @BigCactus

W wersji 40i LCI z pakietem M (obecnie chyba M PRO) posiadają dwie podwójne (łącznie 4) rury wydechowe. Zmieniło się to względem pre-LCI. Z wyciągnięciem samymi końcówkami raczej będzie problem. 6:42 na załączonym video

 

Edytowane przez tommy_vercetti
uściślenie dot. pakietu, dodanie linka do video
Opublikowano

Czyli zmiana względem pre LCI - rozumiem, że bez pakietu M pro 40i ma wciąż pojedyncze rury? Jeśli idzie za tym różnica w brzmieniu to w sumie zmiana na plus.

Opublikowano

Mozliwe ze po kazdej stronie jeden dodatkowy obieg obsluguje sekcje z klapami (o ile są klapy w 40i).

To mialoby sens z uwagi, ze w m lub m pro jest sportowy wydech.

Opublikowano
52 minuty temu, Semtex93 napisał(a):

ze w m lub m pro jest sportowy wydech.

tylko pytanie czy sportowy wydech taki jak w dieslu - czyli głośnik, czy jakieś klapy 🙂

Ogólnie x5 LCI jest mocno wykastrowane z dźwięku w każdej wersji silnikowej 😞

Opublikowano

Gdy testowalem 40i LCI w zeszlym roku to zwrocilem uwage na to, poprosilem handlowca, zeby wsiadl i przelaczal tryby, ale nie bylo charakterystycznego klikniecia dla otwierania/zamykania klap jak mialem w M340i. Uznalem, ze ich nie ma, ale ktos tu kiedys na forum pisal, ze one tylko w trakcie jazdy sie obecnie otwieraja (caly czas mowie o 40i, nie 40d - tam glosnik na 100%).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.