Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 godzin temu, zornold napisał(a):

Mechanicznie rzecz biorąc b58 bez mild hybrid i bez deaktywacji cylindrów jest lepszy niż nowsze wersje. Te zmiany niosą ze sobą większe zużycie silnika, jest bardziej skomplikowany, droższy w naprawie. Na forach anglojęzycznych jest sporo tematów z tymi problemami, które nie występują w starszej wersji 

Nie ma odciec cylindrow w 3jce z LCI2 i MH

Opublikowano
17 minut temu, Sheppard25 napisał(a):

Nie ma odciec cylindrow w 3jce z LCI2 i MH

Do tego jak zdezaktywujesz SS to raczej sama jednostka tylko lepiej. Zostaje kwestia MH ale tutaj nie spodziewam się problemów do 10 lat... tak na prawdę to pożyjemy... zobaczymy... statystyki przemówią same za siebie.

Opublikowano
31 minut temu, GDX4 napisał(a):

Ewentualna wymiana akumulatora MH w tym przypadku nie powinna kosztować kroci. 

Dokładnie tak, z perspektywy Priusów które jeżdżą od 30 lat nie będzie tragedii. Fakt że to lider na tym rynku...

Przy Priusie to my mamy małe bateryjki...

Opublikowano

Ambitnie widzę podchodzicie do tematu, porównując akumulatory NiMH (bo takie głównie montowano w starszych Priusach) które ewidentnie dało się serwisować (rozbierać) do akumulatora Li-Ion od MH w BMW 🤔

 

Na ten moment cena akumulatora 48V do BMW to ok 9.5k (i wątpię aby pojawiły się tańsze alternatywy, oprócz używek).

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, komoornik napisał(a):

Ambitnie widzę podchodzicie do tematu, porównując akumulatory NiMH (bo takie głównie montowano w starszych Priusach) które ewidentnie dało się serwisować (rozbierać) do akumulatora Li-Ion od MH w BMW 🤔

 

Na ten moment cena akumulatora 48V do BMW to ok 9.5k (i wątpię aby pojawiły się tańsze alternatywy, oprócz używek).

Czy to dużo? Przeciez spokojnie znajdziesz na rynku masę samochodów w których za wymianę reflektorów zapłacisz znacznie więcej 🙂 A głupie kola potrafią kosztować juz +10k.

Pozatym wymiana akumulatora też nie wydaje się być problematyczna, jeśli chodzi o robocizne.

Co do zamienników, jak się ma dojście to idzie z Azji dorwac zamienniki za 30-50% ceny. Tam wszystko robią tylko nie jest to proste, ale ktoś będzie ściągał za kilka lat i zarabiał na imporcie na 100%. 

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
17 godzin temu, komoornik napisał(a):

Ambitnie widzę podchodzicie do tematu, porównując akumulatory NiMH (bo takie głównie montowano w starszych Priusach) które ewidentnie dało się serwisować (rozbierać) do akumulatora Li-Ion od MH w BMW 🤔

 

Na ten moment cena akumulatora 48V do BMW to ok 9.5k (i wątpię aby pojawiły się tańsze alternatywy, oprócz używek).

W Niemczech akumulator 48V 1530Euro

Opublikowano

Akurat mam przyjemność współpracować z liderem na rynku specjalizującym się w bateryjkach 48V dla automotive i wiem sporo o ich składaniu. Racja, że nie składa się ich z małych "paluszków" ale jest szansa dla ogarniętych w przyszłości je serwisować w podobny sposób 😀

A nawet jak tak nie będzie to przy wszystkim innym nie będzie to aż tak znaczący koszt jak napisał wyżej Rufio. Z wykodowaniem się nie uda. Dużo funkcjonalności jest oparte na MH.

Opublikowano
W dniu 23.01.2025 o 21:50, kamsku2930 napisał(a):

Dużo zależy od jakości folii oraz sposobu montażu. Przed decyzją dotyczącą oklejenia trochę poczytałem i odwiedziłem kilka miejsc. Ogólnie jakość samej folii jest kluczowa. Na rynku już dużo "chińczyków" kiepskiej jakości oraz Januszy biznesu którzy w magiczny sposób ze zwykłych myjni przekształcili się w studia detailingowe.

Przy kiepskiej folii albo nieumiejętnym jej demontażu może się zdarzyć pozostawienie kleju na lakierze albo jego uszkodzenie. Jak folia ma kiepski klej to fachowcy czasami wspomagają się różnymi specyfikami. Rozmawiałem z jednym studiem gdzie w przypadku matowej folii wywijają folie na krawędziach. W teorii fajnie, brak ryzyka podwinięcia folii na myjce. W praktyce, folia jest dosyć sztywna i żeby nie wstawała podlewana jest na krawędziach jakimś specyfikiem na bazie rozpuszczalnika - przy demontażu jest stosunkowo duża szansa oderwania folii razem z lakierem...

Ogólnie to nie jestem super fachowcem w tym temacie. Przekazuję to co wyczytałem w necie + usłyszałem od studia w którym finalnie okleiłem auto. 

Osobiście mam zamrożoną M340i w kolorze Skyscraper Grey. Folia STEK. Wg mnie robi mega robotę.

 

/20241110_152426.jpg

o kurde jak wygląda, dasz namiary gdzie robiłeś i jaka plus minus cena za całe auto?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 30.03.2025 o 11:11, Sheppard25 napisał(a):

@GDX4 @kkx5 prawda jest taka że zarówno były oszczędności jak i dodano parę nowinek. Nikt już nie będzie tam inwestował w auto, które za rok ma zejść z produkcji

No tak, ale 3kę ogolili z luxusu całkowicie. Kia jest lepsza w środku. Ale jak ktoś woli ekologię od premium to szacun. W trójce tak na szybko: plastiki bida, nie da się zamówić skórzanego podszybia w bocznych drzwiach, skóra zarówno na kierownicy jak i na siedzeniach plastikowa w dotyku, pozycja za kierownicą wysoka jak w SUVie. Nawet głupi klakson plastikowy jak w e90. Boczne kieszenie w drzwiach nie mają zamszu, po 5tys km mam pogiętą tylną roletkę i porysowane plastiki wkoło niej itd, itd, itd. Poprostu pachnie bidą w garażu. Do tego ten chiński tablet w którym aby zmniejszyć grzanie na nogi mało się człowiek nie rozbije. Dobrze że coś poprawili poza ekologią. Np zwiększyli bak względem F30, ale porównując do e90 czy e46 dalej jest mniejszy o 4 litry 🤣. Miałem e46, mam e93 i f31, wszystkie LCI i takiego golenia opcji nigdy nie było.

Edytowane przez galczych
  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

@galczych no wlasnie tego braku premium akurat sam się obawiam. Jężdżę "starym" IS 200t w wersji Elegance i jak człowiek wsiądzie to czuje jednak to premium, nawet głupie odgłosy przełączania kierunkowskazów mają przyjemne "pukanie", manetki są przyjemnie matowe i masywne a w BMW to brzmi trochę jak w Fiacie Ducato + delikatne, cienkie manetki 😕 Oszukali mnie w salonie też bo powiedzieli że będę miał tę skórę na boczkach na podszybiu o której piszesz a potem doczytałem, że BMW z tego zrezygnowało. No i brak miękkiego oparcia na kolana przy tunelu. Trochę liczę że jasna skóra "wyciągnie" wizualnie to wnętrze + karbony.

Edytowane przez Sheppard25
Opublikowano
10 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

@galczych no wlasnie tego braku premium akurat sam się obawiam. Jężdżę "starym" IS 200t w wersji Elegance i jak człowiek wsiądzie to czuje jednak to premium, nawet głupie odgłosy przełączania kierunkowskazów mają przyjemne "pukanie", manetki są przyjemnie matowe i masywne a w BMW to brzmi trochę jak w Fiacie Ducato + delikatne, cienkie manetki 😕 Oszukali mnie w salonie też bo powiedzieli że będę miał tę skórę na boczkach na podszybiu o której piszesz a potem doczytałem, że BMW z tego zrezygnowało. No i brak miękkiego oparcia na kolana przy tunelu. Trochę liczę że jasna skóra "wyciągnie" wizualnie to wnętrze + karbony.

Panowie to po co kupujecie 3er? Narzekanie i narzekanie 🙂 Jak zawsze zapytam, który samochód w klasie D jest lepiej wykonany, dla mnie tylko Lexus i Porsche ale sedana/kombi w segemnecie D nie ma. W KIA siedziałem i naprawdę nie rozumiem czym się tam zachwycać. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

@wodzik2 @GrzegorzKo w segmencie D w PL nie ma już Lexa (nie licząc właśnie "starego" IIIgen). Volvo też jeździłem, co prawda S90 a nie S60 ale mam porównanie wszystkich aut 🙂 Fakt, na filmikach 3jka wygląda trochę plastikowo jeżeli się nie wybierze najwyższego wyposażenia i odstaje od obu ale jak jeździłem średnią wersją na jeździe próbnej to aż tak źle nie było. Po prostu więcej świecących, fikuśnych materiałów/plastików a mniej miękkich i przytulnych. Prawda jest taka, że dla BMW z taką mocą nie ma konkurencji w Polsce w Lexusie i Volvo. Gdyby była to bym pewnie brał ISFa bo wygląda też dużo lepiej. Ale mamy realia jakie mamy, auto zawsze można sprzedać jak nam nie pasuje 🙂 

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po lifcie IS zniknął bezpowrotnie z EU, a szkoda bo dobrze się prowadził, dobrze był wykończony, ale nie spełniał norm emisji. Szczególnie w wersji F-Sport (z czerwoną skórą w środku) do mnie przemawiał. Wprawdzie środek ciut trącił myszką, ale bryła samochodu świetna. https://www.lexus.com/content/dam/lexus/documents/brochures/models/2025/MY25-Lexus-IS-Brochure.pdf

  

Opera Snapshot_2025-04-04_172648_www.lexus.com.png

Opera Snapshot_2025-04-04_172633_www.lexus.com.png

Opera Snapshot_2025-04-04_172438_www.lexus.com.png

Opublikowano (edytowane)

No ja kupiłem 3kę ze względu na 3 litrowego diesla. Druga sprawa to nie lubię SUVów, pomimo tego że dziś potrafią się prowadzić. Rozważałem mocno Macana, ale jednak poszedłem w 3er. Myślę że musimy pisać aby osoby chcące kupić dane auto wiedziały co kupują. Ja np nie spodziewałem się że w nowej trójce siedzi się o jakies 2cm wyżej niż w serii F i bardzo mi to przeszkadza. Teraz zastanawiam sie czy na tych fotelach bardziej sportowych nie było by niżej. Przy tak wysokiej pozycji nie widzę sygnalizacji świetlnej jak stoję pierwszy na światłach. Druga sprawa to jednak BMW coś słucha i coś poprawia. Niestety także coś psuje i o tym musimy pisać. Np e90 miało super maglownice i było czuć drogę. Jazda po zakrętach była przyjemnością. W wersji F wykastrowali maglownicę i kierowca nie dostawal  wystarczających informacji z drogi. Znowu w serii G widać że coś poprawili, czuć lepiej auto na zakretach. Czasami w okolicach wysepek mam wrażenie że auto chce mnie zabić, skręca kierownicą - koryguje nieudolnie o czym nikt nie pisał. Patrząc na wykończenie serii F LCI było w wysokim standardzie, znowu w G LCI jest tragedia. Dodatkowo te tablety i liczniki ala gwiezdne wojny z grafiką commodore amigi też są dla mnie tragedią. Dobrze że mam headup to czesto tam nie patrze. To już moja czwarta 3ka tak wiec z serii na serię coś poprawią - coś popsują. Zresztą pewnie jak już dobiję do 10tys km w g21 to napiszę co jest lepsze w serii g a co gorsze względem poprzednich. Narazie przyzwyczajam się i daję mu szansę zabłysnąć.

Edytowane przez galczych
Opublikowano (edytowane)

@galczych o a ponoc to seria F uchodzi za najgorzej wykonaną trójkę. Ekrany to akurat cos subiektywnego, dla mnie petarda, w koncu to wnetrze minimalistycznie i elegancko wyglada, pojawilo sie miejsce na jakies fajne materialy

 

Edytowane przez Sheppard25
Opublikowano
23 minuty temu, Sheppard25 napisał(a):

@galczych o a ponoc to seria F uchodzi za najgorzej wykonaną trójkę. Ekrany to akurat cos subiektywnego, dla mnie petarda, w koncu to wnetrze minimalistycznie i elegancko wyglada, pojawilo sie miejsce na jakies fajne materialy

 

Ja porównuję wysoką wersję do wysokiej. Posiadam i F31 i G21 i jest przepaść. Uważam także że e90 było słabiej wykonane niż F30 - e90 bardziej plastikowe. Tu widać że wersja F-ki z filmiku jest dość biedna. Ciekawe jak by ci panowie dostali 3kę g20 LCI2 co by powiedzieli. Dobrze że tablety ci się podobają to jednego minusa bedziesz miał mniej. Ja do tego co za kierownicą nie mogę się przyzwyczaić.

Opublikowano
10 godzin temu, galczych napisał(a):

No ja kupiłem 3kę ze względu na 3 litrowego diesla. Druga sprawa to nie lubię SUVów, pomimo tego że dziś potrafią się prowadzić. Rozważałem mocno Macana, ale jednak poszedłem w 3er. Myślę że musimy pisać aby osoby chcące kupić dane auto wiedziały co kupują. Ja np nie spodziewałem się że w nowej trójce siedzi się o jakies 2cm wyżej niż w serii F i bardzo mi to przeszkadza. Teraz zastanawiam sie czy na tych fotelach bardziej sportowych nie było by niżej. Przy tak wysokiej pozycji nie widzę sygnalizacji świetlnej jak stoję pierwszy na światłach. Druga sprawa to jednak BMW coś słucha i coś poprawia. Niestety także coś psuje i o tym musimy pisać. Np e90 miało super maglownice i było czuć drogę. Jazda po zakrętach była przyjemnością. W wersji F wykastrowali maglownicę i kierowca nie dostawal  wystarczających informacji z drogi. Znowu w serii G widać że coś poprawili, czuć lepiej auto na zakretach. Czasami w okolicach wysepek mam wrażenie że auto chce mnie zabić, skręca kierownicą - koryguje nieudolnie o czym nikt nie pisał. Patrząc na wykończenie serii F LCI było w wysokim standardzie, znowu w G LCI jest tragedia. Dodatkowo te tablety i liczniki ala gwiezdne wojny z grafiką commodore amigi też są dla mnie tragedią. Dobrze że mam headup to czesto tam nie patrze. To już moja czwarta 3ka tak wiec z serii na serię coś poprawią - coś popsują. Zresztą pewnie jak już dobiję do 10tys km w g21 to napiszę co jest lepsze w serii g a co gorsze względem poprzednich. Narazie przyzwyczajam się i daję mu szansę zabłysnąć.

Tragedia? Siedziałeś w innych samochodach w tym segmencie? Pomijam Macana bo on cenowo spokojnie wychodził tyle co X5, jak miał być dobrze wyposażony przy symbolicznych rabatach. Moim zdaniem tylko Lexus NX się wyróżnia jak weźmiesz wersje omotenashi, oraz faktycznie w Volvo jest nieźle choć ten desing już jest naprawdę archaiczny. Bez wątpliwości nie ma na rynku samochodu w tym segmencie by miał wszystko idealne, u każdego producenta jest inna pięta achilessa. Zawsze mogłeś kupić Alpine dopłacając odpowiednią sumę zrobiliby Ci wszystko jak chcesz 🙂 

Dodatkowo prośba o informacje ile masz wzrostu jak komentujesz pozycje za kierownicą bo to nic nie mówi. Ja mam 170cm i nie narzekam, jakbym miał 195 to już zapewne byłoby średnio 🙂 

Opublikowano (edytowane)

Też myślę, że nie ma co demonizować. Jest opcja skóry indIwidual o pełnym zakresie z obszyciem deski, góry drzwi i paru innych elementów. Wygląda to dobrze, oczywiście jakość skóry... jak u reszty. Nie wiem jak konkurencja teraz. Volvo XC60 parę lat temu miało niesamowicie miękką skórę Nappa do tego wentylowaną... I to była różnica vs moja F30 w tamtym czasie.  Mimo pięknej rudej mielonej skóry...

Edytowane przez Ponta
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
12 minut temu, macste napisał(a):

Jest opcja skóry indywidual o pełnym zakresie z obszyciem deski, góry drzwi i paru innych elementów

Kiedyś była, teraz już została tylko deska luxury obita sensatec. Skóry innej niż vernasca też już nie istnieje w serii 3.

Opublikowano
W dniu 7.04.2025 o 08:29, GrzegorzKo napisał(a):

Tragedia? Siedziałeś w innych samochodach w tym segmencie?

Siedziałem. Do BMW poszedłem prosto po jazdach w Audi (S3, RS3 i nowe S5). I powiem wam, że w materiałach BMW w niczym nie ustępuje Audi. A pod względem prowadzenia bije na głowę. Jedyne RS3 mogło próbować zbliżyć się do M340, ale ma swoje wady i tam dopiero widać i czuć plastik!

Niestety - nie ma już skóry na boczkach drzwi a na desce w wersji "luxury" mamy skórę z plastikowej krowy 😞

Dla mnie najlepszym autem BMW pozostanie poliftowa F90 mająca zegary takie, jak przedliftowe G20. Jednak M340 daje wrażenia z jazdy (nie, nie mówię o osiągach! Tylko o "handlingu" i zestrojeniu zawieszenia oraz układu kierowniczego) zbliżone do M5 i trudno mi znaleźć na rynku coś lepszego. Wielki tablet na desce też mi się nie podoba, ale chyba skończy się właśnie na nim...

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Ja tam w g21 m340d lci2 nie odczuwam braków jakościowych we wnętrzu, mam galwanizowane elementy, żadnych skór nie mam. Miałem wątpliwości do polifta , ale teraz widzę, że te subtelne zmiany wnętrza je unowocześniły, nawet w stosunku do lci1. Natomiast, jak już mówiłem, jeździłem 318i i to już jest w odbiorze kompletnie inne auto. Spróbujcie nawet zakmnać szyby i otworzyć w jednym i drugim. Do tego istotnie auta w sedanie przed liftem w lipcu 2024 wymagają adaptacyjnego zawieszenia, bo to zwykłe jest nieprzyjemną deską

Edytowane przez maxox
  • Haha 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.