Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, Woytas napisał(a):

co do skóry masz rację  i obojętnie czy prawdziwa z krowy czy syntetyczne ale pod jednym warunkiem nie jasna , która prędzej czy później będzie upier....a 🙂 , ciemna zresztą też ale przynajmniej nie widać 😁

Bez przesady - czy jasna czy ciemna skóra i tak ją trzeba czyścić , chyba że komuś niewidoczny brud nie przeszkadza na ciemnej. 

    Tylko skóra i dla mnie właśnie jasna - raz na 2-3 miesiące ColourLock i wygląda jak nowa - żaden wysiłek 30-40 min. 

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 minuty temu, neokrk napisał(a):

Bez przesady - czy jasna czy ciemna skóra i tak ją trzeba czyścić , chyba że komuś niewidoczny brud nie przeszkadza na ciemnej. 

    Tylko skóra i dla mnie właśnie jasna - raz na 2-3 miesiące ColourLock i wygląda jak nowa - żaden wysiłek 30-40 min. 

tylko tego nikt  lub prawie nikt  nie robi co 2-3 miesiące  te jasne środki wyglądają potem tak a nie inaczej, jasne środki oczywiście są fajne i też takie auta miałem ale z perspektywy czasu jest to niesamowicie niepraktyczne

Opublikowano
Godzinę temu, Woytas napisał(a):

tylko tego nikt  lub prawie nikt  nie robi co 2-3 miesiące  te jasne środki wyglądają potem tak a nie inaczej, jasne środki oczywiście są fajne i też takie auta miałem ale z perspektywy czasu jest to niesamowicie niepraktyczne

Częściowa zgoda - przy bardzo jasnych skórach (białych, kremowych) faktycznie trzeba częściej się napracować, bo wszystko na tym widać, ale najpraktyczniejsze są takie pośrednie kolory - jak np. bordowa czy cognac - mam takie i w porównaniu do 2 samochodów z jasną ostrygową skórą, które też mam - różnica w praktyczności jest ogromna, co nie znaczy, że nie trzeba dbać. Taki cognac raz na 2 miesiące przecieram chusteczkami do skóry i raz na rok, może troszkę częściej, robię porządne czyszczenie + impregnat dobrej marki i jest jak nowa. Godzina na to wystarczy.

Skóra ma to do siebie, że nawet jak ją mocno zaniedbamy to i tak łatwo jest ją przywrócić do dobrego stanu, co w przypadku materiałowej tapicerki jest dużo trudniejsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mialem serie E z materialowa tapicerka (alcantara m-pakietowa) i serie F rowniez z alcantara m-pakietowa.

Prawda jest, ze grzeje sie mniej latem i mniej irytuje zima bo nie marznie tylek.

To powiedziawszy - te tapicerki po kilku latach wygladaja fatalnie, ala wyswiechtane i nijak nie pasuja do drogich, eleganckich aut premium.

Jak ktos ma dzieci to w ogole nie ma dyskusji bo mozna sie nabawic nerwow jak sie jakis sok czy ketchup rozsmaruje po kanapie.

Skora jest uniwersalna i ponadczasowa, wyglada zawsze dostojnie, do tego bardzo latwa w obyciu, wszystkie brudy schodza w mgnieniu oka.

 

Jedna jeszcze mysl - jasne Dakoty/Vernasci/Merino - po kilku latach juz maja tenencje do przecierania sie (zewnetrzna warstwa) i tez wygladaja okropnie, jak ktos nie jezdzi "w garniturze" tylko po prostu korzysta normalnie z auta to ciemne kolory beda wygladac po latach duzo lepiej.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

.

Opublikowano

Jeszcze nie widziałem chyba na sprzedaż auta powiedzmy 7letniego z przebiegiem 150-200tys w którym skóra wyglądała by dobrze. Zawsze jest pozalamywana i wygląda na starą. Chyba że była poddana malowaniu i renowacji

Opublikowano

Miałem materiałowe tapicerki, łatwo zabrudzić, kawałek czekolady i problem

Alcantara, lepiej ale też chętnie przyjmuje zanieczyszczenia

Skóra w mb, gładka cienka, jasna milusia... może trochę się załamywała, ale i tak utrzymanie czystości bez porównania lepsze. Jasny środek cały - prze kozak. Kurz widać dopiero jak osiąga prawie cm grubości...:)

Vernasca w bmw, mocna, cognac aby maskować ślady od spodni, ciemne elementy ładnie pokazują bród....

Ale nie nagrzewa się jakoś mocno, albo to ja lubię ciepło....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla wyrobienia sobie opinii, moje 3 auta alcantara vs skora

1. E90, 7-letnia, przebieg 150k km

447_1505333854.jpg

447_1136679991.jpg

2. F20, 7-letnia, przebieg 80k km

817_1030758566.jpg

817_331946166.jpg

3. F10, 11-letnia, przebieg 200k km

425_1096653550.jpg

425_1757541674.jpg

 

Zamowilem i4 doslownie kilka dni temu i z reka na sercu powiem, ze nie zdecydowalbym sie na ta materialowo-alcantarowa tapicerke, wg mnie nie licuje dobrze z "premium" BMW, pomimo ze jest rzeczywiscie komfortowa na codzien.

Mowie bardziej o "wygladzie" i utrzymaniu.

 

  • Dziękuję 2

.

Opublikowano
20 godzin temu, maxox napisał(a):

Jeszcze nie widziałem chyba na sprzedaż auta powiedzmy 7letniego z przebiegiem 150-200tys w którym skóra wyglądała by dobrze. Zawsze jest pozalamywana i wygląda na starą. Chyba że była poddana malowaniu i renowacji

To musiałbyś zobaczyć u mnie w M5 z 2000r, przebieg 160tyś km - stan skóry idealny - jak nowa, bez żadnej renowacji. Ktoś dbał i ja też dbam.

Skóra jasna ostrygowa dakota w E92 również jest jak nowa, ale jest po lekkiej renowacji - tylko zauważ, że w przypadku prawdziwej skóry masz taką możliwość, a w przypadku poplamionej i wytartej tapicerki materiałowej już niewiele zrobisz. To właśnie ta różnica.

Opublikowano
W dniu 10.06.2024 o 10:34, GrzegorzKo napisał(a):

Mam pytanie czy ktoś przerabiał temat utrzymania ceny? W umowie mam informacje że cena się może zmienić: 1. Zmiana kosztów produkcji 2. Zmiana kosztów transportu (fabryka w Niemczech) 3. Zmiana podatków (to oczywiste). Jeśli samochód już trafi na linię produkcyjną czy może się po tym fakcie zmienić cena? Mam podpisane zamówienie po cenach z konfiguratora LCI2. Slot mam sierpniowy, należy to intepretować że: samochód się wyprodukuje w sierpniu czy zacznie się produkować w sierpniu? Na jaki czas się nastawić jeśli chodzi o transport z Niemiec do salonu po wyprodukowaniu? 

Daj znać bo mam ten sam problem.

Ja mam info ze czekaja na oficjalne info z centrali.

pozdrawiam 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Poza tym dla mnie do m340i czy d pasuje sportowa tkaninowa tapicerka. Ale każdy ma swój gust, dlatego mamy różnorodność. Mnie skóra przeszkadza i latem i zimą i nigdy więcej jej nie kupię jeśli będzie taka możliwość bo nie zawsze jest i nie do wszystkich aut brak skóry pasuje

Edytowane przez maxox
  • Lubię to 1
Opublikowano

Ma ktos doswiadczenia z ta ekoskora sensatec? Jest dziurkowana wiec powinna byc bardziej przewiewna…. Ale nie wiem jak z trwaloscia…

mam teraz merino i po 50 tys i 3 latach nie wyglada zle ale jest bardzo delikatna…

Opublikowano

Rodzice mają jasny Sensatec w 2AT nowej generacji. Ja mam czarną Dakotę w F20 LCI. Mam pewne wątpliwości czy Sensatec jest bardziej przewiewny.

Ostatnio jeździłem trochę 2AT na przemian z moim F20 i na trasach do kilkudziesięciu km różnicy nie zauważyłem. 

Natomiast jeśli chodzi o skóra vs materiał. Mam porównanie do F34 w materiale i F20 Dakota z tymi samymi fotelami. Fotele w skórze są zdecydowanie twardsze. Moja dziewczyna ostatnio zwróciła też uwagę na to, że boczki w F34 zaciskają się mocniej.

Ja osobiście zostaje przy fotelach materiałowych w G21. Nie wiem jakie będą, niestety dealer nie ma na stanie. Skóra świetnie wygląda i łatwo utrzymać ja w dobrym stanie natomiast nie jest tak przyjemna. 

Jeśli chodzi o zamówienie to moje M340D zamówione na początku marca ma być produkowane w pierwszym tygodniu lipca. Dealer podtrzymuje cenę. Dorzucili mi eSIM i ładowarkę bezprzewodową ,których nie miałem w pierwotnej kompletacji (wymaga tego LCI2). Chciałem zmienić felgi na 18 bo wypadł mój wybrany wzór natomiast dealer mi to odradza. Powiedzieli ,że zmiana kompletacji w dół może się odbić na rabacie. 

Opublikowano (edytowane)

Czy ktoś może wie co oznacza funkcja sprint, która jest w pakiecie Mpro w M340i/340d?   W sumie chyba w każdej wersji silnikowej jest. Launch Control ? Czy co

Edytowane przez maxox
Opublikowano

Chyba oznacza to łopatkę którą można przytrzymać przez 1sek żeby przeszedł w tryb sport i zrzucił na najniższy możliwy w danym momencie bieg. Nie wiem czy to się różni czymś od naciśnięcia przycisku sport ?

Opublikowano

To powinno być tylko w autach z M pakietem.

Różni się od zwykłego przełączenia w tryb sport tym że po pewnym czasie powraca do wcześniej wybranego trybu jazdy automatycznie.

Opublikowano

Brzmi jak te tryby w autach małolitrażowych, że po naciśnięciu guzika dodaje kilka koni, żeby wygodnie coś wyprzedzić. Pewnie podobnie to działa. 

Opublikowano

Pamiętajcie, że po użyciu funkcji Sprint auto przechodzi w tryb manualnej zmiany biegów.

Można się zdziwić, gdy ktoś o tym nie wie i na Sprincie depnie do dechy. Po chwili odbije się od limitera. 

Opublikowano

No więc wydaje mi się że to było w std, a teraz jest w opcji w m340i / d także. I tylko w pakiecie m pro. W sumie niespecjalnie potrzebne. Tryb sport, pedał dno i to samo

Opublikowano

A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać

Opublikowano
19 minut temu, maxox napisał(a):

A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać

Jak będziesz chcieć to sam sobie taką modyfikację w garażu przeprowadzisz 😉

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, maxox napisał(a):

A czarne napisy ? Robił ktoś ? Są jako akcesorium. Ale może strach, że krzywo to przykleją albo tak przykleją, że odpadnie. Bo stare muszą zerwać

Ja zamówiłem bez oznaczeń i dograłem z dealerem, że ma być na czarno i jest... Mi się podoba, każdy lubi inaczej 😀

Oczywiście jest pro100.

20240407_092729~2.jpg

Edytowane przez macste
  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.