Skocz do zawartości

22 cale vs 21 cale


Serek3005

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do x5, jeździłem kilkoma demówkami. Mam porównanie 21 i 22 lecz na zwykłym adaptacyjnym. Na pneumatyce testowałem tylko z 21cali i jak dla mnie to jest właśnie ten zestaw co będę brał. Te 22' na adaptacyjnym jak dla mnie zdecydowanie za twarde, na pneumatyce pewnie by jeszcze uszły ale to zależy co kto oczekuje.

Edytowane przez filipo12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem X5 z adaptacyjnym zawieszeniem M (czyli sprężyny bez pneumatyki) na 22”. Było twardo, moim zdaniem nieprzyjemnie. Przejazd przy 70-80 km/h przez pokrywę studzienki, która była lekko obniżona względem asfaltu (tak ok 1cm) dawało wrażenie wjechania w jakiś lej po bombie 

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maciek_w napisał(a):

Testowałem X5 z adaptacyjnym zawieszeniem M (czyli sprężyny bez pneumatyki) na 22”. Było twardo, moim zdaniem nieprzyjemnie. Przejazd przy 70-80 km/h przez pokrywę studzienki, która była lekko obniżona względem asfaltu (tak ok 1cm) dawało wrażenie wjechania w jakiś lej po bombie 

Na pneumatycznym zdecydowanie tak nie jest 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 22 bez pneumatyki, wkrótce założę zimą 20tki to też porównam. Jakbym miał dużo złych dróg wokół siebie to bym miał nerwa że nie dobrałem pneumatyki a tak tam gdzie jeżdżę jest w większości ok.

Pełna zgoda studzienki, progi inne nierówności w porównaniu z poprzednim autem na 19tkach to przepaść. Z tyłu na progu podskakujesz jak na placu zabaw.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam adaptacyjne i na 22 calach Pirelli bez RFT jest bardziej miękko jak na 21 calach Conti RFT.

Dodam, że różnica jest bardzo duża i mieszanka Pirelli P Zero bez RFT z homologacją BMW jest tak miękka, że koła nabijam na 3 bary żeby tak auto nie pływało.

Na 20 auto wygląda słabo, na zimę mam 21 i to jest wg mnie optimum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi na 22" przez lato jeździło się całkiem nieźle. W poprzednim, nieco mniejszym SUVie miałem 18" i poza psychiczną barierą do ostrych nawrotów z uwagi na "naleśnik" na feldze, jakoś nie widzę różnicy.

 

Na zimę zdecydowałem się na 20". W nosie mam jak wygląda, wolę bezpiecznie jeździć i nie martwić się niewidocznymi dziurami zalanymi wodą czy (o ile spadnie) ukrytymi pod śniegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, apzs napisał(a):

Na zimę zdecydowałem się na 20". W nosie mam jak wygląda, wolę bezpiecznie jeździć i nie martwić się niewidocznymi dziurami zalanymi wodą czy (o ile spadnie) ukrytymi pod śniegiem.

Sugerujesz, że na 21 calach jest w zimie niebezpiecznie a na 20 calach bezpiecznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

To ktore to fegi 20' takie okropne są? Sam mam 20' 748M i może na kolana swoją prezencją nie rzucają ale wygląda to całkiem ok. Za to komfort jazdy i bezproblemowe pokonywanie zimowych pułapek są bardzo przyjemne przy tym rozmiarze felgi i profilu opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 22 calach  z pneumatyka jezdzi sie naprawde komfortowo. Jak dla mnie 20 calowe kola z naciagnietymi  na nie balonami wygladaja beznadziejnie i  komicznie przy takich gabarytach auta. 21 cali  to minimum zeby to jakos wygladalo. Chyba ze ktos ma w D****wyglad to wtedy tak , ale I tak jak jest za miekko to tez nie jest za fajnie na ciasnych zaktetach 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BigCactus napisał(a):

Miałem 20ki na zimę a teraz mam od 2 lat 21’’ i jestem zdecydowanie bardziej zadowolony - samochód dużo lepiej wyglada, a dodatkowo lepiej zachowuje się przy szybkiej jeździe. 

Opony RFT czy zwykłe? Pytam pod kątem lepszego zachowania przy szybszej jeździe, o którym piszesz.

I jak jest z łańcuchami, jest już coś dostępne na 21"? Czytałem w którymś wątku o jakimś rozwiązaniu (nie pamiętam co dokładnie), ale to nie były standardowe łańcuchy. A wiadomo, rzadko bo rzadko, ale mogą być wymagane jak się na narty pojedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20" to RFT zakładam, a 22" zwykłe. Więc komfort nie musi być wyższy, kilka razy to już w innych wątkach koledzy opisywali, że właśnie RFT ze względu na twardość wydają się mnie komfortowe niż nawet 22" nie RFT.

Te felgi to 748M chyba? Nie wygląda źle przy czarnym nawet. Wiadomo, że jest to ciągle 20", więc nigdy nie będzie lepiej niż większe. Ja kupiłem 740M, ale te grafitowe i jestem ciekawy jak przy czarnym aucie będzie wyglądać. Może przy okazji kiedyś podrzucę fotę, jak już przełożę. Felga tak wygląda (na zdjęciu ciutkę ciemniej niż w rzeczywistości):

1699515727177.thumb.jpeg.5c626e753693355144f0489102550a36.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.