Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam sie do kol zimowych. Musza byc oem plus 21 cali. Wyceny jakie dostaje z salonow to ok 25k. Na necie mozna wyrwac za 20k, ale opony 2024 i wczesniej plus nie wiadomo jak przechowywane. Pytanie czy da sie u dilera taniej (nie przy zakupie z autem, to juz mam za soba:)? Czy lepiej kupic taniej z netu ale z oponami 2024 i nie wiadomo jak storowane?

Opublikowano
20 minut temu, Katelo napisał(a):

Podpinam sie, proponowane ceny sa irracjonalne.

image.thumb.png.400a5537d66c5f0cf3df7eb13317e714.png


 

Twoja cena za 28k rzeczywiscie absurdalna. Normalnie latwo da sie wyrwac za 25k u dilera, ale to tez moim zdaniem drogo. 

Opublikowano
Godzinę temu, Katelo napisał(a):

Hej, i jakie sa Twoje wrazenia po zimie?
Zaczynam powoli myslec o zimowkach i zastanawiam sie pomiedzy 741M a cos nie-OEM.

Macie jakies doswiadczenia o Racing Line (4x Felgi 20 5x112 Hybrid Forged BMW X5 G05 X6 G06 Sdrive xDrive X7 G07 LCI - 3S1111)?

Cześć, jeszcze nie miałem czasu zawieźć ich do wulkanizatora, więc niestety nie mam żadnych wieści póki co. Jedynie mogę powiedzieć, że nie miałem z nimi żadnych problemów podczas sezonowej eksploatacji - dotyczy precyzji jazdy, ewentualnego bicia przy większych prędkościach i przy hamowaniu.

Co do Racing Line - widziałem je, natomiast jest to już typowy chińczyk, kopia OEM. Tańszy, ale jednak wolałem kupić coś certyfikowanego TÜV, nawet jeśli jest to w jakiś sposób naciągane.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja głupi sprzedałem komplet z przebiegiem jakieś 8 tys km za 10.000 😅🫢

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jak dacie 14.000, to odkupię od gościa i Wam sprzedam 😄

  • Haha 8

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Ja biorę letnie koła 22 (te czarne) i moje pytanie co polecacie na zimę? W dobrej cenie mój handlowiec jest mi w stanie załatwić czarne 20 z konfiguratora, warto? (Zawias pneumatyczny)

Opublikowano
2 godziny temu, jaavi666 napisał(a):

Ja biorę letnie koła 22 (te czarne) i moje pytanie co polecacie na zimę? W dobrej cenie mój handlowiec jest mi w stanie załatwić czarne 20 z konfiguratora, warto? (Zawias pneumatyczny)

Ja kupilem r20 GMP snizynki takie Gunner chyba   . GMP italia  ma  homologowane pod bmw felgi , do tego czujniki, opony, wyważenie, montaż, dekielki etc i na gotowo za 10k brutto mialem caly komplet …

 

za niektore rzeczy serio nie warto przeplacac ..,chyba ze sie bardzo wzor podoba. Ale wychodze z zalozenia ze na zime ma po prostu jezdzic, a w lato sie prezentowac 😂

Opublikowano
22 godziny temu, Big_daddy napisał(a):

Ja kupilem r20 GMP snizynki takie Gunner chyba   . GMP italia  ma  homologowane pod bmw felgi , do tego czujniki, opony, wyważenie, montaż, dekielki etc i na gotowo za 10k brutto mialem caly komplet …

 

za niektore rzeczy serio nie warto przeplacac ..,chyba ze sie bardzo wzor podoba. Ale wychodze z zalozenia ze na zime ma po prostu jezdzic, a w lato sie prezentowac 😂

No to ja mam ofertę poniżej 10k na kompletne koła zimowe 20" z konfiguratora, konkretnie 8700zł brutto.

  • Dziękuję 2
Opublikowano
2 godziny temu, jaavi666 napisał(a):

No to ja mam ofertę poniżej 10k na kompletne koła zimowe 20" z konfiguratora, konkretnie 8700zł brutto.

To bierz i sie nie pytaj. 

Opublikowano
10 minut temu, Big_daddy napisał(a):

To bierz i sie nie pytaj. 

Zdecydowanie. Jeśli to komplet nowych kół, to naprawdę mega oferta. Nawet na handel, serio. Normalnie za komplet nowych 20" (opony Michelina z gwiazdką, czujniki itd.) trzeba policzyć ok. 14k, mówię poza ASO i w dość wiarygodnym miejscu.

Opublikowano
7 minut temu, kenhor napisał(a):

Zdecydowanie. Jeśli to komplet nowych kół, to naprawdę mega oferta. Nawet na handel, serio. Normalnie za komplet nowych 20" (opony Michelina z gwiazdką, czujniki itd.) trzeba policzyć ok. 14k, mówię poza ASO i w dość wiarygodnym miejscu.

Nowe ale prawdopodobnie trochę na magazynie były więc opona 2024 na 99%

Opublikowano
3 minuty temu, jaavi666 napisał(a):

Nowe ale prawdopodobnie trochę na magazynie były więc opona 2024 na 99%

Tak czy siak nie sądzę, aby dealer, czy dystrybutor nieodpowiednio je przechowywał. Ogólnie ludzie dążą do tego, aby mieć najświeższą oponę, najlepiej sprzed tygodnia. Sam tak mam, czy może miałem. Polecam poczytać fachowe pisma i artykuły o oponach. I o tym, jak wygląda produkcja mieszanki gumy i kiedy nabiera de facto odpowiednich parametrów, mam na myśli tych optymalnych do jazdy. Jeśli tylko mamy gwarancję, że była odpowiednio magazynowana, to lepsza będzie ta sprzed kilku miesięcy, a nie tygodni.

  • Lubię to 2
Opublikowano

W kwietniu maju są najlepsze cney na zakup kół zimowych bmw. Teraz zostały już resztki, ale są dealerzy, którzy sprzedają je z upustem 50%

Opublikowano

Z tego co widzę, to jest nawet opcja 19" na zimę (mam pakiet mpro, czerwone zaciski hamulcowe) pytanie czy przy 265/50 nie zacznie juz bujać na zakrętach. 275/45 20" wydaje się już lepszym rozwiązaniem a 21" to juz 315 z tyłu. 

Opublikowano
24 minuty temu, jaavi666 napisał(a):

Z tego co widzę, to jest nawet opcja 19" na zimę (mam pakiet mpro, czerwone zaciski hamulcowe) pytanie czy przy 265/50 nie zacznie juz bujać na zakrętach. 275/45 20" wydaje się już lepszym rozwiązaniem a 21" to juz 315 z tyłu. 

Nie no, nie przesadzaj. 20" w górę. Ja mam 20" i w zimie jest git.

Opublikowano
1 minutę temu, kenhor napisał(a):

Nie no, nie przesadzaj. 20" w górę. Ja mam 20" i w zimie jest git.

Opiszesz więcej? Jak w śniegu i przy 160+ na autostradzie? Opony RF czy bez?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, jaavi666 napisał(a):

Opiszesz więcej? Jak w śniegu i przy 160+ na autostradzie? Opony RF czy bez?

Do znudzenia powtarzam: 21” daje komfort podróży i komfort bezpiecznego+pewnego prowadzenia. Te 315 z tyłu czemuś służą - zwłaszcza, jeśli komuś chodzą po głowie pomysły w stylu 160kmh w zimie…

19” Brzmi jak pomysł z nocnych koszmarów - raz, że pewnie hamulce się nie zmieszczą, dwa, że wyglądać musi koszmarnie, a trzy - zapomnij o pewnym prowadzeniu (no, chyba że masz dużo wiary w to, że ktoś zrobi jakąś atomową oponę, w przypadku której ścianka o wysokości 13cm będzie Ci sztywno trzymać samochód; good luck and fingers crossed)

 

W swoim aucie miałem 21” na oponach Pirelli Scorpion Winter z * i RoF. Było bardzo dobrze: ani razu nie miałem poczucia, że za twardo, ani razu nie było problemu w śniegu (narty w Bormio), totalny brak zastrzeżeń 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

Do znudzenia powtarzam: 21” daje komfort podróży i komfort bezpiecznego+pewnego prowadzenia. Te 315 z tyłu czemuś służą - zwłaszcza, jeśli komuś chodzą po głowie pomysły w stylu 160kmh w zimie…

Jezdzilem na r20 , mam r20 na zime .. i 200 z przodu to nie jest wyczyn i jest normalne - stabilnie, bezpieczenie i blagam nie piszmy herezji. 

Jedyna różnica miedzy r22 a r20.. to zakręty.. gdzie przy r20 .. auto delikatnie bardziej sie kladzie , ale to tez trzeba mocno przegiac przepisy i zdrowy umiar. 

Wiadomo, auto nie jest tak sztywne i ostre jak na r22, ale na r20 da sie w zimie jeździć bez problemu - stabilnie, komfortowo i ekonomicznie 😄

Polecam R20 jeżeli ktoś non stop nie jeździ jak kubica. Jeżdzę szybko na R20 i  nie czułęm nigdy abym obsrał zbroję z ich powodu. 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Jezdzilem na r20 , mam r20 na zime .. i 200 z przodu to nie jest wyczyn i jest normalne - stabilnie, bezpieczenie i blagam nie piszmy herezji. 

Jedyna różnica miedzy r22 a r20.. to zakręty.. gdzie przy r20 .. auto delikatnie bardziej sie kladzie , ale to tez trzeba mocno przegiac przepisy i zdrowy umiar. 

Wiadomo, auto nie jest tak sztywne i ostre jak na r22, ale na r20 da sie w zimie jeździć bez problemu - stabilnie, komfortowo i ekonomicznie 😄

Polecam R20 jeżeli ktoś non stop nie jeździ jak kubica. Jeżdzę szybko na R20 i  nie czułęm nigdy abym obsrał zbroję z ich powodu. 

Pełna zgoda - przy jeździe z prędkościami przepisowymi, spokojnym pokonywaniu zakrętów, etc, 20-calowe koła zimą będą ok. Reszta samochodu zrobi robotę

Tylko pytanie w poprzednich postach sugerowało inne oczekiwania: takie robiące szpagat między wyobrażeniem o komforcie na kołach 19" oraz dobrym prowadzeniem zimą z prędkościami zdecydowanie nieprzepisowymi (w Polsce przynajmniej). Takiego szpagatu moim zdaniem nie da się zrobić. To wszystko

Jak ktoś chce jeździć spokojnie i elegancko, nie oczekuje od X5 precyzji gokartu, to koła 20" z powodzeniem wystarczą

W przeciwnym razie lub dla walorów estetycznych (jeśli ktoś jak ja woli wygląd auta na większej feldze i szerszych oponach), trzeba wybrać 21"

 

(edit: nie sugeruję, że koło 21" zamieni X5 w gokart, ale na pewno zwiększy stabilność przy większych prędkościach, trzymanie w szybkich zakrętach i delikatnie zmniejszy przechyły)

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

Jezdzilem na r20 , mam r20 na zime .. i 200 z przodu to nie jest wyczyn i jest normalne - stabilnie, bezpieczenie i blagam nie piszmy herezji. 

Jedyna różnica miedzy r22 a r20.. to zakręty.. gdzie przy r20 .. auto delikatnie bardziej sie kladzie , ale to tez trzeba mocno przegiac przepisy i zdrowy umiar. 

Wiadomo, auto nie jest tak sztywne i ostre jak na r22, ale na r20 da sie w zimie jeździć bez problemu - stabilnie, komfortowo i ekonomicznie 😄

Polecam R20 jeżeli ktoś non stop nie jeździ jak kubica. Jeżdzę szybko na R20 i  nie czułęm nigdy abym obsrał zbroję z ich powodu. 

Kompletnie nie podzielam tej opinii. Miałem 20" z wąskimi tyłami (285) i prowadzenie tego na standardowym ciśnieniu to porażka. Dziwię się, że te koła są w ogóle homologowane. 200? Da się, ale odczucia do przyjemnych nie należą. Dojechałem na tym bez satysfakcji do końca sezonu i sprzedałem. Mieszane 21 są dużo, dużo lepsze, jakbym jeździł innym autem.

Edytowane przez JarekR
Opublikowano
6 godzin temu, JarekR napisał(a):

Kompletnie nie podzielam tej opinii. Miałem 20" z wąskimi tyłami (285) i prowadzenie tego na standardowym ciśnieniu to porażka. Dziwię się, że te koła są w ogóle homologowane. 200? Da się, ale odczucia do przyjemnych nie należą. Dojechałem na tym bez satysfakcji do końca sezonu i sprzedałem. Mieszane 21 są dużo, dużo lepsze, jakbym jeździł innym autem.

ja mam LCI .. może tam coś zmienili ? 

Opublikowano

Czytam i Was podziwiam.
Zima, najchętniej 22" i 315 z tyłu. 8 lat miałem F15 i na zimę 19" z Rof 275 - nie było problemu z prędkościami 200km/h i więcej w DE (w PL też spokojnie dawało radę). Teraz mam 21" bez Rof i wszystkie są 295, też nie widzę problemu. Jeżeli ktoś przedkłada wygląd nad bezpieczeństwo na drodze to nie jest niestety tylko jego sprawa; ale co ja się tam znam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.