Skocz do zawartości

Dodatkowe wymiany oleju - ASO czy warsztat?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej!

Chcę robić dodatkowe wymiany oleju i filtra w X5 LCI 30d (bez kasowania zwykłego interwału serwisowego). ASO zgodnie z książką zalewa olej 0W20 lub 0W30, niezależny warsztat specjalizujący się w BMW sugeruje wymianę na 5W40 z ori filtrem, tłumacząc to lepszą ochroną silnika. Jakie jest Wasze zdanie? Co lepsze?

ASO za taką wymianę woła 1500 brutto minus indywidualny rabat, w niezależnym ogarnę pewnie za połowę tej kwoty.

Pozdro!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W ASO to prostsza sprawa. Podjeżdżasz, zalewają olej taki sam jak masz już w silniku, zrobią wpis o dodatkowej wymianie widoczny w historii serwisowej także w samochodzie a na koniec umyją samochód i w drogę.

Teraz kwestia czy wspomniana kwota 1500zł (chociaz wydaje mi sie ze nawet w dzisiejszych czasach mozna znalezc sporo taniej) vs ok.400-500zł (250-300zł olej, 50zł filtr i 100-150zł usługa) jest do zaakceptowania? Jeśli ktoś chce zaoszczedzić 1000zł i lubi podobierać oleje i filtry to śmiało może sobie i sam w garażu wymienić. Filozofii tu nie ma tylko wygoda/cena.

Opublikowano
2 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

Teraz kwestia czy wspomniana kwota 1500zł (chociaz wydaje mi sie ze nawet w dzisiejszych czasach mozna znalezc sporo taniej) vs ok.400-500zł (250-300zł olej, 50zł filtr i 100-150zł usługa) jest do zaakceptowania? Jeśli ktoś chce zaoszczedzić 1000zł i lubi podobierać oleje i filtry to śmiało może sobie i sam w garażu wymienić. Filozofii tu nie ma tylko wygoda/cena.

Bardziej niż o cenę chodzi mi o to, czy 5W40 będzie tym lepszym rozwiązaniem dla trwałości silnika. Szczerze to pierwszy raz się z tym spotykam, że producent zaleca 0W30, a warsztat, który też robi tych aut dużo (czyli jakieś doświadczenia ma) proponuje 5W40. Dodatkowym argumentem jest, że w warsztacie znajomego będę miał pewność, że w ogóle ten olej został wymieniony 😉

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też jestem jak najbardziej za wymianą na własną rękę nawet jeśli wybrzmiał mój post inaczej. Co prawda mam zrobionych większość dodatkowych wymian w ASO ale to albo z lenistwa albo przy okazji innych zleceń gwarancyjnych.

Teraz dlaczego nie zmieniałbym parametrów oleju wymieniając poza ASO.

Przy każdej wymianie wymieniasz tylko ok.75-85% oleju. Zawsze zostaje sporo w chłodniczce i przewodach. Takie żonglowanie olejem i mieszanie go ze starym, raz taki z ASO (przy pakiecie serwisowym) a raz inny pomiędzy przeglądami jakoś nie brzmi dla mnie jakby miało działac na +. Po drugie parametry oleju w zakresie wytrzymałości na wysokie temperatury to się analizuje jak się bardzo ostro jeździ. Właściciele M-ek lub tuningowanych i upalanych benzym jak najbardziej powinni zgłębić temat. Jeździsz swoim suvem ponad 200km/h autostradą? Ciśniesz w sportplus od świateł do świateł? Zabawy na torze? Nie jestem ekspertem olejowym ale jak użytkujesz ten samochód zgodnie z przeznaczeniem to olej 0w-30 najlepiej mu posłuży. Jak wymieniasz co 10-15kkm to cały czas ma on zachowane parametry chroniące silnik przed całym złem.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czy niezależny warsztat nie informował, że właściwości oleju 5w40 zostaną wymyte przez olej zalany w serwisie zgodnie ze specyfikacją i zgodnie z interwałem serwisowym.  Pierwszy raz spotykam się z tym by proponowano jazdę na 2 olejach. 

Opublikowano
54 minuty temu, grafi73 napisał(a):

Czy niezależny warsztat nie informował, że właściwości oleju 5w40 zostaną wymyte przez olej zalany w serwisie zgodnie ze specyfikacją i zgodnie z interwałem serwisowym.  Pierwszy raz spotykam się z tym by proponowano jazdę na 2 olejach. 

Tak, twierdzą, że oleje można mieszać i na 5W40 silnik będzie dodatkowo chroniony przynajmniej przez ten czas, kiedy auto będzie jeździło właśnie na nim 😃 Ja też się zdziwiłem.

Opublikowano
5 godzin temu, mariuszcom napisał(a):

Ja dostałem rabat z 1600 zł na 720 brutto. Także zdecydowanie ASO.

Konkretny rabat, przekonałeś mnie żeby cisnąć dealera 😎

Opublikowano

Jeżeli faktycznie dostaniesz  rabat na 720 zł brutto łącznie z filtrem oleju w co wątpię, to faktycznie nie ma się co zastanawiać i brudzić rąk. Ja u siebie również robię wymiany oleju pomiędzy przeglądami ale sam w garażu, silnik 40d MH. Daję nową podkładkę pod korek misy a filtra nie ruszam, nie ma sensu wymieniać go co 12 tys km tak naprawdę to nic to nie da. Olej leje oryginalny o parametrach jak w serwisie i taki polecam, osobiście kupuję z dobrego sklepu internetowego. Po rozgrzaniu silnika olej wylatuje prawie w 100%. Pozostaje jedynie niewielka ilość to co w filtrze - zawszę mierze ile oleju zleciało żeby tyle samo zalać. Cała zabawa kosztuje mnie ok 440 zł + mycie rąk😀

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja wymieniam po za ASO. Nie jest to nawet kwestia pieniędzy, bo w ASO powiedzieli 1300 PLN po rabatach, a w nieautoryzowanym 800 PLN. Może 500 PLN różnicy nie czyni, ale zawsze lepiej mieć niż nie mieć 🙂

 

Robię po za ASO dlatego, że trwa to 15 minut- umawiam się na godzinę, wjadę, patrzę jak mechanik robi i po 15 minutach zrobione.

A w ASO mnie straszyli, że to trwa dwie godziny 😮

Do tego jak ktoś wspomniał wczesniej- mam gwarancję, że olej jest faktycznie nowy.

 

Wymieniam na oryginalny, 0-w30, żeby mi nikt nie zarzucił, że przez mój błąd się zepsuło coś tam i gwarancja tego nie obejmie. Oryginalny filtr, oryginalny olej i udaję, że nic nie ruszałem. 

Wymieniłem po 3000km, teraz wymienię za chwilę przy 18000 km, bo komp pokazuje, że pierwsza wymiana w ASO przy 28 000 km.

 

 

Opublikowano

Te wymiany w Aso co 28tys km to jakis zart( niesamowita technologie  maja te oleje long life ) 🙈 Potem ludzie sie dziwia ze niby serwisowane auto w BMW a po 100tys  zartobliwie mowiac  furmanka sie rozsypuje 🙂Rowniez wymieniam olej w nieautoryzowanym zaprzyjaznionym warsztacie  miedzy serwisami w BMW ! 

Opublikowano

Ludzie poruszacie temat jakby dotyczył technologii kosmicznej. Wymiana oleju to chyba najprostsza rzecz którą ogarnia każdy warsztat. Mam gwarancję na wymianę oleju i filtrów na 5 lat, ale mam to w „d…”. Dlaczego? Wymiany w okresie gwarancji przewidują interwały co 30 tys. Jeśli wymieniasz częściej np. co 15 tys.  to płacisz jak klient z ulicy i nie jest to wpisywane do systemu ( tak mi powiedziano jak robiłem taką wymianę). Koszty takiej wymiany nie są małe w serwisie i zależne od rejonu. A więc kupuję w sklepie oryginalny olej za 65 zł litr (455 zł 7 litrów)+ 110 oryginalny filtr i wymieniam w warsztacie lokalnym za 150-200zł= koszt całkowity: około 700-800zł z VAT. Co drugi raz jak ktoś jest „centusiem” może jechać do serwisu na wymianę co 30tys. Serwis nie dochodzi i nie dojdzie ze sam wymieniłem po 15 tys. u siebie w warsztacie, nie stwierdzi jaki olej wlałem jedynie zweryfikować mogą czy filtr był oryginalny. Z racji straty całego dnia na dojazd do serwisu, zostawienie auta itd. to odpuściłem sobie całkowicie wszelkie ich wymiany „darmowe” w okresie do 5 lat. Swego czasu za klocki do m zaśpiewali mi 4,5 tys. A ja kupiłem oryginalne i wymieniłem w kwocie poniżej 1,5 tys. Pamiętajcie, że te darmowe wymiany mają często na celu szukanie innych usterek, za które każą sobie słono płacić. Moja x5 hula jak nowa (przebieg 65tys. ) a serwisy omijam szerokim łukiem. Choć na koniec znalazłem jeden plus serwisów, zawsze umyją mi pięknie auto. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Albo jest inna praktyka pomiędzy serwisami albo ktoś wprowadził Cię w błąd. Ja robię w ASO i za każdym razem wpisują do kompa jako dodatkową wymianę oleju i nie ma to oczywiście wpływu na termin kolejnego przeglądu wg. komputera. W zeszłym roku płaciłem 799 w tym roku 849 brutto. Więc też bez tragedii. Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, że ASO może wpisać w kompa informację o wymianie przeglądu i nie kasować licznika do kolejnej wymiany.

Ja kupuję filtr i olej poza ASO (oryginały) i zlecam ASO samą robociznę. Niestety ale u mnie cena 799 w ASO jest nieosiągalna i stąd taki sposób.

Opublikowano

Ja mam m50D i wymiana oleju co 9-10tyś na własną rękę.

2 miesiące temu płaciłem 950zł w FrankCarsie w Częstochowie - olej + filtr+robocizna

Opublikowano

Jakby kogoś interesowało, to właśnie byłem na pierwszej wymianie po 2 tys km. Normalnie wpisują w komputer wymianę (czyli jest ślad) ale nie wydłuża to interwału (on się liczy od początku). Nie negocjowałem w żaden sposób ceny, całość wyniosła 1130 zł brutto (olej, filtr, robocizna).

Opublikowano

U mnie np. nie wpisali w komputer pierwszej wymiany po niecałych 3 tys. km. Przy 13 tys. wymieniłem już poza ASO. Ku mojemu zaskoczeniu w ASO diesle zalewali olejem Petronas 0w30. 

Opublikowano

Z mojego doświadczenia. Wymiana w ASO między-interwałowa była po stawkach preferencyjnych - płaciłem jakoś 900 brutto, nawet bez pytania o rabat. (w niezależnym serwisie proponowali za 800 więc decyzja była oczywista). Wszystko wpisane w historię, auto umyte, tylko pytanie czy resetujemy interwał w komputerze. Pomyślałem że ASO BMW ma na prawdę uczciwe ceny.

Niestety, wymiana interwałowa ma już standardowe stawki za rbg i zostałem sprowadzony na ziemię

Opublikowano
W dniu 23.09.2023 o 15:00, klepek napisał(a):

Ludzie poruszacie temat jakby dotyczył technologii kosmicznej. Wymiana oleju to chyba najprostsza rzecz którą ogarnia każdy warsztat. Mam gwarancję na wymianę oleju i filtrów na 5 lat, ale mam to w „d…”. Dlaczego? Wymiany w okresie gwarancji przewidują interwały co 30 tys. Jeśli wymieniasz częściej np. co 15 tys.  to płacisz jak klient z ulicy i nie jest to wpisywane do systemu ( tak mi powiedziano jak robiłem taką wymianę). Koszty takiej wymiany nie są małe w serwisie i zależne od rejonu. A więc kupuję w sklepie oryginalny olej za 65 zł litr (455 zł 7 litrów)+ 110 oryginalny filtr i wymieniam w warsztacie lokalnym za 150-200zł= koszt całkowity: około 700-800zł z VAT. Co drugi raz jak ktoś jest „centusiem” może jechać do serwisu na wymianę co 30tys. Serwis nie dochodzi i nie dojdzie ze sam wymieniłem po 15 tys. u siebie w warsztacie, nie stwierdzi jaki olej wlałem jedynie zweryfikować mogą czy filtr był oryginalny. Z racji straty całego dnia na dojazd do serwisu, zostawienie auta itd. to odpuściłem sobie całkowicie wszelkie ich wymiany „darmowe” w okresie do 5 lat. Swego czasu za klocki do m zaśpiewali mi 4,5 tys. A ja kupiłem oryginalne i wymieniłem w kwocie poniżej 1,5 tys. Pamiętajcie, że te darmowe wymiany mają często na celu szukanie innych usterek, za które każą sobie słono płacić. Moja x5 hula jak nowa (przebieg 65tys. ) a serwisy omijam szerokim łukiem. Choć na koniec znalazłem jeden plus serwisów, zawsze umyją mi pięknie auto. 

Dokładnie tak. W mojej 40i przy przebiegu 35 tys ma wymieniany 5 raz olej i filtry. (80% miasto) Dwa razy ASO w ramach pakietu reszta we własnym zakresie. Olej, filtry i płukankę kupuje we własnym zakresie. 
Auto jest po mapie (408/615Nm) śmiga super, zużycie przy prędkościach przepisowych poza miastem eSka - 8.6l, autostrada 9l-9,5l

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Zrobiłem pierwszą wymianę oleju z filtrem w ASO po 2 tys. km bez kasowania interwału za 900 brutto. Teraz sprawdziłem historię serwisów z menu w aucie i jest widoczny tylko przegląd przed wydaniem auta. Czy u Was jest tam info o wymianach oleju między interwałami?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Aktualna cena "promo" za miedzy interwałową wymianę w benzynowym 3.0 to ~1100 PLN brutto. Nadal sporo jak na taką czynność, ale to ASO i tłumaczą "ilością oleju który wchodzi do silnika".

Opublikowano
4 minuty temu, apzs napisał(a):

Aktualna cena "promo" za miedzy interwałową wymianę w benzynowym 3.0 to ~1100 PLN brutto. Nadal sporo jak na taką czynność, ale to ASO i tłumaczą "ilością oleju który wchodzi do silnika".

Mogłeś też kupić olej we własnym zakresie (w październiku łącznie z filtrem kosztował mnie 482zł) i zrobić samą wymianę w ASO za 400, tyle płaciłem w październiku. To ciągle kilka stówek w kieszeni. Poza ASO, ale ciągle z wpisem mniej więcej 200 mniej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj byłem na pierwszym serwisie olejowym z mojego pakietu. Auto przejechało 31 000 km (wczesniej wymieniałem olej na własną rękę dwa razy).

 

Dowiedziałem się, że w skład wykupionego pakietu wchodzi wymiana oleju i filtra oleju.

Zapytałem co będzie robione przy kolejnym serwisie (62 000 km)- olej, filtr oleju i świece.

 

Rozumiem, ze pakiet serwisowy BMW nie obejmuje takiego luksusu jak wymiana filtra kabinowego? I powietrza do silnika??

 

Kabinowy po roku i po 30k wypada chyba wymienic, nie? A co z filtrem powietrza do silnika? Wymieniać teraz czy poczekac jeszcze?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.