Skocz do zawartości

Dodatkowe wymiany oleju - ASO czy warsztat?


Leon

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Chcę robić dodatkowe wymiany oleju i filtra w X5 LCI 30d (bez kasowania zwykłego interwału serwisowego). ASO zgodnie z książką zalewa olej 0W20 lub 0W30, niezależny warsztat specjalizujący się w BMW sugeruje wymianę na 5W40 z ori filtrem, tłumacząc to lepszą ochroną silnika. Jakie jest Wasze zdanie? Co lepsze?

ASO za taką wymianę woła 1500 brutto minus indywidualny rabat, w niezależnym ogarnę pewnie za połowę tej kwoty.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W ASO to prostsza sprawa. Podjeżdżasz, zalewają olej taki sam jak masz już w silniku, zrobią wpis o dodatkowej wymianie widoczny w historii serwisowej także w samochodzie a na koniec umyją samochód i w drogę.

Teraz kwestia czy wspomniana kwota 1500zł (chociaz wydaje mi sie ze nawet w dzisiejszych czasach mozna znalezc sporo taniej) vs ok.400-500zł (250-300zł olej, 50zł filtr i 100-150zł usługa) jest do zaakceptowania? Jeśli ktoś chce zaoszczedzić 1000zł i lubi podobierać oleje i filtry to śmiało może sobie i sam w garażu wymienić. Filozofii tu nie ma tylko wygoda/cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

Teraz kwestia czy wspomniana kwota 1500zł (chociaz wydaje mi sie ze nawet w dzisiejszych czasach mozna znalezc sporo taniej) vs ok.400-500zł (250-300zł olej, 50zł filtr i 100-150zł usługa) jest do zaakceptowania? Jeśli ktoś chce zaoszczedzić 1000zł i lubi podobierać oleje i filtry to śmiało może sobie i sam w garażu wymienić. Filozofii tu nie ma tylko wygoda/cena.

Bardziej niż o cenę chodzi mi o to, czy 5W40 będzie tym lepszym rozwiązaniem dla trwałości silnika. Szczerze to pierwszy raz się z tym spotykam, że producent zaleca 0W30, a warsztat, który też robi tych aut dużo (czyli jakieś doświadczenia ma) proponuje 5W40. Dodatkowym argumentem jest, że w warsztacie znajomego będę miał pewność, że w ogóle ten olej został wymieniony 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja też jestem jak najbardziej za wymianą na własną rękę nawet jeśli wybrzmiał mój post inaczej. Co prawda mam zrobionych większość dodatkowych wymian w ASO ale to albo z lenistwa albo przy okazji innych zleceń gwarancyjnych.

Teraz dlaczego nie zmieniałbym parametrów oleju wymieniając poza ASO.

Przy każdej wymianie wymieniasz tylko ok.75-85% oleju. Zawsze zostaje sporo w chłodniczce i przewodach. Takie żonglowanie olejem i mieszanie go ze starym, raz taki z ASO (przy pakiecie serwisowym) a raz inny pomiędzy przeglądami jakoś nie brzmi dla mnie jakby miało działac na +. Po drugie parametry oleju w zakresie wytrzymałości na wysokie temperatury to się analizuje jak się bardzo ostro jeździ. Właściciele M-ek lub tuningowanych i upalanych benzym jak najbardziej powinni zgłębić temat. Jeździsz swoim suvem ponad 200km/h autostradą? Ciśniesz w sportplus od świateł do świateł? Zabawy na torze? Nie jestem ekspertem olejowym ale jak użytkujesz ten samochód zgodnie z przeznaczeniem to olej 0w-30 najlepiej mu posłuży. Jak wymieniasz co 10-15kkm to cały czas ma on zachowane parametry chroniące silnik przed całym złem.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, grafi73 napisał(a):

Czy niezależny warsztat nie informował, że właściwości oleju 5w40 zostaną wymyte przez olej zalany w serwisie zgodnie ze specyfikacją i zgodnie z interwałem serwisowym.  Pierwszy raz spotykam się z tym by proponowano jazdę na 2 olejach. 

Tak, twierdzą, że oleje można mieszać i na 5W40 silnik będzie dodatkowo chroniony przynajmniej przez ten czas, kiedy auto będzie jeździło właśnie na nim 😃 Ja też się zdziwiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie dostaniesz  rabat na 720 zł brutto łącznie z filtrem oleju w co wątpię, to faktycznie nie ma się co zastanawiać i brudzić rąk. Ja u siebie również robię wymiany oleju pomiędzy przeglądami ale sam w garażu, silnik 40d MH. Daję nową podkładkę pod korek misy a filtra nie ruszam, nie ma sensu wymieniać go co 12 tys km tak naprawdę to nic to nie da. Olej leje oryginalny o parametrach jak w serwisie i taki polecam, osobiście kupuję z dobrego sklepu internetowego. Po rozgrzaniu silnika olej wylatuje prawie w 100%. Pozostaje jedynie niewielka ilość to co w filtrze - zawszę mierze ile oleju zleciało żeby tyle samo zalać. Cała zabawa kosztuje mnie ok 440 zł + mycie rąk😀

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniam po za ASO. Nie jest to nawet kwestia pieniędzy, bo w ASO powiedzieli 1300 PLN po rabatach, a w nieautoryzowanym 800 PLN. Może 500 PLN różnicy nie czyni, ale zawsze lepiej mieć niż nie mieć 🙂

 

Robię po za ASO dlatego, że trwa to 15 minut- umawiam się na godzinę, wjadę, patrzę jak mechanik robi i po 15 minutach zrobione.

A w ASO mnie straszyli, że to trwa dwie godziny 😮

Do tego jak ktoś wspomniał wczesniej- mam gwarancję, że olej jest faktycznie nowy.

 

Wymieniam na oryginalny, 0-w30, żeby mi nikt nie zarzucił, że przez mój błąd się zepsuło coś tam i gwarancja tego nie obejmie. Oryginalny filtr, oryginalny olej i udaję, że nic nie ruszałem. 

Wymieniłem po 3000km, teraz wymienię za chwilę przy 18000 km, bo komp pokazuje, że pierwsza wymiana w ASO przy 28 000 km.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wymiany w Aso co 28tys km to jakis zart( niesamowita technologie  maja te oleje long life ) 🙈 Potem ludzie sie dziwia ze niby serwisowane auto w BMW a po 100tys  zartobliwie mowiac  furmanka sie rozsypuje 🙂Rowniez wymieniam olej w nieautoryzowanym zaprzyjaznionym warsztacie  miedzy serwisami w BMW ! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie poruszacie temat jakby dotyczył technologii kosmicznej. Wymiana oleju to chyba najprostsza rzecz którą ogarnia każdy warsztat. Mam gwarancję na wymianę oleju i filtrów na 5 lat, ale mam to w „d…”. Dlaczego? Wymiany w okresie gwarancji przewidują interwały co 30 tys. Jeśli wymieniasz częściej np. co 15 tys.  to płacisz jak klient z ulicy i nie jest to wpisywane do systemu ( tak mi powiedziano jak robiłem taką wymianę). Koszty takiej wymiany nie są małe w serwisie i zależne od rejonu. A więc kupuję w sklepie oryginalny olej za 65 zł litr (455 zł 7 litrów)+ 110 oryginalny filtr i wymieniam w warsztacie lokalnym za 150-200zł= koszt całkowity: około 700-800zł z VAT. Co drugi raz jak ktoś jest „centusiem” może jechać do serwisu na wymianę co 30tys. Serwis nie dochodzi i nie dojdzie ze sam wymieniłem po 15 tys. u siebie w warsztacie, nie stwierdzi jaki olej wlałem jedynie zweryfikować mogą czy filtr był oryginalny. Z racji straty całego dnia na dojazd do serwisu, zostawienie auta itd. to odpuściłem sobie całkowicie wszelkie ich wymiany „darmowe” w okresie do 5 lat. Swego czasu za klocki do m zaśpiewali mi 4,5 tys. A ja kupiłem oryginalne i wymieniłem w kwocie poniżej 1,5 tys. Pamiętajcie, że te darmowe wymiany mają często na celu szukanie innych usterek, za które każą sobie słono płacić. Moja x5 hula jak nowa (przebieg 65tys. ) a serwisy omijam szerokim łukiem. Choć na koniec znalazłem jeden plus serwisów, zawsze umyją mi pięknie auto. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jest inna praktyka pomiędzy serwisami albo ktoś wprowadził Cię w błąd. Ja robię w ASO i za każdym razem wpisują do kompa jako dodatkową wymianę oleju i nie ma to oczywiście wpływu na termin kolejnego przeglądu wg. komputera. W zeszłym roku płaciłem 799 w tym roku 849 brutto. Więc też bez tragedii. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście, że ASO może wpisać w kompa informację o wymianie przeglądu i nie kasować licznika do kolejnej wymiany.

Ja kupuję filtr i olej poza ASO (oryginały) i zlecam ASO samą robociznę. Niestety ale u mnie cena 799 w ASO jest nieosiągalna i stąd taki sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby kogoś interesowało, to właśnie byłem na pierwszej wymianie po 2 tys km. Normalnie wpisują w komputer wymianę (czyli jest ślad) ale nie wydłuża to interwału (on się liczy od początku). Nie negocjowałem w żaden sposób ceny, całość wyniosła 1130 zł brutto (olej, filtr, robocizna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia. Wymiana w ASO między-interwałowa była po stawkach preferencyjnych - płaciłem jakoś 900 brutto, nawet bez pytania o rabat. (w niezależnym serwisie proponowali za 800 więc decyzja była oczywista). Wszystko wpisane w historię, auto umyte, tylko pytanie czy resetujemy interwał w komputerze. Pomyślałem że ASO BMW ma na prawdę uczciwe ceny.

Niestety, wymiana interwałowa ma już standardowe stawki za rbg i zostałem sprowadzony na ziemię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2023 o 15:00, klepek napisał(a):

Ludzie poruszacie temat jakby dotyczył technologii kosmicznej. Wymiana oleju to chyba najprostsza rzecz którą ogarnia każdy warsztat. Mam gwarancję na wymianę oleju i filtrów na 5 lat, ale mam to w „d…”. Dlaczego? Wymiany w okresie gwarancji przewidują interwały co 30 tys. Jeśli wymieniasz częściej np. co 15 tys.  to płacisz jak klient z ulicy i nie jest to wpisywane do systemu ( tak mi powiedziano jak robiłem taką wymianę). Koszty takiej wymiany nie są małe w serwisie i zależne od rejonu. A więc kupuję w sklepie oryginalny olej za 65 zł litr (455 zł 7 litrów)+ 110 oryginalny filtr i wymieniam w warsztacie lokalnym za 150-200zł= koszt całkowity: około 700-800zł z VAT. Co drugi raz jak ktoś jest „centusiem” może jechać do serwisu na wymianę co 30tys. Serwis nie dochodzi i nie dojdzie ze sam wymieniłem po 15 tys. u siebie w warsztacie, nie stwierdzi jaki olej wlałem jedynie zweryfikować mogą czy filtr był oryginalny. Z racji straty całego dnia na dojazd do serwisu, zostawienie auta itd. to odpuściłem sobie całkowicie wszelkie ich wymiany „darmowe” w okresie do 5 lat. Swego czasu za klocki do m zaśpiewali mi 4,5 tys. A ja kupiłem oryginalne i wymieniłem w kwocie poniżej 1,5 tys. Pamiętajcie, że te darmowe wymiany mają często na celu szukanie innych usterek, za które każą sobie słono płacić. Moja x5 hula jak nowa (przebieg 65tys. ) a serwisy omijam szerokim łukiem. Choć na koniec znalazłem jeden plus serwisów, zawsze umyją mi pięknie auto. 

Dokładnie tak. W mojej 40i przy przebiegu 35 tys ma wymieniany 5 raz olej i filtry. (80% miasto) Dwa razy ASO w ramach pakietu reszta we własnym zakresie. Olej, filtry i płukankę kupuje we własnym zakresie. 
Auto jest po mapie (408/615Nm) śmiga super, zużycie przy prędkościach przepisowych poza miastem eSka - 8.6l, autostrada 9l-9,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Zrobiłem pierwszą wymianę oleju z filtrem w ASO po 2 tys. km bez kasowania interwału za 900 brutto. Teraz sprawdziłem historię serwisów z menu w aucie i jest widoczny tylko przegląd przed wydaniem auta. Czy u Was jest tam info o wymianach oleju między interwałami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Aktualna cena "promo" za miedzy interwałową wymianę w benzynowym 3.0 to ~1100 PLN brutto. Nadal sporo jak na taką czynność, ale to ASO i tłumaczą "ilością oleju który wchodzi do silnika".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, apzs napisał(a):

Aktualna cena "promo" za miedzy interwałową wymianę w benzynowym 3.0 to ~1100 PLN brutto. Nadal sporo jak na taką czynność, ale to ASO i tłumaczą "ilością oleju który wchodzi do silnika".

Mogłeś też kupić olej we własnym zakresie (w październiku łącznie z filtrem kosztował mnie 482zł) i zrobić samą wymianę w ASO za 400, tyle płaciłem w październiku. To ciągle kilka stówek w kieszeni. Poza ASO, ale ciągle z wpisem mniej więcej 200 mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj byłem na pierwszym serwisie olejowym z mojego pakietu. Auto przejechało 31 000 km (wczesniej wymieniałem olej na własną rękę dwa razy).

 

Dowiedziałem się, że w skład wykupionego pakietu wchodzi wymiana oleju i filtra oleju.

Zapytałem co będzie robione przy kolejnym serwisie (62 000 km)- olej, filtr oleju i świece.

 

Rozumiem, ze pakiet serwisowy BMW nie obejmuje takiego luksusu jak wymiana filtra kabinowego? I powietrza do silnika??

 

Kabinowy po roku i po 30k wypada chyba wymienic, nie? A co z filtrem powietrza do silnika? Wymieniać teraz czy poczekac jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.