Skocz do zawartości

AGM czy zwykły akumulator do e60 z 2006r / Start-Stop


DemonE60

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.


Niedawno zakupiłem e60 520d z 2006 roku i mam problem bo co chwilę pada w nim akumulator. W tej chwili założony jest taki zwykły akumulator, ale tak czytam fora i wychodzi, że jeżeli w samochodzie jest system Start-Stop to należy kupić akumulator AGM.


I teraz moje pytanie, jak sprawdzić czy ten system Start-Stop jest u mnie czy go nie ma?

Mam do samochodu jedynie pilot (bez kluczyka) tzw. w stacyjce nie ma w ogóle wejścia na kluczyk, zaś do rozruchu silnika używam przycisku start-stop. Czy sam ten przycisk oznacza, że auto posiada system start-stop? Jeśli nie, to jak poznać, że ten system jest lub go nie ma?


Może ktoś wyjaśnić te dwie kwestie bo nie wiem jaki mam akumulator zakupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz system start-stop czyli gaszenie auta w czasie postoju z odpalaniem na przycisk. Jak co chwile pada akumulator to najpierw trzeba sprawdzić czy wina czasem nie stoi po stronie auta. Co do akumulatora to w AGM warto zainwestować jeżeli jeździsz więcej po mieście-krótkie odcinki niż w trasach. Ja nie wiem jak te akumulatory teraz robią, albo fury mają coraz większe zapotrzebowanie ale czasami spotykam auta które mają akumulator od nowości po 10 lat i działa a te nowe akumulatory po 3 latach nadają się do utylizacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi i wyprowadzenie z błędu z tym start stopem. Myślałem, że skoro jest przycisk i aby uruchomić silnik trzeba wcisnąć sprzęgło to jest i start-stop.


I jeszcze jedno z tym akumulatorem, jak rozumiem nada się zwykły między 80 Ah a 90 Ah, ale co z tym kodowaniem? Jak rozumiem samemu tego nie zrobię? Muszę podjechać do ASO lub gdzieś na warsztat? Czy może lepiej kupić jakieś urządzenie do kodowania i próbować samemu. Co się lepiej opłaca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozum mnie źle, jeśli nie odróżniasz start stop od odpalania na przycisk, wydaje mi się, że inwestowanie w interfejs, choć nie jest to wygórowana kwota, jest bez sensu. Interfejs i program jest przydatny dla osób z jakąś wiedzą, inaczej to moim zdaniem bez sensu. Zapytaj na forum, kto Ci w okolicy zrobi kodowanie, adaptacje, sprawdzi co masz zakodowane, to wg mnie będzie na ten moment szybciej, prościej i na pewno bezpieczniej niż samemu skoro chyba nie masz żadnej wiedzy w tym kierunku. Inaczej przewertuj forum, temat wymiany, kodowania, adaptacji jest dokładnie opisany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zawsze można Carly zakupić - idiotoodporny przyjazny interfejs, bez kombinowania z laptopem, ale swoje kosztuje, bo trzeba zakupić kostkę dedykowaną kostkę BT i zapłacić za aplikację.

https://www.mycarly.com/brands/bmw/


Albo bimmer tool:

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.pw.btool.expert&hl=en

zwykła kostka BT chyba pod to starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli nie masz ogrzewania postojowego w wyposażeniu, to akumulator AGM nie jest konieczny.

Wymianę akumulatora należy zarejestrować(to umożliwia także wiele uniwersalnych testerów), ale jeśli do tej pory był zakodowany AGM, to dla dobra aku, należy to przekodować na zwykły akumulator.



Ważna uwaga. Wiele katalogów(np. intercars) sugeruje dla E60, akumulator 100Ah. Takiej pojemności producent nie przewidział i pojawia się dylemant, czy kodować na 90Ah czy 110Ah


Takie wartości przewidział producent:

B080 80 Ah-Batterie

B090 90 Ah-Batterie

B110 110 Ah-Batterie

A090 90 Ah-AGM Batterie (SA536) - 536 to właśnie opcja wyposażenia w ogrzewanie postojowe

A080 80 Ah-AGM Batterie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dalej mam problem, poszedłem do sklepu po akumulator i facet powiedział, że tutaj jednak jest chyba start stop i poprosił o numer VIN. Sprawdzając VIN stwierdził, że jest tutaj faktycznie start stop, a, że samochód nie gaśnie na światłach to wina starego, rozładowanego i niezakodowanego akumulatora.


I teraz moje pytanie, czy możecie jakoś to zweryfikować po VINie?


Mój vin to: WBANC31000CX72734

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I dalej mam problem, poszedłem do sklepu po akumulator i facet powiedział, że tutaj jednak jest chyba start stop i poprosił o numer VIN. Sprawdzając VIN stwierdził, że jest tutaj faktycznie start stop, a, że samochód nie gaśnie na światłach to wina starego, rozładowanego i niezakodowanego akumulatora.


I teraz moje pytanie, czy możecie jakoś to zweryfikować po VINie?


Mój vin to: WBANC31000CX72734

 

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=19&t=127871


Może pomyśl o takim akumtorze...


Amega EFB 110Ah 970A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I dalej mam problem, poszedłem do sklepu po akumulator i facet powiedział, że tutaj jednak jest chyba start stop i poprosił o numer VIN. Sprawdzając VIN stwierdził, że jest tutaj faktycznie start stop, a, że samochód nie gaśnie na światłach to wina starego, rozładowanego i niezakodowanego akumulatora.


I teraz moje pytanie, czy możecie jakoś to zweryfikować po VINie?


Mój vin to: WBANC31000CX72734

Fabrycznie miałeś zwykły akumulator 80Ah. AGM nie jest w ogóle konieczny. Nadal możesz włożyć akumulator o takiej pojemności.

System start-stop to opcja wyposażenia 1CC, której Ty nie posiadasz i szczerze mówiąc nie kojarzę, żeby M47 w ogóle miało taką opcję. To dopiero w N47 pojawiło się, i to nie w E60(w tym modelu chyba nigdy nie było tego systemu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam, podepnę się pod temat, ale bardziej chodzi mi o zidentyfikowanie akumulatora po vin. Dzwoniłem do dealera BMW w Poznaniu i usłyszałem, ze tego nie można stwierdzić, a widzę tutaj że można. Mój nr to B658291. Dzięki za pomoc.

Udało mi sie ustalic, że był montowany akumulator agm 90 Ah 900 A. Jak to się ma do informacji, że w e60 sa albo 95 albo 110?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po rozkodowaniu vin wychodzi że posiadasz webasto dlatego fabrycznie miałeś lub masz akumulator AGM i taki powinien być w twoim samochodzie. W E60 jest możliwość zakodować AGM tylko o pojemności 80, 90 i 110AH, podejrzewam że fabrycznie był 90AH AGM ale możesz go zastąpić 92AH AGM no i oczywiście po założeniu nowej baterii trzeba ją zarejestrować kompem lub aplikcją na telefon.


EDIT: W rozkodowanym vin jest również informacja że fabryka włożyła aku AGM 90AH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Panowie może trochę odświeżę temat, ale takie pytanie... Jaki Aku do e60 po lifcie, nie ma webasto, 2007r 523i. Byl zakodowany 80 AGM, a wrzucony normalny i nie wiem czy inwestować w AGM czy zwykły, i czy to może być powód tych cyrków jak niżej (trip, data, czas się kasują) do tego slabe napięcie (nawet na nowym Aku - nie AGM testowałem) przy każdym dłuższym postoju i zamknięciu auta migaja na sekundę liczniki i wyświetla się auto na podnośniku i informacja niżej że screena.

Screenshot_20230723_003514.jpg

IMG_20230602_123117.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od sprawdzenia napięcia akumulatora.

Sprawdź też napięcie ładowania akumulatora ale nie kompem ale faktyczne na klemach.

Jeśli ok to może być winna klema IBS lub moduł MPM zasilania.

To tak na początek bo przyczyna może być inna ale od tego zacznij.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, v2417 napisał(a):

Ale co, zwykły 80 powinien śmigać, czy AGM powinien być założony? 

Tak naprawdę powinien być AGM, kwestia oparów z akumulatora.

Ja mam założony zwykly już jakieś 5 lat i też działa, tyle że przy kodowaniu zaznaczyłem zwykły a nie AGM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypiąłem klemę - te wtyczki, napięcia dalej nie ma i nie działa radio, czy coś jeszcze powinno się pojawić po jej wypięciu? Ogólnie się jak to zj45alo to auto przestało pokazywać spalanie chwilowe 

Edytowane przez v2417
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.