Rozumiem, ale na odległość ciężko jest coś powiedzieć na 100 %. Jeśli stoi cały czas u tych samych, to nie sądzę, że coś odkryją. Potrzebny jest ktoś inny, bo ci pewnie mają cię już głęboko i trzymają auto bez żadnej nadziei, że na coś wpadną, a z drugiej stony nie chcą się przyznać, że nie wiedzą co zrobić. Poszukaj w okolicy kogoś, kto albo zna się na mechanice albo na mechanice i BMW, bo nie sądzę, że jest to wyzwanie na poziomoie lotu w kosmos.
Sorry wcześniej, nie zauważyłe, że to N47, więc pyatnie o gaz było nie na miejscu :-), ale podciśnienia to już inna sprawa. W Volvo XC90 miałem przypadek złożony, bo i potrafił kopcić, miał b. słabe hamulce, czyli po depnięciu 2 razy pedał robił się bez wspomagania, spadała moc. Okazało się, że pompa podciśnienia miała już słabą wydajność a dodatkowo serwo przepuszczało podciśnienie, a brak podciśnienia powodował brak sterowania m.in. turbo. Nie pamiętam z głowy na co ma wpływ podciśnienie w N47, ale skoro na hamulcu się to dzieje, to może mieć znaczenie, dalej bym zwracał ci na to uwagę.