Skocz do zawartości

Szybkie pytania, szybkie odpowiedzi BMW 3 G20/21


dzbpl

Rekomendowane odpowiedzi

Może masz autohold włączony? Normalnie, wg instrukcji, jak na skrzyni jest P, to wtedy "W pozycji P dźwigni sterującej pojedyncze koła są blokowane przez skrzynię biegów". I to by się zgadzało, ale ręczny nie jest zaciągnięty. W garażu zostawiam samochód na "P".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też tak się czasami zdarza, jeśli zgasze samochód na P, bez zaciągniętego wcześniej ręcznego. 

 

Problem nie występuje jeśli samochód gaszę w taki sposób:

- zatrzymanie auta i wrzucenie N

- zaciągnięcie ręcznego i zdjęcie nogi z hamulca. W tym momencie samochód przesuwa się o kilka milimetrów. Podejrzewam, że to jest kluczowe dla uniknięcia szarpnięcia po ponownym włączeniu silnika.

- wrzucenie P i zgaszenie silnika

 

Edytowane przez knrdk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rafaeelloo napisał(a):

A ja nie lubię tego brzęczenia 😉 
Ponawiam więc pytanie, czy bez ręcznego normalne jest to, że podczas wbijania biegu na zimnym silniku czuć szarpnięcie? Zdecydowanie częściej zdarza się, jeśli wrzucę wsteczny, a potem do przodu.

Jak wciśniesz pedał hamulca 2 razy to nie będziesz mieć  szarpniecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w przypadku felg 858M oraz 859M można ogarnąć zarysowania na rantach felg? (te płytkie i te trochę głębsze) bo jeżeli dam na przetoczenie na cnc i zrobią to tylko człowo, to pytanie czy zaokrąglenie nie zniknie. Przy okazji. polecacie gdzie kupić czujnik cisnienia do 19"?

 

W dniu 23.06.2023 o 14:56, saab napisał(a):

Nie. Ja natomiast przy jezdzie na niskich obrotach słysze takie buczenie jakby rezonowało coś ale to takie niskie dzwieki. C

 

No o ten dzwięk mi chodzi, jest to buczenie jakby cewki / transformatora / silnika elektrycznego. Ja rozumiem że to "hybryda" ale żeby auto było wyciszone dobrze z zewnątrz a w srodku dudniło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.06.2023 o 14:55, saab napisał(a):

A mnie sie wydaje ze to po prostu taki dzwiek silnika ktory po prostu pracuje na niskich obrotach. Będę w poniedzialek w servisie to ich pomęczę. 

Tylko że ten dźwięk jest z tyłu (na przednich fotelach go nie słychać, tylko tylnych w okolicach kół)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z obeznanych z niuansami silników BMW może potwierdzić który silnik jest montowany w aktualnym modelu G21 318i -B48B20B czy B48B20A. Samochód planuję zamówić w lipcu br.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jaavi666 napisał(a):

Czy w 20d z 2022 da już się wyłączyć start-stop / zapamiętać ostatni tryb (sport individual), bo moja żona jest niereformowalna i ciągle zapomina przełączać tryb comfort 😄

W zadnej z hybryd niema juz tego przycisku. Moze programowo jakos …

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, saab napisał(a):

W zadnej z hybryd niema juz tego przycisku. Moze programowo jakos …

Tak, mam na myśli programem, tylko pytanie czy nie jest to dalej zablokowane przez sterownik i co z ew. gwarancją.

 

Kończy mi się ubezpiecznie, z doświadczenia polecacie przedłużać je w ASO? (Drugi rok, rocznik 2022, wartość auta 277k w leasingu + gap) czy ewentualnie szukać oferty gdzie indziej i co z przychylnością BMWFS na zmiane ubezpieczyciela? Pierwsze obezpieczenie kosztowało 8600zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanko o hamulce. Jest coś takiego jak czujnik zużycia klocków hamulcowych. Czy w razie zużycia powinien pojawić się komunikat check control?

Pytam, bo serwis twierdzi, że tylna oś (klocki, tarcze) do wymiany, gość na przeglądzie (tym państwowym) twierdzi, że tył ok, a przód do wymiany, a czujnik zużycia nic alarmuje 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, Grabi737 napisał(a):

Pytanko o hamulce. Jest coś takiego jak czujnik zużycia klocków hamulcowych. Czy w razie zużycia powinien pojawić się komunikat check control?

Pytam, bo serwis twierdzi, że tylna oś (klocki, tarcze) do wymiany, gość na przeglądzie (tym państwowym) twierdzi, że tył ok, a przód do wymiany, a czujnik zużycia nic alarmuje 🙂

Tak - czujnik jest (być powinien) lewy przód, prawy tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dużo można przekroczyć przebiegu przy tym powiadomieniu o konieczności wymiany oleju? Wymieniałem dwa razy między interwałami (3,2kkm i 16,7kkm), teraz przy 29,8kkm wyskoczyło, że chce wizytę i że zostało 2k km. Zrobiłem 1k km i samochód piszczy, że 100km zostało, a ja jestem 350km od serwisu. Co teraz? Laweta? xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.07.2023 o 19:41, rafaeelloo napisał(a):

Jak dużo można przekroczyć przebiegu przy tym powiadomieniu o konieczności wymiany oleju? Wymieniałem dwa razy między interwałami (3,2kkm i 16,7kkm), teraz przy 29,8kkm wyskoczyło, że chce wizytę i że zostało 2k km. Zrobiłem 1k km i samochód piszczy, że 100km zostało, a ja jestem 350km od serwisu. Co teraz? Laweta? xD

Miałem ostatnio podobną sytuację, w serwisie powiedzieli mi że mogę przekroczyć o 500km. I tak zrobiłem. Ale pewnie co serwis to inna opinia (gdzież w necie czytałem o 10% tolerancji, ale wydaje się że to jednak za dużo...). Chyba najlepiej jak sam zadzwonisz i zapytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiem że każdy ma indywidualne podejście do samochodu i każdy wymienia jak chce.

Ale kontrast jest ogromny. Jedni olej co 8kkm, a drudzy ile można przekroczyć 🙂 (wiadomo że chodzi o gw, i być może ktoś wymienia olej pomiędzy wymianami).

Tam bodajże w procentach jest ta wartość o ile można przekroczyć. 5  czy 10% chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, luk_byd napisał(a):

Ale kontrast jest ogromny. Jedni olej co 8kkm, a drudzy ile można przekroczyć 🙂 (wiadomo że chodzi o gw, i być może ktoś wymienia olej pomiędzy wymianami).

Czytaj proszę ze zrozumieniem 😉 miałem dwie wymiany międzyinterwałowe. Jestem przekonany, że każdy z nas siedzących tutaj też wymienia częściej niż zaleca producent. Problem wynika z dwóch rzeczy:
1. normalnie w Bawarii terminy na serwis olejowy to było parę dni. Teraz to było 3 tyg. 
2. przez warunki w weekend z 2000km zrobiło się 1000km bo było gorąco i samochód dużo szybciej odejmował kilometry...

Teraz po prostu zależy mi na niestraceniu gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, rafaeelloo napisał(a):

Czytaj proszę ze zrozumieniem 😉 miałem dwie wymiany międzyinterwałowe. Jestem przekonany, że każdy z nas siedzących tutaj też wymienia częściej niż zaleca producent. Problem wynika z dwóch rzeczy:
1. normalnie w Bawarii terminy na serwis olejowy to było parę dni. Teraz to było 3 tyg. 
2. przez warunki w weekend z 2000km zrobiło się 1000km bo było gorąco i samochód dużo szybciej odejmował kilometry...

Teraz po prostu zależy mi na niestraceniu gwarancji.

Każesz mi czytać, a chyba sam nie przeczytałeś:

(wiadomo że chodzi o gw, i być może ktoś wymienia olej pomiędzy wymianami)

 

Pisałem tak czy inaczej - ogólnie 🙂 Nie bierz do siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, woltan napisał(a):

Panowie, czy może ktoś ma przerobiony temat zamienników tarcz i klocków do m340? 
Szykuje mi się powoli wymiana. 
W aso przód 5400 tył 3700 - trochę dużo

A wymiana we własnym zakresie to utrata gwarancji, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.