Skocz do zawartości

30d czy 40i


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

https://youtu.be/c_4wEwdmhuU


Szczęśliwy użytkownik 25d :wink:

 


Zgadzam się że wystarcza do jazdy w mieście ale na trasie niestety nie daje rady.

 

Podobnie jak 18d czy 20d odpowiednio w X1 i X3. Brakowało czasami, żeby mocniej "przegonić" lewym pasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok w tym filmie, wiec po co ten Twój szyderczy uśmieszek na końcu???

Żałosne.

 

Kolejny raz przemawiam Ci do rozsądku, zluzuj trochę.

Ten uśmieszek nie miał w sobie nic z szydery. Sam myślałem nad kupnem 25d, bo obecne auto mam o podobnych osiągach...

Ogarnij się człowieku, to jak odbierasz komentarze innych pokazuje dobitnie jak jesteś nastawiony do wszystkiego - negatywnie.

 


Spoko-myślałem, że to lekki podśmiechujki z userów X25d :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Witus, 2l silnik w x1 Ok ale w x5 już ciut inaczej, nawet pomimo znacznej różnicy w ich mocy...

Oczywiście, skoro produkują to znaczy ze są na niego chętni. U nas akcyza sprawia ze różnica w cenie jest ogromna ale auto tez sprzedaje się z tym motorem na innych rynkach gdzie różnica w cenie jest niewielka . Ktos wiec to kupuje.


Btw, zazdroszczę 40d :) gdybym się wstrzymał pare tygodni to tez bym go pewnie zamówił ale cóż, innym razem :) dziś 30d odebrane - jest jak najbardziej Ok tylko w warszawskich korkach nie bardzo jak miałem go posprawdzać..poza tym nowych raczej nie katuje. W sumie jest tak jak się spodziewałem czyli : dźwięk jak najbardziej Ok , przyspieszenie i odczucia do 80 bardzo dobre, do 140 tez dobre(s8) , powyżej już spokojniej. Inna sprawa ze tych odczuć to miałem może pare minut a pozostałe 2h oglądałem światła stopu poprzedzających aut przy jakichś 10-15 km/h :)

 

Nie miałem przyjemności przejechać się X5 w 25d, ale biorąc pod uwagę same suche liczby i doświadczenia z użytkowania X3 i X1 spodziewałbym się podobnych odczuć. Ale zgodzę się bo też tym się kierowałem przy zakupie, IMHO jak brać X5 to 3 litry nawet kosztem doposażenia. Pytałem w salonie sprzedawcy, z jego obserwacji wynika, że 3/4 wyjeżdżających z salonu wariantów 25d to są auta firmowe. Osobiście odradzał mi, gdy rozważałem taki zakup.


Ja za to zazdroszczę, że już cieszysz się nowym nabytkiem. Ja skreślam dni w kalendarzu do końca lipca haha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zamówiłem x5 25d i nie uwazam, że ten silnik jest dramatem. Mam 9 mies dziecko i za pare miesięcy bede miał kolejne i uwierzcie, nie jest mi potrzebna moc 50d, bo i tak z takim składem na pokładzie nie bede nawet wykorzystywał mocy 25d. W swoim zyciu miałem m3 e92, subaru sti i wybor tego silnika wg mnie jest zupełnie racjonalny i przemyślany... W mojej konfiguracji 40d po rabatach wychodziło prawie 400 tys zl i wg. mnie x5 nie jest warte tej ceny. Za 400 tys miałem oferte na cayenne z 2019 z 340KM i mocno biłem się z myślami żeby go wybrać. Ceny bmw zbyt szybują w gore. Ceny serwisu sa abstrakcyjne! Porsche macan wymiana klockow i tarcz przod i tył = 6000zl. W bmw za trochę niższą cene mamy 1 oś. Bmw ceną dobija do Porsche, a z jakością jest tak kiepsko, że nie wiem do czego porownać... i pisze to fan bmw od dziecka, ktory dziś kupił x5. Wg mnie x5 jest warta maks tyle ile dałem za 25d, jakbym kupował coś mocniejszego to na 100% inna marka. Utrata wartosci przez silniki 25d bedzie ogromna, podczas gdy w porsche jest ona naprawde mała.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0michal0

Chyba nigdy w życiu nie serwisowałeś Porsche. Typowa wizyta nowego BMW w ASO, koszt 0zł (wszystko w cenie poza hamulcami). Typowa wizyta Porsche 10tys.


Co do mocy 50d, ja bym się też pochlastał jakbym miał takim mułem jeździć :D Toż to nawet V8 nie jest :lol:

No ale tylko potwierdzasz co już pisałem, jedynym argumentem 25d jest cena. No i ciężko tym złamać przepisy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, salonowych BMW przerobiłem sporo. Pakiet serwis inclusive (5lat/100tys km) dla X3 (2020) kosztował mnie teraz 2685zł. Za dwa lata serwisu X4 (2017), wliczając wszystko łącznie z kołami zimowymi zapłaciłem 0zł. Tylko ubezpieczenie i paliwo. Za serwis 7er teraz też tyle płacę co hamulce.


Dla odmiany w Porsche utrzymanie auta bez paliwa wychodzi kilkadziesiąt tysięcy rocznie. Kilkadziesiąt! Ceny serwisu w Porsche są CHORE. Popytaj ludzi co serwisują. Mnie to super zniechęca do tej marki. Ferrari wspólnika wychodzi w serwisie porównywalnie lub taniej niż Porsche.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem. Tylko jakie porsche posiadasz? Ja porownuje do cen serwisu macana 2 litrowego. Podstawowy pakiet serwisowy do 25d kosztuje obecnie ponad 6500zł. W g30 do 100 tys km zrobiłem 3 serwisy olejowe. 4 wypadał przy 108 tys km. W porsche macan serwis co 30 tkm i cena ok 2k zł. W porsche obecnie dają za free 4 lata gwarancji w bmw sobie każą nieźle płacić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem na weekend X7 M50d - cóż to za auto, konfiguracja na ponad 600 tysięcy, po prostu zakochałem się. Za tydzień odbieram X5 25d na weekend z lekkim opóźnieniem, ponieważ poprzednia testówka się sprzedała. Będę mógł się w końcu przekonać jak to jedzie. :mrgreen: Myślicie, że odczucia z jazdy (głównie mam na myśli dynamikę jazdy ) w X5 40d będą podobne jak w X7 50d? Jeśli będzie podobnie to będę wniebowzięty bo coś takiego szukałem. Dla jednych to mało, dla drugich za dużo, dla mnie w sam raz. :D

BTW. Zdecydowałem się dodać komfortowe fotele zgodnie z Waszymi sugestami i z własnymi testami. Dodatkowo zmieniłem kolor z Phytonic Blue na Arctic Grey i skóry na Vernasca Coffee zamiast Cognac. Myślałem nad felgami 22 cale, ale zostanę przy bezpiecznym 21 ze względu, że nie biorę pneumatu. Ostatnia opcja nad którą się zastanawiam to Rozszerzony pakiet Shadow Line. Podobają mi się obie wersje...Myślę też nad oklejeniem auta ochronną folią satynową, ale na to mam czas jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że 40d x5 nie będzie jechać jak 50d x7, między x5 i x7 nie ma tak dużej różnicy masy a różnica ustawień silnika i dodatkowego turbo jest.

Nie jeździłem jednak jeszcze nowym 40d, poprzednie jeździło świetnie i moim zdaniem było najsensowniejszym silnikiem w f15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Obawiam się, że 40d x5 nie będzie jechać jak 50d x7, między x5 i x7 nie ma tak dużej różnicy masy a różnica ustawień silnika i dodatkowego turbo jest.

Nie jeździłem jednak jeszcze nowym 40d, poprzednie jeździło świetnie i moim zdaniem było najsensowniejszym silnikiem w f15.

 

A ja mysle, ze osiagi 40d w X5 beda tylko nieznacznie gorsze od X7 50d. 60KM i 60Nm roznicy to nie przepasc a jednak 150-200kg mniejsza masa w X5 i troche lepsza aerodynamika zadziała na plus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po raz pierwszy.

Kilka informacji o X5 45e, który uzytkuje od 5 mies. Obecny przebieg 16kkm

To prawie top wersja -M pakiet+ B&W+ business+lasery

dlaczego plug in hybryda- bo od 5 lat mam i3REX i mega spelnia moje oczekiwania.

Jakie zalety X5 plug in

1. spalanie- mam dom wiec co 1-2 dni ładuje- zasieg na baterii 54-86km ( zalezna od : jak agresywnie ostatnie 100km, temp, pre-heating)

2. spalanie paliwa- 90km 6.0, 140 km- 11.4. Spalanie z 16000 km- 8.3 ( czyli jak 2.0d w X3)

3. zasieg sumaryczny- 850-1350km

4. ja przebiegi dzienne 30-200km wiec na baterii pokonuje 30-50% przebiegu

5. ładowanie- zwykle gniazdko - ładowarka 12A- 7 godz bo bateria - 24KWh

6. bagaznik - mniejszy niz w opckach bez baterii ale 500ml jest jakos wiecej niz w poprzednim x3F25

7. B&W- sala koncertowa w aucie - jazda w ciszy ( bo podwójne szyby ) na baterii + ta muzyka- magia!!!

8.lasery- rzadko sie zalączaja ale jak juz to dzien w nocy

9. skrętna tylna os- super - na rondach jezdzi jak male i3

10. wielkosc wnętrza- idealna dla 4 osobowej rodziny

11. tryby jazdy - Hybrid eco-pro- ma tryb zeglowania i sam obserwuje co przed nim. Zwalniajac odzyskuje energie. Na 100km expresówki odzyska ok 3-5km zasiegu.

12. po wpisaniu punktu docelowego- nawigacja sama sugeruje kiedy zwalniac gaz i zaczac hamowac- aby max pradu a min benzyny

13. silnik R6- mega dzwiek i kultura pracy. Nie czuc zmian eletryk-benzyna

14. szybko sie nagrzewa- 2km i cieplo- rola pre-heating z kluczyka lub appki BMW.

Wady - brak mozliowsci szybkiego ladowania ( bo max to 16A)

Jestem bardzo zadowolony i mysle , ze plug in o takim zasiegu > 50km to optimum dla 90% ludzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj otrzymałem opinię na temat poszczególnych silników w x5 od zaprzyjaźnionej osoby z BMW, której streszczenie mogłoby wyglądać następująco:


25d - nie nadaje się do masy X5, dobre do serii 3

30d - optymalny silnik daje rade ale do 150 km/h później zaczyna przymulać

40d - wzmocniona konstrukcja, kute tłoki i korby - najlepszy wybór do modelu X5 i najbardziej udana konstrukcja silnikowa w BMW

m50d - wycofany z produkcji, nie spełnia norm emisji spalin, jak na model m nie aż tak szybki jakby się wydawało, zbyt duża różnica w cenie w stosunku do 40d, bardzo skomplikowana i awaryjna jednostka - ma się coś psuć i może być spory problem przy sprzedaży po okresie gwarancji, 4 turbosprężarki z czego jedna mała elektryczna która de facto nic nie robi...


Co o tym myślicie i jakie jest Wasze zdanie - głównie chodzi mi o kwestię 40d / m50d, bo przed wyborem jednej z tych dwóch jednostek stoję.

Może ktoś przedstawić bardziej lub mniej szczegółowy opis silnika 40d i różnice w stosunku do 30d i m50d ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem....skoro masz zaprzyjaźnioną osobę z taaaaaką wiedzą to co tu jeszcze dopytywać?No chyba, zę jednak mu nie ufasz ;-)

W punkt.


@wilqkrk

Ja bym na diesla nawet nie spojrzał do X5, 40i jest optymalny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

30d - optymalny silnik daje rade ale do 150 km/h później zaczyna przymulać

40d - wzmocniona konstrukcja, kute tłoki i korby - najlepszy wybór do modelu X5 i najbardziej udana konstrukcja silnikowa w BMW

.....

 

Jesteś pewny, ze ta osoba się nie pomyliła? Bo wzmocniona konstrukcja, kute tłoki i korby to cecha 40i.


Nie sądzę, żeby 40d różniło się aż tak od 30d z tej prostej przyczyny, że byłoby to niepłacalne w produkcji z racji unifikacji części - najprawdopodobniej jest to tylko różnica w osprzęcie, inna turbosprężarka, większy intercooler, inny program. Ale to tylko moje domysły, żeby była jasność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

30d - optymalny silnik daje rade ale do 150 km/h później zaczyna przymulać

40d - wzmocniona konstrukcja, kute tłoki i korby - najlepszy wybór do modelu X5 i najbardziej udana konstrukcja silnikowa w BMW

.....

 

Jesteś pewny, ze ta osoba się nie pomyliła? Bo wzmocniona konstrukcja, kute tłoki i korby to cecha 40i.


Nie sądzę, żeby 40d różniło się aż tak od 30d z tej prostej przyczyny, że byłoby to niepłacalne w produkcji z racji unifikacji części - najprawdopodobniej jest to tylko różnica w osprzęcie, inna turbosprężarka, większy intercooler, inny program. Ale to tylko moje domysły, żeby była jasność.

 

Też myślę, że chodziło o 40i. 40d jeszcze nie trafiły do salonów więc trudno powiedzieć czy to najbardziej udana konstrukcja i jakie różnice będą oprócz mild-hybrid względem 40d z F15. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo rozumiem....skoro masz zaprzyjaźnioną osobę z taaaaaką wiedzą to co tu jeszcze dopytywać?No chyba, zę jednak mu nie ufasz ;-)

Znajomy sprzedawca z BMW to jedno, a Wasza opinia - użytkowników, spośród których zapewne nie jeden dogłębnie wgryzł się w szczegóły - to drugie, wg mnie ważniejsze, dlatego pytam.

 

@wilqkrk

Ja bym na diesla nawet nie spojrzał do X5, 40i jest optymalny ;)

Z tym się akurat nie zgodzę, 40i pali sporo więcej (realne znacznie wyższe niż podaje bmw) a osiągi praktycznie takie same jak 40d, i niższy moment.

 

Jesteś pewny, ze ta osoba się nie pomyliła? Bo wzmocniona konstrukcja, kute tłoki i korby to cecha 40i.


Nie sądzę, żeby 40d różniło się aż tak od 30d z tej prostej przyczyny, że byłoby to niepłacalne w produkcji z racji unifikacji części - najprawdopodobniej jest to tylko różnica w osprzęcie, inna turbosprężarka, większy intercooler, inny program. Ale to tylko moje domysły, żeby była jasność.

Nie dam sobie ręki uciąć za to co powiedział, gość ma spore doświadczenie ale nikt nie jest nieomylny - dopytam o to jeszcze dokładnie.

Ale różnica w cenie między 30d a 40d jest dosyć znaczna więc z czegoś powinna wynikać.

 

Też myślę, że chodziło o 40i. 40d jeszcze nie trafiły do salonów więc trudno powiedzieć czy to najbardziej udana konstrukcja i jakie różnice będą oprócz mild-hybrid względem 40d z F15. :cool2:

Ten sam silnik 40d jest sprzedawany w serii 3 (z mild-hybrid), podobno bazą jest stara dobra konstrukcja z F15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewny, ze ta osoba się nie pomyliła? Bo wzmocniona konstrukcja, kute tłoki i korby to cecha 40i.


Nie sądzę, żeby 40d różniło się aż tak od 30d z tej prostej przyczyny, że byłoby to niepłacalne w produkcji z racji unifikacji części - najprawdopodobniej jest to tylko różnica w osprzęcie, inna turbosprężarka, większy intercooler, inny program. Ale to tylko moje domysły, żeby była jasność.

Nie dam sobie ręki uciąć za to co powiedział, gość ma spore doświadczenie ale nikt nie jest nieomylny - dopytam o to jeszcze dokładnie.

Ale różnica w cenie między 30d a 40d jest dosyć znaczna więc z czegoś powinna wynikać.

 

Różnica w cenie to 13.000 PLN, więc własnie zbyt mała na jakieś dramatyczne zmiany w silniku, a trzeba pamiętać że jest tam już mild-hybrid - (przykładowo w Mercedesie za 10-12.000 PLN jest oryginalny chip do silników diesla czyli de facto program).


Pytanie jak było w F15 czy X3- czy tam pomiędzy 30D a 40D byly jakieś różnice, bo z tego co pamiętam był to właśnie tylko osprzęt i ciśnienie wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak na szybko znalazłem takie zdanie o róznicy pomiędzy 30d i 40D czyli pomiędzy B57D30O0 i B57D30T0:


"The main difference of the B57D30T0 engine is multi-stage turbocharging. Use of 2 different exhaust turbocharger sizes solves the conflict between the different goals of optimum response characteristics and power output."


Czyli 40d w stosunku do 30d ma układ Twin turbo, ale jak rozumiem nie 2 turbiny a analogicznie jak 40i układ Twin scroll - prośba o poprawienie jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wilqkrk

Ja bym na diesla nawet nie spojrzał do X5, 40i jest optymalny ;)

Z tym się akurat nie zgodzę, 40i pali sporo więcej (realne znacznie wyższe niż podaje bmw) a osiągi praktycznie takie same jak 40d, i niższy moment.

Pytasz o zdanie to mówię. Nie pali wcale dużo więcej jak ja jeździłem, ale przede wszystkim, kupujesz auto za 400k i martwisz się o spalanie? :D Złota zasada, im lepsze auto tym mniejszy zasięg :D Chcesz dobry zasięg, to Passat w TDI. Chcesz BMW z dobrym zasięgiem, to bierz 5 kombi, będzie palić mniej przy podobnych parametrach użytkowych. Ja przy G12 6.6l benzyna mam taki zasięg, że jadąc moją zwyczajową ~540km trasę tankuje 2-3 razy zależnie czy startowałem z pustego czy nie :lol: I co z tego, skoro radocha z każdego kilometra że hej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.