Skocz do zawartości

Pierwsze usterki i awarie G05.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

Kierownica nie straciła żadnego kontaktu z przednimi kołami, tylko przednie koła musiałeś skręcić lekko w lewo żeby jechał na wprost, ponieważ tylna oś niezadziałała jak należy. Przecież nawet taką diagnozę postawili Ci w serwisie.

W dniu 16.01.2024 o 09:21, DanielKZ napisał(a):

Do wymiany układ kierowniczy na tylnej osi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, filipo12 napisał(a):

Kierownica nie straciła żadnego kontaktu z przednimi kołami, tylko przednie koła musiałeś skręcić lekko w lewo żeby jechał na wprost, ponieważ tylna oś niezadziałała jak należy. Przecież nawet taką diagnozę postawili Ci w serwisie.

 

 

Dzięki za objaśnienie. Czyli kontra na kierownicy spowodowana była brakiem powrotu tylnych kół po skręcie... Sam bym na to nie wpadł. W ASO powiedzieli tylko, że będą tył wymieniać i tyle, próbowałem coś wyciągnąć od opiekuna, ale powiedział, że to jest decyzja diagnosty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, _holek napisał(a):

A u mnie takie kwiatki. Pękła sama podczas jazdy na niemieckiej autostradzie. Boczna pasażera 😕

[...]
 

Ale jaja, pierwsze słyszę żeby boczna poleciała. I to sama czy jakiś kamień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama. Kolega z serwisu twierdzi że pewnie nieszczelna uszczelka i woda zamarzła i rozsadziła. Nurtuje mnie pytanie czy bezpiecznie jest z nią jeździć bo jestem w drodze do Włoch z rodziną. Muszę dojechać, wytrzymać tydzień i jeszcze wrócić. Wolałbym aby nie sypnęła szkłem w moje dziecko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się domyślam, masz szyby boczne dźwiękoszczelne.

Miałem to samo w swojej  F95 X5MC - te szyby są klejone, dwuwarstwowe. Ja dostałem lekki strzał kamykiem, pojawił się punkcik a po chwili pękła po całej szerokości. Ta szyba się nie rozpadnie, nie bój się. Gdyby to była zwykła szyba ze szkła hartowanego, to już byś był zasypany "kostkami".

Ja ze swoją pękniętą jeździłem prawie rok, dopiero przy serwisie olejowym zleciłem wymianę.

  • Lubię to 2
http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Arturo1976 napisał(a):

Jak się domyślam, masz szyby boczne dźwiękoszczelne.

Miałem to samo w swojej  F95 X5MC - te szyby są klejone, dwuwarstwowe. Ja dostałem lekki strzał kamykiem, pojawił się punkcik a po chwili pękła po całej szerokości. Ta szyba się nie rozpadnie, nie bój się. Gdyby to była zwykła szyba ze szkła hartowanego, to już byś był zasypany "kostkami".

Ja ze swoją pękniętą jeździłem prawie rok, dopiero przy serwisie olejowym zleciłem wymianę.

Taka sama informacje dostałem z BMW, od kolegi z serwisu BMW i firmy, która szyby naprawia. Także dziękuję za kolejne potwierdzenie 🙏 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Co może być przyczyną ściągania przy hamowaniu w prawo? I do tego kierownica przy naciśnięciu pedału hamulca skręca lekko w prawo. Byłem na serwisie sprawdzali wszystko stwierdzili że to wina przekładni, została wymieniona i nadal to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mimi44 napisał(a):

Co może być przyczyną ściągania przy hamowaniu w prawo? I do tego kierownica przy naciśnięciu pedału hamulca skręca lekko w prawo. Byłem na serwisie sprawdzali wszystko stwierdzili że to wina przekładni, została wymieniona i nadal to samo

Zamień koła na osi i sprawdź czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mimi44 napisał(a):

Co może być przyczyną ściągania przy hamowaniu w prawo? I do tego kierownica przy naciśnięciu pedału hamulca skręca lekko w prawo

Nierównomierna siła hamowania pomiędzy prawym a lewym kołem. Może lekko zapieczony zacisk, może lekko zatłuszczone klocki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mimi44 napisał(a):

Co może być przyczyną ściągania przy hamowaniu w prawo? I do tego kierownica przy naciśnięciu pedału hamulca skręca lekko w prawo. Byłem na serwisie sprawdzali wszystko stwierdzili że to wina przekładni, została wymieniona i nadal to samo

Tylną oś masz skrętną?

Zrobiłbym też niezależnie geometrię, ale nie w ASO tylko warsztacie, który się w tym specjalizuje i naprawdę wie, jak to robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna oś nie jest skrętna. A może to poprostu wina zawieszenia wahacza? Zauważyłem jak wjeżdżam gdzieś na krawężnik prawa strona to zawsze coś stuknie a jak wjeżdżam lewą stroną to jest cisza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, apzs napisał(a):

Zamień koła na osi i sprawdź czy coś się zmieniło.

Serwis niby zmieniał koła i dalej to samo. Raczej tak o przekładni nie wymienili bez powodu. Pokazywali mi koszty to wszystko wyszło ich 19 tys 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto tam ich wie, wymienili, bo tak myśleli i co? Ściąga, jak ściągało. Myślę, że nie znaleźli wtedy innego powodu, to założyli że przekładnia i wymienili. Oczywiście, jeśli to był jedyny problem, który zgłosiłeś.

Jeśli prawa strona Ci stuka, to mogę sobie wyobrazić, że wywalony wahacz lub przegub (choć tu nie samo najechanie na krawężnik powodowałoby stuknięcie, a np. skręcenie kół i ruszanie przód tył, najechanie to już musiałby być nieźle wywalony) mógłby powodować takie objawy. Tudzież końcówka drążka. No ale jeśli wymieniali przekładnię, to chyba te rzeczy sprawdzili też?

Czy bez najeżdżania a przy skręconych kołach też jest stuknięcie?

Skoro nie koła, ciśnienie, nie przekładnia, no to albo hamulce (krzywa tarcza lub klocki/zacisk) lub któraś wymieniona wyżej część układu jezdnego. Geometrię też bym sprawdził, choć jeśli miałby być wymieniany drążek lub końcówka, to po tym i tak trzeba zrobić. Jeśli Ci nie szkoda pieniędzy, to pojechałbym do dobrego nie ASO i poprosił o szukanie przyczyny, a jeśli chcesz jednak z gwarancji, to ciśnij ASO. Ściąganie przy hamowaniu nie jest normalne, czasem jak droga jest nierówna i ma się szerokie koła może się delikatnie zdarzyć, ale ogólnie cisnąłbym dalej. Skoro wymienili przekładnię, to zgodzili się z tobą, że nie jest tak jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam końcówkę gwarancji i przez to cisnę ich dalej żeby to sprawdzali. Końcówki drążka też wymieniali. Dodam jeszcze że przy naciskaniu pedału hamulca kierownica sama lekko skręca w prawo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie też mówili że w nowych samochodach powinno lekko ściągać przy hamowaniu na prawo żeby na czołówkę nie pójść, jeśli trzymam nie ruchomo kierownicę to przejechaniu około 100 m samochód już zjeżdża na pobocze, każde naciśnięcie hamulca kierownica lekko sama skręca w prawo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mimi44 napisał(a):

W sumie też mówili że w nowych samochodach powinno lekko ściągać przy hamowaniu na prawo żeby na czołówkę nie pójść, jeśli trzymam nie ruchomo kierownicę to przejechaniu około 100 m samochód już zjeżdża na pobocze, każde naciśnięcie hamulca kierownica lekko sama skręca w prawo

to nie jest normalne
ja zobaczysz w nocy pijaka na chodniku to też ma ściągać w prawo żeby się go pozbyć ze społeczeństwa?

Edytowane przez Kingu
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mimi44 napisał(a):

W sumie też mówili że w nowych samochodach powinno lekko ściągać przy hamowaniu na prawo żeby na czołówkę nie pójść, jeśli trzymam nie ruchomo kierownicę to przejechaniu około 100 m samochód już zjeżdża na pobocze, każde naciśnięcie hamulca kierownica lekko sama skręca w prawo

Wiekszej bzdury nie slyszalem 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Mimi44 napisał(a):

W sumie też mówili że w nowych samochodach powinno lekko ściągać przy hamowaniu na prawo żeby na czołówkę nie pójść, jeśli trzymam nie ruchomo kierownicę to przejechaniu około 100 m samochód już zjeżdża na pobocze, każde naciśnięcie hamulca kierownica lekko sama skręca w prawo

lecisz 140 w deszczu po autostradzie, wciskasz hamulec i Cię obraca :classic_biggrin: Ma być sprawny hamulec który nie ściąga w żadną stronę.
Nawet taka głupa rzecz jak czystość zacisku ma znaczenie - czasem robię auta znajomym i przyjeżdżają do mnie z tak brudnymi jarzmami hamulca, że klocek trzeba młotkiem wybijać. Jak ma hamować takie auto równo i skutecznie?

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 8.02.2024 o 20:28, Mimi44 napisał(a):

W sumie też mówili że w nowych samochodach powinno lekko ściągać przy hamowaniu na prawo żeby na czołówkę nie pójść, jeśli trzymam nie ruchomo kierownicę to przejechaniu około 100 m samochód już zjeżdża na pobocze, każde naciśnięcie hamulca kierownica lekko sama skręca w prawo

kto tak mówił? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.