Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra, dokopałem się, według tej informacji to temperatury wyglądają następująco dla N47:


The engine control unit regulates the following temperature ranges:

•112 °C = Economy

•105 °C = Normal

•95 °C = High

•80 °C = High and regulation by the map thermostat


https://workshop-manuals.com/bmw/3_series_e91/320d_n47_tour/6_si_techniques/11__engine_(n47)/2_sbt__n52_engine_e60_e61_e63_e64_e65_e66_e70_e81_e82_e83_e85_e86_e87_e90/page_3792/


Może warto takie info zamieścić w aplikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
polecam najnowszego iCara na chipie ELM 2.1 (ori, nie fake..) płaciłem 44 zl na Aliexpress, wysyłka w 8 dni u mnie, sam się usypia, sam się podłącza jak tylko apkę włączę. Coś pięknego, polecam.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ostatnio pojawiła się u mnie "zaplanowana regeneracja" przy okolo 18gr, przejechałem już około 100km i mam 26gr a regeneracja się jeszcze nie włączyła. Przy "zaplanowana regeneracja" jest ciągle zielony ptaszek.


Jest to normalne? jak to u was wygląda? w jakim przedziale kilometrów dochodzi do wypalenia po zapaleniu sie "zaplanowanej regeneracji"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
u mnie po 450-500km jazdy mieszanej i przy 14-16g sadzy regeneracja jest zaplanowana i po osiągnięciu temp spalin >500^C (stała jazda na 5 biegu przy 90km/h) następuje rozpoczęcie procedury wypalania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@525IX w następnej wersji BT będzie się włączał po uruchomieniu apli. Wyłączanie zrobię później.


Tak jak reloop zauważył, jest już opcja resetu serwisu olejowego. Docelowo ma być możliwość zmiany interwału, ale aktualnie niezależnie od tego jaką wartość się poda zapisuje się pełny interwał czyli 27tys km. Będzie poprawka niebawem.


[EDIT] Jednak działa zmiana interwału - trzeba robić na włączonym zapłonie i poczekać chwilę bo wartość w liczniku/iDrive aktualizuje się z opóźnieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@reloop zazdroszczę. U mnie się wypala różnie, zazwyczaj 180-250km.

U mnie to samo. Średnio od 150 do 220 km. Raz dobiłem do 280 km. Nie widzę znacznej różnicy czy więcej jeżdżę po autostradzie czy po mieście. Zachowuje się jakby był zaprogramowany właśnie na takie przebiegi :D czy u Ciebie też po wypaleniu bardzo szybko rośnie

sadza a później wyhamowuje i rośnie powoli? Właśnie u mnie tak się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze coś zauważyłem gdy nawet jest krótki odcinek zaraz po wypaleniu powiedzmy 50 km a wypalenie było do zera i wyjadę na autostradę i pogonie go 140-150km/h to również zał. Aktywne wypalenie. Czy wy też zaobserwowaliscie coś takiego że po dłuższej jeździe duża prędkością załączyć reg aktywną?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robinero

~22g sadzy, akurat jechałem kawałek dalej to włączyłem mu wypalanie. Spadło do zera, wypalanie wyłączyło się samoistnie. Po przejechaniu 66km (taki dystans od regeneracji pokazuje, wg. licznika tez sie zgadza bo porobilem zdjecia przebiegu) stan sadzy 20g. Czyli zaraz znów wypalać.. Ja podejrzewam walnięty czujnik ciśnienia spalin, bo co jakiś czas mam błąd 4D03 (wtedy też dpf się nie wypala, więc często muszę sprawdzać i tego pilnować).

Jakie masz ciśnienie wsteczne na wyłączonym silniku? U mnie pokazuje 1,79 mbar i jest stałe, nie rusza się. Sprawdziłem to raz, nie wiem jak za innym razem będzie wskazywać. Nie powinno wskazywać 0 skoro silnik jest wyłączony?


Zastanawiam się nad wypraniem dpf, bo wskazuje mi 57,9g popiołu. No i te wypalania co 200km.. Co chwilę nadrabiam dużo km żeby go wypalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Robinero

~22g sadzy, akurat jechałem kawałek dalej to włączyłem mu wypalanie. Spadło do zera, wypalanie wyłączyło się samoistnie. Po przejechaniu 66km (taki dystans od regeneracji pokazuje, wg. licznika tez sie zgadza bo porobilem zdjecia przebiegu) stan sadzy 20g. Czyli zaraz znów wypalać.. Ja podejrzewam walnięty czujnik ciśnienia spalin, bo co jakiś czas mam błąd 4D03 (wtedy też dpf się nie wypala, więc często muszę sprawdzać i tego pilnować).

Jakie masz ciśnienie wsteczne na wyłączonym silniku? U mnie pokazuje 1,79 mbar i jest stałe, nie rusza się. Sprawdziłem to raz, nie wiem jak za innym razem będzie wskazywać. Nie powinno wskazywać 0 skoro silnik jest wyłączony?


Zastanawiam się nad wypraniem dpf, bo wskazuje mi 57,9g popiołu. No i te wypalania co 200km.. Co chwilę nadrabiam dużo km żeby go wypalić.

Na wyłączonym mam zazwyczaj 0 ale pary razy zdążyło mi się że miałem tak jak ty a nawet wskazywało 2 i skakalo z 2 na 0 ale było to wg. BTool przy dużej ilości sadzy i ciśnieniu kiedy na jałowym około 12-14.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że ostatnio zawsze pojawia mi się błąd 5140 w module EGS.

Po rozkodowaniu wychodzi, że to problem z komunikacją DDE - > EGS, czyli między sterownikiem silnika i automatu (No message, receiver EGS, transmitter DME-DDE).

Czy u kogoś też pojawia się taki błąd? Bo zastanawiam się czy może on powstaje z powodu obciążenia DDE komunikacją z appką zamiast z modułem EGS.

Komunikat powraca bardzo szybko, np: wczoraj skasowałem błąd, wyłączyłem interfejs i auto, dziś rano wracam, podłączam kabel, listuję błędy i znów jest.


Ten sam błąd 5140 pojawia mi się też w module EPS - elektryczne wspomaganie kierownicy, ale takiego wyposażenia nawet nie posiadam ;-)

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Może przewody w wiązce skrzyni ci się sypią. Wszystko działa bez problemu? Przełączanie na sport, manual?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem w jakim stanie są przewody wiązki. Skrzynia była wyjmowana ze 2 lata temu - regeneracja konwertera + olej / pokrywa i nic się nie działo, zauważyłem te komunikaty ostatnio - od kiedy w zasadzie na co dzień używam BTool. Stąd podejrzenie, że może DDE zajęte komunikacją z BToolem nie komunikuje się na bieżąco ze skrzynią. Jeżeli nikt inny nie ma takich komunikatów, to trzeba szukać gdzie indziej.

Rzadko przełączam w tryb M/S, nigdy nie zauważyłem problemów, dziś sprawdzę czy działa poprawnie.

Jeżeli chodzi o komunikację z silnikiem to wydaje się OK - jak wypala DPF to biegi zmieniają się wyżej, jak depnę gaz to redukuje, jak jeżdżę agresywniej to ewidentnie pracuje i zmienia biegi jak w trybie sport, do pracy skrzyni nie mam żadnych zastrzeżeń. Dziwi mnie więc ten błąd.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wystarczy zdjąć tę górną osłonę przy lewarku i będzie widać wiazkę. W E9x z czasem druciki się łamią w tej wiązce. Warto sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.