Skocz do zawartości

Drejku

Zarejestrowani
  • Postów

    101
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    brak

Osiągnięcia Drejku

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Jak u was wyglada koncowka wydechu? Ja mam dpf, a na koncowe zbiera sie sadza, dodam ze czesto sie wypala.
  2. Cześć wszystkim. Po 40 tys km z moim N47 nastał czas problemów. 1. Rano odpalam auto - obroty podniosły się na 1100 obrotów i trwało to parę minut (z 2-3 postoje na skrzyżowaniu i spokój), po tym czasie trasa 200km i nic, wszystko ok. Następnego ranka wszystko ok, po pracy znów obroty na 1100 po odpaleniu aż znów zrobiłem z dwa postoje na światłach. 2. Pojawiły się w aplikacji Btool następujące błędy: 480A - System filtracji cząstek stałych - dpf czyściłem z półtorej roku temu i auto śmigało normalnie, wypalało się hmm co 200-300km mimo czyszczenia. Teraz poziom sadzy też jest 3-4g a auto wywaliło błąd. Wypala się mimo błędu. Auto jeździ tak jak zawsze, nie ma np. sadzy 50g więc dziwi mnie ten błąd. 4C2F Sterownik silnika DDE (MONLIMSET) 4C2E Sterownik silnika DDE (MonLimLEad) 4C29 Sterownik silnika DDE (MONLIMCURR) Ogólnie to 3 ostatnie błędy powracają mimo usunięcia (po paru przejażdżkach). W internecie cisza, jedyne co można wyczytać to że takie coś pojawia się po nieudanym chipie. U mnie jest seria i auto nie było chipowane. Więc co się mogło poprzestawiać i jak temu zaradzić? Dziękuję i pozdrawiam.
  3. Dzień dobry. Auto 2 tygodnie stało w garażu, dziś zrobiłem z 8km po mieście, stojąc na mcdrive słyszę wentylator co było dziwne bo nigdy mi się nie włączał. Patrzę w Btool w temperaturę cieczy - 104 stopnie (przy 105 chyba się włącza wentylator). Zeszło do 98, po chwili znów rosło. Jak ruszyłem z mcdrive to spadło do 90 parę stopni, wróciłem do garażu. W garażu auta nie gasiłem, po 2-3 minutach temp znów 100 parę stopni. Temperatura zewnętrzna 24 stopnie. Pompa wody? Termostat? Wcześniej max. temp jaką osiągałem to 98 stopni nie więcej. 92-94 to było norma, nigdy nie 90. We wtorek jadę w trasę, a środę kolejna trasa (600km), więc muszę wcześniej coś z tym ogarnąć.
  4. Mam pytanie dla posiadaczy silnika N47 (ja mam 177km) w wersji z dpf. Jakie wartości ciśnienia wstecznego macie na zgaszonym silniku? U mnie znów czujnik zaczął świrować, sprawdzałem 3 różne sztuki i każdy pokazuje co innego.. auto wypala się co chwilę. Na zimnym wartości są ujemne, sadza parę gram, auto się rozgrzeje sadza skacze do 30-40g i się wypala. DPF wyjąłem i czyściłem. Chcę porównać Wasze wartości czy też zdarzają się ujemne. Może to jest problem z wiązką a nie czujnikami? Da się taką wiązkę wymienić?
  5. Czy do wymiany tej zaślepki trzeba spuścić cały olej? I czy w ogóle to może być wina oringa czy czegoś innego? Np. robi się za duże ciśnienie gdzieś i wtedy następuje pocenie itd.
  6. N47, jakie powinny być wartośći ciśnienia wstecznego na włożonym kluczyku, ale wyłączonym silniku? 0,00? U mnie skacze, raz na minusie raz na plusie ale nie pokazuje 0. Jechałem w trasę 200km - 3/4 trasy spokój, jakieś 40km do końca odpalam Btool - błędy 480A, 41BA i 4D03. Sadza 40g. Włączam wypalanie, 20km przed punktem docelowym wypalanie się skończyło. Dojechałem na miejsce patrzę, znów 40g sadzy i błędy czujnika. Trasa powrotna (200km) - raz się dpf wypalił na samym początku trasy i od tego momentu zrobione jakieś 250-300km i nic!! żadnego błędu czujnika, poziom sadzy wacha się między 11-13g. Jeżdżę już tak dwa dni. Ja już nie mam sił do tego dpf i tego świrowania. Czasem błąd czujnika przy każdym odpaleniu, czasem sadza szaleje (urośnie w ciągu 10km np. do 30g, po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu znów jest np. 10g sadzy), a czasami spokój.. Dziwi mnie tylko, że ciśnienie wsteczne pokazuje różne jakby te same wartości, np. na jałowych obrotach wyskakuje: 16,98, za sekundę wskoczy 17,84, za sekundę 16,98, później 18,62, 16,98 17,84 itd (to tylko przykłady, ale jakby wartości się powtarzają)
  7. Notoryczne błędy 4D03 Czujnik ciśnienia spalin, 41BA Licznik ciśnienia spalin. Sadza skacze, ciśnienie wsteczne pokazuje ok.. tylko podejrzewam że kłamie, rurka drożna, wężyk drożny, parę czujników przerabiałem na każdym to samo.
  8. No tyle że na rysunkach na realoem to jest po prawej stronie silnika a u mnie po lewej. No ale numery z zaślepki pasują z tymi z realoem. Zamówię i podmienię, zobaczymy
  9. Wpisałem numer z zaślepki w google i wyskakuje to jako zaślepka skrzyni korbowej. Widzę, że jest na oringach. Czy żeby ją wymienić trzeba spuścić olej? https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7797932-pokrywka-zamykajaca-z-uszczelka
  10. Skoro już jesteśmy przy dpf.. czyścić czy usuwać?
  11. Błąd 480A pojawił się teraz bo sadzy było dużo. A nie wypalił się pewnie przez błąd czujnika. Ogólnie to bardzo często się wypala.. Filtr przy ~210 tys zakodowałem. Wartość popiołu teraz 10 czy 12g, a wtedy ~50-60g, więc pewnie powoli do czyszczenia. Tyle że dlaczego są ujemne wartości ciśnienia to nie mam pojęcia, na róznych czujnikach było to samo.
  12. A ja z tym DPFem wysiadam i chyba go usunę niż próbować z nim walczyć, wkładać kasę w czyszczenie, czujniki i inne a i tak może skutku to efektu nie przynieść. N47 177. Z ciekawości odpalam Btool - 3 błędy: 41BA Czujnik ciśnienia spalin 480A System filtracji cząstek stałych 4D03 Czujnik ciśnienia spalin. Sadza 38g, błędy skasowane i od razu udałem się na wypalanie - autostrada 30km, filtr wypalony do 0g sadzy. Od razu sprawdzam ciśnienie wsteczne - czujnik wariuje, pokazuje ujemne wartości, ale spróbowałem: 832 rpm -7 hPa 1827 rpm 3 hPa 2703 43 hPa 4014 rpm 109 hPa 215 tys km nalotu więc filtr pierwszej świeżości nie będzie i na pewno przydałoby się mu pranie. Błąd 4D03 czasami się pojawiał a czasami pół roku go nie było. Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia spalin - wymieniłem go rok temu na Hella, po tygodniu było to samo, próbowałem już 5 używek i za każdym razem ujemne wartości (nie chcę się pchać w nówkę skoro to może nie okazać się wina czujnika, 5 różnych sprawdziłem zawsze to samo). Brak już pomysłu.. albo go wyjmę i dam do czyszczenia albo usunę + chip i tyle. Dodam, że czasami np. mam 15g sadzy, zgaszę auto, gdzieś jadę np. 2h później odpalam Btool a tam 2g sadzy, skacze to czasem po zgaszeniu auta. Jakieś rady? Koszt dwóch nowych czujników + czyszczenia nie wiem czy jest warty, skoro problem może nie zostać rozwiązany. Próbowałem zdjąć rurkę z czujnika ale nie chce zejść z filtra, a nie chcę jej zniszczyć. Ja wymieniałem ten czujnik: 13627805152 A jest chyba jeszcze drugi? 13627808013
  13. Jest możliwe dodanie opcji odpowietrzania w N47 przy wymianie filtra paliwa? Bo niby powinno się wymieniać filtr paliwa z pomocą komputera i procedury odpowietrzania, a nie poprzez kręcenie rozrusznikiem.
  14. Następnego dnia odpaliłem auto, patrzę na stan sadzy - 1g. Przed zgaszeniem było 23..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.