Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

@pawelgawel


Po ostatniej aktualizacji Btool włącza samoistnie BT, nawet w przypadku kiedy nie mam uruchomionego Btoola w tłe.


W historii sterowania BT widzę, że aplikacja BTtool włacza BT co kilkanaście minut, nawet gdy sama nie jest włączona.


Proponuję zrobić opcje w aplikacji czy ktoś chce mieć funkcje automatycznego włączania BT w aplikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pawelgawel


Po ostatniej aktualizacji Btool włącza samoistnie BT, nawet w przypadku kiedy nie mam uruchomionego Btoola w tłe.


W historii sterowania BT widzę, że aplikacja BTtool włacza BT co kilkanaście minut, nawet gdy sama nie jest włączona.


Proponuję zrobić opcje w aplikacji czy ktoś chce mieć funkcje automatycznego włączania BT w aplikacji.

U mnie działa poprawnie. Po starcie aplikacji włącza BT po jej zamknieciu i ręcznym wyłączeniu BT już się nie włącza

@koziołek Aplikacja nie ma opcji kodowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ostatniej aktualizacji mam problem z Live Data. Pojawia się komunikat o będzie w odczycie danych. Pozostałe zakładki działają tak jak poprzednio. Mój przypadek to N47 218KM, MJ 2012.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam75, dzieje się to cały czas czy tylko gdy zaznaczony jest 'Czytaj live-data blokami'?

 

Panowie czy za pomocą tej aplikacji można włączyć światła do jazdy dziennej i prędkość wyświetlaną elektronicznie w e84 ? Czy to bardzo skomplikowane?

Nie da się. Wymaga to kodowania a tego aplikacja nie wspiera aktualnie.

Edytowane przez pawelgawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, na wstępie słowa uznania za apkę - spisuje się znakomicie.


Do rzeczy: Czy mógłbyś dodać opcję odpowietrzania układu paliwowego w silnikach N47? Jak wiadomo pompka nie uruchamia się na zapłonie, a po wymianie filtra paliwa lepiej dmuchać na zimne. Widziałem, że pare osób wcześniej też o tym pisało.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam75, dzieje się to cały czas czy tylko gdy zaznaczony jest 'Czytaj live-data blokami'?


Tak, odczyt Live Data nie działa przy zaznaczonym odczycie blokami.

Bez blokowego odczytu jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!


Jestem posiadaczem cudnej Coupe E92 z końca 2008 roku. Silnik to 2.0 Diesel N47.

Co do adapteru, to posiadam tanią chińszczyznę, lecz po Waszym poście dość mocno wziąłem sobie do serca rady i zamówiłem VGate, który proponowaliście w innym linku.


Pozdrawiam!


Sylwester Nowaczyk

Rumia, PL.

Edytowane przez sylwek_n30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć, na wstępie słowa uznania za apkę - spisuje się znakomicie.


Do rzeczy: Czy mógłbyś dodać opcję odpowietrzania układu paliwowego w silnikach N47?

Prośba jak najbardziej przydatna :cool2: . Nie bądź egoistą inne silniki np.B47 też mają filtry :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ludzie litości, Paweł odwalił kawał roboty, apka nie kosztuje majątku.. rozumiem kod zniżkowy na początku czy tam apka free, gdzie wszystko było rozwijane i pewnie większa część z nas zgłaszała Pawłowi błędy (sam robię to do dzisiaj), usprawnienia i pomysły... ale miejcie do jasnej cholery godność..

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz, gdy skanujesz błędy, to co się pojawia przy EGS? Brak odpowiedzi czy brak błędów? Jeśli to drugie to może być jakiś problem z rozpoznaniem przez apkę sterownika skrzyni.

Brak odpowiedzi. Ze 2 razy udało się podczas skanowania że było brak błędów. Wydaje mi się że apka ma problem m z rozpoznaniem sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie litości, Paweł odwalił kawał roboty, apka nie kosztuje majątku.. rozumiem kod zniżkowy na początku czy tam apka free, gdzie wszystko było rozwijane i pewnie większa część z nas zgłaszała Pawłowi błędy (sam robię to do dzisiaj), usprawnienia i pomysły... ale miejcie do jasnej cholery godność..

 

popieram, apka grosze. Ja zakupiłem do ogólnego monitorowania dpf bo bez niego zapychałem po 5 miesiącach i do tego została utworzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

lukaszewski: monitorujesz ile przybywa siarki względem przejechanych km?


Pojechałem ostatnio wypalić bo dochodziło do 600mg, praktycznie chwile po wjechaniu na autostrade temperatura spalin wzrosła do ~840stopni i zaczął wypalać jak spadło do ~90mg zrobiłem nawrotkę na pętli ale tej reszty już w drodze powrotnej nie dopalił. Próbowałem nawet wymusić ale nawet nie wiem czy ten przycisk w btool coś robi, tzn. wypalania już podjął. Zauważyłem też, że przy takim zasiarczeniu silnik w normalnej eksploatacji nie zmienia trybów pracy, ciągle było '2'. Siarka się przepaliła i zaczął zmieniać tryby.


Od wypalania zrobiłem ze 120km poziom zasiarczenia osiągnął poziom 150mg czyli przybyło 60mg, gdzieś czytałem, że graniczną wartością jest 1000mg tyle, że jeżdżąc tylko 'po mieście' praktycznie nie ma szans na wypalanie w dodatku jeżeli to normalne zachowanie to silnik po przekroczeniu 500-550mg?? pracuje tylko w trybie 2?


Masz jakieś obserwacje w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam wykodowany nox :-) ciągle pracuje w trybie drugim, czyli homogenicznym. W tym trybie tlenki azotu nie powstają, mieszanka jest bogatsza i spalanie jest minimalnie wyższe bo silnik nie pracuje na ubogiej, gdzie takowe tlenki powstają. Jednym słowem ECU nie dopuszcza do wytworzenia większej ilości NO i ciągle ma nadzieję, że wypalisz siarkę stąd tryb drugi.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem z dpf. Wypala się średnio co 130km. Wcześniej co 450km

https://drive.google.com/file/d/1NFe6rJpmimQ7Y6adV3-jMnNNXdCKIYkm/view?usp=drivesdk

Screenshot_20190523-200219_B-Tool%20Expert.jpg?dl=0

Popiołu jest 51g, sądzą zaczyna się wypalać przy 26g. Wypala się do 2g po czym wzrasta do 4g. Temp. Cieczy 84 stopnie, przy wypalaniu rośnie do 88. Auto sprawnie przyspiesza, nie wyświetlają się żadne błędy na wyświetlaczu. Dystans do wymiany filtra wyświetla 60000. Obecny przebieg 152 tyś. Czy muszę wymyć ciśnieniowo dpf, czy go całkiem wywalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wcześniej działał ten parametr? Został ona doany niedawno i nie mam jescze potweirdzenia czy W M57 będzie to wogule działać. Czy silnik to D60M57A0?

 

Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi bo to mało istotny parametr, ale nie było w Live błędów. A teraz ten się pojawił więc grzecznie zgłaszam :) Mój kod silnika D60M57D0.


Z oznaczeń na tej stronie


http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/cars.aspx?a=00016


M57 D30 (306D4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.