Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki jest sens porównywać starszy silnik z nowszym :mad2:

 

Jest sens o tyle, ze auta mozna kupić w podobnych cenach. Oba mają swoje plusy i minusy, oba podobny target na rynku. Czasem warto nawet takie porownania robic.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jaki jest sens porównywać starszy silnik z nowszym :mad2:

 

Jest sens o tyle, ze auta mozna kupić w podobnych cenach. Oba mają swoje plusy i minusy, oba podobny target na rynku. Czasem warto nawet takie porownania robic.

Tym bardziej warto robić takie porównanie jeśli chce się kupić auto do 2 litrów i zmieścić się w mniejszej akcyzie (oczywiście szukając auta za granicą lub do opłacenia).

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla jasności to przypomnę,ze porównanie 318i/320i tyczyło się głównie osiągów. O niższej akcyzie wspomniałem chyba ja. Więc skoro mowa o osiągach - porównujmy modele technologicznie z jednej "epoki". Jeżeli mowa o pieniądzach można mówić o 316i/318i/320i/320d/318d/ itd. co lepsze co gorsze.

Kolega WYRAŹNIE dopytuje się o silnik 2.0/2.2 R6 i różnice w budowie, więc ja staram się nie robić mu prania mózgu jak to 318i może być szybsze od 320i a 328i spali tyle co 320i :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Może myślę stereotypami, ale ładując się (ponownie) w BMW uważam, że fajnie mieć coś z czego słynie marka, czyli poza tylnym napędem, bardzo lubię rzędowe szóstki (bo niestety V8 jest poza moim zasięgiem). Teraz latam trochę dłubniętym nissanem s14 i chodź ma ponad 200KM, pali w zimie 17l to dźwięk silnika R4 ratuje tylko trzycalowy wydech na jednym tłumiku :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej posiadam włąsnie e46 318 Ci 118 KM ale tutaj ci podrzuce taki watek sprzed 10 lat jak sie ten silnik ukazał w e46 konkretnie w modelu coupe ktróy jest bardzie wymagajcy od sedana konkretnie mówiac o wage pojazdu przeczytaj a sam ocenisz czy ci spasuje ten motor http://www.auto-swiat.pl/1-bmw-318-ci-sportowa-czworka-dla-dwojga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, sam artykuł to standardzik z AutoSzmaty - zero merytoryki a jedynie dywagacje na temat cennika, a w dodatku kretyńska informacja że silnik 1.9 M43TU B19 to 16-zaworowa jednostka. Kurcze, ostatnio jak sprawdzałem to było tam 8 zaworów ale może ktoś mi się włamał do auta i podmienił głowicę na 8 zaworową.... w e46 był silnik 1.8, było to 115 konne N42B18.

 

Silnik wystarczy do spokojnej jazdy, w sedanie się bardziej sprawdza i jest ekonomiczny, ale nie będziesz miał takiej frajdy jakiej dostarczy Ci 6 cylindrowe 328i. Jak chcesz Coupe, to tylko 6 cylindrów, IMHO.

Powyższy post odzwierciedla jedynie prywatne poglądy i stan wiedzy autora, zatem nie musi on opisywać stanu faktycznego. Autor nie bierze odpowiedzialności za skutki decyzji podjętych w oparciu o niniejszy post.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamieniłem e36 318 na 330xi....

 

Nie kupuj 318. Ja bym jeździł 325 tak dlugo dopoki nie znajdę satysfakcjonującej e46 lub e90. O tym silniku można powiedzieć tylko tyle, że ....jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy ten silnik ci wystarczy zależy od tego jak i gdzie jeździsz.Mi samochód służy do codziennego dojazdu do pracy w zakorkowanym mieście (10km),zawiezienia dziecka do przedszkola, po zakupy,do kina,restauracji itp. Średnia miesięczna prędkość to 28km/h :norty: ,przebieg roczny ok 10.000km.Do takiej "jazdy" to ten silnik mi w zupełności starczy ,a takiego np.3.0 to by mi tylko było szkoda do takiego mulenia .Jak jeździsz dużo na trasie ,autostradzie itd. to ten silnik będzie zdecydowanie za słaby i bierz jak największy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz. Chcialbym 2.8 , lubie moc mimo ze czesto jezdze powoli. Chodzi o to ze znalazlem ciekawa oferte... Przed zakupem zrobie jazde probna i zobacze czy trzeba to pchac na prostej drodze. Ew. wymiana silnika jezeli koszty nie sa zbyt wielkie

 

Kiedys kolega powiedzial mi zeby nie brac mniej niz 2.0

nice is now known as Cream
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest taki zły ten silnik.

Ja cala Europę przejechałem wzdłoz i wszerz autem większym i cięższym od e46 i mocy 90km. I nie był to zaden dyskomfort.

 

Do sciagania ze swiateł sie nie nadaje, to fakt. Ale do normalnej jazdy jak najbardziej. Na trasie wyprzedzac tez da sie spokojnie taką 318i.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja e46 318Ci 118 KM dopiero roziwja skrzydła powyzje 100 km/h wtedy naprawde idzie jak beemka :) bo do 100km/h czuje sie nie dosyt mam zadbany model przebieg 80.000 km wszytko serwisowane do kocna w bmw Aso az ja kupiłem tez nie oszczedzam olej castrol slx long life bmw 0w30 , swiece ngk v-line 30 palitnium , tankuje bp ultimate 98 wiec naprawde zalezy tazke od tego jak silnik ten jest zadbany jednemu moze wogóle mulic i powie ze stoi w miejscu bo bedzie miał juz zajechny a przy naprawde zadbnanym silniku nie mozna narzekac na trasie powyzej 100 km/h bo łądnie idzie ale to juz zalezy tak jak pisałem od stanu silnika wiadomo ze nie mozna równac tego z silnikiem 2.8 193 KM ale nie ma az tak wielkiej róznicy od silnika 2.0 150 6R !!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , chciał bym kupić Bmw 320d. Czytałem mase tematów na ich temat jednak mało z nich wywnioskowałem. Głownie interesują mnie awarie silnikow 136 km i 150 km. Kupować samochód przed czy po liftingu. Prawdopodobnie sprowadze go za granicy wiec wolał bym aby samochód miał silnik 2 litrowy w dieslu , głownie bede jezdził miasto-trasa-miasto. Rocznie ok.20-25 kkm. Ma co musze zwracać uwage przed kupnem 3. Na jakie elementy we wnetrzu samochodu sprawdzać żeby nie okazał się potem 2001 przed liftem a jest po. Czy po numerze Vin mozna sprawdzić przebieg?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wszyscy tu jeżdżą miasto - trasa - miasto .... :lol: przecież nie w terenie ..... :mrgreen:

nie wiem 20 - 25 tyś km to przebieg na granicy opłacalności diesla ....

no chyba że masz zamiar tankować ropę którą gdzieś tam sobie załatwiasz , jak 50 % osób kupujących diesla w tym kraju .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , chciał bym kupić Bmw 320d. Czytałem mase tematów na ich temat jednak mało z nich wywnioskowałem. Głownie interesują mnie awarie silnikow 136 km i 150 km. Kupować samochód przed czy po liftingu. Prawdopodobnie sprowadze go za granicy wiec wolał bym aby samochód miał silnik 2 litrowy w dieslu , głownie bede jezdził miasto-trasa-miasto. Rocznie ok.20-25 kkm. Ma co musze zwracać uwage przed kupnem 3. Na jakie elementy we wnetrzu samochodu sprawdzać żeby nie okazał się potem 2001 przed liftem a jest po. Czy po numerze Vin mozna sprawdzić przebieg?

Pozdrawiam

 

przed liftem czy polifcie zależy ile masz kasy... każda nawet najbardziej udana konstrukcja silnika diesla bedzie sprawiac problemy gdy była katowana/jezdzony na slobych olejach i na słabej jakości ropie oraz ma monstrualny przebieg więc ważne zeby był zadbany :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , chciał bym kupić Bmw 320d. Czytałem mase tematów na ich temat jednak mało z nich wywnioskowałem. Głownie interesują mnie awarie silnikow 136 km i 150 km. Kupować samochód przed czy po liftingu. Prawdopodobnie sprowadze go za granicy wiec wolał bym aby samochód miał silnik 2 litrowy w dieslu , głownie bede jezdził miasto-trasa-miasto. Rocznie ok.20-25 kkm. Ma co musze zwracać uwage przed kupnem 3. Na jakie elementy we wnetrzu samochodu sprawdzać żeby nie okazał się potem 2001 przed liftem a jest po. Czy po numerze Vin mozna sprawdzić przebieg?

Pozdrawiam

 

ogólnie warto kupić 320d 150KM po lifcie, ale jeśli masz mniej niż te 27-28 tysięcy to lepiej kup w lepszym stanie a przedliftowy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak , tak.... zadbany i max do 15 tyś zł bo za tyle chodzą na allegro...... chyba w cuda wierzysz że ktoś da więcej za wersje przedliftową niż 20 tyś .... przecież w tej cenie można kupić polifta .... :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.