Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Chce kupic bmw z serii e36. Mysle nad silnikiem 1.6 (wzgledy ekonomiczne) W zwiazku z tym mam kilka pytan.

 

- Czy sa jakies odmiany serii 316i ? chodzi mi o roznice w wyposazeniu

- Jakie sa ceny czesci zamiennych ?

- Jakie sa najczęstsze wady?

- Slyszalem ze silniki w e36 sa te same co w starszym modelu. Czy to prawda ?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeśli silnik 1.6 to bierz tylko silnik M43. Montowane były jeszcze na początku produkcji silniki M40, które są mało udane.

 

Co do wyposażenia to możesz trafić kompletnie gołą pozbawioną wszystkiego jak i na full wypasie. To zależy na jaki egzemplarz trafisz.

 

Co do cen części to są one normane.

 

Awaryjność też norlamna, zależy jaki egzemplarz kupisz.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Witam.

Ja posiadam 316-ke i odradzalbym zakup tego silniczka,posiada strasznie malo konikow pod maska w stosunku do swojej masy.Jak bedziesz chcial troszke "zwawiej" pojezdzic zaczniesz narzekac na bolaca prawa reke od czestego redukowania biegow.Osobisie nastepnym razem wybiore minimum 2.0 ale 1.8 to juz tez o wiele lepszy wybor.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Zapomnij o silniku 1.6 w E36 ten silnik jest nienajlepszym rozwiazaniem w E30 a co dopiero w E36 ktora jest ciezsza od kwadrata o 100 kg. A co do ekonomi to mozesz sie zdziwic bo ten silnik w miescie spali ci tyle samo co 1.8 jak nie wiecej a slabszy. Kup juz lepiej 1.8 lub 1.8 iS jesli masz na wzgledzie ekonomie.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
Jak 4 gary to 1.8 M43. jak na 4 cylindry to kultura pracy tego silnika jest bardzo dobra. Jak narazie nie mam z nim problemów. Spalanie takie jak 1.6
Opublikowano

Ja też bym już nigdy 1.6 nie kupił.

 

Jeśli jeszcze się nie zdecydowałeś co do silnika to wybierz większy. Przynajmniej 1.8 M43.

 

Myślałem, że tylko taki silnik wchodzi w grę. :duh:

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano

Zdecydowanie polecam silniczek 1.8 albo 2.0

No i najlepiej M43

ja mam M40 i szykuje sie juz do wymiany paska rozrządu.

Ale chyba zmienie mechanika bo moj obecny pociska same podrobki

twierdząc ze nie odbiegaja od orginalow.

Opublikowano

1.8 m43, innego z tych mniejszych nie warto... tym bardziej że 1.8 a 1.6 to te same widełki ubezpieczeniowe.

 

 

P.S.

Yeach mój 500 post :dance:

Opublikowano
ja mam 1,6 m43 i nie narzekam dynamika jest taka ze starcza do normalnej jazdy a nie do szaleństw, co do spalania to sie nie zgadzam ze 1,8 pali tyle samo :nienie: i te kilkanascie koników miedzy 1,6 i 1,8 nie robi wielkiej roznicy w dynamice. jak nie zalezy ci na paliwie i chcesz miec dynamiczne auto to pozostaje 320 i wzwyz - wtedy jest mocy przybywaj!!!!!! :norty:
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano
a jak przedstawia sie sprawa podatnosci na tuning mechaniczny silnika 1.6 w porownaniu do 1.8 oraz 1.8i ?

Przerabial ktos ten temat?

 

Daj sobie spokoj z tuningiem. To sa wolnossace jednostki, wiec przyrost mocy jest minimalny i kosztowny. Liczac, ze uzyskasz np. 15 km, co bedzie juz niezlym wynikiem, uzyskasz raptem moc jaka ma 1.8, a koszta beda spore. Lepiej wiec na wejsciu dolozyc troche i kupic mocniejsza wersje niz bawic sie w tuning. Tym bardziej, ze roznice w cenie pomiedzy 1.6 a 1.8 sa male.

Pozdrawiam,

Bartek

Opublikowano

Bylo juz o tym pare razy na forum - jezeli ma byc rozsadny stosunek spalanie/osiagi to 318 is. Co prawda te silniki wystepowaly rzadko w karoserii innej niz coupe, ale w sedanach i w compactach tez sie zdarzaly.

Jezeli osiagi sa najwazniejsze - to 323i/325i/328i.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Tylko 1.8 wzwyż i tylko na łańcuchu!!! Kupując M40 musisz zwykle po zakupie zrobić rozrząd ponieważ nie wiesz nigdy kiedy był zmieniany. Regularne wymiany należy robić co 40-50 tys. km. Koszt to około 800-1000zł (tu TYLKO orginały), natomiast łańcuch robi się raz albo dwa w ciągu całego żywota silnika. Polecam 1.8iS (taki jak mój :wink: czyli M42, też łańcuch) ale ten w sedanie to rzadkość. Natomiast 2.0 zje ok. 2 litrów więce paliwa / 100 km. Jeśli chodzi o części to przy obecnym rynku nie ma problemów.
Pozdrawiam.
Opublikowano
Ja mam u siebie 1,6 M43. I powiem szczerze, że do codziennej jazdy do pracy na prawdę nie mam czego zarzucić temu silnikowi niczego. W mieście sprawuje się przyzwoicie, a że do pracy mam trochę trasy (autostrada) to mam gdzie próbować go. :norty:

http://img155.imageshack.us/img155/5220/bkptouring350x100avatarzt8.gif

_________________

http://images.spritmonitor.de/239085_5.png

Opublikowano
Osobiście też bym nie kupował już 1.6 chociaz posiadam własnie taki model z silnikiem m40, ale kupiłem tanio i okazyjny stan że tak powiem :norty: . sam obecnie zastanawiam się nad zmianą na większy silnik i myślałem o 2.0 litrowym bo to już duża rożnica w mocy pomiędzy 1.6 a 1.8 i 1.6 to podobne osiągi nie ma dużej różnicy jakdla mnie:) zastanawiam sie nad 2.0 ale podobnoodradzają niektórzy te silniki własnie nie wiem dlaczego, każdy mówi zapomnij weź 2.5 podobne spalanie a efekty lepsze i coś tam jeszcze nie zam sie, nie wiem czemu odradzane jest 2.0??? :roll:
Opublikowano
Silnik 2,0 nie jest złym silnikiem a jest tylko odradzany dlatego że 2,5 spalanie ma praktycznie identyczne a jazda jest już naprawdę pół sportowa :wink:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img466.imageshack.us/img466/5466/p10100435um.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img335.imageshack.us/img335/4424/p10100345pa.jpg

Pozdrawiam

Opublikowano
roznice w wyposazeniu

- Jakie sa ceny czesci zamiennych ?

- Jakie sa najczęstsze wady?

 

aha, chcialem dodac co do wyposazenia, ze mozna kupic zupelnie podstawowe ("szrociq") jak i prawie pelne (wiem, wiem w bmw nie ma pojecia pelne wyposazenie), ale widzialem w wiedniu wlasnie 316 sedana, pelna skora, klimatronic, szyberdach, webasto, poduski itp itd i niewiele brakowalo a bym go kupil (niestety byl bity)...

ceny przy 1,6 masz najnizsze (choc zblizone do 1,8)

a wady? po pewnym czasie zaczyna brakowac podlogi pod prawa stopa... :twisted2:

 

ale naprawde jestem zadowolony :roll2: :cool2:

Szybkich samochodów i pięknych kobiet, albo odwrotnie...

http://img169.imageshack.us/img169/8725/k1c6qd.png

Opublikowano
ja tez jestem szczesliwym posiadaczem 316i m43 i jestem zadowolony w 100% :cool2: i takiego wlasnie szukalem.102 koniki niby niewiele ale mysle ze i tak podczas jazdy po miescie niewykorzystujemy nawet 70% tej stajni :twisted2: .Spalanie i ubezpieczenie tez cieszy.Lepiej 316i niz wszystko co wieksze plus gazownia :mad2:

...kwintesencja piękna i harmonia ksztaltów E36..:)

http://tygra85.w.interia.pl/szablon_obrazki/okopt.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.