Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 02.08.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. MyBMW App — brak kodu bezpieczeństwa Wersja amerykańska auta ma w telematyce (ATM/TCB) wpisany: USA region w konfiguracji ConnectedDrive Numer telefonu/karty eSIM przypisany do rynku USA (AT&T/T-Mobile) W systemach BMW zarejestrowany VIN w regionie NA (North America) Po konwersji auta na EU (mapy, język) często nie zmienia się profilu ConnectedDrive w bazach BMW. Efekt: MyBMW widzi Twój VIN (bo jest w bazie), ale wysyłka kodu bezpieczeństwa idzie przez USA backend i tam ginie. W EU SIM w module telematyki nie jest „legalnie” przypisany do VIN w systemach BMW, więc auto nie odbiera kodu. Rozwiązania, które stosują ludzie przy swapach USA → EU: Zmiana regionu w BMW backend — tylko przez serwis BMW (lub znajomego z dostępem do ASCM), trzeba zgłosić „relokację pojazdu do EU” i przepiąć VIN do EU ConnectedDrive. Zadzwoń na inflonię BMW Polska i zgłoś przepiecie. Wymiana lub reflash modułu telematyki (ATM) na EU wersję + kodowanie FA/VO (S6AE, S6AK, S6CP, S6NW, S6U3) i aktywacja w EU backendzie. „Półśrodek” — niektórzy używają VPN i amerykańskiego numeru do logowania w MyBMW US i odbierania kodu w aplikacji, ale w 99% i tak auto nie przyjmie kodu, bo problem jest po stronie telematyki. Niestety samym kodowaniem w E-Sys się tego nie naprawi — to wymaga zmiany w bazie BMW i/lub wymiany ATM. 2 Aktualizacja OTA — instalacja w nieskończoność Po konwersji USA → EU system nadal „myśli”, że jest w regionie NA, ale pliki OTA próbują się pobrać z serwerów EU (bo masz EU mapy/język). Często powstaje konflikt: Aktualizacja pobiera się w niekompletnym formacie. Instalacja „wisi” na etapie weryfikacji lub ładowania pakietu. W USA auta mają inne paczki dla OTA (inne pakiety dla ConnectedDrive Store). Co możesz zrobić: Spróbować twardego resetu iDrive — przytrzymaj przycisk głośności ~30 sek, aż ekran zgaśnie i włączy się ponownie. Anulować aktualizację — w ustawieniach OTA (jeśli pozwoli), usunąć pobrany pakiet. W ostateczności: Wgrać aktualizację manualnie z pendrive’a przez port USB (BMW Software Update z EU strony, dopasowany do G05). Jeśli nie przyjmie, trzeba przez ISTA/P lub E-Sys wgrać aktualny iStep dla EU i od nowa skonfigurować jednostkę HU_MGU.
    1 punkt
  2. Kiedyś polecono mi gościa z Trzebnicy, podobno wieloletni fachowiec, ale u mnie jest commonrail, a o robi tylko klasyczne więc odesłał mnie do kolegi. Spróbuj, zapytać nie zaszkodzi.
    1 punkt
  3. Pewnie tak samo jak w sedanie w tylnych słupkach. Wyczyść najpierw połączenia elektryczne przy wzmacniaczu i wejścia na tylną szybę. Ścieżki które grzeją są właśnie anteną, przy słabej masie albo uszkodzeniu kilku ścieżek od podgrzewania szyby radio będzie słabiej odbierać.
    1 punkt
  4. W 745e największym problemem jest mały bak paliwa bo raptem 45l. Tu niestety się nie popisali bo poza tym taka wersja gdzie sterownik jest jeszcze łatwy do odblokowania to niesamowity potencjał na modyfikację. 750d to popis inżynieryjny. Jest ich tak malo,że każda awaria może zostać wyolbrzymiona jak na załączonym filmie. Dokładając do tego właściciela serwisującego wedle aso i nie dbającego to efekty mogą być opłakane. Z drugiej strony szczególnie na Polskim rynku można znaleźć g11 w dieslu od kogoś kto silnik dotarł i zmieniał olej co 10/15 tys km. Utrata wartości jest już spora więc to najlepszy moment na tego typu luksusowego flagowca,ale trzeba mieć na uwadze mniejsze większe bolączki jak np gumy na wale rozsadzane od dużego momentu czy zawieszenie pneumatyczne,które nie grzeszy wybitną trwałością,ale poza tym… to spektakularne auto i idealne w trasy. Z całym szacunkiem,ale nie porównywałbym tego z żadnym elektrykiem. Limuzyna luksusowa czy to BMW Merc czy Audi to inna liga niż jakikolwiek nawet 2000hp elektryk. a jak ktoś się boi kosztów,gwarancji i go stać to można przecież brać obecne 740d czy s400d. Taki diesel trasę 7000km potrafi zrobić na 7/8 tankowań ropy także tego…. I tracimy z życia może godzinę na tankowanie… no ale trzeba pamiętać o rękawiczce by się nie ubrudzić pistoletem,który mógł być dotykany przez jakiegoś brudasa grzebiącego w tyłku jak to kiedyś było w tym wątku przytaczane ;).
    1 punkt
  5. Ponawiając pytanie, czy ktoś dokładał jakieś rzeczy maxtona? mam na myśli spoiler, przedni i tylny spliter (chyba dobrze napisałem :D) i czy cenowo / jakościowo wypada okej w stosunku do OEM?
    1 punkt
  6. Spokojnie , wkrótce przestanie Cię to wkurzać. Pojawią się inne bardziej denerwujące rzeczy
    1 punkt
  7. Oficjalnie na Otomoto pojawiają się już oferty z 20% rabatem https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-ix-ID6HsWCZ.html
    1 punkt
  8. Pokaż co masz w INPA w zakładce Analog. Nie znam się kompletnie na silnikach ze zwykłą pompą więc mogę tylko zgadywać. Napisz do @maniek21112, on będzie wiedział gdzie szukać.
    1 punkt
  9. Powinieneś mieć podobne parametry jak tutaj: Jak odpali na plaku i będzie chodził to znaczy, że brakuje odpowiednio wysokiego ciśnienia na pompie w momencie rozruchu czyli problem z vp44 lub niedostateczne ciśnienie wstępne - pompa w baku. Jeśli odpali na plaku, ale nie będzie chodził to znaczy, że brak paliwa w ogóle czyli to co powyżej lub EWS.
    1 punkt
  10. Również w DDE nie ma błędów ? To przecież sam zobaczysz co tam jest w zakładkach. Z tego co mi się wydaje to wysokie ciśnienie jest, ale wstępnego nie ma. Jest taka możliwość, że pompa wstępna nie daje odpowiedniego ciśnienia i wtedy vp44 nie wytworzy tyle co potrzeba, albo faktycznie jest problem z samą vp44.
    1 punkt
  11. Próbuj robić dalej synchro, jak masz tam więcej jak jedna opcję to próbuj obie aż przejdzie. Najpierw sprawdź bezpieczniki obok DDE w takim klocku.
    1 punkt
  12. Szukaj firm zajmujących się retrofitem BMW. A więc w google wpisz BMW retrofit i tyle. Poszukaj również na forum - kilka firm tutaj się przewinęło. W ASO CI tego nie zrobią, bo nie ma tego jako oficjalna opcja doposażenia po zakupie auta. Będziesz miał do wymiany na pewno lusterka, jakieś okablowanie i kodowanie opcji. Jak trochę jesteś majsterkowiczem i kabelków się nie boisz to przejrzyj stronę newtis.info - znajdziesz schematy i większość informacji. Lusterka używane z ogłoszeń. I być może tylko się uda że zapłacisz za kodowanie. Jeśli chcesz żeby komplet Ci jakaś firma ogarnęła no to będzie kilka tysięcy pewno.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.