Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 25.04.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ja każę żonie i dzieciom wziąć pałki z bagażnika i pilnować auta stojąc na zewnątrz. Nawet jak pada. Trzeba mieć w życiu jakieś wartości priorytety...
    2 punkty
  2. Przebieg 182.000km - Prawdziwy ! Produkcja 2014r. BEZWYPADKOWY. Wersja 25d 218KM Xdrive Pakiet M. Bardzo bogate wyposażenie, el.fotele sport grzane z pamięcią ustawień, h/k, xenon, navi PRO, keylessGo, kamera cofania, alu 19" M, panorama, relingi, alarm BMW, pdc x2, klimatronic, tempomat, asystent świateł, piloty do bram w lusterku, el.składane lusterka, individualne oszklenie ... cena 60.000zł, auto miesiąc w kraju, sprowadzony z Niemiec w marcu 2025r. Pierwszy właściciel w De BMW AG, drugi miał go od 2015 do 2025r, więcej na priv. Żaden element nie lakierowany powtórnie ! Zarejestrowany w PL. f vat marża.
    2 punkty
  3. Wszystko fajnie. chciałbym zobaczyć komplet czyli ładowarkę i samochód który przyjmie taką moc. Pewnie 50tys km na takiej ładowarce i bateria do wyrzucenia. Można narzekać na Tesle ale Tesla ma cały ekosystem który sprawdził sie w praktyce. wiemy że na baterii można jeździć 0,5mln kilometrów i wszystko działa. Pewnie Tesla też może puścić taką moc na V4 ale co z tego jak rozwali szybko baterie każdego samochodu jeżdżącego obecnie po drogach.
    2 punkty
  4. Na to pytanie już trzeba sobie odpowiedzieć samemu po przeanalizowaniu wymienionych tutaj informacji. Dla mnie serwisy long life kompletnie skreślają każde auto, szczególnie z tak wrażliwym silnikiem (chociaż N63 ponoć i tak nic nie pomoże i musi mieć kapitalkę co 100kkm czy się olej zmienia co 5 czy co 30). Ciekawe kiedy ten miał remont poza aso więc i nie wpisany do historii.
    1 punkt
  5. No to słabo. Cóż, każde auto musi mieć swoją piętę Achillesa. 340i nie jedzie bo nie ma mocy, 340d nie jedzie bo nie ma adblu... I jak tu nie zwariować...
    1 punkt
  6. kilka komentarzy pod postem o ładowarkach 600 kW na Ionity, ostatni najlepszy
    1 punkt
  7. po przedniej rejestracji auto wolno napewno nie jeździło
    1 punkt
  8. Ogłoszenie wisi długo, ostatni przegląd w CEPIK masz: 177.249
    1 punkt
  9. Do produkcji gdybys dostal 18-20% to jest juz bardzo dobry rabat (tylko sprawdz wtedy dobrze jaki bedzie koszt leasingu, jesli bedziesz brac u nich) Jesli auto z placu, to mozna dostac wiecej, ale to juz zalezy jakie masz uklady u dilera, i czy auto ma chodliwy konfig.
    1 punkt
  10. Tez mam przekonanie a nawet pewnosc, ze dodatkowe serwisy wykonane przeze mnie poza ASO sa lepszej jakosci niz te w autoryzowanym serwisie. Przede wszystkim zalewam olej taki jaki uważam za najlepszy a nie taki ktory jest poprostu najtanszy i/lub jest najbardziej ekologiczny (ASO). Poza tym sama wymiana filtra powietrza w ASO co 50tys km to przeciez kpina. Należy to robic przy kazdym przegladzie a moze nawet przy kazdej zmianie oleju. W ASO chodzi wyłacznie o to żeby jak najszybciej i najtaniej zrobic to co konieczne i rozliczic przeglad. Jeżdze tam po "pieczątki' ale prawdziwy serwis robie u kogos kto zna sie na rzeczy i jeszcze do tego mu się chce poświecic na to odpowiednia ilosc czasu.
    1 punkt
  11. Co do systemów - raczej kwestia przyzwyczajenia oraz ewentualnie odpowiedniego ustawienia "pod siebie", żeby odpowiednio współpracować z tymi systemami. A jak komuś nie pasują nawet najpóźniejsze ostrzeżenia to zawsze może je całkowicie wyłączyć. Czasem jak się człowiek zagapi (nie powinien) albo jedzie zmęczony (też nie powinien) to taki system jeden czy drugi może pomóc, a nawet uratować dupsko w sytuacji podbramkowej, więc wydaje mi się, że warto takie nowinki mieć i z nich korzystać choćby w najmniejszym stopniu. Automatyczne utrzymywanie prędkości obowiązującej na jakimś odcinku drogi działa tak jak sobie ustawisz, tzn. możesz ustawić, że samochód ma bezwzględnie jechać tak jak nakazują znaki. Wtedy będzie zwalniał i przyspieszał w ramach obowiązujących limitów. Ale raczej bez przeginania, że jest 70km/h, a auto zwolni do 30km/h. Możesz też ustawić, że samochód sam nie zmieni prędkości i za każdym razem będziesz musiał zatwierdzić zmianę (jedno wciśnięcie przycisku na kierownicy). Chyba nawet można ustawić tolerancję X km/h, czyli że chcesz jechać o ileś kilometrów szybciej niż obowiązujący limit. Ale w sumie nie sprawdzałem tego osobiście, bo tej funkcji w ogóle nie używam. Aktywny tempomat działa spoko i czasem używam wraz z asystentem utrzymania pasa ruchu. Np. jak chcę się napić albo coś przekąsić albo gdy nie mam ochoty zasuwać Możesz go ustawić z dokładnością do 1km/h, czyli jak chcesz jechać 167km/h to tak sobie ustawisz, nie ma problemu. Jedyne co mnie wkurza w aktywnym tempomacie to jak chcesz sobie pojechać relaksacyjnie prawym pasem i zostajesz wyprzedzony, a następnie pojazd wyprzedzający od razu zjeżdża na prawy pas tuż przed Ciebie nie zachowując większej odległości. Wtedy system widzi, że coś się pojawiło przed Tobą i zaczyna hamować, żeby zwiększyć odległość do przeszkody, a "nie wie", że to coś jedzie szybciej i zaraz samo się oddali. Automatyczne światła drogowe wg mnie też fajna rzecz. Ani w przedlifcie (LED-y adaptacyjne) ani w polifcie (lasery) nie miałem z tym problemów. Ładnie skręcają, ładnie wycinają pojazdy z przeciwka czy te jadące przed nami. A lasery to już w ogóle bajka, bo jak się załączą (po spełnieniu warunków) to przed nami robi się jasno jak w dzień. Nie przypominam sobie, żebym przez te 7 już lat jazdy G30 ktoś z przeciwka mi mrugał, że go oślepiam. Albo żebym narzekał na oświetlenie drogi. Wręcz przeciwnie. Wkurzać się można natomiast na to, że domyślnie BMW blokuje w Polsce część systemów i np. nie działa rozpoznawanie znaków stop czy ustąp pierwszeństwa przejazdu, a także rozpoznawanie sygnalizacji świetlnej. Trzeba to odblokowywać kompem i na własną rękę. Za to już gdy się odblokuje to o dziwo w większości przypadków działa dobrze i po mieście można w zasadzie jechać i spać (oczywiście nie polecam spania podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych - koniec końców to kierowca za wszystko odpowiada, a nie system). Z drobnych wad może jeszcze bym wymienił utrzymywanie zbyt dużych dystansów od pojazdu poprzedzającego, gdy jedziemy w korku na aktywnym tempomacie w trybie Stop&Go. Żaden żywy kierowca nie zachowuje takich odstępów jakie chce zachowywać ten system i akurat tego nie da się przestawić.
    1 punkt
  12. 1 punkt
  13. Na ten moment sposób działania klimatyzacji to jakieś nieporozumienie. Z tym, że widzę że dotyczy to całej serii 3 nie tylko M. Tzn. nawet w trybie auto trzeba samemu ustawić siłę nawiewu a każda opcja inna niż bardzo słabo powoduje że słychać nawiewy. W mojej poprzedniej civic type r fk8 działało to dużo lepiej. Wybierałem auto ustawiałem temp i komputer sam sterował ile i z których nawiewów chłodzić. Inna irytująca mnie rzecz to mimo tak rozbudowanego systemu idrive brak możliwości personalizacji trybów innych niż road. Tryby sport i track mają określone ustawienia i koniec nic nie można zmodyfikować. Jeśli tak to powinni dać dodatkowo tryb indywidualny żeby można było wprowadzić swoje ustawienia. Kosmetyczna rzecz ale mnie denerwuje, po umyciu auta na wysokości końca drzwi kierowcy i początku pasażera wylatuje woda i nawet mimo wycierania ręcznikiem zostaje zaciek na czarnej bocznej listwie bo ta woda sączy się przez ponad godzinę. Kupiłem dmuchawę do osuszania auta więc może ten problem akurat uda się rozwiązać To obecnie moje największe zastrzeżenia
    1 punkt
  14. Obawy uzasadnione o trwalosc sa ale to GENIALNA wiadomosc ogolnie dla elektromobilnosci. Niech inni tez probuja podniesc poprzeczke, wyscig zbrojen jest ZAWSZE dobry dla klienta, nawet jak nie wypali to beda probowac dalej, wyciagna wnioski, beda udoskonalac etc etc To co robi Ionity z predkosciami ladowania, to co robi Porsche (800V, pneumatyczne zawieszenie w seg. D, skretna os tylna, skrzynie biegow, jakosc wykonania i personalizacja, Burmester), to co robi MB - 800km WLTP w segmencie C, to co robia Chinczycy (taniosc i masowosc,akumulatory LFP --> to wszystko jest piekne i mobilizuje ciagly postep w elektromobilnosci!!! Tak jak pisalem 5 lat temu juz - jak sie wszystkie firmy wezma na porzadnie za elektromobilnosc, zaczna inwestowac miliardy $ i tysiace inzynierow w R&D to co chwile bedziemy mieli jakies udoskonalenia --> na koniec zawsze wygra klient, bedzie cicho, czysto, tanio, szybko i do tych 1000km wltp tez pewnie kiedys dojdziemy. Jeszcze Toyoty nie widze na powaznie w elektromobilnosci, ta firma tez powinna juz zaczac sie dokladac do technologii, ich marka i tradycja zobowiazuja! Licze na ich wklad w m.in masowosc oraz w niezawodnosc elektrykow.
    1 punkt
  15. Uważam że podjąłeś bardzo mądrą decyzję ponieważ wiesz dlaczego tego diesla kupiłeś. Sam nie lubię tłumaczenia jak ktoś kto jeździ mało na pierwszy miejscu stawia jako argument niewielkie spalanie, a nie to że np. mu się charakterystyka silnika podoba czy potrzebuje mieć duży zasięg. Współczesne benzyny palą tyle co diesle 10 lat temu, a nowe diesle schodzą do niesamowicie niskich wartości. Ja robię ok. 1750-2000km miesięcznie dla mnie ta różnica przy dystrybutorze w odniesieniu do ceny samochodu nie jest duża, przy większych przebiegach pewnie bym kupił diesla albo hybrydę z mniejszym litrażem np. nowego Lexusa ES jakby był 4x4. Nie jestem kierowcą któremu się gdzieś spieszy lubię zamiast tego czerpać frajdę z jazdy kiedy się tylko da. Zasięg ok. 600km na jednym zbiorniku jest dla mnie wystarczający, jadać gdzieś w dalszą podróż nie ma szans bym przejechał tyle km bez postoju. W Alpy pojadę samochodem bo mam sprzęt, dalej nie wiem jaki sens przy obecnej cenie biletów lotniczych, chyba że na objazdówkę np. po Włoszech. Mnie w dieslu drażni kilka rzeczy: 1. Na krótkich trasach zanim silnik się nagrzeje to często gdzieś już dojadę, wtedy spalanie wysokie, zimno w samochodzie w chłodniejsze dni oraz przynajmniej ja nie piłuje samochodu w czasie nagrzewania się silnika, skrzyni. Mieszkając w prawdziwych górach gdzie temp często spadają do -10 czy nawet -20 wtedy samochód z dieslem ma duży problem z nagrzaniem się. Webasto niby rozwiązanie, ale będąc na takich nartach na pewno zapominałbym go nastawić. 2. Drażni mnie adblue tj. nie wiedziałem dokładnie jak to jest w BMW, w Audi nie mam problemu, ale też mam kontakt z samochodami, które wciągają tego tyle co stary civic oleju. 3. Moim zdaniem diesel ma gorszą kulturę pracy co mnie trochę denerwuje. Nie wiem jak to jest w trzyliterówce, ale R4 od Vaga jak jest zimne ma problemy z wibracjami. 4. Obserwuje co UE kombinuje, mieszkając w Krakowie gdzie problem z powietrzem jest ogromny widzę jakie regulację są wprowadzane np. strefa czystego transportu. Szklanej kuli nie mam, ale może być problem z odsprzedażą za np. 5 lat. A benzyna jest traktowana bardzo ulgowo. Na plus tej strefy jest fakt, że może choć trochę się zmiejszą korki w Krakowie, choć będzie to kosztem mniej zamożnych kierowców więc nie do końca fair. 5. Zawsze chciałem mieć trochę bardziej sportowy samochód. To 340i jest świetnym kompromisem między samochodem jaki daje frajdę, nadaje się na co dzień oraz na dojazd do pracy. Mentalnie nie jestem gotowy na zakup drogiego sportowego samochodu o wartości mieszkania, który stałaby w tygodniu a weekendami bym zrobił z 200km miesięcznie. Ze względu na pracę nie mógłbym nim jeździć codziennie i byłoby mi go też po prostu szkoda. Co do spalania zmierzonego przy dystrybutorze to sprawdzałem i u mnie wyszło też więcej w realu, ale to było kilka %.
    1 punkt
  16. 1 punkt
  17. Ja mam zupelnie odwrotne przekonanie. W ASO nikt z sercem nie traktuje Twojego pojazdu. Od momentu przekazania kluczykow auto niemal anonimowo znika gdzies na tylach wielkiego budynku i tyle go widzieli. Pozniej zajmuje sie nim z reguly mlody chlopak, ktoremu wszystko jest obojetne, wlacznie z opinia na temat jego pracy. Wspomniany Wiltronic to nie jest zaden Janusz, tylko duza hala z wieloletnia historia, gdzie mozesz ogladac jak auto jest serwisowane, masz wplyw na wszystko, a wlascicielowi zalezy na dobrej opinii. Na Google widac jego opinie i sa zdjecia.
    1 punkt
  18. Dzień dobry, nasza oferta na interesujące Pana części: - przednie tarcze hamulcowe (ceny za 1 sztukę) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34116792217 Oprócz standardowych tarcz hamulcowych w naszej ofercie znajdują się: - nacinane tarcze hamulcowe Zimmermann Black Z 150.3497.53 - wiercone tarcze hamulcowe Zimmermann Sport 150.3497.52 - wiercone tarcze hamulcowe Brembo Xtra 09.C114.1X - tylne tarcze hamulcowe (ceny za 1 sztukę) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34216864900 Oprócz standardowych tarcz hamulcowych w naszej ofercie znajdują się: - nacinane tarcze hamulcowe Zimmermann Black Z 150.2902.53 - wiercone tarcze hamulcowe Zimmermann Sport 150.2902.52 - wiercone tarcze hamulcowe Brembo Xtra 09.B338.1X Korzyści z zastosowania nacinanych oraz wierconych tarcz hamulcowych Brembo Xtra, Zimmermann Black Z oraz Zimmermann Sport to ograniczenie zjawiska fadingu hamulców podczas dynamicznej jazdy z częstymi hamowaniami z wysokich prędkości. Oprócz tarcz hamulcowych Oryginalnych BMW polecam: ATE, Brembo oraz Zimmermann. Jeśli zależy Panu na cichej oraz komfortowej pracy układu hamulcowego polecam standardowe 'gładkie' tarcze hamulcowe ; jeśli preferuje Pan bardzo dynamiczny styl jazdy do hamulców przednich kół polecam wiercone tarcze hamulcowe Brembo Xtra oraz Zimmermann Sport. - przednie klocki hamulcowe (ceny za komplety na 2 przednie koła) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34116850568 Oprócz konwencjonalnych klocków hamulcowych w naszej ofercie znajdują się: - bezpyłowe ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic 13.0470-3866.2 - niskopyłowe klocki hamulcowe Brembo Xtra P 06 070X - tylne klocki hamulcowe (ceny za komplety na 2 tylne koła) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34216873093 Oprócz konwencjonalnych klocków hamulcowych w naszej ofercie znajdują się: - bezpyłowe ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic 13.0470-3859.2 - niskopyłowe klocki hamulcowe Brembo Xtra P 06 071X - niskopyłowe klocki hamulcowe TRW DTEC COTEC GDB1919DTE Oprócz klocków hamulcowych Oryginalnych BMW polecam: ATE, ATE Ceramic oraz Textar. Jeśli ważne jest dla Pana jak najmniejsze pylenie na felgi oraz wydłużenie okresu eksploatacji tarcz hamulcowych polecam ceramiczne klocki hamulcowe ATE Ceramic ; jeśli stopień pylenia na felgi jest dla Pana kwestią drugorzędną polecam konwencjonalne klocki hamulcowe ATE oraz Textar. Wraz z klockami hamulcowymi rekomendowana jest wymiana czujników zużycia: - czujnik zużycia przednich klocków hamulcowych (ceny za 1 sztukę ; czujnik stosowany jest tylko 1 na oś) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34356792289 - czujnik zużycia tylnych klocków hamulcowych (ceny za 1 sztukę ; czujnik stosowany jest tylko 1 na oś) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34356792292 Czujniki polecam: ATE oraz Textar. Podczas wymiany klocków hamulcowych BMW zaleca wymianę sprężyn stabilizujących zaciski hamulcowe jeśli są one starsze niż 4 letnie: - sprężyny stabilizujące do przednich zacisków hamulcowych (dla OE BMW cena za 1 sztukę ; dla Frenkit cena za 2 sztuki ; komplet na 2 przednie koła to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34116850645 - sprężyny stabilizujące do tylnych zacisków hamulcowych (dla OE BMW cena za 1 sztukę ; dla Frenkit cena za 2 sztuki ; komplet na 2 tylne koła to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34216850853 Sprężyny polecam: Frenkit. Dodatkowo po około 100 000 - 120 000 km rekomenduję wymianę zestawów naprawczych prowadnic zacisków hamulcowych (ceny za zestawy na 1 zacisk hamulcowy ; komplet na 2 przednie oraz 2 tylne koła to 4 zestawy): https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=34412354195 Polecam: Frenkit. - płyn hamulcowy https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=83132184843 Do układów hamulcowych z DSC rekomendowane są płyny hamulcowe o niskiej lepkości (DOT4 LV). W powyższym linku znajdują się płyny hamulcowe tego typu. Ilość płynu do układu hamulcowego: 1,0 l. Polecam płyn Oryginalny BMW oraz ATE. - filtr kabinowy z węglem aktywnym https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=64119237555 Oprócz standardowych filtrów kabinowych z węglem aktywnym w naszej ofercie dostępne są następujące filtry o działaniu antyalergicznym, antybakteryjnym oraz antysmogowym: - Bosch FILTER+: 0 986 628 643 - Mann-Filter FreciousPlus: FP 25 001 - Valeo ClimFilter™ Supreme: 701019 Informacje o filtrach tego typu: - Bosch FILTER+: https://www.bosch.pl/internet-rzeczy/filtr-kabinowy-filter-przeciw-smogowi-alergenom-i-bakteriom.html - Mann-Filter FreciousPlus: https://www.mann-filter.com/en/parts/cabin-air-filter/freciousplus.html - Valeo ClimFilter™ Supreme: https://www.youtube.com/watch?v=hN1HNCDZuHU&feature=youtu.be Na równi z filtrami Oryginalnymi BMW polecam produkty firm: Knecht/Mahle oraz Mann-Filter. To najbardziej renomowani producenci filtrów. Firmy Knecht/Mahle oraz Mann-Filter od dziesięcioleci są głównymi partnerami BMW w zakresie dostarczania filtrów na pierwszy montaż. - olej do tylnego dyferencjału (dla OE BMW cena za 0,5 l ; dla zamienników ceny za 1 l) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=83222295532 Ilość oleju do tylnego dyferencjału: 0,8 l. Polecam Ravenol. Do kompletu z olejem do dyferencjału rekomenduję dodanie śruby wlewu oleju z o-ringiem uszczelniającym: https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=33117525064 Sam o-ring nie jest dostępny w sprzedaży. Tylny dyferencjał nie posiada śruby spustowej oleju. Stary olej należy odessać. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski
    1 punkt
  19. Za troche większe to się zaczynają G20. Auta używane mocno potaniały, a zakup takiego dłubanego F30 i to jeszcze w kiju to przysługa dla sprzedającego.
    1 punkt
  20. 1 punkt
  21. Obstawiam trupa z nieba. Być może samobójca, martwa prostytutka albo ofiara gangsterów. Nie oglądacie filmów? Przecież w USA to normalka
    1 punkt
  22. Zachcialo mi sie galki zmiany biegow crystal. Na alli 350 zl , opis ze plug and play. Tylko zdjac stara podpiac tasme i powinno dzialac . Po zmianie komunikat ze trzeba kodowac , kodowanie na 70 % i wywalalo sie a wiec wracamy do starej galki i tu zonk komunikat ten sam i 70 % i koniec . Po 2 dniach dochodzenia wyszlo ze chinczyk zrobil zwarcie , spalil sie modul w panelu skrzyni biegow nie polecam
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.