Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 08.04.2025 w Odpowiedzi

  1. Ja tam w g21 m340d lci2 nie odczuwam braków jakościowych we wnętrzu, mam galwanizowane elementy, żadnych skór nie mam. Miałem wątpliwości do polifta , ale teraz widzę, że te subtelne zmiany wnętrza je unowocześniły, nawet w stosunku do lci1. Natomiast, jak już mówiłem, jeździłem 318i i to już jest w odbiorze kompletnie inne auto. Spróbujcie nawet zakmnać szyby i otworzyć w jednym i drugim. Do tego istotnie auta w sedanie przed liftem w lipcu 2024 wymagają adaptacyjnego zawieszenia, bo to zwykłe jest nieprzyjemną deską
    3 punkty
  2. Cześć, niestety w BMW ETK nie ma informacji czym dokładnie różnią się te dwie naklejki. Jedyna różnica podana w katalogu to w przypadku F30 LCI 330iX podział ze względu na datę produkcji: - dla modeli wyprodukowanych do 30.06.2015 naklejka 71246875435 - dla modeli wyprodukowanych po 01.07.2015 naklejka 71246878662 Pozdrawiam Maciej Ziółkowski
    1 punkt
  3. "Czterobut i automat, co dla niektórych jest wadą, ale może być wyznacznikiem tego, że auto nie było srogo katowane." to był jeden z głównych powodów dla których zdecydowałem się na czterobut i automat. Dzięki za odpowiedź, postanowiłem że w majówkę zabieram się do roboty i będę próbował sam zdjąć głowice, a do tego czasu nazbieram informacji i rozplanuje sobie wszystko po kolei
    1 punkt
  4. Nie wywozilem go do Polski, ale do innego kraju UE, wiec chyba moj opis nie bedzie zbytnio pomocny Zamowilem samochod normalnie w BMW Monachium z opcja odbioru w BMW Welt. Tablice BMW zalatwilo za mnie, wiec samochod jak go zobaczylem to juz mial je zalozone.
    1 punkt
  5. Siedziałem. Do BMW poszedłem prosto po jazdach w Audi (S3, RS3 i nowe S5). I powiem wam, że w materiałach BMW w niczym nie ustępuje Audi. A pod względem prowadzenia bije na głowę. Jedyne RS3 mogło próbować zbliżyć się do M340, ale ma swoje wady i tam dopiero widać i czuć plastik! Niestety - nie ma już skóry na boczkach drzwi a na desce w wersji "luxury" mamy skórę z plastikowej krowy Dla mnie najlepszym autem BMW pozostanie poliftowa F90 mająca zegary takie, jak przedliftowe G20. Jednak M340 daje wrażenia z jazdy (nie, nie mówię o osiągach! Tylko o "handlingu" i zestrojeniu zawieszenia oraz układu kierowniczego) zbliżone do M5 i trudno mi znaleźć na rynku coś lepszego. Wielki tablet na desce też mi się nie podoba, ale chyba skończy się właśnie na nim...
    1 punkt
  6. Przy tej samej szerokości opony? To zmniejszy obwód koła, słaby pomysł.
    1 punkt
  7. Tak, chagpt prawdę Ci powie, w PL domyślnie ta opcja nie zadziała bez zmiany danych kraju, ale trzeba zakodować. Bimmercode w standardowym trybie na pewno nie będzie pomocny. Zobacz na wpis
    1 punkt
  8. Dzień dobry, kilka dni temu odebrałem auto i wciąż jeżdżę delikatnie gdyż jest "na dotarciu". Dość średnio dogaduję się z tabletowymi wyświetlaczami (przesiadłem się z G30, która była jeszcze dość analogowa) a już zupełnym kuriozum jest dla mnie bagażnik gdzie nawet gaśnica nie ma swojego schowka i musiałem pokombinować by się nie telepała ;). Nieco irytujące jest też zamykanie drzwi - trzeba solidnie trzasnąć, w przeciwnym razie się nie domykają. Nie wiem, może tylko mój egzemplarz tak ma? Poza tym, auto super. Tyle na szybko z wrażeń.
    1 punkt
  9. Nie ma to sensu, zrobisz dziurę w nadkolu większą, czy przekłamanie licznika na plus czy minus to druga kwestia, kolejna to gwarancja jeśli masz.
    1 punkt
  10. Nie mam pakietu offroad, ale byłem w górach i nie tylko w Polsce. .. x5 szła bez tego jak dzik , zero problemów. Nic nie przestawiałem, standard tryb comfort, zawias w górę i heya do przodu. .
    1 punkt
  11. Będę brutalny, ale niestety nikt nie kupi auta z motorem do roboty za ludzkie pieniądze. I tak, i nie. Są auta prostsze w konstrukcji niż E46, ale nie jest źle. Jeśli nie miałeś do czynienia wcześniej z mechaniką, to moja dobra rada - odżałuj parędziesiąt zł i kup sobie książkę Sam naprawiam. Nie jest idealna i nie ma tam absolutnie wszystkiego, ale znakomita większość napraw jest opisana, mi na początku przygody z E46, które jednoczesnie było moim pierwszym BMW bardzo mi pomogła. Czterobut i automat, co dla niektórych jest wadą, ale może być wyznacznikiem tego, że auto nie było srogo katowane. Do takich rzeczy to się kupuje rwd w manualu Wnioskuję, że skoro kupiłeś to auto, z tym silnikiem i z bogatym wyposażeniem, to raczej takiego auta szukałeś, a nie wpadło w Twoje ręce przez przypadek. W dodatku jeśli silnik jest z VIN, a nie jest to żaden swap (choc patrząc na zderzak i reflektory widać, że to ori 330i), ja bym podjął decyzje o naprawie. Ogniska rdzy to klasyka w E46, ogarniesz motor i będziesz miał auto na kolejne lata.
    1 punkt
  12. Obejrzałem to tak trochę przewijając. Fajny clickbaitowy tytuł a festiwal Januszy w komentarzach jeszcze lepszy. Moim zdaniem mega zaniedbany samochód i totalnie olewający właściciel albo przebieg x2.
    1 punkt
  13. Biorąc pod uwagę opis i co stoi na placu to pisze prawdę. Sam (także: samopał, papaj[1]) – autarkiczny[1] pojazd, przeważnie samochód, motocykl lub ciągnik wykonany samodzielnie lub w warsztacie.
    1 punkt
  14. No czuć wagę, zupełnie inaczej jedzie niż stara F30 328i która ważyła ok. 1450kg... 300kg robi dużą różnicę.
    1 punkt
  15. Wygląda na to, że ogarnąłem temat. Zatem po kolei od początku. Niektóre zdjęcia pochodzą z materiałów obcych. 1. Uszkodzone końcówki mocy. Nie usuwałem ich, jak ktoś ma wprawę i narzędzia to może je wylutować, ale warto wtedy zaizolować miejsce pierwotnego ich styku z obudową. W takim wypadku nie widzę sensu cięcia ścieżek. Ja przeciąłem ścieżki według tego poradnika w zaznaczonych miejscach. 2. Sygnały na wejście nowego wzmacniacza. Większość rozwiązań bazuje na podłączeniu do kondensatorów za stopniem przedwzmacniaczy, ale miałem obawy czy nie narobię szkód. Podłączyłem się z drugiej strony płyty ze względu na to, że było mi łatwiej lutować te punkty lutownicą... transformatorową 100W Miejsca podłączenia zaczerpnięte z jakiegoś rosyjskiego forum oraz mój opis, który sygnał gdzie idzie Kable mieszczą się od spodu między płytą, a obudową. 3. Sygnały wyjściowe oraz zasilanie. Tu nie ma żadnych dylematów, podpinamy się pod gniazdo wyjściowe tunera, zasilanie z kondensatora filtrującego. 4. Sygnały STANDBY i MUTE. To chyba sprawia najwięcej problemów w reanimacji BM54 zatem opiszę jak ja to widzę. Jak już pisałem wcześniej użyty układ w standardowej konfiguracji posiada dwa wejścia "wyciszające" wzmacniacz. Podanie sygnału niskiego; w praktyce zwarcie do masy, wycisza głośniki. Wzmacniacz będzie grał tylko wtedy gdy oba mają powyżej 3,5V Zwykle podaje się napięcie zasilania 12V choć w praktyce jak sprawdziłem wzmacniacz będzie grał, przynajmniej u mnie, gdy obie końcówki "wiszą w powietrzu". Na jednej było około 3,5V na drugiej koło 5V. Płytka użytego wzmacniacza wygląda następująco Zworka J1 to MUTE, J2 to STANDBY. Piny zworek bliżej środka płytki są podłączone pod 12V, żeby wzmacniacz grał autonomicznie zakładamy dwie zworki i tyle. Mamy tam jeszcze kostkę J3, do której możemy wprowadzić oba te sygnały, ale wtedy J1 i J2 muszą być rozwarte. Teraz dlaczego to jest istotne. BM54 jest cały czas podłączony do prądu nawet po uśpieniu auta co oznacza, że nasza końcówka mocy również jest zasilana non-stop, co sprawdziłem. Funkcja STANDBY daję tę możliwość, że podanie 0V usypia wzmacniacz i pobór prądu jest znikomy. Jeśli tego nie zrobimy to wzmacniacz zżera dużo więcej za samą gotowość do współpracy W odróżnieniu, funkcja MUTE tylko wycisza głośniki, a wzmacniacz cały czas pracuje. W naszym wypadku miałoby to na celu eliminację stuków w głośnikach przy skokach napięcia podczas uruchamiania silnika. Skąd wziąć te sygnały ? I tutaj nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jak pisał @piotr520 Co do STANDBY to większość rozwiązań sugeruje wykorzystanie zasilania automatycznej anteny natomiast nie do końca jestem pewien czy to będzie działać w każdym przypadku, np. podczas odtwarzania płyt CD. Nie sprawdzałem, jeśli u kogoś nie ma z tym problemów to OK. Ja posłużyłem się tym opisem i podłączyłem jednocześnie pod STANDBY i MUTE Dział u mnie poprawnie, nie ma już stuków podczas odpalania, na telefon również przełącza się prawidłowo. 5. Efekt końcowy i podsumowanie. Na tych zdjęciach nie ma jeszcze poprawionego podłączenia STANDBY. Z pierwszych wrażeń wszystko działa tak jak powinno. Przytwierdziłem całość szpilką M4, żeby ustabilizować konstrukcję. Gotowa płytka z elementami (TDA7388) kupiona w kraju koszt 50zł razem z przesyłką, na Ali połowa tej ceny, ale dłuższy czas realizacji. Ewentualnie można kupić samą płytkę w cenie poniżej 10 zł z przesyłką i wstawić inny układ jeśli ma te same wyprowadzenia. Czas pracy - z tym poradnikiem na gotowo nie powinno zająć dłużej niż jedna sobota
    1 punkt
  16. Słuchajcie, chyba trochę za bardzo narzekamy. Takie mamy czasy i tyle. Też bym wolał żeby pewne rzeczy wyglądały inaczej. Ja jednak staram się w każdym samochodzie szukać plusów i nie skupiać się za bardzo na minusach. Rzeczy które mi nie pasują w tym aucie to w sumie drobiazgi, a plusy zdecydowanie przeważają. Dla mnie G61 w całokształcie to petarda. Komfort jazdy na tym zawieszeniu proffesional jest niesamowity i to mimo 21" felg, wszystkie systemy działają dobrze i co najważniejsze nie wkurzają. Można ponarzekać na jakieś pojedyncze plastiki ale całe auto jest bardzo dobrze zrobione. Nie wiem czy widzieliście swój samochód od spodu. Wszystko pięknie osłonięte, nawet tłumik końcowy. Pod maską i w różnych zakamarkach też wszystko wzorowo zrobione. Ja zawsze zaglądam w samochodach tam gdzie zazwyczaj nikt nie zagląda i to auto jest na prawdę świetnie zrobione. Zawsze czuję podziw dla inżynierów którzy zaprojektowali taką skomplikowaną maszynę mając na karku tyle obowiązujących ograniczeń i norm i wierzę, że mimo wszystko starają się zrobić świetne auto. Czasem nie wszystko uda się zrobić w 100%. Cieszę się też, że BMW jest nadal samodzielną firmą która nie korzysta z obcych rozwiązań i swoje auta opracowuje samo od początku do końca, a nie jak MB które bierze silniki od Renault i Chińczyków czy Audi od VW. O Lexusie nawet nie wspominam.
    1 punkt
  17. Potwierdzam, do Digital key nie trzeba mieć pakietu komfort tylko pakiet travel. Telefon w kieszeni, samochód otwiera i zamyka się sam na 2 metry od samochodu. Bardzo dobra dodatkowa opcja. Rozleniwia trochę. Zdażyło mi się pojechać do aso na wymianę oleju między przeglądami bez kluczyka, musialem oddać mechanikom telefon.
    1 punkt
  18. Siedziałem dziś chwilę w G61 full wypas i jako właściciel G31 nie znalazłem żadnego, żadnego powodu aby go rozważyć. Nie rozumiem dlaczego wykastrowali auto z elementów wyposażenia, które były przecież już opracowane i wprowadzone w wcześniejszych generacjach, wystarczyło zrobić kopiuj&wklej do nowej. Tak na szybko co ubyło: - brak małego schowka z lewej strony przy kierownicy (schowki w drzwiach nie sa już flekowane) - fotele komfort nie są łamane, nie ma zagłówków które można "zawinąć dookoła głowy", masaże nie są dostępne za żadne pieniądze (a w 7-emce są), za fotelem - pasażer z tyłu nie ma już żadnego schowka np. na gazety czy inne drobiazgi - szklany dach jest - ale nie jest otwierany za żadne pieniądze - audio - nie słuchałem - nie wypowiem się ale na papierze wygląda to słabo - tylna szyba nie jest otwierana - roleta nie otwiera się razem z klapą bagażnika, przesuwa się do połowy (to nie to samo co roleta która odsłania cały bagażnik) ale zasunąć trzeba samemu - schowki w podłodze nie otwierają się niezależnie - aby dostać się do drugiego trzeba najpierw otworzyć pierwszy co jak mamy załadowany czymś bagażnik może być już bardzo kłopotliwe - po co ? - zaoszczędzili jeden uchwyt do otwierania - komfortowa zamykanie (dotykowo) - tylko drzwi przednie - brak laserów - brak domykania - brak widocznych wydechów z tyłu - teraz są ukryte czyli ucięta rura - kolejna oszczędność na chromowanych końcówkach - kontroler iDrive teraz się nie kołysze a trzeba go przesunąc na boki - to już nie działa tak jak wcześniej i nie jest tak wygodne - brak gładzika na kontrolerze iDrive - do tego na szkle strasznie widać odciski - świateł nie włącza się już pokrętłem, trzeba wychylić się i dojrzeć mały przycisk po lewej stronie kierownicy w który trzeba wcelować - o braku żadnych fizycznych przycisków i tylko dotykowej obsłudze klimatyzacji z menu telewizora to już nie wspominam Pewnie jeszcze jest sporo rzeczy które ubyły a których nie zauważyłem podczas krótkich pobieżnych oględzin. A teraz ogłaszam konkurs dla tych co zdecydowali się zakupić to auto i wcześniej mieli już BMW: Co w G61 przybyło a czego nie było w G31 (poza absurdalnym rozmiarem zewnętrznym, który nijak się ma do rozmiarów wnętrza i podświetlanym grilem który przypomina iluminacje jakie zakładają czasem kierowcy TIRów) ?
    1 punkt
  19. Znajomy ktory troche siedzi w bmkach sczytal bledy i stwierdzil ze to bedzie napewno czujnik położenia wałka rozrzadu wydechowego. Wykasowalismy bledy , odpalilismy na nowo i wywalilo checka tego na pol i ten wlasnie blad od tego czujnika. Nowy kupic czy moze byc używka?
    0 punktów
  20. Ja bym spróbował zwykłym silikonem przeźroczystym.
    0 punktów
  21. czy ktoś mógłby podesłać mi schemat na priv? niestety jest kiepski kontakt z madmarx:-(
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.