Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 02.03.2025 uwzględniając wszystkie działy

  1. Debiutująca w tym roku platforma Neue Klasse będzie zbudowana w oparciu o eDrive generacji 6. BMW inaczej niż konkurenci swoje silniki zaprojektowało bez wykorzystania metali ziem rzadkich. Pomijając dostępność tych metali (kwestie geopolityczne/globalnego łańcucha dostaw) i ich cenę - jest to rozwiązanie bardziej ekologiczne, bo pomija cały etap wydobycia tychże metali, które jest problematyczne dla środowiska. W skrócie chodzi o to, że BMW nie stosuje typowych silników PSM z magnesami stałymi (jak choćby Tesla), lecz wykorzystuje zewnętrznie wzbudzane silniki synchroniczne EESM (na tylnej osi) i silniki asynchroniczne ASM (z przodu). Te silniki są pozbawione klasycznych magnesów stałych (do budowy których niezbędne są metale ziem rzadkich), a za wytworzenie własnego pola magnetycznego odpowiada wirnik wzbudzany elektrycznie. Jest to bardzo nowoczesne rozwiązanie, bo pole magnetyczne można regulować dynamicznie w zależności od potrzeb i warunków jazdy, zaś przy braku obciążenia taki silnik stanowi właściwie zerowy opór (co wpływa na zasięg), bo wtedy to pole magnetyczne jest po prostu wyłączane (czego nie da się zrobić przy magnesach stałych, bo one zawsze generują… stałe pole magnetyczne). Jednak ta technologia związana jest z koniecznością zastosowania dodatkowego, zaawansowanego systemu sterowania tak zmieniającym się polem. Platforma Neue Klasse jest skalowalna - od jednego silnika o mocy ok. 200 KM (przy napędzie na jedną oś) aż po cztery silniki o maksymalnej sumarycznej mocy 1341 KM planowane do modeli M. Jest też zmiana w sposobie, w który ta moc dociera do kół - BMW nie zastosowało tu skrzyni dwubiegowej (jak np. Porsche), ale używa jednobiegowej skrzyni, która działa w sposób dwustopniowy dzięki pośredniemu wałowi, dostosowującemu przełożenie w razie potrzeby. eDrive Gen6 będzie pracował w architekturze 800 V, zaś w inwerterach BMW przechodzi na półprzewodniki z węglika krzemu (SiC) (które zmniejszają straty energii w konwersji mocy), co pozwoli na uzyskanie wyższej efektywności nie tylko samego napędu ale również na osiągnięcie wysokiej mocy ładowania do 400 KW. Duża zmiana ma miejsce także w bateriach stosowanych w eDrive Gen6. Obecna generacja (Gen5) opiera się na komórkach pryzmatycznych umieszczonych w pojedynczych modułach, nowy system przechodzi na mniejsze komórki cylindryczne. Pozwala to na uzyskanie większej gęstości energii (wzrost o 20%), zmniejszonej wagi i bardziej efektywnego wykorzystania przestrzeni. Dodatkowo zastosowana została koncepcja pack-to-open-body, co oznacza, że sam akumulator jest elementem konstrukcyjnym samochodu. W przeciwieństwie do konwencjonalnych konstrukcji, w których akumulator jest zamknięty w oddzielnej obudowie, a następnie zainstalowany w samochodzie, modele Neue Klasse będą miały otwarte podwozie dopóki akumulator nie zostanie zamontowany - po montażu utworzy on podłogę pojazdu. I na koniec Gen6 wprowadza technologię V2x czyli dwukierunkowego ładowania w wielu wariantach: V2H (Vehicle-to-Home), V2G (to-Grid), V2V (to-Vehicle) i prawdopodobnie też V2L (to-Load) czyli wyposażenie auta w gniazda 230v umożliwiające „tak po prostu” zasilanie urządzeń zewnętrznych z „dużej” baterii auta.
    2 punkty
  2. Czy w Niemczech asystent professional powinnien miec opcję automatycznej zmiany pasa ruchu po wciśnięciu kierunkowskazu? Jestem wlasnie w Niemcowni i po przejechaniu 400km dalej nie ma tej opcji. Za to włączyło się automatyczne dostosowywanie prędkości na tempomacie. Btw, 330i na autobahnie, coś wspaniałego. Kiedyś nie rozumiałem jak można jeździć po 180-200 w trasie. No jednak można.
    2 punkty
  3. Nie ma sprawy. Ten typ nasadki można zamówić tylko osobiście i bezpośrednio w Autoryzowanym Serwisie BMW. Jest ona traktowana podobnie jak części typu kluczyki, zamki, stacyjki itp. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski
    1 punkt
  4. Nie ma moim zdaniem magicznego miejsca w którym będzie najtaniej. Moja rada: weź tę ofertę (najlepiej poproś ją mailem) i zgłoś się do kolejnych 1-2 dealerów że "u konkurencji dostałem 12%". Potem kolejni, a do poprzednich można wrócić. Jak chcesz wycisnąć jak najwyższy rabat to zwykle jest to taki ping pong
    1 punkt
  5. Oczywiście, że będą! Ja na koniec 2023 wziąłem stockowe X5M skonfigurowane na 823 za 693 i leasing 105,0286%.
    1 punkt
  6. @słonik40, Trzeba mieć naprawdę małego żeby takie wypociny pisać. Widziałeś kiedyś jak tzw bolidy jeżdżą w Szwajcarii albo Monako. Tam kazdy ma to gdzieś czy go Fabia wyprzedza. To nie ten poziom Slonik.
    1 punkt
  7. No i jaki z tego wniosek. Powinien posiadać diesla i dwa razy w roku jeździć na wakacje z dieslem lub na wyjazd wakacyjny pożyczać diesla w wypożyczalni żeby zaoszczędzić godzinę ładowania na 1000km trasie. Sprzedaj swoje elektryki i kup diesle będziesz zadowolony, godzinę dłużej posiedzisz w barze delektując się browarem.
    1 punkt
  8. Ogólnie słusznie prawisz, częstotliwość jest kluczowa. Ale jeśli wiem, że Millers jest dobry, to nie szukam innego, tylko biorę, oczywiście w specyfikacji. Jest łatwiej, bo trzymam się jednego, nie zmieniam, nie szukam informacji, co i rusz. A mowa była o tym, co po gwarancji, w jej czasie jak pisałem, leję oryginał, także też nie szukam i rozkminiam :).
    1 punkt
  9. Psuja sie jeszcze bardziej niz w n47. Wywalic, program, temat zamkniety.
    1 punkt
  10. Ten koleś co kupił mówił że oglądał auta z 2x mniejszym przebiegiem ale mój przy nich wszystkich wyglądał jak nowy. Pytanie ile miały na prawdę... fakt że nie każdy dba o auto jak większość z nas. Koleś dostał ode mnie auto świeżo po wymianie tarcz i serwisie olejowym z wszystkimi filtrami. Nie musiałem ale staram się być fair i znaleźć kogoś kto to doceni Karma wraca...
    1 punkt
  11. to jest pojebane wlasnie, ze mozesz miec auto niesamowicie zadbane wizualnie i technicznie a ludzie i tak glownie patrza na przebieg. Sam sprzedaje Lexusa, stan igła ale przebieg duzy i slabe zainteresowanie A gruzy z 3x mniejszym, upalane, po remontach schodzą na pniu.
    1 punkt
  12. @mone jeśli potrzebujesz pomysłu jak wpiąć się w bezpieczniki to są takie "złodziejki" gdzie masz jeden bezpiecznik "oryginalny" ten ze skrzynki a drugim wyciągasz zasilanie na inny odbiornik.
    1 punkt
  13. U mnie od początku Listopada do końca Lutego czyli okres zimowy średnie zużycie TMS na dystansie 8800km to 218 KWh. Ile czasu spędziłem na ładowarkach przez ostatnie 4 miesiące? Chętnie wysłucham. Koszt przejechania bolidem przyspieszającym 0-100 w 3.2s za 100km to nie całe 10pln/100km. Poniżej oszczędności przy samochodzie spalającym 7l/100 jak porównamy do V8 to wyjdzie x2, czyli praktycznie miesięcznie zostaje około 2,5tys w kieszeni na inne rozrywki. Chętnie wysłucham hejterow samochodów elektrycznych? Niech każdy wybiera taki samochód który mu się najbardziej sprawdzi. Dla mnie nie ma powrotu do ICE. @słonik40 Ile to czasu spędziłem w krzakach?
    1 punkt
  14. Moje dane, część własne pomiary, część z internetu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1esFETeH9zCHTujIS2SCCGJYXuZtwUCJbwBAWjMzte78/edit?usp=sharing Wymiary bez schowków pod-podłogowych. X5, X7 i Q7 mają bardzo nisko półki.
    1 punkt
  15. Najwidoczniej inżynierowie BMW nie są tak wyedukowani, jak Ty i nie wiedzą, że to niemożliwe. Bo mam możliwość klimatyzowania wnętrza samochodu zarówno na postoju (po zgaszeniu silnika), jak i z poziomu aplikacji:
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.